Igen, Blackiex, ebben van valami. Miután olvastam, hogy felejtse el, mert összekeveredik a WD az olajjal, és az biztos nem túl jó - passzoltam a WD-s témát - csak most visszajött itt, és egy ismerősnél is.
Bocsánat, "ekkor a dugattyú 4 körömmel ellátott gallérját kicsit meg lehet emelni" - a dugattyút nem mozgatnám fel-le, nehogy kiugorjon a rögzítő lemezkéből a megfeszített csap. Azt csak forgatnám személy szerint, csak a gallért emelném el, hogy lehessen forgatni.
Ha a képek nem lennének egyértelműek, próbáok szabadfordítani.
Egy olyan szerszámot kell készíteni, mint a gyári lemezke, amivel érkezik. Ezt a fickó egy megreszelt csavarhúzó bittel csinálta, de gyárilag egy lemezke jön vele, ami felhúzott állapotban rögzíti. A dugattyút egy csavarhúzóval a visszahúzott helyzetbe tekeri az ember, majd a feszítő házán a nútot és a tekerhető csapvéget úgy állítja be, hogy egy vonalban legyenek. Ha ujjal a dugattyút erősen megfogod, hogy ne tudjon kifelé mozogni, ki tudod venni a csavarhúzót és egy ilyen lemezkét oda bedugva rögzítheted a kis forgó csapocskát elfordulás ellen, így a dugattyú behúzott állapotban rögzül.
Ha ez megvan, a feszítő másik felén, a dugattyúnál a rugós biztosító gyűrűt egy csavarhúzóval ki lehet pattintani a hornyából. Ekkor a dugattyút és a 4 körömmel ellátott gallérját kicsit meg lehet emelni és a dugattyút a menetes csaphoz képest 3 teljes fordulattal kifelé csavarja. Ezáltal a rugó teljesen hátrahúzott állapotában még tovább fog feszülni, tehát nő a rugóerő.
A körmös zárólemezt visszateszed, a helyére pattintod a biztosító gyűrűt, majd a feszítőt teljesen hátrahúzott állapotban a korábban leírtak szerint ismét rögzíted és összeszereled.
Így 3 fordulatnyit feszítettél az órarugón.
Az a benyomásom, hogy ez is hasonló a GS vagy az XV láncfeszítőjéhez, órarugós a történet. A feszítő nyomódugattyúja egy menetes tengelyen közlekedik előre-hátra, egy órarugó fejt ki csavaró erőt erre a menetes tengelyre és ahogy a lánc nyúlik, a dugattyú a rugó által tekert csap okán azonnal követi.
Ha nem világos, mire célzok, anno csináltam XV-hez egy leírást. Ott kicsit más a szerkezet, hozzá lehet férni az órarugóhoz és lehet rajta feszíteni, de a működése ugyanilyennek tűnik. https://drive.google.com/file/...
Az órarugó gyengülése azt vonja maga után, hogy nem hajtja a dugattyút előre elégséges csavaró nyomaték. Egy német fiatalember egy a CB500-éhoz hasonló feszítőn demonstrálja, ő hogyan feszített a rugón. Úgy gondolom ez az 500-asnál is működhet.
A WD-40-es javításról nem tudok nyilatkozni, nem tőlem származik. A lánc zörgését első körben legegyszerűbben úgy lehet orvosolni, hogy fellazítod a feszítő két rögzítő csavarját. Néhány millimétert ki kell hajtani őket, a motort átforgatni óvatosan (nem beindítani), majd a csavarokat visszahúzni és kész is. Ha már ez nem segít, akkor át lehet alakítani a rugós feszítést csavarosra, de ahhoz ki kell szedni és átalakítani a belsejét. Én megcsináltam még akkor, de ez elég régen volt, már nem emlékszem pontosan. Az biztos, hogy utána még nálam sokáig hiba nélkül, csendben tette a dolgát. A motor már régen nincs nálam, de gondolom azóta is működik még.
A henger előrefelé dől, igaz? A feszítő hátulról megy rá, a vezérműlánc-üreg tetején ül. Valamennyit kap, persze. De ha pl. a két kipufogó leömlő közt lenne, amerre a hengerek dőlnek, több olajat kapna.
Egyes V-motoroknál megfigyelhető jelenség, hogy szinte mindig az elülső henger feszítője szarik be előbb. A CB-hez hasonlatosan a vezérműcsatorna plafonján, az elülső hengeren ülő feszítő jóval kevesebb olajat kap, mint a hátulsó hengeré, ami meg pont az ellentétes pozícióban fürdik az olajban.
A WD40 a belesült olajsarat, koszt, stb. tudja kitolni a mechanikából. Ha ilyesmi okozza a feszítő megakadását, akkor segít. Ha nem, egy bontott, jó feszítő nem egy vagyon.
Üdv! Hogy sikerült a vezműláncfeszt megjavítani? (valaki írta a WD40 befújást - aztán meg is kapta a figyelmeztetést, hogy hígítja az olajat a mociban) A kuplung nekem is csattog alapjáraton, ha odahúzok neki, új olajnál halkult ez, de akkor nem szaladok szétkapni még....
Nalam 25psi az olajnyomas-szenzor kuszoberteke, a gyarienal magasabb. Amikor megvettem a motort rozsdas is volt, szivargott is, igy lecsereltem egy masikra, ami ugyanolyan 1/8 NPT menetu. Uzemmeleg motornal alapjaraton sem jelez, szoval nagy baj nem lehet. Nyilvan az auto/tgk olajaikat nem ismerem.
Régen írtam erről, nekem a mannol kamionban nagyon nem jött be ahogy sokszor írtam még a régiekben is lehet látni az olajhőfokot és a nyomást és a mannol ugyanakkor hőfoknál sokkal kisebb nyomást produkált mint más olajok, vicces módon a mol volt az általam próbáltak között a legjobb ilyen szempontok figyelembe vételével na meg a selénia, de az megfizethetetlen és az se biztos, hogy van 4t, persze ez a tapasztalatom legalábbb 6 éves így akár az olajok minősége is változhatott. Újra láttam a racing bazáron olyan cuccot amit a fémházas olajszűrő elé kell betekerni és van két menetes kiállás rajta ahová hőmérőt és nyomásmérőt lehet csatlakoztatni, igazából ezekből lehetne következtetni, hogy egy olaj minősége miként változik a megtett km.-ek után.
Következö cserénél a helyedben bepróbálkoznék másik gyártó kenöanyagával. Pl Mannol motorolajok igen kedvezö áron voltak (régen vettem már...), és teljesítményszintjuk is megfelelö föleg ezekhez korai kostrukciókhoz.
Sokat agyaltam rajta hol lehet a gond,utánna néztem a témának de nem jöttem rá hol a "hiba"
Az a vicc hogy pont ez okból újitottam fel a karbikat.
Gondoltam a tűszelep csere megoldja,aztán szinkronizálltam,két hengeresnél viszonylag egyszerű.
Jól megy a motor,jól kivannak égve a gyertyák,hoszabb távon használom.Fogyasztása 4l körűl ha szépen megyek vele ha húzom neki 5 félel megelékszik.. A csap se enged át nincs kiszakadva a vákum membrán.Akkor vettem még észre hogy valami okos nem tom ki kivette a csap előtti szűrőt az űa tartályból..Beiktattam a karbi elé egyet.
Az olajat 6000-nél cserélem vagy szezononként.Amugy mostanában 3500-4500km-nél cseréltem..
Mikor otthon leállitom a motort a helyére akkor csap elzár,vákumcső lehúz..
Nem tudom mire vélni a dolgot,lehet hülyeség arra gondolok mivel hiresen túlhűtőtt motor,ennek is köze lehet hozzá... Beszoktam a hűtő elé rakni egy a4-es papir felét kb.
Nehezen melegszik be a motor kivéve nyáron,pedig néztem a termosztátot időbe kinyit,stb..
A szivató is lezár mikor visszatolom.
Mikor cserélem az olajat érzem a bukéján hogy bizony van benne nafta..
Ha hígul az olajad jól tömítő üzemanyagrendszernél, akkor a játék többváltozós már. Gyertyakép miről mesél?
Ha túl sokat kap a motor (pl. szívató üzemagyag-kör nem zár jól, benzinszint magas, efféle), annak a gyertyán látszik a nyoma.
A másik gyakori oka az olajba jutó üzemanyagnak a túl rövid távokon történő, rendszertelen motorozás. A hidegindítások alkalmával némi benzin óhatatlanul a kenőanyagba jut, de kellően hosszú táv megtétele alatt az olaj kellőképp felmelegszik és ez elpárolog és a kartergázzal együtt távozik. Ha az olaj nem tud átmelegedni, akkor természetesen nem történik ez meg.
Ez sem baj, több motor van így használva, csak az olajcsere-periódussal ezt le kell követni és 3-4-5 ezrenként frisset adni neki az előírt (egyébiránt szerintem eleve túl optimista 12 ezer helyett). Nálam volt egy olyan időszak, amikor napi 15-20 km-t mentem, városba be, majd onnan haza. Na, 3000 km-re csökkentettem a csereperiódust és annak, amit leeresztettem, volt is kis bukéja.
Hja még az jutott eszembe hogy érdemes megnézni a benzincsap feletti szűrőt hogy az benne van é?
Mert nekem az nem volt ...(Valaki elveteműlt eltávolitotta! :(
Cserélnék tűszelepet,tömitést ha má szét lesz bontva,amúgy nekem nem folyt a berzin kifelé,cseréltem tűszelepet tömitéseket stb...
Akkor is higúl az olaj...
Azóta mentem 25.000-ret ez van nem tudok mit tenni vele..
..
Szuper, ettol fuggetlenul egy porlaszto tisztitasra valamikor keritsetek sort. Valamitol letapadt az uszo, ezt okozhatta begyantasodott uzemanyag vagy szilard halmazallapotu kosz, esetleg oxidalodott tuszelepfeszek.
Elobbit a friss uzemanyag reszlegesen vagy teljesen fel tudja oldani, de egy tisztitas mindenkeppen megoldja a kerdest, a tuszelephaz pedig cserelheto avagy polirozhato szukseg szerint. Szoval ha a problema visszater, foglalkozni kell vele, mert a tulcsordulo, az olajat felhigito uzemanyag gallyra vaghatja a blokkot.
Egy olyan szerszámot kell készíteni, mint a gyári lemezke, amivel érkezik. Ezt a fickó egy megreszelt csavarhúzó bittel csinálta, de gyárilag egy lemezke jön vele, ami felhúzott állapotban rögzíti. A dugattyút egy csavarhúzóval a visszahúzott helyzetbe tekeri az ember, majd a feszítő házán a nútot és a tekerhető csapvéget úgy állítja be, hogy egy vonalban legyenek. Ha ujjal a dugattyút erősen megfogod, hogy ne tudjon kifelé mozogni, ki tudod venni a csavarhúzót és egy ilyen lemezkét oda bedugva rögzítheted a kis forgó csapocskát elfordulás ellen, így a dugattyú behúzott állapotban rögzül.
Ha ez megvan, a feszítő másik felén, a dugattyúnál a rugós biztosító gyűrűt egy csavarhúzóval ki lehet pattintani a hornyából. Ekkor a dugattyút és a 4 körömmel ellátott gallérját kicsit meg lehet emelni és a dugattyút a menetes csaphoz képest 3 teljes fordulattal kifelé csavarja. Ezáltal a rugó teljesen hátrahúzott állapotában még tovább fog feszülni, tehát nő a rugóerő.
A körmös zárólemezt visszateszed, a helyére pattintod a biztosító gyűrűt, majd a feszítőt teljesen hátrahúzott állapotban a korábban leírtak szerint ismét rögzíted és összeszereled.
Így 3 fordulatnyit feszítettél az órarugón.
Ha nem világos, mire célzok, anno csináltam XV-hez egy leírást. Ott kicsit más a szerkezet, hozzá lehet férni az órarugóhoz és lehet rajta feszíteni, de a működése ugyanilyennek tűnik.
https://drive.google.com/file/...
Az órarugó gyengülése azt vonja maga után, hogy nem hajtja a dugattyút előre elégséges csavaró nyomaték. Egy német fiatalember egy a CB500-éhoz hasonló feszítőn demonstrálja, ő hogyan feszített a rugón. Úgy gondolom ez az 500-asnál is működhet.
Nem tudom, segít-e, de íme:
http://youtu.be/t1DDECodKBQ
Egyes V-motoroknál megfigyelhető jelenség, hogy szinte mindig az elülső henger feszítője szarik be előbb. A CB-hez hasonlatosan a vezérműcsatorna plafonján, az elülső hengeren ülő feszítő jóval kevesebb olajat kap, mint a hátulsó hengeré, ami meg pont az ellentétes pozícióban fürdik az olajban.
A WD40 a belesült olajsarat, koszt, stb. tudja kitolni a mechanikából. Ha ilyesmi okozza a feszítő megakadását, akkor segít. Ha nem, egy bontott, jó feszítő nem egy vagyon.
https://filterabc.hu/MANNOL-78...
Repsolt használok,nem oly rég cseréltem.
Ez lesz az 5 szezon.
Az a vicc hogy pont ez okból újitottam fel a karbikat.
Gondoltam a tűszelep csere megoldja,aztán szinkronizálltam,két hengeresnél viszonylag egyszerű.
Jól megy a motor,jól kivannak égve a gyertyák,hoszabb távon használom.Fogyasztása 4l körűl ha szépen megyek vele ha húzom neki 5 félel megelékszik.. A csap se enged át nincs kiszakadva a vákum membrán.Akkor vettem még észre hogy valami okos nem tom ki kivette a csap előtti szűrőt az űa tartályból..Beiktattam a karbi elé egyet.
Az olajat 6000-nél cserélem vagy szezononként.Amugy mostanában 3500-4500km-nél cseréltem..
Mikor otthon leállitom a motort a helyére akkor csap elzár,vákumcső lehúz..
Nem tudom mire vélni a dolgot,lehet hülyeség arra gondolok mivel hiresen túlhűtőtt motor,ennek is köze lehet hozzá... Beszoktam a hűtő elé rakni egy a4-es papir felét kb.
Nehezen melegszik be a motor kivéve nyáron,pedig néztem a termosztátot időbe kinyit,stb..
A szivató is lezár mikor visszatolom.
Mikor cserélem az olajat érzem a bukéján hogy bizony van benne nafta..
Ha túl sokat kap a motor (pl. szívató üzemagyag-kör nem zár jól, benzinszint magas, efféle), annak a gyertyán látszik a nyoma.
A másik gyakori oka az olajba jutó üzemanyagnak a túl rövid távokon történő, rendszertelen motorozás. A hidegindítások alkalmával némi benzin óhatatlanul a kenőanyagba jut, de kellően hosszú táv megtétele alatt az olaj kellőképp felmelegszik és ez elpárolog és a kartergázzal együtt távozik. Ha az olaj nem tud átmelegedni, akkor természetesen nem történik ez meg.
Ez sem baj, több motor van így használva, csak az olajcsere-periódussal ezt le kell követni és 3-4-5 ezrenként frisset adni neki az előírt (egyébiránt szerintem eleve túl optimista 12 ezer helyett). Nálam volt egy olyan időszak, amikor napi 15-20 km-t mentem, városba be, majd onnan haza. Na, 3000 km-re csökkentettem a csereperiódust és annak, amit leeresztettem, volt is kis bukéja.
Mert nekem az nem volt ...(Valaki elveteműlt eltávolitotta! :(
Akkor is higúl az olaj...
Azóta mentem 25.000-ret ez van nem tudok mit tenni vele..
..
Elobbit a friss uzemanyag reszlegesen vagy teljesen fel tudja oldani, de egy tisztitas mindenkeppen megoldja a kerdest, a tuszelephaz pedig cserelheto avagy polirozhato szukseg szerint. Szoval ha a problema visszater, foglalkozni kell vele, mert a tulcsordulo, az olajat felhigito uzemanyag gallyra vaghatja a blokkot.