Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az nem elszállás kérdése,hogy itt nem segítek HA, meg szerinted az,az meg a te megítélésed Amennyiben meg küldtetek már, akkor meg tudsz elérhetőségemet,és nem itt kérdezel Itt csak max bohóckodni látsz
Haverom ajánlott régebben küldtunk fel neked telokat de szerintem az egy másik csika lehetett mert ő nem volt így elszállva magától, vagy te vagy az ? Nem ismerunk rád )
Nem,nem szoktam
De szoktál teleszkópokat felújítani ugye ? )))
Megtisztelő,de köszönöm,nem
Hali !
Azt szeretném megkérdezni hogy tudnál e segíteni abban hogy van egy gyári ktm 450 exc-m 2004-es és szeretném az első rugókat 4.6 osra a hátsó rugót , 97-250-esre cserélni 95kg vagyok + ruha ezért gondoltam és szeretném kikérni a véleményedet , a szelepelést hagynám gyárin és 5 w -s olajjal aknám össze , Célom hogy Cross és Enduró pályán 50-50 % ba tudjam használni mert jelenleg egy kisebb ugratónál is összeütnek a telók .

Lehetséges az hogy a gyári rugóimat otthagyom nálad és kicseréled a rugókat ha éppen van neked elfekvőben ?

Én Győrben lakom .
Üdv!
Tudtok olyan motorokat mondani, amelyeknek központis hátsó telója van, lehetőleg nem himbás, és házilag szétszedhető? (lehetőleg nem irreverzibilis módon )
Üdv.Mindenki!
Valaki nem tudná megmondani esetleg,hogy kawasaki kdx/kx 250 hátsó teleszkópba mennyi olaj kell,és mekkora nyomás szükséges?
Igazából legjobban az olaj mennyiség érdekelne,mert a nyomást tudjuk,csak megerősítés kéne! :)
Köszönettel:Dávid!
Nincs több ötletem. Hülye már vagyok, de látnok még nem.
Ez egy épített motor. (Szóval nincs értelme "gyáriságról" beszélni. )

A lengővilla nem csavarodik (nincs az az isten ekkora tempónál).

A futómű nem volt puha mikor próbáltam, csak pattogás után ki lett a puhábbik állásban is próbálva, jó szar is volt (hintaszék taknyon effektus... ), és így lett hazahozva. Amikor pakoltuk ki a kocsiból, akkor meg megnyomkodtam, és szörnyülködtem.
Érdekes módon a "normál" állásban nem vettem észre ilyen hintát. (Vagy olyan kicsi a túlrugózás, hogy nem veszem észre?)
Nyilván való, hogy ami álló helyzetbe leng mint lóf..sz a tokjában, az egy istenverése mikor döntöd és húzod a gázt. Alap, hogy álló helyzetben a motor minden lengéstő mentes kell legyen. Eredetileg is központi telős az a motor? Nem a lengővilla csavarodik?
Küllős.

Két különböző kerékkel (1,85-ös és 2,15-ös felniméretel) ki lett próbálva, az egyiken kétfajta (utcai és RSW) keverék is volt. A gumik mérete ugyan akkora volt, típusa is (K63).
A kerekek gumik nélkül szépen futnak, gumikkal is jók.

Tegnap este kicsit nézegettem a telót (a központit), egy "fospuha" állásban ráültettem havert, és nyomogattam kicsit a motor hátulját. Azt vettem észre, hogy visszafelé a nyugalmi ponton túllendül egy picit, majd visszaáll. Gondolom kevés a csillapítás...

Viszont ami érdekes, hogy az eredeti gátlókkal nem csinálja ezt, tehát mint mondtam jóval lassabb a kifelé út csillapítása, viszont azzal is pattog.
Illetve hozzátartozik még, hogy ezeknek a telóknak a befelé útja jóval csillapítottabb mint annak a központinak...
A kerék ki van centírozva? Alu felni, vagy küllős?
Ha már így benne vagytok, azt mondjátok meg, hogy a következő jelenséget hogy lehet kiküszöbölni:

Pályán, erősen lapra téve, nagy kanyarsebességnél pattog a hátulja. (Épített kis köbcentis motor.)
Amiket eddig próbáltam:
- Guminyomás: csökkentve olyan érzésem van, hogy egy adott kanyarban végig pattog, de sokkal kisebbeket (inkább mintha remegne), mint nagyobb nyomáson. Nagyobb nyomáson nincs meg ez az érzés, csak a kanyar egy bizonyos pontján pattog be, de ott nagyon.

Az adott hátsó gátlót nem lehet sajna állítani, annyit csináltam, hogy sűrűbb olajat tettem bele, amitől a kifelé csillapítása lassabb lett (meg a befelé is sajnos, ez talán túl sok is). Nem nyert. Keményítettem a gátlón (még a hígabb olajas verziónál is), nem nyert.
Beraktunk egy központi gátlót (szintén nem állítható sajnos), csillapításra gyorsabb mint az eredeti. Az általam megfelelő keménységűnek ítélt beállításban is bepattogott. Puhítva olyan érzésem volt, mintha taknyon mennék, keményítve meg kis sámlin...

Merre kéne elindulni? Lassabb visszaút csillapítás? Puhítás, keményítés?
Az a baj, hogy nincs kedvem 2-3 gátlót megvenni, mire megtalálom a megfelelőt, ha egyáltalán megtalálom...

A másik, meg hol lehetne beszerezni 270-280 körüli hosszal állítható (rugóelőfeszítés, legalább visszaút csillapítás) központi gátlót, ami nem horribilis áron van (max 40-50e)?
Szerintem a totalbike-os leírás egy kb. 1968-as, "hogyan hangold a Pannónia futóművét" irat felújított változata. A mai gépek rendszerint sokkal jobbak, egy hétköznapi motoron bőven elég, ha a súlyodra állítod (1,5-2 japánnak számolod magad). Közép árú motoroknál úgy se nagyon lehet állítani, vagy hiába állítod szar marad (mint nekem a Z750).
Tavol all jenleg a versenyzes.
Könnyű belátni, hogy az rendszerben annyi egymással összefüggő dolog van, hogy tökéletes beállítást szinte csak véletlenül lehet összehozni, illetve nem is létezik ilyen. De hogy mi mire hat, azt végig lehet gondolni. Persze nem árt tisztában lenni azzal, hogy hogyan működik egy teló és egyáltalán mi történik a vele akkor, amikor megyünk a motorral az úton. Ha már érzed a különbséget kanyarban a teli tank és az üres között, akkor kezd a beállításod a jóhoz közelíteni.

Természetesen verseny körülmények között ennél is trükkösebb dolgok vannak, de azokhoz én se nagyon értek, illetve a cikk sem versenyzőknek szól. Azt majd valaki más leírja.
A baj hogy ha talalok allitocs avarokat akkor nemallom meg hogy ne basztasam.ha basztatom akkor azert jol kene csinalni.
De errol meg fingom sincs.igyminden info jol jon.
Már én is rég elfelejtettem, de most mlas kérdezte. Át is kellett futnom a cikket miatta. Ha valami le van írva, csak nem vettem észre, akkor elnézést.

Mint ahogy 2:02-ig gumi sem kell a motorra, addig itt is igaz, hogy 150 alatt teljesen mindegy csak nem legyen kocka a kerék.
Bazz............van ilyen topik is............

Hamarosan kelleni fog.
A legnagyobb elvi hiba a cikkben, hogy a fokozatok beállításánál magasságokat, meg távolságokat vesz alapul, holott egyáltalán nem ez a lényeg. A másik gond, hogy meg sem említi (most csak átfutottam), hogy a húzó- és nyomó-fokozatot nem szabad egymástól függetlenül tekergetni.

A dinamika a lényeg. Nem csak az cél, hogy ne hintázzon a futómű, meg ne üssön fel a teló, hanem az is, hogy huplinál engedje hirtelen felugrani a kereket, de lassú terhelésnél (fékezés) legyen merev. Viszont a gödröket a kerék ne lépje át, lehetőleg hanem lépjen bele. Sok egymás utáni menetpróba kell, csúszáshatáron motorozva, így alakul ki egy a jó setup. Univerzális beállítás eleve nincs is, a motoros "átlagsebességéhez" kell optimalizálni illetve leggyakoribb útminőséghez.

Én mindig azt csinálom, hogy először a rugó keménységet állítom be. Első féket húzva kb. félig, de inkább tovább be tudom erőltetni a villát. Ugrálva rajta félig a hátulját le bírom ütni.

Utána a húzófokozatot betekrem annyira, hogy így lökdösve gyorsan jöjjön vissza a saját súlya alatt de mikor felér ne hintázzon. Itt ugye gondolok arra, hogy nagy gödörnél felállunk és hajlított könyökkel tompítunk - tehát a futóműnek a valódi tömegünknél kisebbet kell dinamikusan kiegyensúlyozni. Ezzel a futómű jobb lesz a símább úton.

Végül a nyomófokozatot állítom, de ezt már menetpróbákkal tesztelem és keményre fújt gumival. Ha a nyomófokozaton engedek, akkor a húzofokozaton - nem feltétlenül ugyanannyit, de - feszítek és fordítva. Kifejezetten huplis útón próbálom a minél nagyobb nyugalomra hangolni. Ha nagyon keménynek érzem akkor a nyomófokozaton engedek, a húzófokozatnak utána húzok. Ezt mindig ellenőrzöm fékezéssel is. Ha kanyarban bizonytalan, akkor a nyomófokozaton feszítek, a húzófokozatnak utána engedek.

Ezekkel az esetekkel lefedem a futómű viselkedésének kényes mesgyéit. A jó futómű kanyarban és fékezésnél mutatja meg magát. Sokadlagos szempont, hogy hány centit ül be a teló a súlyunk alatt.
Osszad, hogy kő akkor, ezt sokan nem tudják(juk)...
Ha van rá lehetőség, a becsúszószárat végiggörgetném egy sík felületen (pl asztallap).
Ott azért már nagyjából lehet látni, ha görbe.
Üdv! Esés után hogy tudnám megnézni hogy az első telók görbültek e vagy nem? Már kiszedtem de szemre nem látok bent semmit. Esztergával vagy esetleg vmi más ötlet?
Sziasztok valaki tudna segiteni nekem egy nagyon jó futoművesre lenne szűkségem adott egy átépitett sv1000 kapott előre gsxr1000 k4 forditott teleszkopvillát komplett,megjelenés és jobb működés érdekében vettem meg ezeket a motoromra,be van épitve sajnos egyelőre kormánygátló még nincs fent a motoron kűlön tartot kell majd csinálni neki,de amit nagy sebességnél 180km/h felett csinál,egyenes krossz kormány van rajta nem gondolom a nagy mente szél is befolyásolja nem normális és félelmetes egyenes futása egy nem jó el kezd menni a gép eleje jobra balra ami az egész motort intsabillá teszi a problémára szeretnék megoldást találni .