{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5349112] 2017. 04. 28. 0:07
DAFI
No sikerült kijött, egyébként a 28-as volt a problémás. Elég lesz lepucolni a sok ráégett szart. Ezeket a zörgős videókat én is láttam legtöbbször a mozgató mechanika verődik a ház falához, elég idegesítő és félrevezető.

Műanyag porvédős csapágyat nyilván nem raknék motorikus belső részekbe......:) A bent lévő csapágyak is fém porvédősek, gyárilag ezekkel van? Furcsállom h. nem csupasz csapágyak, bár sok kenést nem kapna a félig égett keverékből.
[#5349081] 2017. 04. 27. 20:10
sanyiaeros
Gàbor! Fogd fel sikernek azt , hogy elmentél motorozni...és haza is vitt téged..Tudd ,hogy ez nem lesz mindig így... Elfog romlani....hamar...Új koràban is sokszor üzemzavar lépett elő...Sajnos ez a kostrukció tele van hibàval....Csak azt döntheted el....hogy nàlad romlik el...vagy az új tulajnàl....Nekem anno volt ilyen...még nem volt benne 1000 km....de màr akkor is véres volt a nyaka... Boldog voltam mikor eladtam....
[#5349080] 2017. 04. 27. 19:54
g.gábor
Ahh köszönöm! Nagyon hasznos dolgokat olvastam/láttam! Ezek szerint nem felújítanom kell hanem fejleszteni
[#5349007] 2017. 04. 27. 14:59
DewEnduro
Szia!

Kérdezd meg tőle.
http://www.gas-gas.hu/
[#5348992] 2017. 04. 27. 13:37
g.gábor
Sziasztok!
Olvastam hogy itt már senkinek nincs GAS GAS-a de csak itt tudok kérdezni,ahogy olvasgatok elég tapasztalt emberek vannak itt... Mentem ma egyet a végre összeállt motorommal GG EC400. Kb. egy óra tiszta menetidő lehetett,de a tankba kukkantva meglepődtem.Még nem mértem,de szerintem sok fogyott. 2 éve nem ültem motoron,nem b@sztam neki nagyon,inkább light volt a terep is. Szóval ki mennyi üzemanyaggal számol óránként négyütemnél? Illetve ha jól bemelegedett alapjáraton kicsit hunyorgott az olajnyomás lámpa.Ez azt jelenti mint általában (szarrá van kopva a motor),vagy ez jellemzője ennek a "kívül keringős" olajrendszernek? (felújítottnak vettem...)
[#5348989] 2017. 04. 27. 13:19
DewEnduro
Most melyik rudad nem jön ki? A 28 v a 29? A 28 at nyugodtan kikocodtathatod a 29 el, a kocogtatásra ha nem jön ki, akkor az tényleg nagyon belegyógyult...
power rengeteg helyen tud zörögni, nem csak a szelep. Párat mutat.


Magát a szelep mozgató mechanikát is pici előfeszítéssel érdemes összerakni, mondjuk 0.2mm, azt talán itt nem mondja, de rég néztem már végig, nem emlékszem.
Igen, C3, meg nehogy RS es csapágy legyen, vagy akkor vedd le róla a műanyag poervédőt, Z-s vagy 2Zs jó.
[#5348978] 2017. 04. 27. 12:16
DAFI
Természetesen minden porcikája tisztára lesz pucolva ez megint csak nem kérdés. Rengeteg kátrány van rajta szerintem ezért nem jön ki. Elképzelésem szerint a nyelv tengelyének szabadon levő részén is "kátránygyűrűk" alakultak ki és ezért nem indul meg és ezért próbálom leoldani. - de lehet h. ez csak az én hülyeségem.
A kopásokat azért kérdeztem mert én a power-t véltem hallani, amikor zörgött a motor. (bár a szarrákopott dugót elnézve az is jócskán szólhatott) Sajnos konkrét méreteket / tűréseket nem ad a szervízkönyv a power alkatrészeire és ez így elég szubjektív.
Csapágyból gondolom valami "lötyögősebb" illesztésű C3 vagy ilyesmi kell bele, de majd megnézem és nyilván a belevaló megy bele.
[#5348971] 2017. 04. 27. 11:38
DewEnduro
Hónolásnál leváló szemcsék szerintem nem szerencsés, ha bekerülnek az alkatrészekbe, főleg csapágyakba, de mivel úgy is cseréled a csapágyat mindegy :)
Ha nincs benne, kevesebb cuccot kell elmosni, egyszerűbb úgy kitakarítani a hengert szerintem hónolás után, ha nincs benne semmi felesleges alkatrész.
Az is lehet azért nem bírod szétszedni, mert a leváló finomszemcsék beágyazódtak neked miközben megpróbáltad megindítani, de majd kiderül.

A power alkatrészek ne legyenek eltörve, ennyi. A henger csapágyfészek meg ahol mozog benne a power az szokott kikopni, a rudazatok helyei az oldalsó szelepben, meg az átmenő a közép szelepen, maguk a rudazatok, stb, de sokat úgy se tudsz vele mit csinálni (max csere) szerencsére a gasgas power nem olyan, hogy a kopások miatt belenyal a dugóba, max hangja lesz, elkezd zörögni. Ha tied ennyire passzentos, ott még nagy bajok nem lehetnek.
Ha kivetted pucold is meg róla a ráégett kormot, s úgy tedd vissza.
Csapágyra belevalót vegyél! Nem csak méretre belevalót, hanem egyéb adatok is fontosak (illesztés, stb)
[#5348957] 2017. 04. 27. 9:19
DAFI
Persze h. kivettem.......:) anélkül a jobbos fele sem jött volna ki. Köszi a tippet próbálgatom, de nem akar megindulni, majd talán most áztatás után....... Igen a power benne volt, és szalajtós TANULT barátom jól látja azért, mert a MESTER azt mondta.
A hitelesség kedvéért a történetet röviden leírva: DAFI: - Hoztam a hengert mérni, szétszedem és visszahozom a hónolásra!
MESTER: - Nem kell kiszedni, meghónolom így, nem számít - csak hogy szalajtós jól szórakozzon és utána SZAKMAI érvekkel alá tudja támasztani iróniájának okát. :)

Az részemről is OK, hogy úgy szokták (nyilván ezért is kérdeztem rá), de igazából azt nem látom h. így miért lenne rosszabb vagy mi lenne ezzel a gond. A henger így is - úgy is kristálytisztára el lesz takarítva és úgy visszaépítve, nyilván vigyázva arra h. semmilyen mechanikai sérülést ne okozzak a tisztítás közben. Ez alap. Innentől kezdve a sorrend szerintem irreleváns.

Köszönöm a segítséget mégegyszer, majd beszámolok a további fejleményekről!

Még egy kérdés: power alkatrészein mit szoktál ellenőrizni/mérni (kopások, berágódások stb....)? A csapágyakat természetesen cserélem.
[#5348951] 2017. 04. 27. 8:30
szalajtós
Jovanazugy a mester aszonta
[#5348950] 2017. 04. 27. 8:29
DewEnduro
A 42 es csavart kivetted mind2 oldalról?
Ha igen, akkor a 28 as rudat a 29 rúddal ki tudod kocogtatni a helyéről, ha tolásra nem jön ki.
Utána ha kint a 30, akkor a 32/49 et már a 31 irányából szintén ki tudod kocogtatni.

Az picit fura, hogy így lett meghónolva, hogy a powerszelep benne volt...úgy tudom ki szoktak venni mindent a hengerből előtte.
[#5348904] 2017. 04. 26. 21:48
DAFI
Melegítettem nem adta magát, ráadásul a középső nyelv tengelye is baszik megmozdulni, úgyhogy most benzinfürdőt vesz a henger kátrányoldás céljából....remélem használ valamit!
[#5348841] 2017. 04. 26. 18:16
bajan122
Legendasan jo mesterember!
[#5348798] 2017. 04. 26. 14:43
DAFI
Hát igen egyetértek, ő nem az a kategória aki ezt elbohóckodná......... És ért is hozzá nem kicsit, tehát nem vitatkoznék vele szakmai kérdésekről...................:)
[#5348793] 2017. 04. 26. 14:18
DAFI
Lehet h. már a szarrákopott dugót gányolták bele és azért nem szorult meg. Visszamegyek és ráméretek mégegyszer h. biztosra menjünk. A power-t megpróbálom melegítve, köszi!
[#5348792] 2017. 04. 26. 14:17
DewEnduro
Számít a hőmérséklet különbség...nem mondom, hogy ennyit, de számít.
Hivatalosan 20C-n kéne mérni, s ráadásul a hengernek a mérőműszereknek is együtt 20C n kéne lennie,
akkor születnek a legnagyobb hülyeségek, ha mondjuk télen visznek a mínuszba méretni a hengert egy fűtött műhelyben lévő helységbe ahol ott álltak a mérőeszközök,
s nem hagyják a hengert átmelegedni, teljesen más értékeken van a műszer hőtágulás, mint a hengeré, ezért fals mérés lesz.
De ugyanez igaz arra is, amikor mondjuk a mikró, amivel belövik az intót másutt volt.

Szerintem 0.01-os pontosságú eszközökkel nem lehet 0.01 pontossággal mérni :)

Egy gépműhelyben dolgozó mester, aki napi szinten ezzel foglalkozik, szerintem ilyen bakikat nem követ el, különben szart gyárt napi szinten, ha nem tud mérni.
[#5348790] 2017. 04. 26. 14:09
DAFI
Egyébként értem én a cinizmust csak nem nevetek. Ez így történt, az eseményeket írtam le, azt nem mondtam h ez így nem lehet faszság - nem tudom x fokra mennyit változhat - te igen? Légrádi Gábor (Székesfehérvár) a mester jó pár évtizede csinálja, jó nevű, sok szerelő hord hozzá hengereket mérni/fúratni. A 450 EXC-m hengerét is ő csinálta és nincs vele gond.
[#5348789] 2017. 04. 26. 14:00
DAFI
hát kb. ezt gondoltam én is 10 fok különbségtől 0,01 eltérés - WTF??? :)
[#5348726] 2017. 04. 26. 10:56
szalajtós
Ha joda mester aszongya annyi akkor az annyi. Tedd ki a napra ja! Aztan meg gyors a pincebe. Kesz a hőkezelés. Vegen hugyozd le. Sörhuggyal.
[#5348689] 2017. 04. 26. 8:26
DewEnduro
Ok, ha a gyári 71.99 akkor lehet hogy most 72.00, de nem értem, hogy a csába nem szorult bele a 71.95 ös dugó...
Ha a mester mérte, akkor tuti jó a mérés.

Ha 72.00 a legkisebb méreted és wössner dugót akarsz bele, megveheted az alapot, ami 71.93 as.

A melegítést úgy értem, hogy melegíts rá a hengerre és úgy próbáld meg a power csapágyakat kivenni, ami nem akar kijönni.
[#5348652] 2017. 04. 25. 23:17
DAFI
Ja a mester rögtön kiszúrta h. kovácsolt a dugó, én meg mondtam h. ez az S3 a gyárija nem tudtam h. az S3 az wössner, de ma is tanultam valamit! ☺
[#5348651] 2017. 04. 25. 23:11
DAFI
Szia Dew!

Köszi a tippeket. A henger gyári méret a szervízkönyv szerint 71,99. Elvittem megméretni akkor 71,99 és 72,00 között mért a gépműhelyes hengerfúró mester. Azért hónoltattam mert a gyári hónolás már kevésnek látszott és gondoltam így egyenletesebb felületet kapok. A 72 körüli azt jelenti h. 72 és 72,01 között mozog attól függően h. milyen magasságban méred a hengert - nyilván nem egyenletesen kopott - és ezért írja a szervízkönyv a LEGKISEBB átmérőt a dugó-heger illesztésnél. A melegítést h. érted? Melegìtve lenne a mérvadó a mérés? Csak mert a mester 72,02 is emlegetett amikor kint volt a henger a napon és megmelegedett pár fokot. Wössner-t szeretnék belerakni én is úgyhogy akkor 0,07-el számolok.
Az S3 C biztos h. 71,95 bele van gravírozva. Azt ne kérdezd miért az volt és hogy nem szorult meg......
[#5348647] 2017. 04. 25. 22:56
demzsolt
S3 dugó nincs.. Gasgas-nál az S3 Wössnert jelent, A Ktm-nél Vertexet, csak a csomagolás S3..
[#5348625] 2017. 04. 25. 21:22
DewEnduro
Add el az árából kapsz egy normális manuális kuplungot :)
[#5348624] 2017. 04. 25. 21:21
DewEnduro
melegíts rá a hengerre, s örülj neki, hogy ilyen passzos, akkor az nincs szarrá kopva.