{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5450199] 2018. 05. 01. 11:28
joco81
Tudom nem ide való, de hol tudok parkolni az iskola környékén? (MAMI Budapest Angol u. 36.)
Holnap mennék beiratkozni, de fogalmam sincs mire számítsak parkolás ügyben.
[#5446479] 2018. 04. 18. 20:17
joco81
Amire én számítok:
- Szeptemberben indul (ez a legfontosabb) - remélem van elég jelentkező.
- Olyan iránymutatást kapok, amiből tudok építkezni, önállóan szerelni

Szájbarágós oktatásra szerintem ilyen rövid idő alatt nincs lehetőség. Aki még nem fogott villáskulcsot a kezébe, szerintem nem itt kellene kezdeni. A MAMI a hírnevére vigyáz, így gondolom a vizsga szigorú.

Ez az én véleményem.
[#5446401] 2018. 04. 18. 18:17
versenycica
Attól függ mit szeretnél, te érdeked....

szombatonként van egész nap az egy éves
[#5446400] 2018. 04. 18. 18:09
N.T
Sziasztok. Érdeklődnék hogy MAMI esti tagozatos képzés pontosan hogy nézne ki? Oktatás mikor van, illetve 1 év alatt szerez az ember használható tudást vagy annak jó akinek az okj-s bizonyítvány kell?
[#5440702] 2018. 04. 02. 14:29
joco81
Szívesen fogadok bármit. Köszönöm.
[#5440700] 2018. 04. 02. 14:12
versenycica
Nekem is volt az életemben egy autószerelő ... :) és felügyelet mellett dolgozom természetesen én is mindig, van még mit tanulni, és nem könnyű az ember rohamos élete mellett semmi :(
Neten van sok iromány, de ha van egy kis időm, szívesen átküldök pár anyagot, nem mami-s, neten megtalálható tök jó könyvek.
[#5440689] 2018. 04. 02. 13:43
joco81
Látom a gondolkodásunk hasonló. Anno az utcánkban dolgozó autószerelő (inkább busz és teherautó szerelő) segített szerelni. áttoltam a motort, ő adott instrukciókat szerszámokat én meg szereltem. a végén ellenőrizte és elmagyarázta mit csináltam rosszul. Pénzt soha nem kért érte. Néha műhelyt takarítottam, pakoltam, elugrottam neki boltba. Szerencsére jól fizető szakmám van és nem kell beállnom a sorba a lehúzós szerelők mögé. Jelenleg kismotorokat javítok és sokszor csak egy tábla csokit vagy még annyit sem kérek érte. Nekem többet ér mikor fülig érő mosollyal ül fel a motorjára a kiscsávó.
A könyveket (teljes MAMI- tananyag) májusban szándékozom megvenni a beiratkozáskor. Sajnos nem postázzák ki, elmenni hétköznap nem tudok. A DVD-t csak szeptemberben adják oda, addig nem akarok várni. A neten sehol sem találtam olyat aki esetleg eladná a saját példányát, így várnom kell még.
[#5440683] 2018. 04. 02. 12:55
versenycica
Sokkal jobb érzés, mikor az ember tudja mi miért hogy merre és saját magának megtudja csinálni. Illetve azt is, mit hogy ne, talán az a legfontosabb, aztán lehet építgetni. Nekem sem főirány, mivel van 10 éve másik szakmám és szeretem, mérnök vagyok, de kimondottan jólesik mellette csinálni. ZZR területre specializálódom nyilván, hisz.. :) De általános dolgokat elvállalok már más motorokon is. Ha őszintén tisztelettel és szeretettel csinálod, úgy sem gányolni fogsz , és talán ez jobb s, hogy nem minden nap 10 órában. Más az egész... Szólj ha tudok segíteni vmit! Motort ajánlani nem merek, nagyon széles skála, sok mindent lehetne. Olvass esetleg könyveket, én már suli előtt is nagyon sokat tanultam elméletet is, ha gondolod.
[#5440673] 2018. 04. 02. 12:34
joco81
Az enyémben még csak 22000 Km van a kisebb karbantartásokon kívül még másra nem volt szükség. (Remélem a közeljövőben nem is lesz)
Én is a sajátomon indultam el korábban, ezért a kétüteműekkel szoros ismeretséget kötöttem. A négyütemű több hengeres motorokat eddig kerültem. Ezen szeretnék most változtatni. Nem üzletszerű javítást akarok, ez számomra csak hobbi. A tervem, hogy elsősorban a saját vasat és néhány ismerős gépét javítsam.
[#5440660] 2018. 04. 02. 11:49
versenycica
Megértelek!! Én a sajátomat kezdtem el szerelni, sokkal nagyobb kihívás volt, neki köszönhetem, hogy elindultam ilyen irányba.
[#5440656] 2018. 04. 02. 11:47
joco81
Még van fél évem keresni, megnézni, megvenni. Mikor indul a suli sokkal kevesebb időm lesz, mivel munka mellett fogom csinálni. Most indul a szezon és kezdenek egyre több motort hirdetni, ősszel/télen kisebb a választék. Ausztriából szándékozom behozni, mivel ott talán olcsóbban meg tudom venni. Későbbi eladás lehetősége nem annyira fontos.
[#5440605] 2018. 04. 02. 8:16
versenycica
Elsőnek kezd el a sulit, utána alakul a többi.
[#5440598] 2018. 04. 02. 7:05
freemailpeter
ne legyen belpiacos és amit később el is tudsz adni!
[#5440594] 2018. 04. 02. 0:14
joco81
Sziasztok!

A hobbimban szeretnék szintet lépni egy motorszerelő tanfolyammal a MAMI-nál. Otthoni gyakorláshoz gondoltam, hogy beszerzek egy motort amit majd szétszedek, összerakok, beállítok,...stb. Teleszkóp, fék, vezérlés, karbi tisztítás beállítás begyakorlásához kellene.
Milyen márkát/típust érdemes beszerezni?
[#5421175] 2018. 02. 10. 15:26
lecso
szerintem az oázisban van
[#5419985] 2018. 02. 06. 8:01
versenycica
Ilyen gyertyapipát keresek! (X05FN)
[#5401095] 2017. 11. 24. 18:13
Dingdong
Pucold ki a nagy csatlakozót, a fejidom bal oldalában. A rám air cső alatt van.
[#5370503] 2017. 08. 20. 11:22
Pesze
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Lemostam a motort óvatosan köbö csak locsolva, azóta a bal oldali indexeim folyamatosan égnek ha van rajta gyujtás ha nincs, a bal első egyáltalán nem működik. Ledes indexekről van szó és Suzuki gsx-r 1000 k4. Valami tanács mit nézzek meg vagy esetleg aki értene hozzá borsodban? Köszi előre is.
[#5364523] 2017. 07. 19. 23:01
ikres3
Sziasztok ! KB. három hónapja vettem egy KTM hobbi II-őt A teljesítménye nem volt valami jó ezért,széthúztam a hengert és meggyűrűztem. csak akkor tünt fel,hogy nem az eredeti hengerfej van rajta.mivel agyertyát ki szerettem volna cserélni így utánnanéztem a neten ,hogy mien gyertya vaó is bele,és itt értr az első meglepi ugyanis gyárilag,hosszúmenetes való bele alacsony hőfokú. Az enyémbe viszont rövidmenetes van (eredetileg amúgy beindult a motor bár kissé szaggatot és rengeteget evett). nos azon vacillálok,hogy nem tudom,hogy most azért nem indúl -e mert rövid lenne -e bele a gyertya. abban szeretnék valakitől segítséget kérni,hogy mekkora távolságra kell lenni a gyertya és a dugattyú felső holtpontja között?? Az enyém kb.2cm az jó-e mármint a távolság vagy betudok tenni egy hosszúmenetes gyertyát a nélkül ,hogy beleverne a dugattyúba??Ha tud valaki kérlek segítsetek??
[#5362236] 2017. 07. 07. 13:32
Zsotty
Üdvözlet!

Aprilia RS 125 Rotax 122 2000 évjárat. A préstávra lennék kíváncsi. Utcai motor nem verseny. Sajnos eddig több adatot kaptam. Egyik, 0.8-1.2 között. 1-1.2 között. és 1.6-1.8 között. Mérve tömítés nélkül 1.3mm.
[#5361881] 2017. 07. 05. 18:12
Zulesi74
Csak egy találgatás, kis eséllyel elképzelhető, hogy az előző tulaj töltött bele hűtőtömítő adalékot? Nekem anno a Ladámat az úgy elcseszte, hogy utána a hűtésem meg a fűtésem is jóval rosszabb lett, valóban tömített, valszeg ott is, ahol nem kellett volna? Amúgy a termosztát tényleg esélyes hibaforrás.
[#5344186] 2017. 04. 08. 19:38
Békési
Sziasztok.Van valakinek tapasztalata a Molibdén Diszulfidos adalékról?Érdemes használni?
[#5344072] 2017. 04. 07. 21:57
ktmotors
Az eredeti hútósapkát kell rárakni,de elótte egy hútőnyomást kell elvégezni.és a termosztátot bevizsgálni.
[#5343714] 2017. 04. 06. 13:34
Fivexer
Azt sajnos nem tudom hogy ha van is benne szűrő, a honlétét nem tudom. A hűtőt trisóval, ecetes vízzel átöblítettem, nem volt számottevő az a mennyiségű szenny ami kijött, viszont amikor levettem a hengerfejet láttam hogy mind a hengerfej hűtőrész mind a henger hűtőrész egyaránt barnás vízköves anyag borította a felületét(a hengerfejet is átmostam trisóval, ott szépen letudott tisztulni) a hengerben lévő vízben ugyan láttam kisebb szilódarabokat úszkálni, de ettől függetlenül nem vagyok benne teljesen biztos hogy ettől el tudna részben tömődni, ugyanis amikor forrás közeli állapotba kerül a motor sapkát levéve vizsgálom hogy keringeti-e a vizet. Alapjáraton folydogál a víz szépen, de még ekkor is tovább melegedik és látom ahogy a vízszint szépen emelkedik és már a visszatérő kiömlőt is eléri, akkor húztam neki egy kövéret és meglepődve tapasztaltam hogy a vízszint szépen elkezdett csökkenni (a kiömlőből kijövő víz mennyisége persze megnőtt a gázadásnak köszönhetően) gázadás után meginte elkezdett növekedni a vízszint és már a következő gázadás nem segített rajta sokat(lelassította) elérte a peremet és csak ömlött ki a víz, egyből leállítottam megvártam míg abba hadja a kifolyást (kb 1 decit lökhetett ki magából. a lamellákat már nem lepte el a víz, utántöltöttem egy minimálisat járattam még aztán feladtam.
[#5343705] 2017. 04. 06. 12:38
zsonyi1
Szia!Nekem a Cagivàm csinàlt ilyet.Forralta a vizet.Szoporoller volt amire ràjöttem a gondra.A blokk sziloval volt összerakva.Nekem a hütési körben volt egy szürö.A levàlo szilodarabok ott akadtak fel.Teljesen nem zàrta el a szürött igy levéve a hütösapkàt azt làttam hogy kering a viz.De nagy fordulaton nem tudott àtmenni a félig eltömödött szürön annyi viz hogy rendesen meglegyen a hütés.Igy pàr perc csapatàs utàn màr lehett tojàst fözni.Szürötakaritàs utàn hibàtlan volt.Azt nem tudom hogy a dt hütésében van-e ilyen szürö,de rànéznek.