Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

víz cső és a tankszellőzőcsöve és a levegőszűrő alól is megvan........ és sehol nincs egy üres csonk sem....akkumlátor túlfolyóra tippeltem ..., de fogalmam sincs ..
Nem lehet a tank szellőző csöve?
régen másabb volt ts mz vel kezdtem aztán 638 as twinsport javam volt , de lett egy raklap utódom... s csak mostanra sikerült újra motorhoz jutni....imádom az er5 öst eddig semmi gondom nem is volt vele ...gondolhatjátok milyen érzés amikor vagy 5liter benzit találok a motor alatt:SSSS nagyon izgulva levettem a tankot ,mert a csapot hiába zártam el . ezért nem találom a 4. cső helyét.....
Encs mellett élek Mérán...Sajnos Itt nem hogy motor szervíz , de motoros is kevés van ...
Hova valósi vagy ?
ja az lesz bár ezen a környéken nem igazán van ....Mindenesetre köszönöm .!
Vidd szerelőhöz...
Sziasztok .én még nem, jártam itt. Olvasgattam visszább ,de nem igazán találtam megoldást a problémámra,azaz problémáimra...Mégpedig: van négy túlfolyó csövem az er 5 ön , de csak 3 -nak van meg a helye ...létezik , hogy a negyedik az akkumlátoré lenne ..igaz arra nem kell ,mert zselés, de savas aksiknál szokott lenni túlfolyó....???A másik az neccesebb gond a karbim ontja magából a benzint ..elöb a bal oldali öntött el mindent raktam fel szűrőt azóta , de mostanra meg a másik karbi ontja a benzint...vajon elég csak ezt is kitakarítani vagy vigyem szerelőhöz?? mikor összeraktam ,s beindítottam összevissza járt ,elfogyot az erő belőle , mire rájöttem , hogy most meg a jobb oldalon folyik túl..
Előre is köszönöm a segítséget.
Nincs mit, örülök, ha valaki hasznát veszi. Hirtelen felbuzdulásomban gondoltam összegyűjtöm, milyen radial gumik vannak a gyári méretben, azt gondoltam most már nagyobb a választék, mint pár éve... De megakadtam a Michelin Pilot Street Radial-nál és a Pirelli Diablo Rosso II-nél. Nem találtam többet, pedig még a kevésbé ismert gyártókat is végignéztem, mint a Sava, Mitas, Avon, Shinko, IRC... Nincs radial sehol. Igaz, hogy az utóbbi időben sokan fejlesztettek kis méretű sportos gumikat (Heidenau K80, Sava MC50 stb.), de ezekről mind kiderült, hogy diagonál. Szóval radiálból továbbra sincs nagy választék. De legalább most már van. Mondjuk ezzel a kettővel tényleg nem panaszkodhatok. :)
További érdekesség, hogy ha hátul eggyel feljebb megyek, vagyis a 140-re keresek rá, akkor már majd' minden nagyobb gyártó kínál valamilyen radial gumit (Bridgestone, Dunlop, Continental, Pirelli, Michelin stb.) - úgy tűnik jelenleg a 130-140 közt van a vízválasztó.
Az oda..
Szerintem ez több tényezőn múlik. Nagyobb tömeg, hosszabb tengelytáv - eleve nehezebb kibillenteni az egyensúlyából. Ehhez jön még egy jobb futómű, jobb gumi - az ER-5-ön szerintem csak diagonál gumikkal mentél, a Z-n meg csak radiált használtál, és már ez markáns különbséget ad. Magának a gumi szélességének szerintem nem sok közel lehet hozzá.
Meglehet.De a marás végén levő küszöb azért odabasz akkor is nem?
A Zé úgy megy az ilyeneken utassal 140 150 el át hogy észre sem veszed hogy azon mész. Sokkal stabilabb mint az Er5. A szélesebb hátsó gumi lenne az oka?
Ez a felmarás nekem is kedvencem.Főleg mikor minden előzmény nélkül esek bele egy ilyenbe és olyan rövid,hogy nincs időm érdemben lassulni a végéig.A marás végén meg olyat kap a futómű,hogy jajj.
Mondtam én
Köszi szépen, ezt jó volt olvasni! A kitűnő viselkedését vizes úton magam is csodálkozva tapasztaltam, bár nekem még van (meg lesz is) majrécsík bőségesen. A hosszirányban felmert aszfaltot is jól tolerálja, az sajnos van felénk bőven. (Szívem szerint lecsukatnám azt, aki felmarja az aszfaltot, és még két év múlva sem aszfaltozza újra).
No, most végre sikerült egy kis időt szakítanom megint, itt a "gumiteszt" következő része. Ahogy írtam, ezt még nem kell készpénzenk venni, még olyan sok tapasztalatom nincs ezzel a gumival, ez inkább csak "első benyomások" szintű tapasztalatmegosztás.

Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)

Futásteljesítmény: Hát erről még nem tudok mondani semmit. :) Az előző gumikból okulva megvárom, míg teljesen elkopik, majd utána; nehogy ezzel is úgy járjak, hogy a végén extrém módon felgyorsul. Most kb. 2500 km van benne, kopás szinte nem látszik, a gyári mintamélyég 6.5 mm ha minden igaz, mondjuk nekem a mérő van ahol 6.7-et is mutatott; kopást meg nem tudtam mérni, talán századmilliméterek lehetnek. Lehet 6.5 helyett most 6.45 mm, de ennyire nem pontos a műszerem. Összehasonlításképp a Pirelli Diablo Rosso II, ami ugyanilyen méretben elérhető sportosabb radial gumi, gyárilag csak 5-5.5 mm mély.

Száraz tapadás: Nagyon jó, van olyan jó, mint az előző Pilot Activ a legjobb körülmények közt, szerintem a radial mivolta miatt még túl is szárnyalja, teljesen megbízhatóan, magabiztosan tapad minden helyzetben, ami elé a Ninjával állítani tudom. Soha nem csúszott még meg szárazon.

Nedves tapadás: Összevetve az előző gumimmal, ez az, amiben a legnagyobb a különbség. Olyan jó a nedves tapadása, hogy már szinte el se hiszem. Szakadó esőben, hideg/párás időben, szennyezett útfelületen, rossz minőségű úton, mindenhogy tapad. Eszméletlen. Vicces volt, mert mikor felrakták, rögtön úgy kellett hazajönnöm majd' 100 km-et, hogy szakadt az eső, látni nem láttam, éjszaka volt, sötét, volt szerpentintől autópályáig minden, ráadásul mivel új gumi, ugye még rajta volt a formaleválasztó réteg, ami elvileg még csúszósabbá teszi, amíg le nem kopik. Na hát ilyen körülmények közt olyan biztosan tapadt mindenhol, hogy hihetetlen. De volt még szintén az elején, hogy véletlen egy kanyarban rámentem egy vizes, sáros aknafedlapra. Már vártam a megcsúszást, mert hozzászoktam az előző gumimmal, hogy ilyen helyzetben garantált. De a Pilot Street-tel - semmi. Mentem tovább, mintha mi sem történt volna. Szintén jellemző, hogy a majrécsíknak esélye sem volt kialakulni. Ez főként azért érdekes, mert az első 1000 km-t majdnem végig 5 fok alatti hőmérsékleten, többségében esőben vagy vizes úton tettem meg. Vagyis ilyen "télies" körülmények közt is úgy le tudtam dönteni a motort, ahogy korábban nem lehetett az előző gumimmal. Akkora önbizalmat ad, főleg kanyarokban, amiről korábban nem is álmodtam. Azért előfordult, hogy az egyik ilyen 5 fokos, esős napon egy körforgalomban, ahol a két sávot egy tükörsima szurokcsík köti össze, picit megcsúszott az eleje; megfogtam, baj nem lett belőle, de leckének jó volt, hogy azért itt is vannak határok. Csak sokkal-sokkal kijjebb, mint korábban.

Kezelhetőség: Na ez érdekes kérdés. Összességében nagyon szeretem, amire használom, arra tökéletes, de nem egy sportgumi. Hogy mire is gondolok: a radial szerkezet miatt nagyon jó, kiválóan tapad utcai körülmények közt, hidegben-melegben-esőben-mindenhogy; szintén a radial szerkezet miatt sokkal komfortosabb, mint a merevebb diagonál, nem ütnek akkorát az úthibák. Kanyarban hihetetlen stabil érzést ad, gyakorlatilag jobb vele kanyarodni, mint egyenesen menni; olyan szokatlan volt miután a kockásra kopott gumi után felrakták ezt a jó kis hegyes profilú Pilot Street-et, hogy már-már azt hittem, baj van az egyenesfutással, olyan furcsa volt egyenesben, de kanyarban olyan stabil volt, mintha tényleg sínen menne (pedig mint ecseteltem, eső, hideg, minden volt). Egy élvezet vele kanyarodni. A visszajelzések is jók, bár ebben talán egy fokkal jobb volt a korábbi Pilot Activ, ott jobban lehetett kézzel "olvasni" az utat, de a Street is nagyon jó.
Na de mindezek ellenére ezt már nem fogom pályára vinni. Amit hátrányként fel tudnék neki róni, az pályázás (erősen sportos használat) mellett jönne csak ki. A gumi vastag és nehéz, ugye fentebb összevetettem a Rosso II-vel, amin nem csak a futófelület vékonyabb, de az egész gumi érezhetően könnyebb, ha mondjuk kézbeveszed a két hátsót. Sajnos lemérni nem tudtam, mert csak egy fürdőszobamérlegünk van, ami nem nagyon akar mérni 10 kiló alatt, de a két gumi közt simán tippelek egy legalább 1 kilós különbséget a Pirelli javára (az a könnyebb). Jobb híján az Amazon-ra tudok támaszkodni, ott feltüntetik az áru tömegét, bár nem annyira megbízható, más eladók más-más adataokat írnak be néha; de azonos méretben a Michelin 14-15 font, a Pirelli 12-13 font körül van, úgyhogy tényleg megvan a kb. egy kiló különbség. A nagyobb (forgó és rugózatlan) tömeg meg elvileg jelenthet picit hosszabb féktávot, nehezebb gyorsulást - mondjuk ezek észrevehetetlenek; ami viszont tényleg érezhető, hogy nagyobb erő kell bekormányzáshoz, hogy kimozdítsd a kereket a síkjából. Ez főleg váltott kanyarokban érezhető nagyon, amikor a kombinációban hirtelen átmennél mondjuk egy éles jobbosból egy éles balosba. Na ott a váltásnál érezhető a "nehézkessége". Ami nem jelent utcán különösebb problémát, és cserébe a hosszabb élettartamért, jobb vizes menettulajdonságokért, stabilitásért simán elnézi az ember. De tény, hogy ez nem egy sportgumi.
A vastagsága miatt valószínű a melegedést is nehezebben kezeli; de ez is olyan probléma, ami csak pályázáskor jelentkezhet.
Illetve nagyon kis sebességnél (pl. álló kocsisorban manőverezés) is talán egy kicsit nehézkesebb forgolódni vele, mint a korábbi gumikkal; olyan érzés, mintha kicsit lapos lenne a gumi; de ez meg szerintem megint a radial konstrukció, a nagyobb gumitorzulás velejárója.
Eszembe jutott még egy pozitívum: az első kereket nem lehet megvezetni. Eddig minden első gumim olyan volt, hogy középen végigfutott rajta egy egyenes árok, a Pilot Street-en viszont nics ilyen minta, szerintem leginkább ez játszik közre. Van itt a közelben egy híd, ami nincs leaszfaltozva, hanem acélrácslapokkal van lefedve. Amikor régen rámentem, mindig ide-oda rángatta a kormányt, ahogy - gondolom - a rácsok éle próbálta vezetni az első gumit a középső csíknál fogva (ugye a rácsok nem szabályosan követik egymást, a lapok eltérése miatt az egyik éle nem folytatása a másiknak, ezért amikor átmész egyik lapról a másikra, mindig arrébb rakja egy kicsit a gumit, ez adódik össze kormányrángatássá). Na a Pilot Street-tel ez a jelenség teljesen megszűnt.

Ár/érték arány: Elképesztően jó. Tényleg szinte minden lehetséges gumit végignéztem ebben a méretben, ami beszerezhető az EU-ban, és szinte nincs ennél olcsóbb. Nem is tudom, hogy csinálják. Ha azt nézem, hogy ezért az alacsony árért mekkora tudást kapsz, meg többletet a korábbi diagonál gumikhoz képest, hát hajlamos vagyok azt gondolni, hogy hülye, aki nem ilyet vesz ebben a méretben. Utcai felhasználásra ennyi pénzért nincs alternatívája szerintem.

Összegzés: Bár még messze nem koptattam el, már most beleszerettem ebbe a gumiba. Minden ízében pont olyan, amire vágytam: lehet vele sportosan menni, nagyon stabil kanyarokban, és emellett nagyon jól bírja az itt jellemző hűvös és esős időjárást; vizes úton szerintem nem nagyon van ennél jobb sport-túra gumi. Lehet lábtartót koptatni télen-nyáron. :) Valószínű a futásteljesítményére sem lesz panasz, de ezt majd meglátjuk. És emellett még nem is drága... Szóval meglátszik, hogy a Pilot Road 2-ből származik, az sem véletlen lett olyan sikeres, és most végre annak a tudása elérhető kisebb motorok számára is, nem kamu a marketingszöveg. Pályára viszont nem fogom vinni, nem oda való, vannak ennél sportosabb gumik is. Arra vettem inkább egy Pirelli Diablo Rosso II-t, legközelebb arról fogok írni.
Halihó!
Eladtam a kicsi kawám, és megmaradt egy finster sportdobom..
Ha valakit érdekel dobjon egy üzit, hátha épp valaki kidörrentőt keres..
Széles utat! :)
Mármint hogy az új emberek adjanak vissza és segítsenek. Éjszakai műszak 6.ik napi ébredés rulez..
Hejj népek, majd el felejtem!

Holnap TKB elő buli Kelebián!

Részleteket korábban be tettük ide!
Minden régi és új tagot, érdeklődőt, szeretettel várunk!
Mert hát jó lenne ha megértené, magát motorosnak gondoló idióta divat majom, hogy a fórum meg a régebbi nem divat motorosok nem azért vannak, hogy lexikonként használjuk őket, hanem hogy vissza felé is adjanak, segítsenek. Képzeld el, ha mindenki ilyen kis fasz majom lenne mi lenne a fórum témája!? 1000x bejegyzés kérdés egy válasz sem. No ezért kell tenni ezért a topicért. Hál Istennek van még pár régi, és egy két új rendes versenyző, akik miatt az ilyen aprófaszú majmok is még meg tudják a retkes szarjukat szerelni, olcsóbban kijönni a javításból, és helyesen kezelni a jó kis Er5 öt!
Respect nekik!
* aztán utána lelépnek..bocs T9..
Kérdéseidet sose szégyelld!
Inkább azt kell szégyellni, hogy vannak olyan emberek akik feljönnek ide és vérszivó geci parazita módra csak infót akarnak meg minden kérdésre választ aztán utána kiadónak, leszarják a fórumot meg azon belül az embereket!
Kurvára rühellem már a mocskos fajtájukat!
Volt nem egy akinek személyesen is segítettem de baxná szájba a jó édes anyját azóta is szarik a fejemre. Pedig nem segítség kéne csak néha emelni rám a telefont, hogy mi van velem..

No ilyen ótvaros anyabaszó mocsok here ne legyél sose!