Honda CB 500

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Sok hasznos ötletet olvastam ezen a fórumon.
Milyen kár hogy már leáldozott a valamikori fényének..
Igy van ez,van valaminek kezdete és majd vége is lesz ,ez természetes.
A kérdésem az volna : Hogyan lehetne elmenteni a honda cb 500 fórum tartalmát,persze ha el lehet egyátalán!:-)
ezt találtuk,,remélem sikerül az üzlet...és köszönöm még egyszer a tanácsokat.
Ma egy ifjút láttam a nyergében, eléggé könnyen öltözve. Na ő tudja...
Tényleg jópofa motor, lehet hogy elég is ekkora 😉
Nincs mit. Még formára is egész jók azok a kis sor1esek. :)
köszönöm.
Nézzetek meg egy cbf250-est.
szia. az a baj, hogy chopper -ral nem lehet csinálni a tanfolyamot..viszont szeretné az A2-es jogsit lerakni. Ezért keresnénk "olcsó" Hondát ami megfelel teljesítménybe . viszont "könnyű" motor.
Szia!
Eléggé pici a ríder hölgy, lehet valami kis csopit kellene keresnetek neki, arról rendesen biztonságosan leér a lába teli talpal.
Bár ugye lehet nem ilyen forma motorral képzeli el a kezdést.
szép napot mindenkinek. 158cm magas hölgynek, keresek lehetőleg olcsón eladó 250 ccm Hondát kezdő motornak..most jár tanfolyamra és sajnos nincs az iskolának ilyen méretű motorja . köszönöm a segítséget.
Nem tudom, otthon már nagyon régen vizsgáztattam bármit.
Az még abban az időben volt ,amikor mindent IS át lehetett tolni, bár számomra irreleváns volt már akkor is, mert csak olyan járművet vizsgáztattam (autó/motor), ami 100%-osan rendben volt, soha nem kellett kétszer mennem.
Faterom TS125 MZ-je pl. egy ETZ125-ből bontott első futóművel ( a tárcsakfék miatt) vizsgázott többször, probléma nélkül. Egyetlen egyszer került valami balfasz vizsgabiztos elé, na Ő kérlek szinte levegőt is alig kapott, amikor meglátta a TS-en a tárcsaféket 😂 😂
Kicsit vitázott Faterral, kihívott két másik csávót és azok győzték meg, hogy nyugodtan engedje át ,mivel valóban úgy van, ahogy Fater mondja: Ez legalább fék, ami fog amikor fogni kell és nem fog ,amikor nem kell neki... 😅
Az eredeti dobfék kb csak akkor volt úgy beállítva, hogy rendesen fogjon, amikor vizsgára ment, mert olyankor viszont mindig fogott valamennyire. Az a 8-10LE, amire talán képes volt a TS, pedig nem igazán szerette, ha azt a kevés lovat még visszafogja a dobfék 😂
Itt németben pedig a vizsgáztatás ugyancsak nem nagy probléma,ha alapvetően rendben van a gép. Legalábbis ami a saját (10 év alatt,céges és saját járművekkel szerzett)tapasztalataimat illeti. Ahogy írtam előbb is, szarkupacokat sosem hordtam vizsgára)
A Hondámon az IXIL-kipufogót simán bevezették a forgalmiba, a fékkar,fémfékcső pedig ABE-s, amivel ugyancsak nem kötekednek. Sőt... épp kedden vizsgáztattam a fiam kis CBR-ét, ott már csak ránézett a vizsgabiztos a fék/-kuplungkar belsejére, látva hogy van KBA-száma, nem is kérte az ABE-t.
Elszooktál már te is az otthoni "hülyeségtöl"?
Ahogy monitoroztam a témát, nem nagyon volt átmenet. Egy jó ideig mindent lehett vizsgáztatni (lehet még most is akad egy két állomás), aztán átestek a ló másik oldalára. Csak teljesen típutuszta, gyári állapotu jármü vizsgáztatható (vagy még az sem). Bármijen apró módosítás, csak forgalmiba bevezetve lehetséges. A "magasfoku felkészültségünknek köszönhetöen", nem igen fogadnak el semmijen típusbizonyítványt. A goodridge Magyarországon meg nem is adott sokáig ki ilyet (nem tudom ha ez változott az elmúlt években), de nem biztos, hogyha egy német típusbizonyítvánossal beállnál a sorra, nem hajtanának el vele ugyanúgy.
Mint oly sok helyen az ország fontos területein ilyen, a régi rendszerböl visszamaradt ejtöernyösök feszítenek, mint pocok a lisztben. Semmi érdekük, hogy fejlesszék a tudások, rendszerük, mert sok munka, és hozzáértést igényel.
Az ilyen esetekben mindig ott az antagonisztikus feloldhatlan drámai ellentét, hogy okos, ügyes nemzetnek tartjuk magunkat, de ilyen helyekre mégis mindig a legalja jut valahogy...
Nyilván a másik oldalon is vannak hozzá nem értö BARMOK, akik egy bringa láncot nem tudnak megolajozni, de hatalmas önbizalommal esnek neki a tulajdonukba került jármü "személyre szabásának", a korábban a "nagymultú kinai gyártótól", jutányos áron beszerzett minöségi alkatrészekkel. Persze van aki igényesebben tolja, és minöségi cuccokkal tuningolja a jármüvét, de jelen helyzetben a vizsgasoron ez egy kalap alá esik.

Ez ugyan egyedi eset, vagy lehet mégse:
http://youtu.be/7w9b1Froy1c;list=PLNEpaz0SVBWSfV5_Gh3AG3g8XgXudkWzM&index=38
Vagy 15 éve az Inazuma nálam esedékes első műszaki vizsgáján, fékpróbán, egy idős kék kötényes szaki úgy fogott rá a fékre mint ha kombifogóval akarna elvágni egy 65-ös szeget, a motor majdnem kiugrott a kalodából! Elsápadtam egy kicsit, az öreg meg mindenáron megakarta buktatni a motort, merhogy "beharap" és az balesetveszélyes. Végül a főnökig jutott a dolog, aki szerencsére motorozott és normálisan megfékezte a motort, ami tökéletes jelleggörbével vizsgázott. A mostanin kívül mindegyik motoromon Goodridge fékcső volt, nekem sokkal jobban tetszett mint a gyári nyomáspontja és a kétujjas adagolhatóságával se volt bajom, nyilván jó betétekkel és karbantartott féknyergekkel.
Végül is én vagyok a hunyó,mert Goodridge csövek vannak fenn már vagy 4-5 éve. Azért fura,mert ide hordtam hosszú évek óta az összes járművemet és soha nem volt probléma. Azt is mondták,hogy ezzel sehol sem engedik már át, mert "túl hirtelen harap,és ha fejreállok,akkor a hatóság erre fogja majd". Ezt mondták,és be sem vitték a vizsgasorra. Holott előtte egy perccel lett megdícsérve,milyen szép állapotú,gyári dob,új gumik... Ekkora hülyeségre mondani sem tudtam semmit,meg látszott,hogy felesleges érvelni. Ezek szerint az utángyártott kínai tömlő jobb,mint ez... Szerintem a következő javaslat az lesz,hogy motorra szerelni kell oldalra támasztókerekeket,nehogy eldőljön a motoros.
Mi az, hogy túl hirtelen fog?
Van a fékcsőnek típusbizonyítványa a motorhoz?
Ha igen, bekaphatja a csávó.
Ha nincs, akkor viszont te vagy a hunyó. Ebben az esetben ajánlanám egy rendes, a motorhoz hitelesített fékcsőkészlet beszerzését.
Van ilyen mérési lehetöség a müszaki állomáson, amin látni a fékerö felfutását az idöfüggvényében? Nem az a lényeg amúgy, hogy minél hamarabb felépüljön a fékerö, és meg tudj állni. Ne kelljen elötte felpumpálni a lufi "gumi-féktömlöket"?
Ha hirtelen fog akkor a betét harap nagyot, nem a fékcsö...
Tudom ezzel nem vagy beljebb, de ilyen oktondi baromságokat nehéz szó nékül hagyni...Amúgy nem egyszerübb elmenni egy másik vizsgaállomásra? Azért nem olyan kis meló lecserélni oda-vissza a fékcsöveket ellöcsolva 0,5-1 liter fékfolyadékot is...
Sziasztok! Nincs valakinek véletlenül gumi féktömlője (első-hátsó),ami már nem kell és reális áron megválna tőle? Csak műszakira tenném fel,mert a fém fonatossal nem engedik át,mondván,hogy túl hirtelen fog tőle a fék (mondjuk ordas baromság,4 éve használom,előző műszakin a kutya se nézte). Köszi!
Pali . elfelejtettem kérdezni, hogy szombaton nyitva vagytok-e ?
Szia.
Van bontva több db CB 500-am.
Ha érdekel 70-3179083.
udv Pali
köszönöm a gyors reagálást, segítséget...szerencsére, az üzemanyag eltűnés csak oldalsztenderen jön elő, középsztenderen semmi gond. ezért nem érthető számomra a jelenség. de köszönöm a segítséget.
(mar ha van a csapon PRI allas...)
Emlekeim szerint az 500-asnak piszok kicsi az uszohaza, eleve nincs benne sok.
A modern uzemanyag meg parolog, mint a p_csa a magyar kliman. Sajnos latvanyosan. A minap teszteltem egy uzemanyag szivattyut.
Egy nagy fecskendo volt fellogatva 1 meter magasba, az csovel a pumpara kotve, hogy szivarog-e. A fecskendoben nem volt benne a dugattyu, tehat tudott parologni. Egy ora alatt 10 ml eltunt belole a 28 fokban.

A porlaszto uszohaza is szellozik a kulvilag fele, kulonben nem mukodne az uszo. A benzin feletti ter tehat nyitott a kulvilag iranyaba, igy a parolgas kvazi elkerulhetetlen.

Sajnos fejbol nincs meg, hogy a CB-n levo Keihin karbik uszohaza a membran feletti kamraba szelloznek-e avagy kulon gumicsovon at tudnak lelegezni. Ha az utobbi eset all fent, egy a gyujtaskapcsolorol mukodtetett magnesszelep mondjuk tudna nyitni-zarni a levegozo csatornat, de szereny velemenyem szerint nem eri meg. Egyszerubb PRI-re forditott csappal inditani es utana attenni ON-ra.
Szép napot mindenkinek. Új belépő vagyok, van egy nem rég vásárolt Honda cb 500 as motorom. 1994-es kiadású. eddig tökéletesen működik. viszont azt tapasztalom, ha huzamosabb időre(5-10 óra) oldalsztenderen hagyom, el tűnik a karbiból a benzin...viszont nincs nyoma, hogy folyna szivárogna a karburátor...valaki tudna használható segítséget ötletet adni ? választ előre is köszönöm.
Sziasztok!

Régen jártam erre, gyűjtöttem az élményeket, meg a kilométereket az én kis CB500S-emmel (szupermenes változat), mígnem a hétvégén otthagyott a kicsikém az autópályán. :)
De megmentettek minket szerencsére, így most ez egy nagy tanulólecke volt, hogy a tologatott, halogatott dolgokat rendbe tegyem.

Így van egy pár kérdésem, kérésem felétek, hátha tudtok segíteni.
Előző tulaj elfektette a motoromat, a bal oldalon a motor motorja kapott és nem túl szép.
Keresném ezt a bal oldali motor deknit? Ez a dekni egyáltalán? :)

A hétvégén eltört sajnos az ülés alatti zár, ebben tudna valaki segíteni?
Van itt esetleg bontós kolléga? :)
Egyúttal újrahúzatnám az ülésemet, mert kényelmetlen hosszabb távon.
Volt itt a csoportban egy nagyon szépen dolgozó srác - igaz jó régen láttam, de tetszettek a munkái.

A bal oldali lábtartóm be van repedve.
Nem dobnám el, de ha van valakinek, akkor érdekel.

A lámpám nagyon rossz, gyenge.
Milyen LED izzóval vagy mivel lehetne feltekerni a tompítottat? Remeg, mint az atom, halálra idegesíthetem az autósokat is...
Meg nem is látok vele semmit sem.

Dobozban is rosszul állok.
Van egy konzol rajta, de nem tudom, hogy mi kompatibilis hozzá.
Ha valaki meg tudná mondani, hogy kompatibilis a motorhoz, akkor nagyon megköszönném.
Vagy ha van használt dobozod, akkor írd meg.

Az enyém fejidomos és cseréltem benne a nagyobb plexire, ami hosszabb és visszahajlik a teteje, mert leszakított róla a menetszél.
Ez a nagyobbnál is ugyanígy van. Azt hittem, hogy elvezeti majd szépen a fejem fölött, de pont a sisakra kapom az egészet.
Van valakinek erre ötlet? :)
Van még nagyobb plexi? :D

Nem találom a papírjait a mocinak a festés után.
Gyertyát milyen km állásoknál kell cserélni, ezt megírná valaki?
Vagy be tudná fotózni a leírásból a szerviz teendőket?
Mert emlékszem, hogy egy ábrán volt.

Most ezeket írtam össze tervnek, mert nagyon szeretem a motort, de most rendben akarom tenni minden milliméteren.

Előre is köszi, ha tudsz valamiben segíteni a fentiek közül.

Üdv:

Norbi

U.I.: Széles utakat és gumi fákat mindenkinek. ❤️
Sziasztok!
Ha még esetleg aktuális a fojtás kivételére vonatkozó kérdés akkor erről a német wikipedián is vannak konkrét információk:
https://cb500-wiki.de/doku.php...

illetve itt is van némi kapcsolódó info:
https://www.cb500-wiki.de/doku...

Üdv:
Anti