{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5561832] 2019. 08. 24. 21:26
Zoli32
Ahogy Dodor mondja, azt vedd ami tetszik, a vetelaron felul meg legyen tartalekba 2-3 kilo es nem lesz gond.
Hasznalt motor, belure nem latsz, nincs tuti recept csak az uj.
Eleve a regadon kivul meg van muszaki, ado, rendszam, a kep alapjan gumicsere, szervizek.
[#5561828] 2019. 08. 24. 21:06
Csabesz
Minél többet olvasok, annál jobban elbizonytalanodok... Megnézem élőben, kikérem hozzáértő segítségét is és majd elválik.
[#5561819] 2019. 08. 24. 20:46
Csabesz
Köszi a segítséget! Kíváncsi vagyok, hogy személyesen mit fogok tapasztalni...
[#5561818] 2019. 08. 24. 20:42
XXBajker
Nagyon óvatosan nézelődj, nincs túl jó híre annak a kereskedésnek, évjáratban, km-ben szoktak "tévedni" :)
[#5561814] 2019. 08. 24. 20:23
technoid
Gyári tükör, index és talán a markolat is látszik.
[#5561808] 2019. 08. 24. 20:11
technoid
Hát ja, enyém is ABS nélküli, voltak necces helyzetek, amikor csúszott az első vagy a hátsó kerék. Tapasztalatlan motorosnak mindenképp javallott, meg aki sokat túrázik és emiatt esőben is vereti. Viszont, ha lenne ABS-em, akkor tuti merészebb lennék valamennyivel, szóval kockázatilag összességében kb. ugyanott lennék :))
[#5561806] 2019. 08. 24. 20:08
technoid
Eredeti motorról fotók. https://www.motorcyclenews.com...
https://www.autoevolution.com/...

Az első gumit öregedés miatt is cserélhették, szerintem egy 4-5 éves gumi már csereérett... A DOT szám is árulkodó lehet.
Új kulcs költsége olyan 25-30 ezer Ft.
[#5561755] 2019. 08. 24. 16:41
Abdul
R+ az új verzióhoz van csak. Páran a régi CBt ott hirdetik mert az ABSnek van jelölve.
A régi CBnél csak az ABS volt a különbség, semmi más.. 2009ig emlékeim szerint lehetett ABS nélkül is venni (enyém is olyan volt), utána már csak ABSes volt újonnan.
Szerintem nagyon jó dolog, hasznos. A BMW előtt csak ABS nélküli volt nekem, nem hiányzott, azt szoktam meg. Most hogy már tudom milyen és mentett meg párszor (és esett mögöttem ABS nélküli motoros ugyanabban a vészhelyzetben), így ha belefér inkább olyat vegyél.
[#5561737] 2019. 08. 24. 14:06
Csabesz
Köszi a tanácsokat. Elmegyek megnézem és ha tényleg makulátlan, csak akkor fogom megvenni.
Nézegettem a használtautót itthon és láttam, hogy van R+-os változat is. Az csak abban különbözik, hogy van benne ABS? Érdemesebb lenne szerinted ABS-es modellt venni?
[#5561735] 2019. 08. 24. 12:46
Abdul
A gumi szerintem nem BT16 ami rajta van. És őszintén csodálkoznék, ha bárki a gyári gumival elmenne 18ezret. Tehát az ne legyen támpont.

A realitások felé terelnélek, a behozott kintiek nagy részében nem ennyi km van . A hazaiak közül is alig találsz ilyet - ha igen ott inkább 2M a vételár vagy pályamotor volt (pályaidommal, eredeti idomok meg pihentek addig).

Nézd meg a Mobile.de-t ahol a legnagyobb az EU kínálat, a legolcsóbb CB 5000eur-rol indul. Azok már drágábbak, mint a kinézett és ahogy írtam azzal valakinek volt már költsége és keresni is akar rajta...

Fékolaj, szelephézag legyen pluszban. De ha kell új gumi és elég nagy lesz a szerviz (esetleg fékbetét/féktárcsa,, lánc), akkor készülj még min. 200ezerrel a vételáron felül.
[#5561727] 2019. 08. 24. 11:43
Csabesz
Nekem is gyanusan kevés az a 18e km. De ha még ez is a legolcsóbb hirdetett, akkor sem akarok megvenni egy olyat, aminek az órája 18e-t mutat, ténylegesen meg 40-50e van benne...

Persze, állapotot kell venni, ezért is akarom elhívni az egyik ismerősömet (motoros boltban/szervizben) dolgozik, hogy vessen már rá néhány pillantást. Ha Ő azt mondja rá, hogy rendben van, akkor valószínű, hogy megveszem.

A nagyszervizt mindenképpen megcsináltatom rajta. Olaj, olajszűrő,, levegőszűrő, gyertya. Gondolom ezek a leglényegesebbek. Ahogy beszéltem beszéltem az eladóval, szerintem 2 gumi is fog rá kelleni...
[#5561725] 2019. 08. 24. 11:36
Csabesz
Köszi az infót. Igen, nyilván az a gumi már csereérett, ha még eredeti, de legalább van némi esély, hogy valós lehet a km. De ha pl. egy 2010-2012-es gumi van rajta, ami már le van futva, akkor meg az biztos, hogy az már a 2. garnitúra gumi, ami szintén kuka és igy szinte biztos, hogy időutazáson esett át a motor...
[#5561722] 2019. 08. 24. 10:10
Zoli32
Srácok lehet állapotot venni kilóra is?
[#5561718] 2019. 08. 24. 9:54
Abdul
Szia, szerintem a km-t engedd el, nem annyi van benne. Olaszoknál hosszabb egy szezon, ha tényleg annyi lenne benne akkor kint sem “fillérekért” vesztegetnék. És az itthoni eladónak költségei is voltak vele eddig (behozatal) és keresni is akar rajta... és így a legolcsóbb itthoni eladó CB...

Állapotot nézz, a sok km-től sem kell tartani. Ha figyelnek rá és rendszeres a szerviz akkor kibír sok-sok tízezret. Én anno 47ezret tettem bele nulla hibával. De több cimboráknak is volt, a legtöbb tudott km 65ezer km körüli volt, szinten probléma mentesen.

Szerintem állapotot nézz és ha megveszed legyen egy nagy szerviz rögtön (mintha 24 vagy 48 ezer lenne benne - és azokat a fix szerviz tételek legyenek legalább megcsinálva)
[#5561712] 2019. 08. 24. 7:29
InSAMinator
Bridgestone BT016 -tal adták ki , de ha egy 2008 -as motoron az eredeti gumi van, az kb bakelit minőségű már.
[#5561709] 2019. 08. 24. 1:46
Csabesz
Igen, arról a motorról van szó. Ha még meglesz a moci, akkor jövő héten pénteken elmegyek megnézni, mert akkor leszek otthon. Köszi a tanácsot.
[#5561708] 2019. 08. 24. 1:43
Csabesz
Szia!

Köszi a tanácsot. Elvileg szervizkönyv van hozzá, azt mindenképpen megnézem. Kulcs az sajnos csak 1 van hozzá, az biztos, mert a ezt a hirdetésben is említik.

Azt honnan lehet tudni, hogy a kormány, a markolat és a tükrök eredetiek-e?! Nem láttam még közelről ilyen motort, nem tudom sajnos, hogy milyen az eredeti?!

Egyik barátom azt tanácsolta még, hogy nézzem meg az első gumit. Azt mondta, hogy ennyi km mellett, annak még az eredetinek kellene rajta lennie. Nem tudod, hogy gyárilag milyen gumival szerelték ezeket a motorokat?
[#5561695] 2019. 08. 23. 21:35
XXBajker
Eladó a motorom. Szép, jó.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/cb_1000_r/honda_cb_1000_r-14596598
[#5561679] 2019. 08. 23. 18:46
technoid
Én vettem már a kínálat legaljáról, ezért mondom, hogy nem szabad a kínálat legaljáról venni....
[#5561677] 2019. 08. 23. 18:14
Adee
Grandemoto-s gépről van szó gondolom. Elég szép állapotúnak néz ki a képekről. Szép fényesek a leömlők, akár igaz is lehet a km-állás. Féktárcsák állapotából tudsz következtetni, nem nagyon szabad vállasodnia. Jó árban is van. Üdv: Ádám, Péterről
[#5561655] 2019. 08. 23. 16:58
technoid
Pöccre kell indulnia, nem szabad füstölnie. Gyújtásra ráadás után minden visszajelzőnek fel kell villannia, a műszerfalon minden világít rövid ideig.

A fékeket és a láncot nézd meg, a féknek nagyon jó állapotúnak kell lennie ennyi kilométerrel, én 39 ezernél járok és még alig kopott a tárcsa.
Az első telót nyomkodd le, nem szabad olajat húznia. kormánynak a két végállás között akadás nélkül kell mozognia.
A két végállásnál a kormányvégek ugyanolyan messze legyenek a tanktól.
Szervizfüzet jó lenne, különben ki tudja milyen időközönként cseréltek olajat. Lehet, hogy csak 3 évente...

Olajszintet könnyen tudod ellenőrizni a betekintő ablakon keresztül, ha minimum alatt van, akkor hagyd ott a motort.

Ha a markolat, kormány, tükrök nem eredetiek vagy nincsenek meg az eredetiek, az legyen gyanús.
Az átnézésnél a motor legyen tiszta, hogy látszódhassanak az esetleges hibák, napsütésben nézd meg, árnyék nem megfelelő.

Két gyári kulcs lehetőleg legyen meg, szerszámkészlet szintén (nekem nem volt egyik sem sajnos).

A 2008-as volt az első gyártási év, a legelején volt gond a féklámpával, ha esetleg nem volt cserélve, akkor gondod lehet vele.

Sok sikert! Én már 4 éve hajtom, ez az 5. szezonom, de nem tudtam megunni.

Ár/érték arányban nagyon jó gép és persze a külseje is megvett...
[#5561625] 2019. 08. 23. 14:10
Csabesz
Sziasztok!

Néhány év kihagyás után úgy döntöttem, hogy megint lesz kétkerekű a családban (a bicajokon kívül). Kinéztem egy CB1000R-t, ami pont itt van a szomszéd településen, de még nem mentem el megnézni.

Tudnátok segíteni, hogy mit érdemes megnézni a motoron? Nem szeretném, hogy esetleg átvágjanak.
Ti, ha motort vesztek, miket néztek meg rajta?

Azért is vagyok kicsit aggodalmas, mert visszaolvastam az elmúlt egy évet és láttam, hogy Ti kb. mennyi km-t tesztek bele a motorba egy év alatt. Amit én néztem, az 2008-as és 18.000 km-el van hirdetve. Nekem ez kicsit kevésnek tűnik, bár lehet tényleg keveset használták... Amit tudok még a motorról, hogy Olaszországból lett behozva, egygazdás, sérülésmentes. (vagyis az eladó ezt mondja róla)

Előre is köszönöm a segítséget!
[#5560982] 2019. 08. 17. 17:46
technoid
[#5560981] 2019. 08. 17. 17:43
technoid
Na, végül rászántam magam, két mérővel találkoztam a kb. 200 km alatt, mindkettő lakott területen volt, így nem volt gáz, mert óra szerint 65 fölé nemigen szoktam menni és most sem mentem. Idén először csekkoltam a keréknyomást, hát, ideje volt mert bőven 2 bar alatt volt a nyomás. Dodor videója (motorshow1 megvan?) alapján nem fújtam a gyári 2,5 és 2,9-es értékekre, csak picivel 2 bar fölé... Észrevehetően jobban dönthető lett a gép, hátrányát nem tapasztaltam. Ezután nem hallgatok a hondára, inkább Dodorra :)) Még egy dolog, amit a múlt héten vettem észre a hátsó gumin (Michelin Power RS). Mindjárt feltöltöm a képet. Kisujjnyi köröm méretű minikrátert látok az abroncson. Vajon mi lehet? Ez jelzi, hogy el van kopva? nagyon szabályos a formája.
[#5560891] 2019. 08. 16. 11:21
Darázslovas
Igen, ezen a hétvégén nem lesz gurulás, de a következőre már van terv.