Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A Kawa kedveskedett a vásárlóinak Értsd ez egy örökéletű mosható légszűrő, (ami a 20 éves GPX-emben is megvolt) szemben az eldobható papíros technikával. 12000km-erenként írja elő a gépkönyv a tisztítást, de érdemes minden olajcserekor megtenni ezt (6000km). Nem nagy dolog. Az olaj a nagyon apró porszemcsék, szennyeződések ellen véd. Beleragadnak az olajba így nem jutnak a porlasztóba, hengerbe. Idővel persze egyre jobban telítődik a légszűrő, nos azért kell kimosni fektibi által leírt módon.

Egy kép arról, mikor előszőr szétszedtem a légszűrőt. Sokat takaríthatták
Igen a Steelhorse volt a háttere az egész tesztnek Tehát...

Én már sikeresen átestem a szelepfedél műtéten. Hát nem tartozik a legegyszerűbb müveletek közé. Nincs semmi extra benne, de annyi minden van útban, hogy csak na
Többek között a légbeömlő csövek is. Ami az E modelnél már csak kifelé húzható ki (ellenben a C-nél ahol nincs meg a muff a végén és így a motor felé is kivehető) de nagyon kell feszegetni jobbra-balra, mert a balos még istenes, de a jobbosnál pont ott a hűtő és a hűtősapka. Szóval én legalább is az egész müveletnél ott anyáztam a legtöbbet Ez gyárilag beépített szopatási pont
Gyertyacseréhez elég ha kinyomod amennyire csak tudod a csövet, akkor már hozzáférsz bőven. Nekem már le van kötve a szekunderlevegő, így egy kicsit még könnyebb a dolog.
Sziasztok. Van ZX 9-hez egy versenyidom alsó részem,tudjátok az idom két alsó darabja lenne ott,csak ez egyben van,és úgy van kialakítva,hogy az esetleg kifolyó olajat felfogja. Na szóval ez zsír új,még kifúrva sincs,fényezetlen,ha valakinek kell egy tizesért viheti. Szerintem mivel a blokk méret eggyezik,a Z1000/750-re is fel lehet eszkábálni. Szükség esetén tudok róla képet feltenni!
és ha nem úgy húzod meg mint egy tompa barom, hanem érzéssel?
8.8 a nyerő, 5.6-ot letéped már amikor meghúzod. Eldőlésnél is eltörik.
Na vettem Brigéciolt. Légszűrő spray-t nem kaptam. Helyette találtam Valvoline levegőszűrő olajat. Azt mondták, hogy az jó lesz nekem. 650 Ft volt 2dl - szétöntötték kisebb adagokba mert drága. :-) Vettem 4dl-t. Remélem elég lesz. Kérdeztem a 2T olajat is de erre azt mondták hogy az nem jó mert nem tapad meg.

Most már akkor szeretném tudni hogy valójában mi is a célja az olajnak a szűrőben? Miért jó ha tapad? Különben meg én úgy tudtam hogy olajat csak a sportlégszűrőbe kell tenni. Ezek szerint a ZX9-R alapból sportlégszűrőt tartalmaz? Ja, és milyen gyakran kell tisztítanom?

Tudom kicsit sok kérdés ez így egyszerre.
Még valami, megnéztem a képet amit benyomtál.
A Steelhorse -nak volt köze a motorhoz, sőt ha igaz a tulaj volt az első gazdája.
Nem tudom szelep fedelet még nem próbltam le venni, majd kiderül.
Viszont ami feltünt, gyertyákat néztem végig és a jobb szélsőt nem tudtam kivenni mert nagyon útban van neki a levegő cső.
ez normális?
vagy ez is deformációra utal.
Erről a SUPERBIKE Kawász-összehasonlító teszten is írtak, mármint, hogy 2003-ban még előkerült a bányagép raktárból pár darab új "01-es ZX-9-es. Aztán, hogy a tied most tényleg ezek közül való vagy a szokásos kereskedői "szépítés" áldozata, nem tudni (Nekem a GPX-em volt ilyen papiron 91-es volt, ami egész véletlenül éppen az utolsó évjárat, közben meg 87-es elsőszériás darab volt Mindenesetre semmiféle bajom nem volt vele és ez a lényeg)

Vázdeformációra utalhat például, ha nem tudod kivarázsolni a szelepfedelet a helyéről. Mert az alapon is elég koccos. Ha már le kell engedni a blokkot, akkor az már kapott egy kalácsot.
Na tegnap becsurgattam a gépbe az olajat, mindjárt normalissan lehet vele váltani.
Igen Tibi, kawám van. A vázuk tényleg masszív (de nem elrepeszthetetlen.. naja, ez elreped mikor a gixxer k5 már több darabban).
Azt nem tudom, milyen szakmai titkod vághat a témába, de hál" Istennek egyelőre nincs is szükség tudni.
(Egyébként ha figyelmesen olvasod el amit írtam, akkor nem találsz benne kategorikus kijelentést arra, hogy a gomba mindenképp rossz, vagy hogy ne tegyen fel; sőt, ha így jobb, akkor megjegyzem: nekem is van fent két pici.)
Neked kawasakid van?Mert akkor tudnod kell,hogy pont a kawánál nem így van.Leírni nem tudom,mert vannak olyan dolgok amiket nem árul el az ember, mert ebből él és fizessék meg a szaktudását. Nekem volt ilyen évjératú mocim és estem vele akkorát mint a fene,de nem lett semmi baja a váznak.Sőt megvédte.
hello emberek lene egy kérdésem vetem egy sima egyrétegű levegő szűrő szivacsot az bele rakhatom a gépbe vagy ha bele rakom el kopik a motor .természetesen levegőszűrő olaj együt gondoltam a használatát ócsó benzint mindenkinek
Én is pont ilyen olajat tettem bele (Castrol Racing 10W50) és lement a fogyasztás. Olajcsere után gurultam 1 tanknyit és 5.5 liter/100km fogyasztást mértem. Igaz lassan mentem... Előtte meg 6.0 és 7.0 között volt.
Sorry hogy tele van velem a topic

Metzler Me Z1 guma, kb. milyen kategória mondjuk a Dunlop D207 -hez viszonyitva, hasonló vagy turássab?
Tényleg nem akarok bele kotyogni, csak egy ötlet.
Gyenge minőségű csavarral esetleg meg lehetne oldani hogy nagyobb tempónál simán leszakadjon kisebbnél meg valószínű kibírja.
Mondjuk sima 5.6 os csavarral, az szerintem elég silány, foszlik minta lágy kalács.
évjárat: erre már válaszoltam, olvasd el lécci......
Fényezés: nyertél újra van fújva, (nincs rajta matrica, lehet nem is lessz) eldobta a gépet az ember, ill. álítólag kifordult elé egy kocsi, persze ő alig ment éppen 40 km/h-val.
"menésébe" nem vettem észre hogy baja lenne a váznak.
nem nagyon szoktam odafigyelni mit mond az eladó, úgyis hazudik (akinek nem inge........)
Hát olajat már vettem Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 -t (sorry kicsit későn olvastam el a válaszod)
Remélem ez is megteszi, ha nem akkor következőre azt próbálom amit javasoltál.
De ha jól sejtem ez nem synti olaj, ugyi?
Légszűrő: K&N betétszűrő van benne, vettem hozzá, pucoló szettet és kipucáltam.
Szelephézag: Milyen az állítás, lapkás?
Köszi
régóta vágytam már ide.

igen valamit makogott az előző gazdája hogy tulajdonképpen ez 2001 -es gyártású csak később került forgalomba.
Valami gabaly van a dologban az biztos.
A forgalmiban 2003 a gyártási év.
A gomba kis tempó / feldőlés esetén jóságos, nagyobb tempónál + túl erősre sikeredetten + felakadva / odaverődve viszont kitörheti a csavarjával a motor azon részét amihez fel van fogatva. Ezt célszerű figyelembe venni, hiszen pl. egy aluváz-csere nagyobb érvágás, mint az idom pótlása.
Már én is gondoltam rá hogy kellene gomba. Az jó ha lehet rá tenni, mármint az idom szétfúrása nélkül. :-)
VFR-eknél is útban van 1-ik oldalon a gomba, kell oda egy 30 mili átmérőjű PP csövet beleaplikálni a tartályba, és már kész is van.
Most néztem meg a képeidet!Fasza kis moci 2002 a legjobb évjárat nekem is ilyen volt.Bukógombát tegyünk rá!Erre végre lehet.
Ülés le-tank le-szűrőház fedél le.Nem nehéz.Brigéciolba /nem a környezetbaráttal/ beáztatod majd folyó vizzel Nem vízsugárral/ elöblited.Napon megszárítod és nem levegővel fújatod.Majd vagy veszel sparco légszűrő sprayt /bármelyik autós boltba kapsz/vagy kétütemű olyajjal beáztatod.Az utóbival szoktam én.Ja! már láttam fordítva berakott szűrőt.A lényeg a sárga rész legyen lefele.
Bocs, hogy belekotyogok, de szerintem a tank alatt van a légszűrőház, így vélhetően az ülést, ill. a tankot kell levenned csupán, idomot nem.
Tibi, elmagyaráznád nekem hogy hogy tudom kivenni a légszűrőt? Már ideje lenne (2000 km-t mentem) de sajnos nem tudom melyik idomot szedjem le, és hol tudom kivenni a szűrőt? Mivel mossam ki, és milyen olajat kenjek rá? Bocs, de még sosem csináltam. :-)

A szelephézag állítás meg gondolom házilag nem megoldható. (Szerviz kell hozzá?)

Köszi

Laci