{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5503215] 2018. 12. 08. 1:23
Zulesi74
Úgy írja, hogy ki kell venni, hát ahhoz annyira azért nincs kedvem... Na mindegy, ha leveszem a szelepfedelet úgyis kiderül mennyire lehet hozzáférni, még az sem 100% hogy cserés, de ha már megvettem régebben a láncot akkor csak be kellene szerelni, ne álljon ott a polcon
[#5503132] 2018. 12. 07. 19:25
Vidom
Nekem nincs. Itt úgy tűnik, hogy kiveszik (nem volt időm elolvasni csak a képek alapján). Ugyanakkor a legtöbb videón bent van a blokk.

https://docs.google.com/file/d...
[#5503093] 2018. 12. 07. 16:27
Zulesi74
Hali! Valakinek van tapasztalata vezérműlánc cseréről, mindenképp ki kell venni a blokkot vagy maradhat a vázban?
[#5499950] 2018. 11. 23. 17:30
jtddr
Itt az volt, hogy a döglött bilincset tekerték szig-szalaggal. Cserélve, és okés. Bár ne lett volna gazdája.
[#5489529] 2018. 10. 08. 8:47
Gigafun
Nekem a benzincsap felújítása után volt ilyen szivárgás. A gond az volt, hogy a hollandi, ami a tankhoz rögzíti a csapot, nem volt eléggé meghúzva. Majdnem egy fél fordulatot tudtam húzni rajta.
Először érdemes azt megnézni, hogy nem laza-e. Ha az rendben van, akkor felújítókészlet, ahogy mások írták. Olaj a benzincsaptól szerintem nem nagyon jöhet.
Másik. Nekem kicsit rozsás a tank belül, nem vészes, de a csap után van egy univerzális benzinszűrő.
[#5489038] 2018. 10. 05. 20:02
Kgyulu
Sziasztok.
Minap mikor leálltam a motorral a garázsba furcsa égett szag jött a blokk jobboldalából vagy a kipufogó felől, és vékon kis füst is kisérte, azzal voltam hogy vmi műanyag ráégett a kipufogóra és nem törődtem vele. Viszont ma szerettem volna beíndítani, és nem indul. Az aksi töltöttség megvan, de mégsem bírja tekerni az indítómtort. Kiégett volna valami elektromos alkatrész? Nem nagyon szerelgetem, nem olyan rég van nálam a vas. Valakinek tippje? Előre is kösz.
[#5488532] 2018. 10. 04. 0:16
jtddr
Köszönöm a választ, keresem a szükséges alkatrészt.
[#5488527] 2018. 10. 03. 22:46
Vidom
Benzoncsap tomito keszlet. Lehet elzaras nelkul is folyna.
[#5488524] 2018. 10. 03. 22:40
jtddr
Köszönöm a válaszokat, a garázs jellegéből adódóan, csak oldaltámaszon tudom tárolni a motort, a benzincsapot minden esetben elzárom. A jelenség a deknin néhány nap után jelentkezik, a benzincsap alsó része könnyezik, de a folyadék állagát tekintve meglepő módón olajnak tűnik. Sem üzemközben, sem rövidebb idő alatt ez a hiba nem észlelhető.
[#5487902] 2018. 10. 01. 13:06
Vidom
" ha oldalsztenderen áll a motor, a benzincsap elzárva, néhany nap után, olaj folyik végig a deklin a benzincsap irányábó"

ha nem áll oldalszenderen akkor is folyik?

Mert ha nem akkor nem benzin csap.

A benzincsapnak mindegy, hogy min áll, mivel az van alul. Ráadásul olajfolyást irt, az pedig inkább váltó tengely szimering lehet..
[#5487897] 2018. 10. 01. 12:19
tiger1342
Elenged a benzincsap membrán. Lehet kapni hozzá felújítót. Nyitott csapnál csak akkor szabadna folynia, ha jár a motor és vákukot csinál a csapban.
[#5487405] 2018. 09. 28. 9:50
Vidom
A karbin alul van egy csavar ami egy csonkban folytatodik. Erre lehet csovet huzni.

Nyisd ki a csavarokat, engedd le a benzint a karbibol. A benzincsapon vagy direkt a csocon tolts utana a karbiba benzint majd ezt is engedd ke.

Utana toltsd fel a csocon kereaztul a karbikat.. toltsd fel az akksit, a gyertyakat meg szaritsd ki gazon
[#5487362] 2018. 09. 28. 7:05
jtddr
Sziasztok! Az én gondom az, ha oldalsztenderen áll a motor, a benzincsap elzárva, néhany nap után, olaj folyik végig a deklin a benzincsap irányából. Mitől lehet ez?
A másik, amit kérdeznék az lenne, a benzin leoldotta a betöltőnyilásnál a festéket, ez a tankban uszkál, van utólagos köztes szűrő a benzincsap és a karburátorok között. kell-e e miatt aggodnom, ill. más tapasztalt-e ilyet?
[#5487356] 2018. 09. 28. 3:02
RC51
Gyertya. Na, csak összejön
[#5487355] 2018. 09. 28. 3:01
RC51
Gyeetya
[#5487353] 2018. 09. 27. 23:00
kristof95
Megkérdezhetem hogy hogy lehet leereszteni?
[#5487352] 2018. 09. 27. 22:36
kristof95
Szelephézah korábban is elmászott, magas kattogás(mint a megnyúlt vezérműlánc hangja)de egyik napról a másikra ez akkor sem történhetett meg, ez igaz
[#5487224] 2018. 09. 27. 19:01
eryk04
A szelephézag egyik napról a másikra ritkán változik meg annyira drasztikusan, hogy ne induljon a motor. Ha az lenne, valószínű lettek volna jelei már korábban is. Inkább lehet egy dugulás, esetleg víz a karbiban. Ez csak egy módszeres hibafeltárással fog kiderülni. Először engedd le a karbikból a benzint és látni fogod, hogy van-e benne víz, esetleg bármilyen szennyeződés ami okozhat pl. dugulást.
[#5487216] 2018. 09. 27. 18:28
kristof95
Sziasztok. Egyik napról a másikra nek akart beindulni a motor. Felraktam tölteni az akksit, hátha az.. semmi.. forog forog, majd durran a kipufogó a benzin miatt. Szelephézag? Karbi eltömődés?
[#5485883] 2018. 09. 19. 19:24
Tomvok
Bocs,nem arra gondoltam,hanem amit a bovden meghúz,amibe az ülés füle beakad.....
Egy csavar rögzíti....
[#5485432] 2018. 09. 17. 18:05
kristof95
Szia. 20ert tudok settet. Az emlitett zar,tanksapka,gyujt kapcs. Kulccsal termeszetesen
[#5485367] 2018. 09. 17. 12:39
kristof95
Sziasztok. Eladó hátsó kapaszkodó 10e Ft szép állapotú(csavarok nincsenek.
[#5484950] 2018. 09. 15. 6:47
jtddr
Köszönöm a válaszokat, a leírtak alapján fogok eljárni.
[#5484800] 2018. 09. 14. 10:42
eryk04
Annyival egészíteném ki, hogy a feltöltés alatt én kézzel "pumpálgattam" a hűtőre csatlakozó csöveket, így egy kicsit fellehet gyorsítani a levegő távozását. Ezt járó motornál is csináltam és egész gyorsan távozott a nemkívánatos levegő a rendszerből. Én azért nem spórolnék egy desztillált vizes öblítésen, az nem ront semmit, és az esetleges bent maradó szenny maradékokat kihozná. De alapvetően a leírásod hibátlan.
[#5484777] 2018. 09. 14. 9:35
kalászi antal
Szia Jtddr! Itt van egy link a hűtőfolyadékkal kapcsolatos dolgokról: http://www.cb500.net/kuehlflue....( A cb500.net honlapon amúgy más érdekes információk is vannak, én legalábbis hasznosnak tartom.) A lényeg, hogy kihűlt motornál végezd a cserét, a benne lévő hűtővíz nem lehet már forró! A váltó előtti részen van a szivattyú és azon van a leeresztő csavar. (Ha az ajánlott linken lévő képet kinagyítod egyértelmű lesz, hogy melyik az.) Oda alá raksz valamit amibe kb. 2 l folyadék belefér. Előbb kicsavarod a váló előtti alsó leeresztő csavart, majd a hűtőrendszer benzintank alatti zárókupakját lecsavarod. Megvárod, míg szépen kifolyik az összes hűtőfolyadék. Utána visszacsavarod a leeresztőcsavart úgy, hogy lehetőleg cseréld ki az ott lévő réz alátétet. (Ha nem cseréled ki, de a régi is jól tömít még akkor az sem baj, de jobb az új alátét.) A leeresztő csavart az új alátéttel jól húzd meg, majd felül töltsd bele új folyadékot lassanként, hogy közben a levegő is ki tudjon jönni a rendszerből, de ezt majd közben úgy is tapasztalni fogod, hogy hogyan "nyeli", a lényeg, hogy a végén tele legyen. Tedd vissza a zárókupakot és indítsd be a motort, hogy a szivattyú forgassa át a rendszert. (A porlasztóban van annyi benzin, hogy levett tankkal is működjön a motor) Kicsi járatás után állítsd le, várd meg míg a "bugyogások" hangja elmúlik és töltsd utána a rendszert. A járatást-utántöltést addig kell ismételni, míg a bugyogások elmúlnak és a járatás után a hűtőfolyadékot sem kell már utána tölteni, nem csökken annak a színtje. A kiegyenlítő tartállyal én nem szoktam foglalkozni - bár ez lehet, hogy nem helyes dolog - csak annyit, hogy ott a bejelölt szintig legyen folyadék. Ezt a procedúrát azért jobb szerintem lehűlt motornál végezni mint hidegnél, mert a "reggeli hideg" motornál nem lenne szerencsés ez az elindítás-leállítás-töltögetés-újraindítás-leállítás..... játék. Én még nem mostam át külön a rendszert, nem tudom, hogy mivel kellene végezni...., talán ecetes desztillált vízzel??? Üdv: Anti