Szerintem nemsokára eljön az az idő, amikor a minőségi életet keresők nem állnak meg a "bio" ételeknél, hanem minden egyebet is figyelembe fognak venni, pl. ezt is.
Most kaptam egyet próbára, és pont, amit írtam, hogy össze van kötve a kettő és azon van az elektronika. Ha nem megy, akkor nem megy, jön a következő lépés a végleges megoldáshoz (nem félreérteni ezt!).
Sajnos sz MT Helmets sisak sajnos nagyon zajos, itt látszik, hogy amit spórolok a vámon, azt kifizetem a réven. Egyre többször szembesülök azzal, hogy az igényeimet át kell értékelnem, illetve nemcsak a pillanatnyi igényeimmel kell számolnom.
Ezzel nem is vitatkozom, de van wifi, mikró, mobil meg a többi, így amíg megtehetem, addig a problémásnak gondoltakat vagy kerülöm, vagy a lehetőségeim szerint csökkentem.
Ezért kerülöm a cigit, drogot, alkoholt, mekit, nem dolgozom festékgyárban, nem közösködöm cigányokkal és más, emberszabásúakkal.
igen, más szempontokat tartunk szem/fül előtt :) Mivel az én motorom elég "sportos" legalábbis a Viragohoz képest mindenképpen, nekem nem opció, hogy "nézzem" a navit. Az én ízlésemhez képest túlságosan le kell nézni, el az útról és más közlekedőkről, ami napról -napra egyre veszélyesebb lehet. Én combtáskából hallgatom a Google maps-et, vagy a WAZE-t. Annyira még sosem siettem, hogy 1-1 hamarabb-későbbi befordulás problémát okozott volna. Ha netán valamikor mégis rossz felé megy az ember, motorral nem sokból tart megfordulni (kettővel sem ). Ezek az én szempontjaim, ezeknek jobban megfelel a sisakbeszélő. Freelac meg majd kitalálja, mi lehet a jobb opció számára.
"Baj" nincs veluk. Nekem szimplan felesleges bonyolitas. Jobbara egyedul motorozom, ha muszaj csapatban, akkor kezjelezunk. A navit (ha hasznalom) nezem, nem hallgatom. Nekem az audio miatt van, de ez az eredeti kerdes szempontjabol irrelevans. Ami a szelzaj szurest es a sisakot illeti, pont azert emlitettem a T62-t, mert a masik 3-4 par, amit probaltam csak a haz koruli munkaknal vagy a muhelyben hasznalatos pont ezen okoknal fogva.
mi a baj az átbeszélőkkel? tudom, dobozhangjuk van az olcsóbbaknak, de igazából 40mm-es átmérőben mi az ami jó lehet? Én 2017 óta használok egy V6-os sisakbeszélőt. Navigációra, esetlegesen a "motorostársammal" (legtöbbször a fiammal) apró dolgokat megbeszélni megállás nélkül. Erre tökéletesen megfelel, túra tempóban (120km/h-ig) jól hallható, az akkuidőt félve említem, mert ha más mondaná, nem hinném el. Használtam már folyamatosan 14 órán át is, pedig elég mostohán bánok vele, mert télen pl rá sem nézek. Az összes amit foglalkozom vele, hogy sisaktakarítás miatt kiveszem belőle, majd visszateszem és tavasszal az első indulás előtt feltöltöm az akkut. Megfelelő sisakban észre sem veszed, hogy ott van, mivel a legtöbbnél már ki van alakítva a hangszórók helye. ( Az én Shoei és a fiam Shark sisakjában is). Próbáltam a blackiex által linkelthez hasonló BT- fülhallgatót. A passzos sisakot kb fel sem tudod venni rendesen anélkül, hogy ki ne akarná tépni a füledből azt a "szart". Arról nem beszélve, hogy a rendes füldugó, ami a szélzajt igen, de a beszédet és a motorhangot/egyebet nem szűri ki, sokkal többet ér, mint az a szilikonos füldugó, aminek a szélzaj csillapítása abból áll, hogy "túlkiabálja" azt 😁
A 10m hatotavolsagu BT 2.5mW csucsteljesitmenyre kepes, ezen a frekvencian ez a teljesitmeny. Osszehasonlitaskepp a wifi router uszkve 100mW. A klasszik 2G-s mobiltelefon 900MHz-en 2000mW, az 1800/1900MHz savon 1000mW.
Masfelol az elektronika (antennastol, erositostol) es a fejed kozt ott a 'hangszoro' a magnesevel es a tekercsevel, a sugarzas pedig nem egy iranyba koncentralt.
Nyilvan a te dontesed, de a sugarzas miatt nem aggodnek.
Ki fogom probalni a gyakorlatban, koszonom a tanacsot. Megneztem mik johetnek szamitasba, az tetszik, ahol ossze van kotve a ket fel vezetekkel es azon van az elektronika. Megse kozvetlen az agyam mellett sugaroz.
A 'lágy, szilikonos külső rész' az, amit pontosítani céloztam volna a képpel.
A hallójáratodba ülő szilikon akármiből kapsz egy-egy párat 3 méretben, ez a lényeg.
Nálam ez kettő az egyben. :) A szélzajt is tompítja, nyilván.
Ez is jön vagy 3 pár különböző méretű szilikon fülbetéttel, de nyilván csak egy kósza javaslat volt.
Öööö... arra nem is gondoltam, hogy a szélzaj miatt füldugót használok, akkor mi lesz a hallgatóval?
Ráadásul korcs is vagyok, az egyik fülemben a hallójárat egy hajszálnyival kisebb is mint a másik, de ezért fülbedugós akármit nem is tudok nagyon sokáig használni, a tök puha hallásvédő még ippen-ippen elmegy, ha megfelelően használom.
Hat, en szemelyszerint BT fulhallgatot hasznalok. Nincs headset funkcio, telefonalni vagy interkomozni nem lehet vele, de navi es zene celokra hasznalhato.
T62 a neve, kb. mint egy fuldugo, akkora. Cirka 3 orat megy, ha vegig tulkiabalja a zene a szelzajt.
A sisakba epithetok nyomtak a fulemet, doboz hangjuk volt, a tobbi extra fukcios (Sena, stb) meg tok hidegen hagy.
Szerintetek van olyan bukósisak bluetooth-os hallgató, ami csak a telcsi vagy navi hangját küldi a sisakba? Vagy csak komplett átbeszélő van és kész, ne is keressek mást?
Kicsit bővebben kéne: milyen túramotor érdekel?
Tök máshogy ülsz pl. egy Honda PC800-on, megint más pózban egy Honda Deauville-en vagy Pan European-on, és megint másképp egy Suzuki DL650-en. Mi az elképzelés? A magasság csak egy faktor a sok közül. Mid volt eddig és mit találtál kényelmesnek?
nincs olyan hogy legjobb, inek ez kinek az a legjobb
nekünk volt egy ideig egy ktm 390 adventure, nekem tetszett nagyon fasza kis higgadt motor 4 liter alatti fogyasztással, érdemes lenne kipróbálnod egyet hátha bejön
kell nézni egy ktm kereskedést kb 20 ezerért ki lehet bérelni egy napra
Segítséget szeretnék kérni tőletek. A célom egy túra motor beszerzése, amely megfelel az A2 jogosítvány korlátozásainak, kényelmesen használható 172 cm magasságommal, és nem haladja meg az 1,7 millió forintos árat.
Szeretném hallani az ajánlásaitokat és tapasztalataitokat. Melyik motormárka és modell számít a legjobbnak az A2 jogosítvánnyal rendelkezők számára 1,7 millió forintig? Melyek azok a típusok, amelyek különösen kényelmesek és biztonságosak a 172 cm-es motorosok számára?
Köszönöm előre is a tanácsaitokat és ajánlásaitokat!
>pedig a relé jó dolog<
Teljesen igazad van, amennyiben egy nagyobb fogyasztót, (pl. plusz fényszórókat ~ 80W) szeretnél üzemeltetni egy külön kapcsolóval. A relé ilyen esetben a kapcsolót védi a nagy áramú kapcsolásoktól. Nem a vezeték keresztmetszetét növeli meg. A relé tekercsével párhuzamosan védő dióda szükséges, záró irányban. (pl 1N 4148)
Ebben az esetben nincs kapcsoló, nincs mit megvédeni. Amennyiben a szerkezeten van egy kapcsoló (szokott lenni) azt nem kell kapcsolgatni. De ha kell is, azt a 2 A-t kibírja, amenyiben a telefon (GPS) a töltőbe vab csatlakoztatva.
pedig a relé jó dolog
a motoroknál(is) elég sóherek a vezeték átmérőkkel szóval a gyújtás +12v nem feltétlen bír el egy plusz fogyasztót
a mostani kütyük 2 amper felett is képesek áramot felvenni ami 10w plusz
én mindenképp relézném és direktben az akkuról vezetném plusz egy kapcsolót is betennék hogy ha véletlen álló helyzetben is kell akkor is legyen áram
de ha csak egy 3-500 mA eszköz megy róla biztosan elbírja
Kaptam egy ilyent, holnap felpróbálom. Amúgy frankón csatlakozik, a hangja/hangereje is jónak tűnik.