Sajnos jó ideje nem is ittam annyit, hogy ne emlékeznék, de 7-re kaptam időpontot a reumatológiára, majd ott kiderítik. Hiába, nem leszünk fiatalabbak igaz-e?
Tegnap is és ma is 10 fok környéke volt.
Már csak a kezem kellene rendbe rakatni, mert anélkül nehéz lesz terelgetni negyed tonnát
Nekem a CB-1 nyitott dobos volt amikor vettem, igazából a hangja zavart azért nyultam hozzá, talán alul picit nyomatékosabb lett... de egy 400-as sor4-es motornál milyen nyomatékról lehet beszélni egyáltalán kisfordulaton... Aztán jött az Ina a nyitott karbonnal, az vagányul szólt de hosszú úton zavart a monoton búgás... kapot gyárit, igaz gixer dobot de semmit nem karburáltam rajta, tehát bármikor visszarakhatnám a karbont! Karburálás nélkül
Viszont Billig márkatársam motorja durrogott a nyitott dobbal és középtartományban még meg is torpant... nem csak a nyitottságtól de az átmérőtől is függ a gázlengés, de szerintem a "levegőoldal" variálása sokkal kényesebb. Eddig 4T-ről beszéltem, viszont a 2T meg egyenesen kipufogó függő és egy napon nem említhető a 4T-vel... ott már ténylegesen számolni kell a rezonátor kúpjaival ami nem egyszerű, szemben a 4T-vel amit én is hangolni tudtam karburálás nélkül a dB killer átmérőjével
példa a kis Fiat uno ami karburátorosan meghámozta fogyasztásban 95-ös év autóját a Puntót, amiben ugyanaz a Fire blokk dobogott csak kapott injektort meg lambdaszondát... és ez motoroknál is jellemző, hiszen sokan panaszkodnak a modernebb technika magasabb fogyasztására. Ha pedig hozzá kell nyúlni mindjárt injektortérkép módosítás meg ilyen finomságok és nem is biztos a siker... vagy ott van a chiptuning az injektorosok fickósítója... míg a karbisoknál házilagosan Dyno kittel vagy egyszerű fúvóka cserével az ügyesebbek megoldják maguknak. Na, szóval szerintem (mert nem olvastam utána csak volt nyitott dobos tapasztalatom) nem kényesebb a karbis a dobcserére ha nem esünk túlzásokba és nem esőcsatornát szerelünk nyitott véggel a motorunkra....
viszont ha piszkálni kell akkor a karbist könnyebb szerintem... a sógorom chip tuningos autóját úgy elb@szták, hogy csak akkor lett megint jó amikor kidobták belőle a kacatot, viszont a sport kipu rendszer rajta maradt és mégis jók voltak hozzá a gyári paraméterek...
még a szervíz sem tudta megválaszolni minek kellett rá a chip...
Persze lehet találni a neten sok mindent, sőt meg lehet magyarázni a szerelő 30-éves tapasztalatát is... olyan ez mint amikor valaki nem próbál ki mondjuk egy új olajat de megmagyarázza, hogy az nem lehet jó mert ütközik a régi beidegződésekkel amik a mai anyagok világában már kövületnek számítanak. Vitatkozni én sem akarok, sőt azt sem akarom, hogy igazam legyen... nem vagyok vele előrébb és nem is érdekel, a lényeg amit az évek alatt tapasztaltam és ha elb@szok is valamit tudom mit nem kellett volna és tudom korigálni.
de szerintem jó lesz, igaz terhelésnél nem hallottuk de így innen a monitor mögül úgy tünik szépen veszi a lapot! No para!
, csak voltak halvány emlékek erre vonatkozóan. Biztosan foglalkoznak ezzel a témával több helyen is, de én ezt találtam legelsőnek. Itt a cikk eleje vonatkozik a Te motorodra. Egyébként lehet, hogy ez a bizonyos állítgatás sokkal inkább javasolt egy komplett rendszer cseréjekor, mint egy dob megnyitásakor. Nekem egyébként e téren abszolut nincs tapasztalatom, az enyémen gyári kipuf van. Egyébként még régen találtam a youtube-n egy videót ahol egy CB 500 volt két gyári kipufogóval szerelve. Eredetileg szimpla cső van rajta. Azóta se találtam meg, pedig gyönyörű hangja volt. Na egy ilyen átalakítást én is bevállalnék, ha lenne egy olcsó leszerelt rendszer valahol.
.
Amúgy valószínű Neked is csak egy killer kellett volna