{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5578756] 2019. 12. 13. 21:10
GD
[#5578752] 2019. 12. 13. 19:58
Ax3l
csak fedéllel szoktam mosni , van természetesen kifolyója

egy kérdés
hajtókar mennyi üzemórát szokott elmenni ?
[#5578738] 2019. 12. 13. 17:17
DewEnduro
A lényeg, hogy a légszűrőt ne magasnyomásúval akard kimosni és ne a helyén bent legyen

Normálisabb motorokon a légszűrőház alján van kifolyó, jobb esetben azon távozik is a víz ami esetleg befolyik a házba (ha nincs eldugulva), azaz ha netán az illesztéseken át mosáskor a légszűrő házba víz jut, ki kéne folynia. Persze nem árt, ha nem nyomatod bele egyfolytában sokáig magasnyomásúval a vizet, mert az átfolyó képessége azért korlátozott, már ha egyáltalán van a BETA-n ilyen kifolyó. Aki tutira akar menni, a légszűrő helyére mosáshoz használatos műanyag zárót rak.

Ahhoz hogy a főtengelycsapágy így berozsdáljon, rendesen meg kell rakni vízzel...

Egyébként mosás után érdemes megjáratni, biztos ami biztos.

Más téma, de ha több időre teszi le az ember, a karbiból is érdemes kiengedni a benyát, mert ezek a jó benzinek belekocsonyásodnak, főleg ez az új E10-es lószar,
[#5578732] 2019. 12. 13. 16:02
petyarider
Akkor mar bikinis csajjal mosasd, kizarolag erotikus mozgasok kozepette. Ugy nem lesz baja a Betanak
[#5578731] 2019. 12. 13. 15:48
Ax3l
akkor én is szivaccsal mossam az rr-t?
[#5578719] 2019. 12. 13. 10:59
petyarider
Akkor keruld. Oka a kerulesnek?
[#5578716] 2019. 12. 13. 10:11
Sedu
miért pont koyo ment bele? Ha lehet kerülöm.
[#5578697] 2019. 12. 13. 7:02
petyarider
Ez akkor lenne 100%ig biztos ha tipustol fuggetlenul keletkezne es nem koncentraltan a Betara. Az elofordulas valoszinusege ebben az esetben ugyanannak kellene lennie minden motornal, de a video es a kommentek alapjan a Betanal lenyeges nagyobb merteku a kieses, amit megspekel a gyarto beismerese es korrekcioja(hogy mi az pontosan nem tudjuk).Amit mutatsz a kepen az masnak tunik,mint a videoban szereplo hiba.
[#5578696] 2019. 12. 13. 0:20
demzsolt
Köszi..
[#5578695] 2019. 12. 13. 0:19
demzsolt
Igen..
[#5578693] 2019. 12. 12. 22:01
barnabi
Mosási hiba.Motorozás,benzinkútnál mosás,kávázás,hazaút 300M 2 hét szünet,és jött a meglepi.Teljes felújítás,azóta mosás otthon rongyal betöm,mosófedél használata.az okos más kárából tanul.
[#5578692] 2019. 12. 12. 21:16
szalajtós
Méh bornyú
[#5578691] 2019. 12. 12. 20:26
petyarider
Na mar megint kijavitott .. melyhornyhu.....na persze
[#5578689] 2019. 12. 12. 20:24
petyarider
Tul sok tapasztalat nincs Betaval ilyen hibaval kapcsolatban. Mondhatni konkretan egy, amit koyo melyhornyhu golyoscsapaggyakkal osszeraktam, orazva, megfelelo modon es jo lett hasonlo hiba utan. Aztan hogy tenyleg ez volt a valodi megoldas vagy sem azt nem tudom megmondani
[#5578687] 2019. 12. 12. 20:16
Banditx
Nagyon szép! A súlya pedig meggyőző...
[#5578683] 2019. 12. 12. 20:00
DewEnduro


Ez a súly a WP AIR telóval volt, igaz?
[#5578682] 2019. 12. 12. 19:59
DewEnduro
Lehet félreérthető voltam.

1. Nem gondoltam/írtam hogy rossz, csak azt írtam, hogy szerintem az egyik oldalt hengergörgős megoldás jobb (szubjektív nézőpontokból, párat le is írtam)
2. Azt ís gondoltam/írtam, ha jól van összerakva a csak golyós változat, nincs gond vele, gond akkor van, ha nem jól rakják össze és ezt könnyű/könnyebb összehozni, mint a hengergörgősnél, nekem ez a tippem a BETA esetében, hogy a gyártósoron egy összeszerelő munkás nem volt a helyzet magaslatán, azaz random/műszak függő melyik darabokkal lehet(ett) a baj.
[#5578663] 2019. 12. 12. 18:54
petyarider
Dew,
Ezermillio( na jo ez lehet tulzas) krosszmotor adtak el ketoldalt melyhornyhu golyoscsapaggyal. Mukodott, mukodik. Az hogy a Beta elcseszett valamit az nem jelenti hogy a konstrukcio rossz. Kepernyo mogul hypothesisekkel jol elvagyunk, de eredmenye nem lesz. En amit lattam azt nagy valoszinuseggel a fotengelyszimering okozta.
De amikor felujitottuk es odafigyeltek a mosasra, bemelegitesre utana nem volt vele gond a kovetkezo felujitasig. Ennek oka is lehet sokminden. Vagy valoban odafigyeltek a mosasra, kezelesre, vagy az osszeszereles volt mas,mint amint a Beta hasznal/hasznalt.
[#5578656] 2019. 12. 12. 17:46
demzsolt
300 xcw
[#5578640] 2019. 12. 12. 16:12
jano72
Na ja, ha 1 ilyen hibásat szétszednénk akkor tudnánk a pontos okát kideríteni mérésekkel. Ennek így is jónak kéne lenni, nem kevés 2 ütemű van ezzel a megoldással!
[#5578629] 2019. 12. 12. 10:38
DewEnduro
Szerintem az a tuti megoldás amit a KTM meg a GASGAS is használ, egyik oldal hengergörgős, ott a belső csapágy gyűrű illesztése az szorosabb,
de a mélyhornyú golyóscsapágy oldalon a tengely meg a csapágybelső illesztése kevésbé szoros, óvatosan ki lehet kocogtatni belőle a tengelyt, azaz itt mozogni is tud.
Az egészet a főtengelyre ráhúzott primary fogaskerék és annak távtartója "központosítja" vagyis ez nem engedi mozogni, amíg ez nincs lehúzva, érezhetően van oldalirányú mozgása az egész főtengelynek az összehúzott blokkfélben, azaz ha esetleg hőtágul, azt is könnyedén ki tudja mozogni a nélkül, hogy megfeszítené a golyóscsapágyat oldalirányba.

Míg a két oldalon mélyhornyú golyóscsapágy szoros illesztéssekkel ezt nehezebben tudja megoldani, persze valójában nem is a golyóscsapággyal van a gond, hanem inkább azzal milyenek az illesztési hézagok gyárilag is, meg főleg az hogy van beszerelve.

Az illesztési hézag nagyon fontos több helyen, pl. a gasgas önindítókat is az vágja agyon gyorsan általában, hogy a bendix fogaskerék meg a lendkerékre felrakott fogaskerék között nem jó az illesztési hézag, elég neki egy nem megfelelően összepréselt főtengely, vagy egy rossz tömítés a dekli alatt. (Ez gyárilag sem volt ok, bár inkább pontosítok, csak azt mondom a saját motorom, ez épített gép, eredetileg nem rávaló a cucc) Persze itt azért van gond a tervezéssel meg az anyagminőséggel is, hogy idővel biza cserélni kell, akár milyen jó a hézag és van benne mondjuk olaj is, mert "szétverik" egymást...

Szerintem szerelni is egyszerűbb azt aminek egyik oldalán hengergörgős van, mint azt ahol mind2 oldalon mélyhornyú golyós csapács.

Az mondjuk tény, hogy a mélyhornyú főtengelycsapágy lényegesen olcsóbb, mint a hengergörgős, csak ezt tudom elképzelni mint indok a gyártás során,
így tudatlanul (nem vagyok hozzáértő tapasztalt mérnök)
[#5578623] 2019. 12. 12. 8:00
Banditx
Milyen motorod van?
[#5578618] 2019. 12. 11. 23:30
jano72
Kb. igen, vagy nincs jól vonalba fúrva a csapágyfészek de ami a lényeg szerintem itt csak a csapágycsere nagy valószínűséggel nem oldja meg a problémát.
[#5578601] 2019. 12. 11. 20:37
DewEnduro
Szerintem a hogy lehet rosszul esetére, példák:
- nem jól préselik össze a két főtengelysonkát, oldalirányú távolság gond, vagy nincs megfelelően centírozva
- a csapágyfészekben nem kerül a helyére rendesen a főtengelycsapágy
- a főtengely nem kerül a helyére a csapágyban

A lényeg a rosszban, hogy a csapágy oldalirányba is meg lesz feszítve, mert valami illesztés vagy épp a centírozás nem megfelelő.
Ami jól össze van rakva és nincs bent a szimering, az könnyen forog, ami szarul van összerakva, az érezhetően szorul.
[#5578580] 2019. 12. 11. 16:21
jano72
(nem mindegy, hogy van összerakva) Hogy kell jól és hogy lehet rosszul?