Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt a szerelőt nem erőltetném akinek ötlete sincs mivel kell egy ilyennek nekiállni, mert ha nem szétszereléskor teszi gallyra a gépet akkor összerakáskor fogja a nagykalapácsot használni. Sajnos igazából nem tudok segíteni, mert ilyen "finom" cuccokkal nem nagyon találkozok, de nem lennék meglepve ha a profi szereléshez célszerszám lenne szükséges.
Pont ezt a tányéros csapágylehúzót néztem én is. Ez elvileg megoldaná a napkerék formájából eredő ráfogás hiányának problémáját. (legalábbis az én laikus fejemben:)) De hogy nekem kell ilyeneket felkutatnom és nem a szerviznek ahol a vas van darabokban....
István, emre és mindenkinek köszi a választ. Csak onnan tudom hogy csinálható a szétszerelése a váltómnak hogy megrendelésre csinálják (összes fokozat aláköszörülése végett) floridában ezt a típust és olvastam pár beszámolót. Egybe kell beküldjed a cumót és ők szétkapják, letakarítják, felköszörülik, kicserélik a csapágyakat összerakják és voilá.Beszámolók szerint jobb lesz a váltó mint új korában. És ezek közül több is 2010 körüli és semmi híre szétrobbant fogaskerekekről, stb. Most próbálok olyan műhelyt találni itthon aki ezt el tudja végezni. Lehet h nincs ilyen?!
Èn ilyeneket használtam az én problémám megoldásához, de semmi..
Minap fektettek ki egy öreg bömös váltót, ledarált a kb 200 ezeret futott blokk pár fogaskereket...ott is hasonló falba ütköztek...elhangzott egy 16 tonnás prés szükségessége...ezek a lehúzók általában 14-es menettel vannak max. 7-8 tonnát talán tudnak húzásra...és akkor még ott van az amit korábban említettem, hogy valakinek vissza is kéne rakni pozícióba...
Talán ahol főtengelyeket nyomnak szét, javítanak fel, ott lehet megfelelő szakértelem, és szerszámozottság, bár ahogy néha olvasom a centrikussággal azért vannak gondok...
Pécsen tud valaki hobbi motorszerelőt? :-)
Nem motoron levő hajtóművek fogaskerekeihez és csapágyak szereléséhez volt szerencsém. Ezeket indukciós hevítőn melegítünk maximum 120-130 fokig, de van amikor 60-70 fok is elég. Ennél magasabb hőmérsékletet (láng, hőlégfúvó) csak szétszereléskor és csak akkor alkalmazunk ha az alkatrész cserés és nem kerül vissza. Megfelelő szerszámmal ez is bontható lenne. Ilyenre gondoltam:
...ahol kapcsolódnak, pont ugyanakkora lesz az expandáció...szerintem
van értelme, mert a külső rész jobban tágul mivel nagyobb az átmérője
csak nem tudni mekkora hőfokon lesz számottevő a méretkülönbség
Szerintem már csak azért sincs sok értelme a melegítésnek, mert gondolom hasonló anyagok (hasonló hótágulási tényezővel) vannak kötésben, különben a különböző hőmérsékleten csökkenne (csökkenne az átvihető nyomaték) , vagy nőne z átfedés (ezzel a feszültség is) és magának kötésnek és az alkatrészeknek nem igazán tenne jót...
kemence 400 fok + 3 miatyánk
Szerintem azért mégis óvatosan kéne bánni azzal a 600 fokos hőmérséklettel, mert pont az edzett kéreg fogja elérni a megeresztés közeli hőmérsékletet, és nemesített felület lesz aminek már nincs olyan keménysége...de lehet csak kilágyul simán...
A múltkor kerültem én is hasonló szituba egy 1100-es Katana váltóval...ez egyik tengelyen a 2 fokozat (borda nélkül) van zsugor kötéssel rögzítve, a másik végén meg rá van munkálva a fogaskerék...szóval le kéne húzni a 2-es fokozatot, ha fogaskereket akarnék cserélni...Neki is láttam különféle lehúzóval, meg közben melegítéssel, de az ég világon nem történt semmi...Ha le is tudtam volna húzni a tengelyről, még lett volna két problémám...Vajon a tengelyről, és a fogaskerék furatából nem távozott volna néhány mikronnyi anyag ami következő felrakáskor már hiányzott volna a megfelelő átfedéshez, hogy a kívánt nyomatékot át tudja vinni a kötés, továbbá ki rakta volna nekem vissza 0.1 mm pontossággal ahogy a képen is van, és ök vajon törődtek volna az előző kérdésemmel... Ugyan lehet hogy itt bömösnél van egy bordás kötés is, de ha nem lenne meg a megfelelő átfedés, lehet hogy a terheléstől ez is kiszopósodna, aztán tönkre vágná a kapcsolódási pontok megváltozása miatt a hajtást...

Nem azt állítom, hogy nincs rá megoldás, de biztos vagyok benne, hogy kevesen járják körbe több oldalról a problémát, meg abban is biztos vagyok, hogy kéne hozzá pár spec. szerszám is, hasonló mint amivel gyárilag is összerakják.
én is így állok hozzá, olyan nincs hogy nem lehet szétszedni.na mind1 is. köszi a commentet.üdv
Nem rossz, de még mindig azt mondom, hogy egy erősebb lehúzóval és kb fél órányi 600fokos hőlégfuvos melegítéssel meg lehetne indítani.
Burgman 650 váltóján is található nem egy olyan fogaskerék amely átfedéssel van szerelve, plusz össze is rohad, mégis le lehet szedni. Szopás ugyan, de le lehet szedni..

Ha a hőlégfuvó kevés, még mindig lehet próbálkozni lánggal, természetesen nem kell vörös izzásig hevíteni szerencsétlent..

Az egyetlen baj ezzel a napkerékkel, hogy marhára kevés a hely ahova a lehúzot be lehetne akasztani, de valahogy mindenképpen le lehet szerelni, ezt is emberek tervezték és rakták össze !
ezt a napkereket nem tudták leszedni.álítólag egy lehúzót is beletörtek..ha ez lejön akkor ki lehet venni a féltengelyt és azon van még 1 csapágy és 3db fogaskerék.(a másik három a féltengely másik oldalán egy zégerrel volt lezárva, azok már lejöttek.)
Egyébként, szerintem lehúzóval le kéne jönnie annak, plusz hőlégfúvóval fel lehet hevíteni addig hogy táguljon egy keveset. A hőkezelés hőmérsékletét házi körülmények közt igencsak nehéz megközelíteni.
Bmw K1200R
Milyen motor váltója ez egyáltalán?
Én még nem találkoztam ilyen dologgal ( ami természetesen nem jelenti azt, hogy nem is létezhet ) pedig szedtem már szét pár váltót.
hát állítólag úgy van felrakva a bordás tengelyre a fogaskerék hogy felhevítik, az kitágul, rárakják és rászorul. ami spéci még hogy ez az edzési folyamat része is és ha ugyancsak felmelegítve veszed le akkor meglágyul a fogaskerék. legalábbis erről magyarázott a szervizes csóka(ami sztem f*szság-nem, kell izzásig felmelegíteni) mielőtt bedobta a törölközőt a szétszedéssel kapcs..Most itt állok egy félig szétszedett váltóval....
Hevítéssel? Az mit takar?
Ha készletük van akkor ez is benne van....gondolom, egy kérdést megér.
kocsiknál mennyire gyakori ez a méret?
olyan van ahol kocsikat fúrnak
Nincs arrafelé gépműhely?
kiskőrös közelében(max 50-80km) tudna valaki 10x1.25ös menetjavító betétet tenni a balos 10x1.25ös tükörtartóba?
hello, valaki tud mondani olyan szaki aki tisztességesen szét tud szedni egy váltót (a fogaskerekek hevítéssel vannak felrakva). Esetleg váltóbütyök felköszörülésben is jó lenne ha tudnának segíteni.
köszi
küldtem mailt