pontosan!
Ez az endurozas, motorozas lenyege!
Ez adja a szabadsagot!
Vagy cdsak ugy felulni es menni, vagy alaposan megtervezni, felkeszulni, reggel felulni a motorra es nekivagni!
Nekem mar az is egy rituale,ahogy beoltozom...
Imadtam Erdelyben azt,amikor reggel felkeltunk, harmatos volt a fu, sutott nap...osszpakoltunk es nekiindultunk!
De a kozos esti bogracsozasok, szallonasutesek is hianyoznak...
Ezert irigyellek...lehet hogy itt biztos a jovo, van munka, jo fizetes, de meg hosszu honapokig nem lesz alkalmam arra hogy ezeket a motorozasokat megtegyem...
Illetve szeptember, oktoberben megyek haza, akkor azert csak motorozhatnank egyet....
Ej Zolikám...de sajnáltam,amikor a honlapotok aljára értem!
Szinte otthon éreztem magam! De jó lenne egy ilyen gurulásra elmenni veletek.......
De -mint ahogy mondod- nemsokára itt lesz a motor és akkor tényleg ontani fogom a jobbnál jobb képeket!
Sőt, Janival van egy jóval nagyobb volumenű túra-tervünk is! De mindent a maga idejében....
Nagyon örülnék, ha minden működne, és kint lenne veled a motorod is. És akkor talán te is küldesz fas..a kis képeket ha bejárod vele a vidéket. Már alig várom.
Addig is itt van egy pár amiket szombaton készítettünk, mert történjék bármi, amíg tudunk, megyünk és megyünk.
Így van?
: http://angellandmototeam.honla...
Zöldkártya nincs..csak NCT..azaz műszaki, de az is csak14.000 Ft...itt a rendőr soha nem fog megállítani az elsősegély-doboz vagy kopott gumi miatt....ha van NCT-d akkor az nekik megfelel...
Ötödiket megnézetem haverral, remélem tudunk vele mit csinálni...így hosszú távon nem lehet járni vele...megint hengerfejes lesz...
Hááát így ötödik fokozat terén, nem is tudom mit mondjak. Nem igazán vagyok biztos benne, hogy most itt állítható e a váltókar rudazat, vagy bowden, de az szinte bizonyos, hogy az ötödik fokozati fogaskerékpár a váltóházon kívül, egy fedél alatt van, így a váltó leszerelése nélkül is bele lehet nézni. Előfordulhat, hogy a szinkron reteszelése akadt szét. Volt már rá példa.
A hullámzás bizony lehet, a szonda, vagy léptetőmotor, vagy egyéb szenzor ami a hidegindításért felel.
Legjobb lenne bizony rámenni az EXAMINERrel. (FIAT célműszer), vagy egy diagnosztikai műszerrel jól felszerelt szervizbe megpróbálni.
Ahol zöldkártyát csinálnak, ott zömmel megtalálhatók ilyen vagy ehhez hasonló műszerek.
Már ha egyáltalán arrafelé létezik ilyen, hogy zöldkártya.
Andrisnak igaza van. Aki motorolajjal kenegeti a légszűrőjét, annak vajon milyen lehet a motorja? Nem is tudom.
Minden esetre nem ártana egy két kövér gázt is húzni, hogy terhelésen nem füstöl e, mert ha igen, akkor felejtsd el, vagy alkudj még.
Az első teleszkópok, pedig valóban elég lágyak ezeken az endúrókon. Ha hirtelen lenyomod az elejét és elengeded, majd a felső holtpontban viszonylag gyorsan megáll, illetve a szimeringje nem folyik akkor a csillapítása akár jó is lehet.
A motorokat pedig célszerű menet közben terhelésen is meghallgatni vásárláskor, mert az enyhe csapszeghang, például van, hogy csak ott jön elő. (Stb...)
lehet, hogy hülye kérdés, de hányas évjárattól vannak önindítós 250-es klr-ek? lehet, hogy rossz helyen keresgéltem, de nem találtam róla infót.
meg ha mondjuk berúgós egy masina, akkor nagy macera önindítóssá tenni?
meg ha már átalakítás. hátsó dobféket nagy munka tárcsássá tenni?
hirtelen ennyi kérdés gyülemlett fel bennem
előre is köszi
Én ehhez speciel hülye vagyok, de ha logikusan nézzük, akkor elég nagy hülyeség olajjal kenegetni a szivacsot....szerintem....mert ugye akkor totál nem enged át semmi levegőt a szivacs....persze hogy dadog.
Nem nagyon szoktam érteni hogy több százezres értékű motorok tulajai miért sajnálnak 2-3000 ft-ot arra hogy normális légszűrő-olajat vegyenek...sőt, ha spray-t vesz,akkor kb 1500 ft az egész...
Mondjuk én is voltam barom, mert volt olyan KTM-em,amiben csak kimostam a szivacsot, visszadobtam és szárazon használtam...szegény henger/dugó...
Sziasztok!
Szeretnék csatlakozni hozzátok!KB. 1 hónapja ki próbáltam 1 klrt! Tegnap ugy döntöttem hogy veszek 1 klr650et! El is mentem megnézni 1Vasat! Ki próbáltam.... Minden megfelelt! Kivéve hogy a légszűrő házból nagyon folyt az olaj!Rendessen a (régi)hátsó abroncsra..az fel verte a sárvédőre... De nem tudom mitől! A blokk nagyon 1ben van! Szerelés nyoma nincs! Semmi zörej... 32000km!...
Szerintetek mitől lehet? A tulaj motorolajjal kente a légszűrőt...Szerintem attól... Remélem hogy nem a karter-ből jön!
A motorról annyit hogy nem volt lemosva! Ez az olaj réteg elég vastag volt, és poros! Régóta állt! De jól megy! a motor 95'-ös törzs könyv...minden mi kell! A vázat is meg néztem nem korrodált...Egyben van!
Még annyit hogy az első teló puhának tűnt!
De ez az előzőleg kipróbál ugyan ilyen mocin is!
Azt fel újítom nem gond.
De ez az olaj folyás ez nem tettszik!
Előtte Dr 650-em volt ott ha motorolajjal kentem a szűrőt akkor nem ment! Csak dadogott! Ha valaki tapasztalt hasonlót kérem segítsen!
Előre is köszönöm!
Na...Punto kész, megcsináltuk...illetve én csak alkatrészt szereztem be, haver megcsinálta ingyen...nagyon rendes volt, eljött jó messziről és még pénzt sem kért érte....
Összeraktuk a blokkot, hengerfej be lett csiszolva...viszont volt egy kis bibi, az egyik hengerfej csavart nem lehetett tökéletesen lehúzni...elkezdett a végén lágyulni...másrmint,amikor nyomatékkulcsal húzta le a srác...na mindegy, nincs mit tenni...ez van.
Hűtőt feltöltötük, padlószőnyeg nem vizes....légtelenítő szelepet minden nap megnézem, de nem levegős.
Viszont van még egy bibi...ha beindítod a kocsit, felbőg a motor, majd visszesik a fordulat normálisra...aztán kb 15 mp múlva elkezd az alapjárat felmenni, leesni, ezt csinálja hidegen...mire hazaérek melóhelyről, melegen nem csinálja...lehet hogy akkora hőt kapott (mert szó szerint forrt benne az olaj) hogy kiégett a lambda-szondám? (ha lehúzod a cstlakozót,akkor is csinálja)
És még egy kérdés: nem tudod betenni 5.-be a váltót...állítólag nem kell cserélni, elég ha beállítják...azt mondják, sok puntónál van ez így....igaz ez?
A henger tömítőgyűrűk mikor elhagyják magukat, (bár ez ritkán fordul elő, mert ott az illesztés igen szoros) akkor is csak a víz folyik le, mert a karter nyomás itt jóval kisebb. Ha az lenne a nagyobb, valószínűleg a levegőszűrőnél vagy más helyen kinyomná az olajat. A kartergáznak is szoktak szabad helyet biztosítani valamerre. De ha a szuszogócsőnél vagy egyéb helyen nincs olajpára, akkor ez a nyomás normálisnak tekinthető.
Hengerfej és hüvelyrepedés is tud túlnyomást eredményezni a hűtőrendszerben.
De erre most inkább ne is gondoljunk.
Az a helyzet, hogy a hűtőrendszer levegősödhet, a repedésen keresztül, de a repedés sem tekinthető repedésnek, csak akkor, ha abból víz szivárog. Hiszen a rendszer nyomása jóval nagyobb odabent, ezért ott folynia kellene a víznek. Ezt sima tömítőpasztával nem is lehet lezárni, csak kemény ragasztással, vagy ami igazából szakszerű, lágyforrasztással.
De olyan viszont nincs, hogy repedt, de nem szivárog, és csak levegőt szív. A valós repedésen mindig kijön a víz, hiszen nagyobb a nyomása a légköri levegőnél.
Az biztos, ha ilyen van, azt azonnal meg kell szüntetni. Addig nem is igazán lehet tovább lépni.
Egyenlőre ennyit.
Ha még tapasztalsz valamit, vagy nem értesz szívesen válaszolok.
Ha valóban olyan minimálisak azok a buborékok, és nem nagyon szeretnél utánahúzni a hengerfejnek, akkor azt javasolnám, hogy töltsd fel a vizet, és motorozz még vele, de semmiképp se messzire és nem egyedül először.
Figyeld mi történik.
Ami azt illeti, igazából nem nagyon szabadna buboréknak jönnie egyáltalán, és igazából az olajszint sem emelkedhet, inkább csak csökkenni szokott. Tehát azért ezek a jelek talán megkövetelnének legalább egy hengerfejcsavarok ellenőrzését.
Az, hogy a vízhőfok megálláskor hamar felszökik, az nem gond, mert ez minden KLR-nél meg van, viszont ha a ventilátor bekapcsol akkor kissé vissza kell, hogy kússzon.
A motorolaj leengedésekor, ha víz van az olajban, akkor azt úgy lehet észre venni, hogy a víz esik ki először, hiszen nagyobb a fajsúlya, és az van alul. Tehát, ha egy tiszta edénybe leengeded az olajat és esetleg átöntöd egy átlátszóba, akkor akár az alján meg is láthatod a vízbuborékot. A járó motornál való kakaósodást a kicsit nagyobb mennyiségű víz tudja előidézni. Majd ha sokat áll, akkor az ablakban ismét normális színű olajat látsz.
Mellesleg jelezhetnéd ezt a problémát a szerelőnek aki csinálta a motor javítást, mert elképzelhető, hogy munka garanciába talán olcsóbban vagy térítés nélkül is ránéznének.
Még jobb, ha kérsz egy hengerfej után húzást, és elmondod a tapasztaltakat. Mert, ha normál szinten van a hűtő meg a kiegyenlítőtartály és ennek ellenére kinyomja a vizet, akkor már nem beszélhetünk normál tágulásról, az szinte biztos.
A hűtősapka rugója, ha nincs eltörve, egyébként szabályozza a maximális rendszer nyomást. A vízcsövek inkább csak akkor szoktak eldurranni, ha túl öregek, vagy ha túl sokszor kaptak extrém magas, forrásponton túli hőmérsékletet. Ha meleg motornál felkeményednek az még nem baj.
Igen! Ezt a Tomit már én is láttam élőben. Volt nálunk a Plázánál, és tartott egy bemutatót. Tényleg zseni a srác.
Nekem is nagyon tetszett. Nekem ezek mindig nagyon bejönnek. Egyszerűen bámulatra méltó. Szerencsés vagy te is Kisilo meg én is, hogy ilyet láthatunk, az biztos.
Na és hogy érzed a DRZt? Nem hiányzik a kicsit nagyobb nyomatéj? Vagy annyival nem is kisebb? Hogy érzed?
Mindenképpen szólj, ha jössz. És megyünk.
Ez az endurozas, motorozas lenyege!
Ez adja a szabadsagot!
Vagy cdsak ugy felulni es menni, vagy alaposan megtervezni, felkeszulni, reggel felulni a motorra es nekivagni!
Nekem mar az is egy rituale,ahogy beoltozom...
Imadtam Erdelyben azt,amikor reggel felkeltunk, harmatos volt a fu, sutott nap...osszpakoltunk es nekiindultunk!
De a kozos esti bogracsozasok, szallonasutesek is hianyoznak...
Ezert irigyellek...lehet hogy itt biztos a jovo, van munka, jo fizetes, de meg hosszu honapokig nem lesz alkalmam arra hogy ezeket a motorozasokat megtegyem...
Illetve szeptember, oktoberben megyek haza, akkor azert csak motorozhatnank egyet....
Egyszer csak megyünk valamerre.
Szinte otthon éreztem magam! De jó lenne egy ilyen gurulásra elmenni veletek.......
De -mint ahogy mondod- nemsokára itt lesz a motor és akkor tényleg ontani fogom a jobbnál jobb képeket!
Sőt, Janival van egy jóval nagyobb volumenű túra-tervünk is! De mindent a maga idejében....
Már tudok is angolul! Hi-híííí! Hi-hííí!
Nagyon örülnék, ha minden működne, és kint lenne veled a motorod is. És akkor talán te is küldesz fas..a kis képeket ha bejárod vele a vidéket. Már alig várom.
Addig is itt van egy pár amiket szombaton készítettünk, mert történjék bármi, amíg tudunk, megyünk és megyünk.
Így van?
:
http://angellandmototeam.honla...
Zöldkártya nincs..csak NCT..azaz műszaki, de az is csak14.000 Ft...itt a rendőr soha nem fog megállítani az elsősegély-doboz vagy kopott gumi miatt....ha van NCT-d akkor az nekik megfelel...
Ötödiket megnézetem haverral, remélem tudunk vele mit csinálni...így hosszú távon nem lehet járni vele...megint hengerfejes lesz...
Hááát így ötödik fokozat terén, nem is tudom mit mondjak. Nem igazán vagyok biztos benne, hogy most itt állítható e a váltókar rudazat, vagy bowden, de az szinte bizonyos, hogy az ötödik fokozati fogaskerékpár a váltóházon kívül, egy fedél alatt van, így a váltó leszerelése nélkül is bele lehet nézni. Előfordulhat, hogy a szinkron reteszelése akadt szét. Volt már rá példa.
A hullámzás bizony lehet, a szonda, vagy léptetőmotor, vagy egyéb szenzor ami a hidegindításért felel.
Legjobb lenne bizony rámenni az EXAMINERrel. (FIAT célműszer), vagy egy diagnosztikai műszerrel jól felszerelt szervizbe megpróbálni.
Ahol zöldkártyát csinálnak, ott zömmel megtalálhatók ilyen vagy ehhez hasonló műszerek.
Már ha egyáltalán arrafelé létezik ilyen, hogy zöldkártya.
"A bevándorlási hivatalokban biztos"
Andrisnak igaza van. Aki motorolajjal kenegeti a légszűrőjét, annak vajon milyen lehet a motorja? Nem is tudom.
Minden esetre nem ártana egy két kövér gázt is húzni, hogy terhelésen nem füstöl e, mert ha igen, akkor felejtsd el, vagy alkudj még.
Az első teleszkópok, pedig valóban elég lágyak ezeken az endúrókon. Ha hirtelen lenyomod az elejét és elengeded, majd a felső holtpontban viszonylag gyorsan megáll, illetve a szimeringje nem folyik akkor a csillapítása akár jó is lehet.
A motorokat pedig célszerű menet közben terhelésen is meghallgatni vásárláskor, mert az enyhe csapszeghang, például van, hogy csak ott jön elő. (Stb...)
bár nem halok bele, ha be kell rúgni. mondjuk még az sem biztos, hogy nem önindítós
meg ha mondjuk berúgós egy masina, akkor nagy macera önindítóssá tenni?
meg ha már átalakítás. hátsó dobféket nagy munka tárcsássá tenni?
hirtelen ennyi kérdés gyülemlett fel bennem
előre is köszi
próblkozunk még kicsit tovább talán.
Én ehhez speciel hülye vagyok, de ha logikusan nézzük, akkor elég nagy hülyeség olajjal kenegetni a szivacsot....szerintem....mert ugye akkor totál nem enged át semmi levegőt a szivacs....persze hogy dadog.
Nem nagyon szoktam érteni hogy több százezres értékű motorok tulajai miért sajnálnak 2-3000 ft-ot arra hogy normális légszűrő-olajat vegyenek...sőt, ha spray-t vesz,akkor kb 1500 ft az egész...
Mondjuk én is voltam barom, mert volt olyan KTM-em,amiben csak kimostam a szivacsot, visszadobtam és szárazon használtam...szegény henger/dugó...
Szeretnék csatlakozni hozzátok!KB. 1 hónapja ki próbáltam 1 klrt! Tegnap ugy döntöttem hogy veszek 1 klr650et! El is mentem megnézni 1Vasat! Ki próbáltam.... Minden megfelelt! Kivéve hogy a légszűrő házból nagyon folyt az olaj!Rendessen a (régi)hátsó abroncsra..az fel verte a sárvédőre... De nem tudom mitől! A blokk nagyon 1ben van! Szerelés nyoma nincs! Semmi zörej... 32000km!...
Szerintetek mitől lehet? A tulaj motorolajjal kente a légszűrőt...Szerintem attól... Remélem hogy nem a karter-ből jön!
A motorról annyit hogy nem volt lemosva! Ez az olaj réteg elég vastag volt, és poros! Régóta állt! De jól megy! a motor 95'-ös törzs könyv...minden mi kell! A vázat is meg néztem nem korrodált...Egyben van!
Még annyit hogy az első teló puhának tűnt!
De ez az előzőleg kipróbál ugyan ilyen mocin is!
Azt fel újítom nem gond.
De ez az olaj folyás ez nem tettszik!
Előtte Dr 650-em volt ott ha motorolajjal kentem a szűrőt akkor nem ment! Csak dadogott! Ha valaki tapasztalt hasonlót kérem segítsen!
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Na...Punto kész, megcsináltuk...illetve én csak alkatrészt szereztem be, haver megcsinálta ingyen...nagyon rendes volt, eljött jó messziről és még pénzt sem kért érte....
Összeraktuk a blokkot, hengerfej be lett csiszolva...viszont volt egy kis bibi, az egyik hengerfej csavart nem lehetett tökéletesen lehúzni...elkezdett a végén lágyulni...másrmint,amikor nyomatékkulcsal húzta le a srác...na mindegy, nincs mit tenni...ez van.
Hűtőt feltöltötük, padlószőnyeg nem vizes....légtelenítő szelepet minden nap megnézem, de nem levegős.
Viszont van még egy bibi...ha beindítod a kocsit, felbőg a motor, majd visszesik a fordulat normálisra...aztán kb 15 mp múlva elkezd az alapjárat felmenni, leesni, ezt csinálja hidegen...mire hazaérek melóhelyről, melegen nem csinálja...lehet hogy akkora hőt kapott (mert szó szerint forrt benne az olaj) hogy kiégett a lambda-szondám? (ha lehúzod a cstlakozót,akkor is csinálja)
És még egy kérdés: nem tudod betenni 5.-be a váltót...állítólag nem kell cserélni, elég ha beállítják...azt mondják, sok puntónál van ez így....igaz ez?
Bocs a sok kérdésért...
A henger tömítőgyűrűk mikor elhagyják magukat, (bár ez ritkán fordul elő, mert ott az illesztés igen szoros) akkor is csak a víz folyik le, mert a karter nyomás itt jóval kisebb. Ha az lenne a nagyobb, valószínűleg a levegőszűrőnél vagy más helyen kinyomná az olajat. A kartergáznak is szoktak szabad helyet biztosítani valamerre. De ha a szuszogócsőnél vagy egyéb helyen nincs olajpára, akkor ez a nyomás normálisnak tekinthető.
Hengerfej és hüvelyrepedés is tud túlnyomást eredményezni a hűtőrendszerben.
De erre most inkább ne is gondoljunk.
Az a helyzet, hogy a hűtőrendszer levegősödhet, a repedésen keresztül, de a repedés sem tekinthető repedésnek, csak akkor, ha abból víz szivárog. Hiszen a rendszer nyomása jóval nagyobb odabent, ezért ott folynia kellene a víznek. Ezt sima tömítőpasztával nem is lehet lezárni, csak kemény ragasztással, vagy ami igazából szakszerű, lágyforrasztással.
De olyan viszont nincs, hogy repedt, de nem szivárog, és csak levegőt szív. A valós repedésen mindig kijön a víz, hiszen nagyobb a nyomása a légköri levegőnél.
Az biztos, ha ilyen van, azt azonnal meg kell szüntetni. Addig nem is igazán lehet tovább lépni.
Egyenlőre ennyit.
Ha még tapasztalsz valamit, vagy nem értesz szívesen válaszolok.
Hello!
Ha valóban olyan minimálisak azok a buborékok, és nem nagyon szeretnél utánahúzni a hengerfejnek, akkor azt javasolnám, hogy töltsd fel a vizet, és motorozz még vele, de semmiképp se messzire és nem egyedül először.
Figyeld mi történik.
Ami azt illeti, igazából nem nagyon szabadna buboréknak jönnie egyáltalán, és igazából az olajszint sem emelkedhet, inkább csak csökkenni szokott. Tehát azért ezek a jelek talán megkövetelnének legalább egy hengerfejcsavarok ellenőrzését.
Az, hogy a vízhőfok megálláskor hamar felszökik, az nem gond, mert ez minden KLR-nél meg van, viszont ha a ventilátor bekapcsol akkor kissé vissza kell, hogy kússzon.
A motorolaj leengedésekor, ha víz van az olajban, akkor azt úgy lehet észre venni, hogy a víz esik ki először, hiszen nagyobb a fajsúlya, és az van alul. Tehát, ha egy tiszta edénybe leengeded az olajat és esetleg átöntöd egy átlátszóba, akkor akár az alján meg is láthatod a vízbuborékot. A járó motornál való kakaósodást a kicsit nagyobb mennyiségű víz tudja előidézni. Majd ha sokat áll, akkor az ablakban ismét normális színű olajat látsz.
Mellesleg jelezhetnéd ezt a problémát a szerelőnek aki csinálta a motor javítást, mert elképzelhető, hogy munka garanciába talán olcsóbban vagy térítés nélkül is ránéznének.
Még jobb, ha kérsz egy hengerfej után húzást, és elmondod a tapasztaltakat. Mert, ha normál szinten van a hűtő meg a kiegyenlítőtartály és ennek ellenére kinyomja a vizet, akkor már nem beszélhetünk normál tágulásról, az szinte biztos.
A hűtősapka rugója, ha nincs eltörve, egyébként szabályozza a maximális rendszer nyomást. A vízcsövek inkább csak akkor szoktak eldurranni, ha túl öregek, vagy ha túl sokszor kaptak extrém magas, forrásponton túli hőmérsékletet. Ha meleg motornál felkeményednek az még nem baj.
Igen! Ezt a Tomit már én is láttam élőben. Volt nálunk a Plázánál, és tartott egy bemutatót. Tényleg zseni a srác.
Nekem is nagyon tetszett. Nekem ezek mindig nagyon bejönnek. Egyszerűen bámulatra méltó. Szerencsés vagy te is Kisilo meg én is, hogy ilyet láthatunk, az biztos.
Na és hogy érzed a DRZt? Nem hiányzik a kicsit nagyobb nyomatéj? Vagy annyival nem is kisebb? Hogy érzed?
http://sportmotor.hu/motoros_v...