{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5464176] 2018. 06. 20. 22:19
Vidom
Igen. De te irtad, hogy a 3 eres vezeteket osszekototted. Az meg sims kombinatorika hogy azt hany fele keppen lehet osszekotni.

Vissza kellene allitanu azveredeti allapotot. Ures vissza jelzo eg?

Ha igen es sebessegbe teve elalszik (most mindefy hofy lefullad-e vagy sem) akkir az ures visszajelto jo. Az oldalsztender vezeteket is kosd visszanes vedd leca csatlakozojat. Ekkor alralaban ugy viseljedik mintha lent lenne a sztender, tehat a csatlakozot egy drottal rovidre jellene zarni.

En keresnek efy sterelot vagy egy kapcsolasi rajzot.
[#5464154] 2018. 06. 20. 21:31
Kombináltfogó
Sem az üres jelet nem bántottam, sem a kormányon lévő mikrokapcsolót. A mikrokapcsoló a kuplungnál van, annak behúzását érzékeli?
[#5464078] 2018. 06. 20. 13:46
Vidom
Persze. Csak arra kell ugyelni, hogy az ures jelet kosd vissza, a sztender kapcsolojatves a kormanyon levo mikro kapcsolot is kosd vissza.

Amit neztel azok valoszinuleg tank tulfolyok. Az egyik s toltonyilas alol vezeti el a masik a tank szellozo.
[#5463990] 2018. 06. 20. 6:35
Kombináltfogó
Másoktól is érdeklődtem, a dadogás miatt és szintén az üzemanyagra, illetve az ide-oda mozgó levegőre (?) tippeltek, hogy nézzem meg a karburátor körüli csöveket, hátha ott van egy kis repedés valamelyiken. Az előző motoromnál (Honda Dominátor 650) is volt egyszer egy ilyen problémám, ott az alapjáraton állt le a motor, amit egy, a karburátor és a henger közti vastag gumialkatrészhez vezető kis gumicső repedése okozott, amit magam kicseréltem és a probléma megjavult. Nos levettem a tankot, megnézegettem a csöveket, egy zöld műanyag csövet kicseréltem, ami a tank jobb hátsó oldalán lévő vékonyabb csonkhoz vezet (nem tudom, hogy mi a szerepe), mert már elég megkeményedett. Egy gumicső ment lefele az első lánckerék deknijéhez, a deknit levettem, de kiderült, hogy ez egy hűtőfolyadék cső. Visszatettem a deknit, aztán a tankot, gondoltam, hogy - a másik probléma átmeneti megoldása, a kuplungbowden lerövidítése urán - teszek egy próbautat. Indítás pöccre, sebességbe, puff leállt. Ja az oldal sztenderd lenn maradt. Nem, de ugyanúgy leállt az újabb próbálkozásra, mikor sebességbe raktam. Oldalstenderd mozgatás, ugyanaz. Végül leszereltem újra az első lánckerék deknit, hátha rosszul raktam vissza és becsíptem az itt lemenő vezetéket - ami az oldalstandard kapcsolójához vezet. De nem sérült meg. Levettem azt a kapcsolót ( az oldalsztendernél). Forgattam, mozgattam, semmi változás, sebességben nem tudtam önindítózni, vagy üresben elindítottam, sebességbe raktam, leállt. akárhogy forgattam ezt a kapcsolót. Gondoltam - már igen ideges voltam - áthidalom ezt a kapcsolót, a két vezetéket összekötöm - elcsíptem a kapcsoló fölött 10 cm-rel a vezetéket. Nem biztos, hogy jól tettem, 3 vezeték volt benne, nem tudtam, hogy mit kössek össze. Persze sebességben nem tudtam önindítózni. Valószínű a 3 vezetékből egyik a motort állítja le, a másik az önindítózást tiltja, a harmadik meg a test lehet. A hosszú szöveg után azt kérdezem, hogy ki lehet-e iktatni valahogy ezt a "biztonságot", hogy az oldaltámasz nyitva maradása leállítja a motort. Persze, lehet, hogy nem a kapcsolónál van a baj, hanem máshol? Lehet, hogy tegnap fel sem kellett volna kelnem?
[#5463497] 2018. 06. 17. 19:24
Kombináltfogó
Annyira nem vagyok motorszeresékben jártas, hogy a gyújtást, meg a membránt ellenőrizni tudjam. Nem nagyon merem a karburátort/ vagy a benzincsapot ? szétszedni. Azért kösz.
[#5463495] 2018. 06. 17. 19:22
Kombináltfogó
Kösz. Megnézem ezt a benzincsőlehúzásos dolgot, de most egy-két napig nem érek rá. Valóban a kuplung az első. Köszi még egyszer.
[#5463456] 2018. 06. 17. 16:40
Vidom
nekem a leirt magas fordulatszámon azért dadogott (mintha egy elektronikus fordulatszám szabályzó szólna bele) mert a benzincső nem egészen jól volt elvezetve. ott 500 fordulatot ugrált a fordulatszámmérő.

A vákumcsap tesztelésre eljárások:
- leveszed a csövet róla nem folyhat.
- leveszede a benzincsövet róla (és ráhúzol egy másikat) majd beindítod. Alapjáraton pulzálva nyomja a benzint a másik csövön egy tartályba, fordulaton sugárban.
- van rajta egy pici lyuk a fémen ahol össze van csavarozva a pereménél. Itt nem szuszoghat és ha befogod nem változhat meg a motorhangja sem.
- elviekben lehet tesztelni, hogy a négy csavart az alján kicsavarod, kiveszed belőle a rugót (a membránt nem) és megnézed, hogy úgy dadog-e.

De előtte a kuplungra találj megoldást!!!!!!!!!!!!!!
[#5463413] 2018. 06. 17. 13:03
Zulesi74
Úgy hogy tankot le, érdemes szétnézni a gyújtás háza táján, aztán ha az tökéletes akkor először a membránokat venném nagyon szemügyre. Vicces, de nekem az egyik membránnal volt valami és szemmel nem is volt látható, de biztos, hogy volt vele valami, mert másikkal jó lett. Én mégis valahol gyújtási gondot sejtek...
[#5463402] 2018. 06. 17. 12:35
Kombináltfogó
Nem volt előzménye, egyszer csak - eleinte ritkán, aztán rendesen - dadogott, az adott fordulaton.
[#5463395] 2018. 06. 17. 12:12
rolikacsa
Üdv!
Simán lehet pl gyertyapipa szakadás amit nem látsz szabad szemmel.Ellenállás mérhető ugyan a vezetéken és nincs szakadás de a gumi szigetelés ha megsérült simán letestezhet bizonyos fordulaton.Cbf 600 így szívatott meg.
[#5463392] 2018. 06. 17. 11:44
Zulesi74
A pipa meg a kábel elég érthetetlen dolgokat tud produkálni, volt benne részem... egyszerűen csak előjött ez a hiba, nem volt semmi előzmény? Valaminek a cseréje vagy szerelés a motoron?
[#5463354] 2018. 06. 17. 7:01
Kombináltfogó
Arra én is gondoltam, hogy esetleg a gyertyapipa, illetve a biztosítéka okozhatja, de mért csak egy fordulatszám-tartományban. A vákuumos benzincsap működését pedig nem ismerem/ vagy nem értem. Mondjuk azt sem tudom, hogy a hűtőrendszer feltöltési pontja miért nem a legmagasabb ponton van? De ezzel nincs baj. Egyébként sima országúti - 90-120 közötti utazósebességnél - valamivel 4 l alatt fogyaszt. Ez mondjuk nem rossz. Persze, ha nem dadog :-)
[#5463347] 2018. 06. 17. 1:13
Zulesi74
Saját tapasztalataim alapján az alábbiakat nézném meg kb. ebben a sorrendben: Ellenállást mérni a trafó és a gyertyapipa vége között. Vákuumos benzincsap működését ellenőrizni. Karbik tisztítása nagyon alaposan! Benzinszintet leellenőrizni, valamint a tolattyúk membránjait nagyon alaposan átnézni, mert már egy szinte észrevehetetlen kis szakadás is tud szívatni.
[#5463328] 2018. 06. 16. 21:23
Kombináltfogó
Szerintem nincs összefüggés a dadogás, meg a kuplung között.. Kösz a tanácsot, beírtam a motorszerelés topicba.
[#5463309] 2018. 06. 16. 17:21
Zulesi74
Ez a kuplung probléma nagyon érdekes, eddig ilyenről nem is hallottam, a motorszerelés topicban esetleg be lehetne dobni, hátha találkozott már valaki ilyennel. Vajon lehet összefüggésben a motor dadogásával?!
[#5463264] 2018. 06. 16. 7:20
Kombináltfogó
addig még csak egyszer pörgettem ki, szerintem nem az lesz nálam. Azért kösz.
[#5463189] 2018. 06. 15. 19:41
Vidom
nekem 8-8500 között dadogott és rángatott. Nekem az üzemanyagcső és a vákumcsap okozta. DE az jóval magasabb fordulat..
[#5463183] 2018. 06. 15. 19:23
Kombináltfogó
először azt gondoltam én is, hogy a benzinben volt valami, vagy slusszot kapott a gyertya (mint régen a kétütemű időkben), de csak én jártam így és éreztem, hogy ez nem benzin, hanem gyújtás és csak abban a 4000-4300-as fordulat tartományban volt a dadogás.
[#5463181] 2018. 06. 15. 18:56
Vidom
Hol tankoltál?
[#5463176] 2018. 06. 15. 18:31
Kombináltfogó
Kedves márkatársak! 2000-es Cb500-asom van, már 4500 km-t tettem bele egy év alatt, minden probléma nélkül, és egy túrán, a 3. napon elkezdett dadogni 4000-4300 fordulat között. Alatta teljesen jó, 4500-tól ismét, de nem nagyon mertem 5000 fölé - vagy csak ritkán - húzatni. Hidegen, melegen mindig ugyanazt produkálta. Könnyen indult, de az a dadogás, a gyújtás kihagyogatott, rángatott abban a tartományban. Pont ahol leginkább használja az ember. Gyertyákat kicseréltem, aksisarkot megnéztem, levettem - visszatettem, ugyanaz. Remélem valami bagatell dolog, de a szerelőre még 10 napot várnom kell.
Ráadásul ezzel együtt a kuplung holtjátéka is egyre nőtt, állandóan kellett utánaállítanom, nem keveset, úgy hogy kuplungkarnál és a blokknál is két nap alatt (5-600 km alatt) elfogyott az állítási lehetőség, annyira, hogy a blokknál a kontraanya nem is játszik szerepet. Mintha 5-6 cm-t nyúlt volna a kuplungbowden. Persze ennyit nem nyúlhat. Még jó, hogy haza tudtam vele jönni. Pedig - azt mondják - a CB 500-as legendásan megbízható motor. Mit gondoltok?
[#5463054] 2018. 06. 14. 22:12
Zulesi74
Kíváncsian várom mire jutottál!
[#5463038] 2018. 06. 14. 21:01
Norbi 73
Pár napig nem jutottam a motor közelébe,de ma egy dolgot kipróbáltam.Lehet hogy meg van a bűnös.Nem akarom elkiabálni,még pár napig próbálom,most úgy is elég hideg van.Utána jelentkezem.
[#5462809] 2018. 06. 14. 0:32
Zulesi74
A legfőbb bűnös a nem gyári benzincsap javító készlet volt
[#5462708] 2018. 06. 13. 15:59
Vidom
jobb róla nem beszélni. :)

Kb hasonló okok miatt 5 hónapig szereltem (t) a komplett fórum az én motoromon is.
[#5462680] 2018. 06. 13. 13:48
tiger1342
És mi volt az?