Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja és mielőtt plágium gyanús volna a dolog idézet az SKF tankönyvből
ne szórakozz zOhÁnnal
ha valamit nem tud a vikipédia..vagy a gugli..a netes emberek..egyből janót felhivják..az majd felvilágosítja öket..ők meg kijavitják vikit meg a googlit osz lyaú napot..
ugyhogy mondom ..ne szHórakozz zOhánnal
azt akartam kérdezni..csak a billentyúzet nem ugy irta..le a hogy gondoltam
hogy motorod meg van már ..hogy mehess te is a horváth ba?
mert jöhetne valami faxa kis elmesélés.. hely idő akciók
azt nem kétlem ,hogy nagyon tájékozott vagy egy igazi elméleti szakemberrel van dolgunk hálistennek. szereltél is már csapágyat vagy csak tanultál róla az egyetemen akárcsak a világháborúról. esetleg ott voltál?
yó!
Vagy erre!?
Csapágyhézag
Utójel Csapágyhézag
C1 C2-nél kisebb csapágyhézag
C2 Normál kisebb csapágyhézag
CN Normál csapágyhézag, csak csökkentett, illetve eltolt hézagtartományt jelölő betűkkel együtt használja
C3 Normálnál nagyobb csapágyhézag
C4 C3-nál nagyobb
C5 C5-nél nagyobb
C5
1 sorú mélyhornyú golyós, C2- normal-C3-C4-C5 radiális hézag, na ezeket nézd meg.
Na mi van,tifelétek már tavasz van?
Itt még mínusz 10 fok van reggelente.
Én még nem hiszem,hogy a jövőhéten tudnék egy jót motorozni.
Sajnos.
Jelents fel ostoba, há nem vetted még észre, hogy neked rakták oda jobb alulra azt a linket
hát te is olyna vagy mint ronix.. csak ő a vh bna nem jól lát tem eg a táblázatban.. ez full átfedéses.. full..hát nem látod..majd ő megmutatja
lyódos..
ne akadj ki..
ne olvasd el..mkior kiirja hogy vh2 már is lapozok.. manka zsu.. az meg elfér.. nem anyázik ne osszta az észt s semmire.. mit foglakozol velük?

nyugodj meg..
itt már olvad a hó..
motoros fenm van már .. készül a 7 végére..
én is megyek hajtani.. góing tú de kroccpálya..
aztán remélem jövő 7től indul a romániai bevetések tömkelege..
motor igy indult délbe ahogy az elvár6ó..mint mindég..első rugásra
hangja..mint a doksza.. mert ezek olyna ktyegéssel vannak hogy az japóhoz nem hasonlít6ó..de ez a gyári ktm hang ..ez nekem igy is szép olyan szépen ketyeg..ez a himbás hengerfej jellemzőlye.. lapkás ilyen hangot ha adna..már dobnám szét a blokkját
de sx 525 meg igy kafi
Na nézzük amire te gondolsz az átfedésre!
Ez lesz?! Méretstabilitás a szakneve!
Stabilizációs osztály Stabilizálásig
SN 120cfok
S0 150cfok
S1 200cfok
S2 250cfok
S3 300cfok
S4 350cfok
déwed
én azt mondom..lyó am,it lyanó mond..de kb kezdő mérneökök..akik 22 évesen végeznek azok hiszik el 100%ban ezt a maszlagot...

nézd meg pl..
husaberg 2003ig 6206 c4 es főtengelycsapággyal szerelte a fe fc 500..600..650 gépeit is..úgy az ezer 900as évek végétől..úgy 1990től ...
aztán a nagyon okosok.. kitalálták..hogy úgy sem forog az annyira viszont a hengergörgős nj 2006 csapágy aaz egyenérték terhelésben kb 30% többet tud..igaz hogy 13ezeret nem bir mint a sima golyós .-.csak 11500at...de erősebb jó lesz az...
igaz hogy amannak a cspágynak sosem volt baja!
na hajrá.
2004ben megkapta...abbna az évebn az osszes 450-550.650 vissza kellett hivni..ugyan is a 0,3tizedes oldalirányú gézagok kevésnek bizonyultak és egyszeűen letolták a csapágy oldalgyűrűjét a helyéről... mer szuper csapágy..mi
aztán rályöttek hogy 0,5mm kell neki.. na akkor azok már jók lettek...
egy 6206 c4es cspágy kb 3800ft az angol mit a ktm 525 is kapott miután nekem a 2012ben letolta ez egyik gyűrűt a gépezetmikor elkezdtem az extrőm endúrót..és kapta a hŐt...lényegtelen..
szóval aegyik cspágy 15ezer a másik 4ezre..a négyezres csapágy simán kibir ..600-800 üzemórát.. a szuperhiper hengergörgős is kibir..400-600at persze előirás szerint hamarabb kell cserélni..
hengergörgős nehezebben is forog..oldalra is több hltjáték kell.. és még 4szer anyi is az ára.. ami ztán ugyan olyan hamarr behal mint emez..
hát de okosak ezek a egyenértékü terhelés kiszámitásakor.. hengergörgősnek kb 2szeres élettartamot eklelne birni..osztán.. j ha annyit tud mint a golyós!
smr 560ba pl a gyujtás oldalra..már az megy mármint az egyik 6206 c4 amáésik meg a NJ 206 ..xyvzzs csap-áégy..amit c3mal nem szab helyettesiteni mert az egszerűen..szorulni fog mikor beszereled..
tudom .mert a bergnél is ez volt..okoskodtunk hogy c3 oszt szar lett....de a c4 meg pont úgy tudja mint a gyári
sx 525 ben is az van hog az egyik csapűágy za golyós..amit kapott tölem.. a másik meg gyári nj 206xjzdjsl...benne..mert még alig lehet benne 5-600óra..
ha egyszer csere lesz..mondjuk 2 év múlva..akkor csak is azért nem lesz mind a kettő golyós!mert az nj 206 miatt a blokkot itthon is szét tudom húzni.. mig a golyóshoz kitoló szerkezet kell..ami nekem nix...ugyhogy csak is ezért(ha esetleg a váltó behalna akkor itthon pik pak széthúzom...bedobom az alkatrészeket oszt összedobom... én meg tudom csinálni..csak is ezért nem lesz mind a kettő golyós!
Sorry, ha félreérthetően fogalmazok, de ez fórum, nem személyes, nem figyelünk egymásra, csak a szavakból próbáljuk meg kitalálni mit akar a másik, ez van
Rugózhatnék tovább azon mi is volt a cél és mit akartam, de minek? Elég, ha én tudom
A lényeg, a stroboszkópos gyújtás vizsgálatnál a szikra jelet ugyan úgy a gyújtás kábelről veszik, mert mire is csíptetik a lámpa jeladóját...?

Nincs harag
haló okoska. álltalában elsiklok az írományaid felett mert számomra abszolut érdektelen ráadásul unalmas is. viszont befejezhetnéd már ezt a témát le van járva rendesen . írjál már valami motoros élményt vagy tapasztalatot de ne csoppereset mert azt is leszarom. vagy eriggy el valami okosok klubbjába ahol vitázhatsz kinek van igaza az általad felvázolt háborús témakörben. vagy valami nyanya szakkörbe hátha ott nyitott fülekre lelsz. vedd fel giga ötcent.
ugyanez vonatkozik mankára és zsura is mikor egy mondatonként üzengetnek egymásnak a semmiről.
Na nézzük. Van egy olyan balhé is a beszerelt csapágyaknál, hogy előfeszítés mértéke, esetleg ennek az ellentéte, beszerelt állapotú radiális hézag hidegen - melegen.
Mint említettem, normális motornál legalább a főtengelynél speciális cikkszám alapján rendelhető csapágyak vannak, azért, hogy ne tudj más minőségű, illesztésű meg még sok minden más tulajdonságban eltérő szemetet belerakni!
Itt a gyár ezeket a dolgokat kiszámolta és kikísérletezte, leellenőrizte meg minden, ezért nem kell vesződni ilyenekkel, egyébként sem sok fehér ember van aki pl egy újonnan tervezett mocihoz ki tudja számolni ezek alapján az ideális csapágyat (sötétebb bőrű meg nincs is, mert alsóbbrendű faj, a rasszistakurvamindenitmárneki ).
A szabvány csapágy ezekhez a spec csapágyakhoz képest kommersz tömegcikk, ezt úgy hidd el.
Pl a hőstabilizálási lépcsők ha jól rémlik +80, +120 és +150C° -onként vannak, a szabvány asszem 80-as, a mocikba meg minimum 120 és 150-eseket raknak igénytől függően.
Meg nézd meg a szabvány egysoros mélyhornyú golyósnak az illesztési hézagait, mert ugye többnyire ezt használjuk. A lépcsők átfedik egymást, és a gyártón nagyban múlik mennyire veszi komolyan a dolgot, mert a szabvány nagyon "laza".
Próbáltam csak a könnyebben emészthető infókat feldobni, mert ahogy látom itt az a trend, hogy ami igazán lényeges infó, afelett simán átugrik mindenki...
De nem reklamálni akarok, mert ezért amit most itt leírtam csapágy témában, a Pannónia fórumon még le is hülyéztek
Had számolja
Nem tudtad, hogy a béke nemzetközi, tehát ne legyünk rasszisták ha én a neked nem tetsző nyelven írom le

Egyébként meg megint nem értettél, én alapból nem vitázok vérlibsikkel, csak valamit itt félreértettem, ezért tűnt vitának.

Arról ne is beszéljünk, hogy teljesen semmibe vettél azzal, hogy az általam belinkelt irományokba egyszerűen bele sem néztél.
Felőlem hidd azt, hogy okos és tájékozott és vagy...
Pííísz
Figyu! Az régen rossz ha a gyújtáskábelen tudod számolni a szikrát, de én már itten semmin nem tudok meglepődni...
Na ez az megy ez néked Dewid !
De te legalább belátod és tudod a korlátaid ami nagyon jó dolog és fontos !

Igen a suszter maradjon a kaptafánál!
most akkor jó hogy irok ..vagy sem


Bocsi, de az eredeti méréssel semmi baj nem volt
A baj akkor lett, amikor a gyújtás jel kábel beleért a CDI csatlakozó körbe
Köszi az infót, amit csepegtettél
Nem úgy értettem, hogy csak attól függ, úgy értettem a kiegyen súlyozatlanság is befolyásolja, illetve úgy értettem, hogy az ismert fordulat és terhelés plusz infó Gondolom ezekre gondoltál "csapágy élettartam nem csak ezektől függ!" szavak mögött.

Azzal tisztában vagyok, hogy minden területen az alábbit tapasztalja az ember:
- Minél többet tud, annál inkább rájön, hogy mennyi mindent nem tud.

Azokat is megértem, akik tudják és csak mosolyognak azon, aki még semmit vagy keveset tud és "okoskodik" próbálkozik...mert mire eljut oda, hogy ő is tudja majd, megérti mennyire bonyolult dolog is ez és nem lehet leírni pár mondatban, stb., RGO csendben bölcsen hallgat és nem is kezdi el magyarázni.

Aztán van aki próbál segíteni, de részinfókkal nehéz leírni az egészet.

Stb.
Mindenkinek van olyan terület, amiben ezt tapasztalhatja mindkét oldalról.
Az a baj hogy csapágy élettartam nem csak ezektől függ!
Hanem van egy olyan része is hogy a furat illetve a tengely átmérők milyen illesztéssel készültek! Amit ugye a csapágy katalógus pontosan meghatároz az adott csapágy mérethez! DE amit sajna sokan nem tudnak De egyébként tanítják az SKF tanfolyamon! Szakszerű csapágyjavítás úgy működik hogy amikor te hallod hogy csapágyas akkor már réges-régen baj van! A nagy értékű berendezéseknél használnak kopogás érzékelőket még nem is hallod de az már jelez hogy kuka a csapágy!
Tehát csapágy csere: - Régi csapágy ki, ez idáig tiszta
- Csap és furat méret ellenőrzés, ez azért kell mivel a csapágy hanghoz nem csak hang tartozik hanem rezgés is ami a furatot-csapot károsítja méret hiba ! Ez általában ki marad és ilyenkor jön a duma hogy a gyári csapágy milyen sokáig bírta! Ja csak azt felejtjük el hogy a gyári csapágynál a furat, csap méretek jók voltak! És egyre jobban csökken a csapágy élet tartama! Pl. ami a képen van csapágy ebben is van kopogás érzékelő! Most ezt kelen csapágyaznunk 350kg/db a csapágy és az ilyen nagy csapágyakat fel szokták ujji tani! De ha kérdés van szívesen elmondom amit az SKF-nél hallatom
lya.
dév ügyesen laptopol.. olyan jól sikerült neki a mérés hogy 3 hétig kereste a gyúlytásdobozt melyi kjó a rémeremikszre.
ezek üzemórás motorok..de zárolyelben van odairva.. cdi doboz nem üzemórás.. de ha dévid nevű laptop fálygterhez kerül akkor az a doboz is üzeórás lesz.. mert két évente üzemorvosi felülvizgálatot tart doktor laptop dávid..(dévid knályt unoka5cse )
és akkor az 50 óránkánt( félfelúlyitási időben általában hosszú unklamas téli seték után....a gyúlytásdoboz... rejtélyes körülmények közt..elhalálozódik...
isten nyugosztalja.. jobb létre szenderül ahol már nem bántják...az örök gyúlytás mezőkon nyargal.. ad6ja a szikrát boldog boldogtalannak