Jótanácsok, segítség

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

>pedig a relé jó dolog<
Teljesen igazad van, amennyiben egy nagyobb fogyasztót, (pl. plusz fényszórókat ~ 80W) szeretnél üzemeltetni egy külön kapcsolóval. A relé ilyen esetben a kapcsolót védi a nagy áramú kapcsolásoktól. Nem a vezeték keresztmetszetét növeli meg. A relé tekercsével párhuzamosan védő dióda szükséges, záró irányban. (pl 1N 4148)
Ebben az esetben nincs kapcsoló, nincs mit megvédeni. Amennyiben a szerkezeten van egy kapcsoló (szokott lenni) azt nem kell kapcsolgatni. De ha kell is, azt a 2 A-t kibírja, amenyiben a telefon (GPS) a töltőbe vab csatlakoztatva.
pedig a relé jó dolog
a motoroknál(is) elég sóherek a vezeték átmérőkkel szóval a gyújtás +12v nem feltétlen bír el egy plusz fogyasztót
a mostani kütyük 2 amper felett is képesek áramot felvenni ami 10w plusz
én mindenképp relézném és direktben az akkuról vezetném plusz egy kapcsolót is betennék hogy ha véletlen álló helyzetben is kell akkor is legyen áram
de ha csak egy 3-500 mA eszköz megy róla biztosan elbírja
Ha közvetlen az akkura kötöd, állandóan van benne villany, tehát álló helyzetben is tölti a telefonod. Itt lényeges, hogy közvetlen az akkura csatlakoztatása után legyen a biztosíték. Elég az 5 amperes. Hátránya, hogy a töltő elektronikája, (LED) állandóan teheli az akksit, kb. 50 milliamperrel.
Ha a gyújtásra kötöd, (akkor sem árt a plusz biztosíték) akkor ha áll a moci, nem terheli az akksit. A relé abszolúte szükségtelen.
Ezt a mabisznál kérdezd meg! Elvileg minden variáció lehetséges, amit kérdeztél.
Jó napot kívánok, új vagyok...
Apám elhunyt, van neki egy Pannónia P13(?), sárga, de nem ez a lényeg: rajta van a rendszám, megvan a régi (szürke) forgalmi, azonban évtizedek óta nem történt vele semmi: nincs biztosítás fizetve, nem volt vizsgáztatva. A kérdés: érdemes-e/kell-e bevallani a hagyatékok között? Megüthetem-e a bokám, mert nem adtuk le a rendszámot? Ha nem valljuk be és eladom, az új gazdának lehet-e belőle kellemetlensége? Kösz!
Nagyon köszi, és relé az kell vagy nem? Fontos vagy csak a nagyon pro-k rakják bele?
A biztosítéktáblán keresd meg pl. azt a biztosítékot, amiről a világítás működik. Annak a biztosítéknak az elmenő vezetékére ha rácsatlakozol, jó lehet a buli
Srácok!

Vettem én is egy DL-650et, tettem rá USB-s töltőt, aminek az van a papírjában hogy direktbe az akksira kell kötni. Viszont ebben az esetben állandóan világít benne a visszajelző LED. Kaptam egy tippet, hogy gyújtás utan kell kotni és jó lesz. Tok hülye vagyok az elektronikahoz, valaki el tudna magyarázni hogy a gyújtás utan kell kotni dolog az hogyan kivitelezhető? Plusz valaki relet is használ ehhez a muvelethez valaki nem.. teljesen vakon vagyok ebben

Köszönöm 🙏🏻
a nitrohigító egész olcsó és remek zsírtalanító, kb 3000ft egy 5 literes kanna
Még egy kérdés, hétfőn kezdem a blokk festést. Szerintetek mivel érdemes előkészíteni a felületet az alapozó előtt? Drót kefe, benzin, fektisztito.. esetleg meg valami? Illetve gondolom legvégső művelet hogy le kell zsirtalanitani valamivel

Kosziii
Értem, köszi. Ezt majd jelzem a porfestőnek hogy a felnit akkor ilyen eljárással szeretném, hogy tényleg a legstrapabíróbb legyen
a felnit le is lakkoznám, porfesték+porlakk
nem lesz olyan szép mint a fújt de nagyon strapabíró
nekem a robogó felni van így, de kormányt meg csomagtartót is festettünk ilyen módszerrel
Szerintem igen, de pontosan nem tudom megállapítani. Egy festékboltból kaptam egy olyan tippet, hogy kevernek nekem nagyon fasza alapozót, meg nagyon fasza matt fekete hőálló olajálló stb festéket, belerántják spray formába és azzal otthon le tudom festeni.
Alapból ez volt a terv, csak közben néztem hátha a porfesteni egyszerűbb.. de én is a vázalkatrészekre néztem hogy azt porfestik inkább.. lehet a blokkot hagyom akkor.
És felnire tipp? Az mehet porfestéssel?
tuti porfesték volt? mert vannak beégetős oldószeres festékek is, de nem beégetősök is vannak nagyon faszák
porfesteni inkább vázelemeket szoktak
meg amennyire ismerem ezeket a porfestőket elég gyatra munkákat csinálnak, még gyatrább előkezelésekkel
Azt mondod porfestés felejtős? Abból indultam ki, hogy a gyári is porfestve van, de egyébként lehet jobban járok ha spray-t kikvertetek, és alapozó plusz matt fekete hőálló festékkel lezúzom otthon nagyon precízen
ahol festik kell lennie hőálló maszkoló szalagnak pl ilyen: https://novia.hu/termek/green-...
de akár kisebb-nagyobb foltok is vannak ebből az anyagból, a furatokba szilikon kúpok
stbstb
ahol ilyen nincs oda én nem vinnék semmit sem, max a disznó etető vályút..........
mondjuk én blokkot tuti nem porfestenék, arra vannak sokkal jobb festékek
Csáó Srácok!

Ismét lenne egy kérdésem, nálam nagyobb tapasztalattal rendelkezőkhöz.
Darabokban van a blokk, de úgy durván. Konkrétan minden része szét van szedve, és külön megvannak az öntvény külső részek. Ezeket szeretném le porfesteni.
Kérdésem az lenne, hogy mivel érdemes kitakarni a blokk belsejét, hogy semmiképp ne kerüljön bele festék?
Kaptam egy tippet, hogy sima alufólia is megteszi, de az hogy marad fenn az össze vissza alakú blokkon, pont ott ahol szükség van rá?
Van erre valakinek valami fasza tippje?
kösziii
Csúszásos videó teszt ruháról ha erre rákerestek a legismertebb videómegosztó oldalon: http://youtu.be/Sajw_zXzcyo
Üdv! Na sikerült az álom gép beszerzése????
Szia!
Szerintem ne tubusosat, hanem fémdobozos kiszerelésben szoktak lenni általános célú ragasztók.
Vagy ragasztó sziló.
Csak tipp, még nem csináltam ilyet...
Csáó!

Szeretnék ősmintát készíteni 10 cm vastagságú, kemény de jól vágható XPS lapokból, és az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mivel ragasszam össze a lapokat, hogy vágható is maradjon, de össze is ragadjanak?
Elkezdtem kis házi ragasztópisztollyal, de mivel nagyok a táblák így mire az egészet beragasztózom addigra az eleje 6x megköt, szóval az nem annyira jó. Esetleg basszak rá egy olyan tipikus sulirapid tubus ragasztót? Van tippetek?
kösziii
Hali! egy olyan kérdésem lenne hogy a motorom (Rieju mrx 50) olyan 60-65 km/h felett elkezdi elveszteni az erejét, és egy fura "sípolós" hangot ad ki, vissza váltáskor újra rendesen visszamegy a fordulatszám, de újra elkezdi veszteni az erejét...Karburátort, és a kuplungot is szétszedtem, de semmit nem találok :(. Valaki tudna segíteni mert ötletem sincs mi lehet a hibája??
sziasztok, érdeklődnék első motornak ajánlott használtat venni, merthogy minden kezdő esik bukik eldől, vagy simán bele lehet vágni egy új motor vásárlásába? ahogy nézegetem a használt piacot, egy 5-7 éves motor 20-30 000 kilóméterrel kb 30% al olcsóbb mint egy patika 0 kilóméteres motor, viszont a használt lehet hogy már be van járatva és tényleg patika, vagy ott hagy az út szélén bármikor, ellenben az ujnál szerintem kevesebb az esély hogy az út szélén hagyna.
az éven tervezem letenni az A kategóriás jogositványt, előtte sose ültem motoron, anyagiaktól föggően egy triumph tiger 800as van kinézve (lassan 5 éve hogy megbolondulok a motorért) , olcsóbban egy ktm 790 adventure is szóba jöhet, bár az ülését nézve utasnak az kényelmetlen lenne, ( az se biztos hogy lesz utas nemtudom miért számolok ezzel a szempontal, lehet mert hoszabb távra tervezek motort venni), a 790 mellett szól hogy eléggé extrás kanyar abs, gyorsváltó, jobb terepképesség, bár a traktor v2 motor nem a kedvencem de nagyon válogatni túraenduróknál nem lehet, a legolcsóbb alternativa egy vstrom 650 de annak a kinézete nagyon taszit, a visszapillantók mint egy lapát a 2000res évekből, cserébe ahogy olvastam olcsón fenntartható, megbizható, igy legalább több pénzt maradna felszerelésre elsősorban, kiegészitokre, megy persze benzinre
a tömege ugytudom a triumphé 200 kiló körül bár a sulypontja magasan van ezért nehezebbnek érződik elmondások alapján, ezzel szemben egy vstrom 650 220 kiló ha jól emlékszem.
2 keréken (bicikli) évi 3-4000 kilómétert tekerek, terepen is veretem erdőben 30-50km/h-al, az ottani technikák gondolom átvihetőek motorozásba is, sőt, kiváncsi vagyok aki bicajrol ült át motorra tényleg előnyben van olyannal aki nem bicajozott komolyabban