Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szisztok! Kawaszaki LTD 305(1987 évj,)A feszültségszabályzón lévő adatok SH552-12 6.8 A kérdésem az,hogy a 6.8 mit jelent?Esetleg másra lehet-e cserélni?(7.3 vagy 2.0 amit találtam)
Köszi a segítséget.
Ezt nem találtam róla,a kézikönyv csak annyit ír SAE30... Már így vettem,igazából nekem nincs rá szükségem terepen. 50-es keverékkel szépen ment,a bowden kivételével meg van mindene ha egyszer majd valaki szeretné visszakötni.
100 000 kmt raktam a kettovel ezelotti automba also polcos olajjal. Csaladban maradt, mai napig megy. az elozo automba pemco 1000 forint/liter olajat raktam, api sn minositessel. Bar ez tenyleg fullszint, egy api sl altalaban felszint szokott lenni.
Evi 30 000 et megyek.
En nem latom ebbol, hogy dragabbat kellene vennem.

Elhiszem, hogy vannak benned ketelyek, hiszen ezt akarjak elerni.
Mivel dolgoztam elelmiszeripari multinal, lattam, hogy megy a beszerzes. Attol felnek a legkevesbe, hogy ott vernek at. Egy nagy gyartotol veszik az olajat, mert a tesco nem fog olajat gyartani. Rarakja a sajat cimkejet, ami szarul nez ki. Azon a nehany olajon nem fognak kockaztatni, hogy atverjenek vele olyan, es annyi vevot, aki elelmiszerboltban akar olajat vasarolni. Nem lenne nagy haszon.
Jah errol jut eszembe, epp ezert vasaroltam fel a porsche jovahagyasokkal rendelkezo olajat nagyon keves penzert akkoriban, mert mindenki felt tole es rarohadt a boltra.
Valtoba barmilyet, amit gepkonyv ir. Mindig az alapjan vegyel olajat. Neten rakeresel, van hajtomuolaj ilyen viszkozitassal, annak ellenere, hogy mashogy kellene jelolniuk. 4T motorolaj mehet bele, de nem akarmelyik. Jaso MA kell bele, kulonben jaso MA2 vel csuszni fog nyelen a kuplung.

Az kar, hogy ki van kotve a kulonolajzas, mert azzal semmi baj nincs, ha teheted, kosd vissza. Egyebkent nem okoz gondot, helyen marad.
Nem tudom, de bennem vannak kételyek: például a Tesco alsó polcán kínált, literenként 1000,- forintos "fullszintetikus", API SL minősítésű olajokkal kapcsolatban. Forgalmazó: Nevesincs Kft., Gyártó: EU. Szerintem nem biztos hogy a dobozban a címkén feltüntetett API-minősítésű olaj van - címkét sokkal könnyebb gyártani, mint olcsón jó olajat. A termék jellemző fogyasztói köre meg az 1000 km-enként 2 liter olajat bedöntő 3-as Golf tulaja. Ők tuti nem fogják elküldeni bevizsgáltatni, ha a címke "véletlenül" valótlant állítana.
De. A teljesitmenyszint minden, amig nem tudod anyagi es egyeb okokbol laborban megvizsgalni az olajvalasztekot, hogy mit vegyel.
Masra nem tamaszkodhatsz. Ha ket ugyanolyan teljesitmenyszintu olajbol a dragabbat veszed, semmit nem garantal, csak azt, hogy tobbet koltesz, vagy hogy a lelkedet megnyugtattad.
2T nel az api szabvany elavult, ezert is irjak oda hogy TC+, vagy hogy megfelel a TC nek, emelett a jaso szabvany is fel van tuntetve, ahol egyertelmuen latszik a kulonbseg. Ket ugyanolyan jaso szintu olajnal nem fogsz semmi kulonbseget erzekelni.
kepben kell lenni, hogy mit nezz, de egy kis utanaolvasas utan minden vilagos lesz.
Konkrétumot már nem tudok, mivel vagy 8 éve volt. Egyébként pont agip olaj volt a másik. Egyik sem fullos olaj volt, de azt tudom hogy ugyan az a teljesítményszint. A ricinus alapú olajtól tudom hogy ragacsos lesz, de azt ugye verseny célra használják, meg ott szinte minden verseny után szétborítják a motorblokkot. Én csak azt mondom hogy nem minden a teljesítményszint.
747 es a versenyolaj a 800as nem. Legalábbis eddig így tudtam
Így már menni fog,köszönöm! Váltóba milyen olajat javasolsz? Elvileg a gyári SAE30 amit a legtöbb helyen sima 4T motorolajként találok,de nem tudom milyen a viszkozitása.Másik kérdés a különolajzóm ki van kötve,ha a dekniből kiszedem a szivattyút és ledugózom a helyét lehet valami baja? A meghajtó fogaskerék a helyén marad rendesen?
2T nel jaso szabvanyt neznem, ha fd -t veszel, az a legjobb. Agipnak van jaso fd olaja, ami olcsobb a motul 700 nal, ami ugyancsak fd. en nem vennek motult dragabban, ha ugyanolyan jaso besorolasu.
Ha mar egyszeruseg. Konkretumokat irhatnal, mert motul 800 es castrol a747 nel is ragacsos lesz az egester, mert versenyolajak. Megsem mondanam ra, hogy ezert nem jo az olaj.
Ez azért nem ilyen egyszerű. Vettem én is ugyan olyan api besorolású motorolajat, féláron a motulhoz képest, mondván miért fizetnék ugyan azért dupla annyit. A különbség akkor derült ki, mikor elég sűrűn szedtem le a 2t robogómról a hengerfejet és a motultól viszonylag tiszta volt az égéstér, az ócsótól meg ragacsos trutymós.
Kezeljuk kulon az auto es motorkerekpar olajokat. Az autoolajoknal vannak gyartoi jovahagyasok, de az api szabvany alapjan meg tudod mondani melyik olaj jobb. De. Hogy a konkret autodnak melyik a jobb, az egy sokkal bonyolultabb dolog. Mivel nem hasznalod versenypalyan, ezert valoban nem csak az api besorolasra kell tamaszkodni, azert, hogy megovd a katalizatorodat, stb, a gyartoi jovahagyasokat kell nezned az olaj megvalasztasanal. Viszont ne vegyuk egy kalap ala az auto es motor olajokat. motorkerekpar olajoknal ilyen nincs. Ott nyugodtan tamaszkodhatsz az api szabvanyra, ami megmutatja, melyik a jobb olaj.

Regebbi autoba en is pemco t vettem, ami a mannol almarkaja. Mivel dobaljak ki a 40 es olajokat, ezert nagyon olcson hozza lehet jutni, nagyon magas teljesitmenyszintu autoolajhoz.

De egy 182 loero literteljesitmenyu motorba inkabb olyan olajat rakok, ami tulteljesiti az api szabvanyt.

A xado egyertelmuen hinni akaro embereket celozza meg. Leirni konkretan, hogy "a legjobb felszintetikus olaj" igencsak tamadhato, de perelheto is. Csodalom hogy meg nincs a Gazdasagi Versenyhivatal elott. bar lehet volt, csak nem tudok rola.

Sok jo nevu olajgyarto ceg is beleesik ebbe a hibaba. Pl liqui moly egesz adalekanyag tarhazzal rendelkezik, injektortisztito, karburatortisztito, szeleptisztito, amik kb ugyanugy semmit nem ernek, es a benzin melle kell logybolni. Megsem akadnak ki ra az emberek. Nalam ez ugyanaz a vakitas.

Visszaterve a xadora. Az eu szabalyozza, milyen teljesitmenyszintu olaj kerulhet piacra. Azaz ha veszel valamit normalisan, nem kez alol, az szar olaj nem lehet. Kulonbsegek vannak olajok kozott, termeszetesen, de szetesni az autod nem fog tole. Valamilyen hatasmechanizmusnak lennie kell, kulonben nem irhatja ra a termekeire, hogy revitalizalo. A problema inkabb ott van, hogy ezzel milyen egyensulyt borit fel, vagy milyen aron fog revitalizalni, es mennyire tartos, vagy milyen hatasa van pl egy hengerfal olajhaztartasra, ha valamivel eltomiti az olajtaskakat. Csak nehany kerdest vetettem fel, egyaltalan nem ismerem az olajat.
Mannolnak van egy rozsdaoldó-penetráló-csavarlazító spraye. Ultra brutál! Jobb, mint bármi más! Nem is drága, de sokkal jobb, mint bármi más eddig próbált. Már minden berohadt autó futóműcsavart befújok vele kiszerelés előtt. működik
Hasonlóan jár az agyunk. én is ugyan ez okból(meg mert egy haverom már régebb óta használja elégedetten) egy ideje Mannol olajakat használok mindenbe, és nem boltból vagy ellenőrízhetetlen webshopokból rendelek, hanem közvetlenül a magyarországi képviselettől, így egyrészt a kis márka, másrészt a kereskedők kizárásával minimális az esély hogy valami gépolajat kapok szép dobozban. Van 3 motor meg 2 autó itthon, évente egyszer berendelek az összeshez, hozzácsapok még pár flakon féktisztítót, karbitisztítót, kontakt sprét, menetragasztót ilyesmit, ezeröccázé' eljön postán, a postát már a féktisztítók árán megspórolom, annyival többe kerül itt Sopronban minden. Hogy a xadomazó olaj ugyan annál a teljesítmény szintnél jobb vagy rosszabb, az mind1, aki ilyen pofátlan módon hazudik a csodalöttyeiről(és a népek az alapján veszik leginkább az olajaikat is) annak én egy szavát se hiszem el, más termékével kapcsolatban se. Mert aki ma lop, az lopott tegnap is és holnap is fog.
Ez a xado meg alapbol nem biztos hogy rossz, csakhat ez a hulye marketingje.....
Teljesen elfogulatlan tesztet meg nem talalunk. A minositesek erre vannak. Elvileg.
En meg altalaban kevesbbe ismert olajakat hasznalok, ahol a hamisitas talan nem annyira eri meg. Inkabb ez ami fontosabb szerintem.
Az meg hogy API besorolasban hol van, mar kevesbbe erdekes. Fontosabb hogy a gyartoi szabvanyoknak megfelejen, ami sokkal sokkal szigorubb,mint az API. Konkretan mas.
Üdv Mindenki

Sherco 2007 5.1-hez van valakinek elfekvőben valami alkatrésze?

Köszi
Az biztos, igazi amatőr pancserteszt, ahogy a magyar szleng hívja az ilyent. De van akinek feltűnik, hogy a castrol hívők pl most nema akarják megmagyarázni milyen szar a teszt, amin ők jól szerepeltek. mert a magyarázkodás a vesztesek sportja. Peace!
Ez a kísérlet nem lesz az évszázad leleplezése, ebben egyetértünk.
A 2T-be Castrolt, elfet a 4T be motult hasznalok, azt is csak azert, mert abbol van olyan, ami tulteljesiti az api szabvanyokat. Ha lenne mas markabol, akkor azt hasznalnam. ez a szar - amire ki lett hegyezve a video - lenne az utolso dolog, amit beleraknek barmilyen jarmuvembe, csak objektiven nezve nem lettunk tobbek ettol a teszttol. Ha a flakonrol leolvassuk a teljesitmenyszintet, joval egyszerubben megallapithatjuk, hogy melyik olaj jobb. Ehhez nem kell ennyit szarakodni.
Nem számít a magas hőfok, az se hogy hűtés és keringés nélkül sütötték, a teljesítményszint is csak azért van hogy írjanak valamit a dobozra, úgyhogy teljesen életszerű volt a kísérlet.
Ha pl. ugyanezt ételekkel követjük el ez lenne az eredmény: a körömpörkölt hamarabb lekozmál mint a csirkepörkölt, sőt a babgulyás is jobban bírja, vagyis a köröm az szar!
Visszatérve az olajra, a valós TÜV minősítés a fasorban sincs ehhez a szép környezetű laboratóriumi vizsgálathoz képest...
Egyébként Motult használok már jó ideje, ja tudom az is szar!
persze hogy nem birta, az osszes olaj kozul a xado volt api SL teljesitmenyszintu, a tobbi api SN.
ha castrolbol raksz oda egy api SL szintet, az is odakozmalt volna. ez semmit nem arul el nekunk.
en vagyok a legnagyobb ellenzoje a kuruzslasnak, de ez igy tudomanytalan.
A srác nagyon ügyes volt, de elkövetett egy kis hibát, mikor nem a gazprom-os jött ki a legjobbnak, de már bőrkabátos "szakemberek" átveszik vele a következő teszt részleteit, amint újra tud járni, lát mindkét szemére és meggyógyult minden csontja, a hallócsontjait is beleértve, megismétli a tesztet és akkor újra láthatja végre a szeretteit, akik váratlanul Szibériába telepedtek le..
Na, majdnem ugyanazt irtuk
Revitalizal.... A sok okos meg be is dol ennek a badarsagnak!
Szerintem meg pont jo hogy ugyanolyan homersekleten tesztelt kulonbozo olajakat. Nyilvan itt a maradek viszkozitast ( ha lehet igy nevezni) nezte. Nincs ezzel gond,egy indikator a sok kozul. Lenyegeben tulterhelte az olajakat. Az hogy ez elofordulhat a gyakorlatban vagy sem, az altalaban a driver stilusa es az olajcsere periodus hatarozza meg.
Egyebkent inkabb versenymotoroknal jellemzo.
Xado... Ejjj, az ukran kollegaim meseltek rola. A lenyeg hogy ok nem dolnek be ennek a hulyesegnek