Honda CB 500

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

PC26-PC27-hez keresnék gyári dobot.
Esetleg van valakinek vagy tudja merre kéne keresnem?

Köszönöm előre is.
Üdv. 1998-as cb 500-hoz keresek jó állapotú hátsó tárcsafék tárcsát.
UNR-100 rendszám keresi 99-es sárga Hondáját. Az Mz Fb csoportban tette fel valaki.
Sziasztok,
Egy olyan kérdésem lenne, van-e valakinek PC26 std 73mm-es dugattyúja, mert két adat kellene róla.
1. csapszeg és dugattyú teteje közötti méret
2, dugattyú teljes magassága.

Köszönöm előre is a segítséget.

Üdv: Németh Gábor
Az is lehet,hiszen 3ezer alatt rángat hirtelen gázadásra, de nem hiszem hogy szűk fordulóba vagy kanyarba hirtelen ráadja valaki a nyélgàzt mert azzal veteszik hogy lefekszik...
Szia.
Van.Ha érdekel:70-3179083.
Udv,Pali
Ez igaz. Rúgjon vissza 3at azt szépen szól a sorkettő!
Ja, az is lehet, hogy simán a fordulat alacsony és mellette viszonylag nagy gázadás párosul....
Na akkor megvan miket kell ellenőrizni lánc kattogásnál.
Sziasztok, cb500-hoz keresek eredeti gyári kuplungkart. Ha van valakinek kérem jelezze! Kellemes Ünnepeket!
Természetesen kézzel forgasd meg a hátsókereket,ne beinditott motorral sebességbe!
A szakaszosan nyúlt láncot pedig könyen ellenőrizheted. Felrakod középsztendelre a gépet és megforgatot a hátsó kereket. Ha szakaszosan nyúlt a lánc akkor megfogod látni folyamatos hátsókerék forgatás közben a láncfeszesség változását ott lazább lesz a lánc,azon a szakaszon ahol jobban megnyúlt ... A lánckerekeket szemre is meglátod szerintem ha hegyre vannak kopva vagy oválra,ezek a dolgok otthon egyszerűen ellenőrizhetőek...
A lánc csapkodás könnyedén lehet egy szakaszosan nyúlott lánctól. Az sem ritka, hogy a hátsó lánckerék kismértékben ovális, vagy nem központos a felfogatása. Tegyél be egy csövet a villán át, megakasztva a kereket, ott láthatod mozdul e a lánckerék a kerékhez képest mikor kiengeded a kuplungot.
A menesztő gumi nem szimplán elhasználódik. A gumi természetéből adódóan elöregszik, veszít rugalmasságából. Ez a korral jár, csere.
Csak a nick névből, ennyi.
Nem is akarom mozgatni. Az volna a cél, hogy a kerék áll, a láncon megjelenik a vonóerő, a hátsó fogaskeréken a forgatónyomaték, ami a menesztőgumi ellenében megpróbálja elfordítani a kereket. Azt kéne tudni, hogy mennyi az annyi! A fogaknál nézve hány mm elmozdulás az ami még belefér, ami még jó gumit feltételez. Meglátásom szerint ennek a guminak az volna a szerepe, hogy a fogaskerék és a felni között rugalmas kapcsolatot biztosítson. Így komfortosabb a motorozás és a lánc is védve van a hirtelen , nagy erőhatásoktól. Szerintem a próba során két lehetőség van. Az egyik, hogy elforog a kerék, a másik, hogy lefúllad a motor. Gondolom inkább az első. Azt kell megvizsgálni, hogy a kerék elfordulásáig, megindulásáig hány mm-t, vagy hány fokot mozdul a lánckerék. Ebből tudnánk következtetni a gumi állapotára. Látott már valamelyikőtök elhasználódott menesztőgumit? Hogy néz ki? Mint a gk szilent? Szakadt, töredezett, repedezett?
Pocses szerintem is arra gondolt, de én egy kicsit továbbfűztem. Most már látom, hogy egy bordás tengelyére van ráhúzva a fogaskerék és egy csavarral rögzítve. Úgy gondolkodtam, ha a fogaskerék belseje, ne adj Isten, a tengely ki van lopva, akkor a fogaskerék lötyög a tengelyen. Meglátásom szerint itt minimális illesztési hézagnak szabad lennie. Biztos van köztetek aki cserélt már fogaskereket, az meg tudja mondani, hogy a fogaskerék szorosan illeszkedik a tengelyen, vagy van egy kis holtjáték?
- A hátsó féket behúzva a kereket nem fogod tudni mozgatni.
- Holtjáték nem nagyon kellene, hogy legyen.
- A kis lánckerék kopása: Pocses szerintem a fogak kopására gondolt.. Ha nagyon el van nyalva, akkor lehetséges, hogy emelgeti a láncot.
Sziasztok!
Szerelő már látta. Kettő is. Először vásárlás után, átnézés, beállítás céljából volt ott, de már neki is említettem ezt a jelenséget. Másodszor az idén tavasszal, ekkor már kifejezetten ezzel a hibával. Az első azt mondta, hogy jól motorozható, a második átnézte, beállította, szinkronizált, kipróbálta, de én még mindig azt érzem, hogy ugyanúgy viselkedik a motor.
Tegnap volt pár percem és ránéztem a lánc feszességére. A villára 35 mm van írva, nem mértem, de nagyságrendileg annyi. A menesztőgumival kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy azt meg tudom-e úgy vizsgálni, hogy a motort felállítom középállványra, „behúzom” a hátsó féket és egyesben megpróbálom megmozdítani a kereket. Ilyenkor mekkora az elmozdulás a lánckerék és a felni között jó, illetve a már csereérett gumi esetén? Ha kivan, akkor látványos? Ha jó akkor is látható elmozdulás?
Pocses írta a kis lánckereket. Nem tudom, hogy az hogyan van a tengelyre rögzítve, de ha ékelve van és az ék, vagy a nút ki van kopva, akkor pont ilyen jelenséget produkálhatna, mivel a fogaskerék elmozdulása a tengelyhez képest motorfékből kisgáz esetén a legnagyobb.
A lánc csapkodására, rendellenes futására nem lettem figyelmes.
Kerestem rajzokat a kis fogaskerékről. Most már látom, hogy bordázott. A fogaskerék belsejének kopása esetén is fennállhat ez a lötyögés.
Miből gondolod?
De nem, nem én vagyok.
Csapkodhat persze akkor is csak azt nem veszed észre oly könyen mint abban az esetben ami tipikusan akkor fordúl elő amit a kérdező is leirt...Mert ha folyamatosan megy a motor folyamatosan forog a lánckerék akkor nem olyan feltűnő...
Nekem szakaszosan megnyúlt lánc volt a motoron,lassú fordulóban gyorsitáskor produkálta ezt,pont azért mert akkor veszed észre a legjobban... Tartott gázon nem produlálta... Akkor hogy is van ez???
Akkor tartott gázon is csapkodna a lánc , nem csak gázadaskor rángatna.
Szakaszosan megnyúlt lánc is lehet...
Jut fejembe nem Te vagy a bmwfanatics-ról?
A kis lánckereket is nézd meg mert ha kopott akkor az is emelgetheti a láncot ami szintén hangot is ad és érezni is.