Honda CBF

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni! Honda CBF 250 (2004-es évjárat) sebességmérőm tönkrement. Hónap végén pedig műszaki... Érdeklődni szeretnék, hogy van-e rá bármi esély, hogy működésképtelen órával átmenjen? A másik kérdésem pedig, hogy mi lehet szerintetek a gond? Oszcilloszkóp hiányában nehezen tudom kimérni a sebességmérő szenzort. Így nem tudom, hogy maga a műszerfal és a hozzá tartozó elektronika ment tönkre, vagy a sebességmérő szenzor. Megázott a motor éjjel, induláskor még jó volt. Menet közben egyszer beblokkolt a csúszós úton a piros lámpa előtt fékező autók és busz mellett az első kerekem, megcsúsztam, de lépésben mentem, szóval megtartottam magam és a motort szerencsére. Ott a rémülettől nem néztem aztán többet az órát, olyan lassan mentem úgyis.. Munka után induláskor láttam, hogy nem mozdul a mutató. Kibekapcsolás, a km óra spirál és a különböző kábelek mozgatása megtörtént számtalanszor. Beázásra gyanakszom, kérdés, hogy melyik alkatrész. Kiszereltem a szenzort. Szikszalag és zsugorcső volt a kábeleken (lehet hogy volt már javítva?) és egy fesszab/dióda/valami elektronikus kis alkatrész a kábeleken. Felirat rajta: 340 RCN vagy 340 ACN vagy 34O RCN. Nehéz elolvasni. Sérülést, kábelszakadást nem látok. Kivizsgálni nem tudom. Szétszerelni jobban nem tudom. Az új (utángyártott vagy felújított) alkatrész drága. Emellett pedig lehet, hogy maga a műszerfal sem jó, amiben az órák vannak és az elektronika. Az még drágább. Valakinek nincs ötlete, hogy mit tudnék csinálni? Nem szeretnék próba-szerencse szerűen vásárolni alkatrészeket, mert simán rámegy az új gumikra szánt pénzem többszöröse :D
Szerintetek mivel érdemes kezdenem? Tudtok esetleg bontót, ahol találhatok ilyen alkatrészt? Valaki esetleg lenne olyan bevállalós, és felajánlaná, hogy egy próbát az ő CBF 250-esével csináljunk, hogy kicseréljük a jeladót, hogy azzal működik-e? Vagy esetleg járt már valaki így? Van valami tippetek?
Köszi előre is a segítséget és az építő jellegű válaszokat!

Plusz információ: sajnos egyébként a műszerfal háttérvilágítás sem működik, de az a megvásárlás óta ilyen..
Utolsó képem róla, simán le lehetett volna tagadni a km róla. Alapból szerintem fontos egy motornál arra használják amire való, nem 3km és leállít. Ha felültem mindig sokat mentem, cbf el talán egy évbe a legtöbbet az összes motorjaim közűl,
majdnem 20 ezret.
Engem idéztek 😀. Inkább egy karbantartott 90 ezres gép mint egy visszapörgetett, Én 74 ezerrel adtam el, sokkal többet elmennek hisz egy butított erőforrás, Rendőrségnél is jól teljesítenek. Tudok olyanról ami 300 ezernél is több van benne.
Szia!
Idézet egy Honda fórumról,talán segít:

"Találkozott már valaki Honda cbf1000 2007-es évjáratnál, hogy a generátor leégett? 50.000 km van benne eddig.

Esetleg tudja valaki, hogy mire vezethető vissza ez a hibajelenség?

Na nem bírtam magammal elmentem a hondához.Kicsit okosabb lettem.Elmondták nem egyedi probléma.Szerelő azt mondta nem volt visszahívás soha a motornál viszont generátor besülés sok baj volt(nem csak honda ).Legtöbb használati problémából fakad.Elmondta az egyik a leállítás nem használják az áramtalanítót.Ez elég gyorsan vagy a feszszabot nyírja ki vagy a generátort.Másik főbb baj az hogy nem mernek menni a motorral.Elmondása szerint méréseket végeztek és megállapították az ilyen nagy nyomatékos visszafojtott motoroknál nem lehet kis fordulaton menni.Egyszerűen azért nem erre van tervezve.Mérések alapján 2800 fordulat alatt nincs kellő olajnyomás a motorban és így nincs hűtés.Sportmotoroknál azért nem jelentkezik ez a baj mert ott mennek is vele.Ugye a cbf 1000 egy sportblokk visszafojtva. Sok gerjesztő tekercs abból fakadt első motornak vette a tulaj és megijedt mennyire megy és nem is mertek vele menni.Arra van tervezve hogy pörögjön.Plusz a rengeteg tötymörgés leállítás indítás is haza vágja.Mondta ha városban is megyek vele ne 3000 fordulat alatt használjam.Na ennyit tudtam meg pesze ez se garancia.

Sziasztok!

Ha jól emlékszem nekem 26.000km volt a CBF1000-ben (2011-es), amikor meghalt a generátor. Az tuti, hogy nem hűtési hiba okozta. Az állórész egyszerűen zárlatos lett két tekercs között, amit a tekercs elkötés nem megfelelő mechanikai tartása okozhatott. Kidörzsölődött a vibrációtól a rézen a szigetelés, ami csinált egy zárlatot. Meleg motornál történt, úgyhogy sikeresen be is robbantotta a blokkban az olajpárát. A hirtelen túlnyomás nem tudott mit tenni, kinyomta a szelepfedél tömítést, ahol szépen kijött a füst. Természetesen akkorát szólt, hogy azt hittem lelőtte az injektor sort. A javítás annyi volt, hogy ki lett cserélve az állórész gyári újra. A szelepfedél tömítés pedig megúszta, úgyhogy "csak" vissza kellett tenni a helyére. A szervízben még az olajat sem cserélték le, mert szerintük felesleges. Nem vitatkoztam, lecseréltem én. Ha valakit érdekel, akkor képeim is vannak..."

Ha jót akarsz magadnak,vegyél injektoros 600SA-t...:)
Láttam egy eladó CBFet, ahol írta mik voltak cserélve. Többek között a generátor is. Nem tudtam mire vélni. Ez akkor egy gyakori hiba lehet? De mi megy tönkre rajta? Pl nem tölti az aksit?
Találtam egyet, amibe 90000 kilométert nyomtak. Olyat azért inkább már ne vegyek?
Vagy vígan elmennek ezek többször ennyit?
Üdv!Közel 40 ezer km hajtottam a cbf be!Nem tudsz mellé lőni igen jól "összetákolt" motor!Annak idején szerettem, túrázgatni tökéletes de futómű fék tekintetében nem egy fényes darab.Jellegzetes hibája nem igen van, kivéve a generator, ha még nem cserélték valószínű besülés lesz előbb utóbb, használat sokba befolyásolja meddig bírja.Annak idején sokat kutakodtam ez ügyben.Ne lepődj meg de fűt mint az állat, és mind a tökeidre meg a lábadra megy a hő, szóval főtt tojás garantált.Ami még előszokott fordulni, szerelésnél gyertyapipa repedés, hivatalosan blokk lebuktatásával lehetséges csak a gyertyacsere, ami hűtő levételét eredményezi, ha nem így van akkor valósznű megtörik előbb utóbb az a hosszú gyertyapipa.De mindent összevetve nem egy problémás darab, cserébe nem okoz meglepetést.
Első generációs, csak ABSel.
Szia! Melyik cbf?Momentán van pár féle, újabb, régebbi, abs es első generációsból vagy abs nélküli?
Üdv, cbf 1000 vásárlás előtt állok. Van valami ami kimondottan ezeken vacak lenne, amit mindenképp nézzek meg?
CBF 500/600/1000 Givi V35 oldaldoboz szett eladó konzollal,valamint 500-600 középsztender.
Tel:70-3179083
Köszi, de ennyiért itthon is megvehetem boltban. Bontott, jó állapotú érdekelne leginkább.
Sziasztok
Honda CBF250-hez keresnék km óra burkolatot. Nem az egész egység kellene, hanem csak a felső szürke része.
Sziasztok!!
eladó 2 db.....CBF 1000 (sc58) GYÁRI kipufogó dob -átalakítva sport dobbá...
Gyári kinézet...sportos hang...
Irányár 55 000Ft
Cbf600 ra keresnek oldaldoboztarto konzolt es dobozokat is
Férfiasabb jármű mint az újabbik!
Sziasztok.
Keresek megvételre Hona CBF 1000.- es motort.Anyagi okok miatt valószínű, hogy csak az első széria jöhet szóba...
CBF 500/600/1000 -re GIVI gyorszáras oldaldoboz konzolszett V35 dobozpárral eladó.
Ugyanitt 500-600 középsztender.
Tel:70-3179083
Sziasztok !
Azt szeretném kérdezni, hogy az 1000-es Cbf-be (SC64) tehetek e hagyományos gyertyát?
Mert jelenleg iridiumosak vannak benne.
A választ előre is köszi
képek lemaradtak
Sziasztok, eladó lett a CBF 1000FA motorom 2010-es SC64, ha esetleg érdekel valakit,
jól karbantartott, nagyon jó műszaki állapotú, jól felszerelt: Markolatfűtés, kormány magasító, hátsó sárvédő, Wilbers első teleszkóp, láncolajozó, Új hátsó fék, jó lánccal, új akkumulátorral, friss olajcserével!
Nem zsákba macska, dokumentált szerviz háttérrel.
Érdeklődni üzenetben, ha kérhetem .
Én 600-on kivettem az üresjárati kapcsolót,és a tömítés vastagságából reszeltem egy kicsit és így beéri a kapcsoló amihez hozzá kell érnie.Ennek már vagy 4 éve,azóta jó!
Sziasztok !
Cbf 1000-es(SC64) motoromon nem világít az ürest jelző kontroll lámpa. A lámpa nem égett ki. Hol keressem a hibát?
Sziasztok! Jó állapotú CBF 600 S-t keresek, 2008-as évjárattól (ami már injektoros), ABS-szel. Aki tud ilyen eladó példányt, kérem jelezze magánban. Köszönöm szépen előre is!
Eddig körülbelül 7 hónapja lovagolok. Első bicikliként vettem egy Honda CBF125 -öt. Nagyon ragaszkodtam a motorozáshoz, és augusztusban szeretnék frissíteni egy Suzuki SV650S -re.

Azt akartam kérdezni, hogy van -e valakinek más problémája a Honda CBF 125 -tel.

Az első 2 hétben, amikor megvettem a kerékpárt, elromlott a sebességmérő. Mindig azt hittem, hogy a Hondáinak megbízhatónak kell lenniük, ami elvezet a kérdéshez, vajon véletlenül szereztem -e be egy új Hondát, amely nem a jobb minőségű anyagokból készült, és így tovább.

Körülbelül 2 hónappal később 5 szűk pont volt a láncomban. Nem tudom, hogyan történhetett ez, mivel folyamatosan tisztítottam a láncot és általában a kerékpárt. Ismét ugyanaz, mint fent, olcsóbb alkatrészek?

A minap leeresztettem a kerékpárt, ami fájdalmas volt, de elég gyorsan túltettem magam rajta, de ma elkezdődött a "Bunny Hopping". Azt hiszem, ez a neve, körülbelül 10 perces lovaglás után.

Mindezek a problémák, amelyek a kerékpárommal és a Honda -val történtek, nagyon elriasztottak.

Bárki, akinek hasonló problémái vannak a CBF125 -tel, vagy én csak szerencsétlen vagyok.