{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5478317] 2018. 08. 16. 7:04
tiger1342
Szia! A régi dobod használható? Nekem Takkoni van a motoron, szeretnék kipróbálni egy gyári dobot. Állapota nem érdekel, csak használható legyen. Köszönöm!
[#5477082] 2018. 08. 09. 22:04
Zulesi74
Anno egy Yamaha Xt 600-on teszteltek dobokat, amok nem is voltak gagyi márkák (Sito, Arrow, Devil, Sebring pl.) és a gyári hozta még mindig a legjobb kompromisszumot hangerő, fogyasztás, különböző fordulattartományokban mutatott teljesítmény, nyomatékosság terén. Volt olyan is, amelyik hozta a gyári szintjét, cserébe rettenetesen hangos volt. A lánckerék terén valóban a 15-ös az optimális, viszont én nagyon sokat megyek hegyekben és ott nagyon bevált. Nem sokkal, de vehemensebb a gép a partokon. A végsebesség nekem nem csökkent érdekes módon, legalábbis gps-szel mérve 190-200 között megy a körülményektől függően. Sztrádán úgyis csak 110 körül kocogok, csak ott tekerem meg neki, ahol izgalmas az országút
[#5476881] 2018. 08. 09. 8:56
feriszlo
Szia!

Én 14 fogúval vettem (ausztriából behozott) a CBF 500 ABS mocit, persze erről nem tudtam, csak azt érzékeltem, hogy a GPS-hez képest a moci sebességmérője kb 15 km/h-val többet mutat. Természetesen a 14-es első lánckerékkel az áttétel változás miatt jobban pörgethető a motor, de a fogyasztásra és a végsebességre kedvezőtlenül hat. Ennek okán lecseréltem a lánckereket a gyári 15-ösre. Ha kell a 14-es kerék olcsóm odaadom.
[#5476880] 2018. 08. 09. 8:56
kristof95
Köszönöm szépen a választ, már be is szereztem egy szebb állapotú gyári dobot ami majd kis festésen fog átesni. Csak azért nem értettem, miért ilyen idegen a dob a motortól, mikor rahedli gs500,kawa er-5 öt láttam kínai vagy noname dobokkal.
[#5476681] 2018. 08. 07. 21:58
Zulesi74
Hali! A karburátor beállítása, áthangolása ezen a dolgon nemigen fog segíteni, persze jobb lesz a motorüzem egy jól beállított karburátortól, de a nyomatékosság nem tér vissza. Nem akarok ünneprontó lenni, de én a helyedben inkább visszatenném a gyárit, mert a legjobb kompromisszumot még mindig az nyújtja (több tesztet is olvastam már gyári vs. aftermarket kipufogókról). Persze nem a legszerencsésebben néz ki, esetleg krómoztasd le vagy mittudomén, tény és való, hogy egy szép kipufogó sokat dobna a motor megjelenésén. Esetleg sokan használják azt hiszem a LeoVince némely típusát (talán SBK 2 EVO?), állítólag beváltak, bár nem olcsó darabok. Ha mindenképp ragaszkodsz ehhez a dobhoz, akkor valamiféle fojtással kellene kísérletezni, a neten valószínűleg találsz ehhez tippeket. Kis mértékben javítana az is a helyzeten, ha az első lánckereket kicseréled 14 fogúra, nem egy nagy összeg és robbanékonyabb lesz a gép kisebb fordulatról is. Én mégis inkább a gyárit javasolnám, vagy valamely már bevált típust, ha mégis változtatni szeretnél, mert szerintem elég sok macerával jár hozzáhangolni a gépedhez egy típusidegen kipufogót.
[#5476514] 2018. 08. 06. 22:23
kristof95
Üdv. Másik dobra cseréltem az eredetit a motoron (ingyen volt egy rozsdamentes valszeg 600-as motor dobja) db killer nélkül. A bajom vagy megoldandó problémám az hogy alacsony fordulaton semmi ereje(tudom h a nyitott rendszer alul elvesz felül visszaad, megy is rendesen 180felé). Esetleg a dobba kéne folytást tenni, vagy karburátor utánállítás segítene a sima működésen? Előre is köszi a választ.Kristóf
[#5476502] 2018. 08. 06. 22:00
puk65
[#5476493] 2018. 08. 06. 21:51
puk65
Biztos, hogy szorul a kormánycsapágy. Persze kormányvégen mozgatva fel sem tűnik. Első körben 10-15 fokot lazíts rajta!
[#5476243] 2018. 08. 06. 5:42
Ricsi88
Sziasztok!
A hétvégén egy nagyobb túrán vettünk részt és észrevettem,hogy egyszer megcsúszott a kuplung egy kigyorsításnál.
Most hétvégén megint messze mennék,lehet ebből problémám?
[#5474452] 2018. 07. 29. 20:34
Gigafun
Köszi, ez a zuhanyoztatás jó ötletnek tőnik. Jövő héten szabin vagyok, jó meleg lesz, hamar kiszárad, viszont ha célzottan meglocsolom egy kicsit pl a gyertyapipánál, akkor előjöhet a bibi.
[#5474130] 2018. 07. 28. 13:07
m.akos
A gumi nem kopott, a hátulján pedig nem volt javítás.
A kormány nem remeg, fordul rendesen.
Csak az egyenesfutás folyamán érzem ezt a kóválygó, imbolygó mozgást a motoron, ami nem volt a csapágycsere előtt. Bár a csapágycsere előtt remegett a kormány és érezhetően nehezebben lehetett elfordítani.
[#5474129] 2018. 07. 28. 13:02
m.akos
Megnéztem ahogyan mondtad. Nem szorul, nem lötyög, gyönyörűen fordul.
[#5474103] 2018. 07. 28. 10:43
nemrob
Lehet abban is valami amit a szerelő mond, mert a hátsó doboz, gyenge hátsó rugó és a kopott gumi is tud hasonló jelenséget okozni, de ennek akkor a csapágycsere előtt is így kellett volna lennie, feltételezve, hogy a hátulját nem piszkálta most senki sem. Látatlanban én is a csapágy túlhúzására gondolnék. Ahogy Cblaci írta le tudod ellenőrizni magad is.
[#5474090] 2018. 07. 28. 10:00
m.akos
Köszönöm a válaszod. Miután tapasztaltam a hibát, visszavittem a szerelőhöz, Ő ellenőrozte mégegyszer és azt mondta a csapággyal és a szereléssel minden rendben van. Szerinte a hátulja túl puha, így ha súly van hátul, az eleje megemelkedik, ez okozza az imbolygást.
[#5474085] 2018. 07. 28. 9:47
Vadalbert
Én is cseréltem kormánycsapágyat, de sem előtte, sem utána nem tapasztaltam rendellenességet, el tudom engedni a kormányt, és a motor nyílegyenesen megy, de ez így volt a csapágycsere előtt is.
[#5474066] 2018. 07. 28. 7:20
cblaci
Tehermentesítsd a motor elejét (lógjon az első kerék ne érje a talajt) és úgy nézd meg a kormány elfordulását. Elsőre az lenne a tippem hogy túl lett húzva és ezért rossz az egyenesfutás. Ezt könnyen ellenőrizheted, középsztenderen felültetsz valakit az ülés hátuljára, szemből rámarkolsz a telók aljára és ha érezhetően nagyobb ellenállással fordul a kormány akkor megvan a hiba, ha esetleg laza és kotyog az is kiszűrhető így.
[#5474064] 2018. 07. 28. 0:43
Zulesi74
Ha a csere előtt jobb volt, akkor ott a csapággyal/szereléssel nem okés valami.
[#5474061] 2018. 07. 27. 23:24
m.akos
Sziasztok,
Tanácsot kérek, most cseréltettem kormány csapágyat a cb 500-on és azt tapasztaltam hogy a csere után kóvályog alattam a motor. Nagyon rossz lett az egyenesfutása. Olyan mintha egy félcsőben kellene egyenesen mennem.
A szerelőm azt mondta hogy a doboz és a rossz üléspozíció az oka, merthogy az első kerékre nem megy elég súly ezért mintha a "levegőben" menne.
A kérdésem az hogy tapasztalt már valaki hasonlót?
Nem lehet az ok az hogy a hátsó telók fáradtak el?
Mi lehet a megoldás?
Köszönöm
Üdv
Ákos
[#5472996] 2018. 07. 25. 1:11
Zulesi74
Esetleg nem lenne butaság a gyújtókábeleket kicserélni valami jófélére, pláne ha még gyáriak, vagy a trafókhoz menő vezetékeket nézegetném meg. Ezek az időszakos hibák a legkellemetlenebbek, a fene vinné el. Vagy kicsit művileg "megzuhanyoztatnám" a gépet, hogy előjön-e a hiba, talán közelebb kerülnél a megoldáshoz. Még a légszűrőre mernék gyanakodni, de hát az azért eléggé eldugott helyen van.
[#5472807] 2018. 07. 24. 19:34
Vadalbert
Igazad van, ha víz kerül a benzintartályba, az minden körülmények között "visszaköszön", feltéve, hogy nem nagyon kis mennyiségről van szó, bár ilyen esetben is utórobbanások vannak a kipufogóban, ameddig nem távozik az idegen folyadék.
[#5472736] 2018. 07. 24. 16:29
Zulesi74
Csak valami elektronyos gond lesz, ha víz kerül a tankba akkor azt száraz időben is meg lehetne érezni.
[#5472636] 2018. 07. 24. 9:09
Gigafun
Tegnap, tegnapelőtt 150 km-t mentem minden gond nélkül. Tegnap reggel megázott ugyan a gép, de tudtam várni az indulással, úgyhogy nem kellett tökig érő vízben mennem.
A víz a mi esetünkben ugye azért gázos, mert nehezebb a benzinnél, ezért a csapból is az folyik, ha bekerül a tankba. :)
[#5472514] 2018. 07. 23. 16:31
Zulesi74
Én csak azért cseréltem őket, mert repedezettek voltak. Elvileg nem igényel más beállítást a karburátor, ha amúgy nincs vele gond. Kicseréled a csonkokat és halihó. Maximum egy alapjárat beállítást vagy szinkronizálást érdemes amúgy is csinálni.
[#5472434] 2018. 07. 23. 9:10
Vadalbert
Nézd meg, hogy nincs-e eldugulva a tank lefolyója. Nekem az egyik motoromon el volt tömődve, legalább két deci víz folyt a tankba egy nyári zápor idején. Az általad leírtakhoz hasonló tüneteket produkált a motor. Fokozatosan engedtem le a benzint útközben palackba, hogy haladni tudjak, de csak teljes tankürítéssel sikerült megszabadulnom a víztől.
[#5472429] 2018. 07. 23. 8:51
Gigafun
Köszi, én is elektromos hibára gyanakszom, mert tényleg csak a zuhogó esőben csinálta. Azt még elfelejtettem, hogy az első leállásnál ráhúztam a szivatót, és tömény benzinszag jött a kipufogó felől, szóval benzint kapott a motor. Ez is a gyújtásra utal.