Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt valaki magyarázza már meg... olajcsere 12ezrenként?? mire gondolt a gyártó?
Egy olyan motornál, amit néhány üzemóránként felújítani kell, TALÁN kevésbé szempont a légszűrő szűrőképessége. De lehet, hogy tévedek.

"Az olajjal átitatott szivacsbetéttel főleg kis köbcentis robogókban és terepmotorokban találkozunk. Lényegük, hogy a szivacsot átitató ragacsba beleragadnak a járatokban pattogó szennyeződések. A két típus egészen eltérő módon megy tönkre, a papíros eltömődik, és megfojtja a motort, míg a szivacs éppen ellenkezően, mindent elkezd átengedni, ami drágán javítható kopásokhoz vezet. Közös viszont, hogy mindkettő rendszeres tisztítást és cserét igényel."

https://totalbike.hu/technika/karbantartas/2015/01/11/ha_jol_sziv_nincsen_szivas/

"Számos valós üzemi teszten láthattuk, hogy ideális esetben a nedves sportszűrő jobban szűr, szűrési küszöbe alacsonyabb, kisebb a fojtása, így nem kell aggódni. A hangsúly az ideális eseten van, ugyanis az ideális viszony fenntartása akár napi, vagy futamonkénti szűrőcserét, vagy mosást és tisztítást igényel. "

Hát, én nem vennék használtan olyan motort, amiben ilyen légszűrő van....
Szerintem Te nem igazán érted, hogy itt most miről volt szó. Mosható levegőszűrőkről van szó.
Azt ugye nem gondolod hogy egykrosszmotornál sem szempont a szűrőképesség?! Ha ez így lenne akkor légszűrő sem lenne a motorokban. Ha egyszer egy jó kis porolós hétvége után kiszedsz egy szivacs szűrőt a motorból, megtapasztalod hogy kívül áll rajta a ragacsos olajos poros sár míg a belseje teljesen tiszta, nem jut át rajta egy porszem sem.
A krosszmotornak nem azért van előírva üzemóra mert a buta mérnök kitalálta hogy nyugodtan szívhat port hanem mert a végletekig ki van könnyítve minden alkatrésze a teljesítmény miatt, ez viszont nem jelenti hogy szívhatja a port.
Attól, hogy az a légszűrő megfelelően szűr egy krosszmotor esetén, az nem jelenti azt, hogy megfelelően szűr egy utcai motor esetén, amit nem pár üzemóránként kell felújítani. (Vagyis nem érv mellette egy CB1000R esetén.) A CB1000R esetén 18 ezrenként kell ellenőrizni (és cserélni, ha szükséges) a légszűrőt. Én 25 körül cseréltem, nem volt vészesen elkoszolódva.
Miért fontos ez ?
A krosszgépeket hány üzemóránként kell felújítani?
Írtam a Honda Hungary-nek hogy kellene kezelési könyv a motorhoz és küldtek magyar nyelvűt emailben
A K&N egyáltalán nem szivacsos...
Minek vettél ugyanolyan “szart” ha már az első is szar volt ?!
Az a szivacsos szar? Hornetbe mindig olyan volt, de évente kidobáltam, faszom próbálta kitisztogatni, tiszta hányás volt pár ezer km után...
Ez sv1000 illetve az első R6-ba való szűrő. Ha nem dobtam még ki akkor lefényképezem. Lehet, hogy el voltak már használva és rég ki kellett volna dobni, ezt nem tudom.

Amikor láttam, hogy az RM-Z450-ből a srác kiveszi a szűrőt, odacsapkodja a motor oldalához, lehullik róla két maréknyi por viszont a szűrőn nem ment át egy szem se, azóta nálam csak a mosható szivacs szűrő a befutó
Hornetben használtam, azon nem lehetett átlátni rajta,még szárazon se.
izé... K&N
Ezekhez nem kell.
Nekem van kettő is. Igaz, használtan a motorral érkezett hozzám, de mind a kettő annak ellenére hogy olajos volt, jóformán át lehetett látni rajta. Én a saját motoromba nem raknám bele. A sajátomban mosható szivacsos van, ha a krosszgépekben megfogja a port akkor utcán is.
Az a bank.
Fogtál már a kezedben K&H légszűrőt?
Ami benn volt az gyári lehetett. Helyette berakta azt az utánnyomott szivacsos fospamacsot
Megvan, ok köszi. Jól elrejtették. Tankot ugye nem kell leszedni hozzá?
Ő meg kicserélte "k&h" légszűrőre. http://youtu.be/oHTSf-FOuJ4
itt: https://www.flickr.com/photos/... A légszűrőt pedig az ülés és tank alatti bal oldali idomok lebontásával találod meg. Vezető ülést vedd le, mert az egyiknek ott a csavarja.
Technikai kérdések: Cb1000R, van a hűtőnek külön kiegyenlítő tartálya, ha igen hol? A Hornetnek az első ülés alatt volt. Másik: hol van a légszűrő??
Köszönöm , legyen igazad, remélve a legjobbakat! Ezt a gumioldós dumát én is úgy olvastam!
Anno öreg rezsókat alakítottunk át E85 üzemre... vagyis a nyál 85%-a etanol volt. Soha senkinél nem volt gond a tömítésekkel, feloldott lerakódásokkal és hasonló marhaságokkal. Ez mind rémhír. Átalakított autók 1998 és 2001 közöttiek voltak. Ez az egész E10 egy kibaszott nagy hiszti minden fórum, semmi más. A mai napig e85-öt tankolnék, ha nem adóztatták volna meg annyira...