Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De igen. De pl. A Zé légszűrője hiába amerikai tök ugyanaz mint az EU kivitel. És sok,sok alkatrészre igaz ez, fogaskerekek, henger, dugó, burkolat, villa, stb. Onnan rendeltem légszűrőt legutóbb. Postával volt össz 14.500 Ft. Itthon is ennyi plusz 2000 a posta, és ez még a legolcsóbb helyen volt..
A Partzilla nem csak az amerikai modellekhez forgalmaz? Vagy nincs különbség az amcsi meg az EU-s ER-5 közt? A kis Ninjából pl. csak az amerikai verzióhoz vannak alkatrészek, amivel vigyázni kell, mert elég jelentős különbségek vannak az USA meg EU változat közt... EU modelles oldalát nem ismerem a Partzillának.
Ajánlottam volna a Partzillát is- kis alkatrészeknél meglepő olcsóság van gyári cuccoknál, de sem ott, sem a Kawasaki parts oldalon nincs már külön meghajtás alkatrész, csak egybe szett Er-5- höz, sajnos.
Hátsó lánckerék jó JT- ben is bár a festése egy idő után elkezd kopni, a láncot az Enumától csavarozható patent szemmel!
Fisi megelőzött. :) Igen, a gyárin biztos van, olyan utángyártottat viszont nem ismerek, amelyiken lenne, az ismertebbeken (pl. JT, Sunstar, Renthal) egyiken sincs.
Dehogynem!
Első lánckerék- gyártó KHI- azaz Kawasaki Heavy Industries- kapható a magyarosrszági márkakereskedőknél- Pl Kawa Zsoltinál.. Vagy más néven Steelhorse motor Pécs
Viszont nem találok a gyárival megegyező első lánckereket. Ez a gumiborítás megütötte a fülem. Nem tudod véletlenül mi a típusa az első lánckeréknek ? Gyártó ?
Én megmondom őszintén hogy ezzel sosem foglalkoztam. Elég széles a plexi a sisakomon így nagy oldalra fordulás nélkül is bele tudok pillantani a holttérbe. Amúgy nekem egy meglehetősen pici de enyhén homorú tükröm van. Nem volt olcsó utána néztem (A motorral kaptam) Pici de még is aránylag kicsi a holtterem. Bár komolyabb városban nem próbáltam még sosem. Megszokás után nem zavaró hogy enyhén homorú
Valami hasonló izé kell, hogy ellen tudj tartani neki. Anélkül nem valószinű, hogy szétszeded. Addig neki se állj, míg nem tudod valahogy megoldani.
Hát igazából onnan az ötlet, hogy előzés előtt szeretnék spórolni picit az oldalra nézésen, mert ugye ha csak a tükröt nézem, akkor nem látom mi van a holttérben, ha oldalra nézek, akkor meg nem látom mi van a tükörben. És az jutott eszembe, hogy biztos van valami hekkelés, amit a gyári tükörre biggyesztve gyakorlatilag a veszélyes holtteret is jobban látom és nyugodtan előzhetek minimális oldalra nézegetéssel előtte. Remélem érthető Pl. tegnap párhuzamos úton előzni akartam, belenéztem a tükörbe, és nem láttam senkit közeledni. Oldalra fordultam és ott sem láttam senkit, holott párszáz méterrel ezelőtt még jött egy autó a belső sávban. Aztán pár pillanattal odébb egyszercsak megjelent mellettem. Magyarán pont ott és pont akkor úgy haladt mellettem, hogy pont nem láttam abban a pillanatban. Szerencsére nem ugrottam ki elé.
Persze ez is igaz. Nálam ez egy kicsit nehezebb a dolog célszerszán nélkül csak nehezebben állítható a központi rugóstag. Ezért egy aránylag köztes állapotban van a rugó előfeszítés. Mondjuk én nagy darab vagyok nem kicsit. Olyan mintha másfél felnőtt ülne a gépen.
Most cseréltem a Zén 30 nal egy elsőt..
Biztos vissza kerestél? Anno jó fél oldalt írtam róla megadva minden paramétert és linket. Előre gyári lanckerek jobb bár drágább.
Ha sokat mész utassal akkor a hátsó rugokat illik hozzá állítani nem a láncnál mahinálni... Azért állítható..
Akik viszont láncolajzót használnak, azoknál elég gyakori, hogy amikor az (első) lánckerék elkopik, a lánc még hibátlan; sokan 2-3 első lánckereket is elhasználnak egy lánc élettartama alatt.
mondjuk ez az esemény elég ritkán következik be. Esetleg Krossz motoroknál a dagonyázásban ritkán összejöhet.
Jah bocs elírtam nem DID van fent mert az volt a drágább hanem RK 130+ -os csak megkeveredtem.
eztet oktassák a Kresszen is :-)

Bár azt mindig elfelejtem hogy középvasra húzva vagy önsúllyal terhelve

Viszont ha sűrűn mész két személlyel akkor érdemes egy extra centit hagyni neki nehogy felpakolva mindennel kifeszüljön mint a zongorahúr. Mert azt a lánc sem szereti de még a hátsó kerék csapágya sem fogja díjazni.
Egyet értek a lánc cserében a drága sztori nem a lánckerék. az a teljes költséged kb 20%-át adja ki. Viszont azt a 20%-ot meg a franc tudja hányszorosát elveszted azzal hogy az új láncot bőven idő előtt kukázhatod miatta. Ha nem is tűnik úgy mintha kopott lenne ez olyan mint a láncfűrész lánc meg egy idegen reszelő. lehet hogy ugyan az a méret de akkor is össze kel "szokniuk" ahhoz viszont valaminek engednie kell vagy a lánckerék kopik el idő előtt vagy bántja a láncod. Egyik sem szerencsés.

Az arányok hogy képben legyél.
Nekem DID lánc van a malacon. Mert az volt az olcsóbb. 130+-os extra erősített. kicsi hiányzott a lánc+lánckerék csere árából az 50.000 ből ebből nagyjából 8000 volt a lánckerék előre hátra a maradék volt a lánc. (Lehet hogy nem pontosak a számok fejből mondom de az arány jó lesz)
Hát nem... :) Így van ahogy bogyo112 mondja egyébként, benne van a szervízkönyvben is, hogy ha láncot cserélsz, mindig cserélj lánckereket is! (Fordítva viszont nem igaz, szóval lánckereket lehet önmagában cserélni, ha egyébként jó a lánc.)
Érdekes elképzelés, működhet... A hátad mőgé akarsz nézni vele? Egyébként vannak ilyen tükörszár hosszabbítók, amivel kintebb lehet helyezni a tükröket gyakorlatilag, lehet az is egy megoldás lenne a holttér csökkentésére.
Ha túl hosszú a lánc, akkora lesz a lógás, hogy le is dobhatja.

Egyébként a pontos típus a szervízkönyvben is benne van, de az Enuma oldalán van láncajánló is minden modellhez- Itt találod az Enumát:
http://www.ekchain.hu/index.php

Különben úgy rémlik, a DID láncot is használta már valaki itt, és jó volt az is. Csak a lánckerékről hiányzik a gumiborítás, ami a gyárin van, ezért sokkal hangosabb.
Enuma láncot nem nagyon találok. Ez milyen?
http://www.motoralkatresznagyk...
Azt eredményezi, hogy nem fogod tudni utána állítani a láncot, vagy már új korában lógni fog. Á fogszám benne van a service manualban, használd a keresőt, annak idején több oldalt leírtam erről. Enuma láncot vegyél, csavarozható patent szemmel.
Köszi weasels megtaláltam a telós írásod, elég jó. Bár azt a spéci szerszámot nem tudom hogy fogom megoldani..
Még egy olyan amatőr kérdésem lenne lánccal kapcsolatban, hogy hány fogas az első és a hátsó lánckerék gyárilag? Illetve a lánc csapok 108-109-110? melyiket ajánljátok? mit eredményez ha 108as van fent, de én 110est veszek?
Szoktak bele rakni, havernak van. Én nem tettem a Zére, pedig elég szarul látni benne...