Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

jóis azaz érzés mikor az embre elbasz valamit,(vagycsak a sors összerohasztja ) kurvára szétverné idegébe.. aztán.. szarból várat épít :D grat !
Ma végre összeállt a masina.

A történet úgy kezdődött, hogy októberben szétszedtem, mert már használhatatlan volt a 2. fokozat, mindig kidobta. A blokkot fullra felújítottam, új csapágyak, szimeringek, kapott egy jó állapotú komplett bontott váltót, amit TRK-tól vettem, a henger fúrattam, a főtengely fel lett újíttatva, a kuplung könnyítve, ezeket Bambinál csináltattam.
A lényeg, hogy a blokk fullra fel van újítva.

A szopás ezután kezdődött.
A blokktartóban az alsó menet meg volt szakadva, gondoltam kiveszem, behegesztem, újrafúrom és új menetet vágok bele, visszarakom, be a blokkot és kész is. Hát nem így történt. A lengővillatengely úgy belerohadt a vázba, hogy nem tudtam kiszedni.
Ütöttem nagykalapáccsal, locsolgattam csavarlazítóval meg sem mozdult, persze a tengely vége meg kezdett ellapulni.
Na akkor nagy fejsze, lendület, csak nem mozdul. Volt otthon finommenetes csavar, gondoltam ráhegesztem a tengelyre és azzal majd húzatom kifelé (mivel már a tengely vége annyira eldeformálódott az ütéstő, hogy nem ment rá a saját anyája), a másik oldalról meg ütöm kalapáccsal hátha megindul.
Ez sem jött be, inkább elnyíródott a ment.

Végül kisflexel vékony koronggal elvágam a tengelyt a lengővilla és a váz között, kivettem a hátsó kereket lengővillástól, leszedtem a blokktartókat és ekkor ért a meglepetés (nem a kinder surprise sajnos ).
A nagy kalapálástól kiszakadt a vázból az a cső amin átmegy a lengővillatengely. Nem teljesen, de egyik oldalt majdnem körbe, a másik oldalt meg félig, ráadásul el is tolódott vagy 4-5 mm-t.
Mondom ilyen nincs, ekkora szopást.

Gondolkodtam, hogy vázcsere, de akkor meg a számok nem stimmelnek, ezt megcsinálni az meg már nem lesz olyan jó mint volt.

Végül mégis az lett, hogy megcsináltam.
Esztergáltattam új csövet a vázba, 2 távtartó pogácsát, ami a blokktartót tartja el a váztól kellő távolságra.
A régi csövet kiflexeltem az új esztergáltatott be a helyére, körbehegeszt, rá a távtartó pogácsák, azok is körbehegeszt a vázon és a csövön is, fúrtam bele 2 zsírzó gombot is, nehogy belerohadjon megint a tengely. A blokktartóban megcsináltam a menetet helicoillal.
Tegnap elkészültem a nagy részével, ma csak beraktam a blokkot, összeraktam a motort menetkészre és próbakör.

A motor egyből indult, semmi rendellenes hang, mentem egy próbakört, a hátsó kerék sem akar kiesni, a motor nem szitál, nem húz oldalra, ha meg kicsit keresztben áll a kerék leszarom, eddig sem volt tökéletes, most lehet, hogy még jobb is lett mint volt. Eladni úgysem fogom, ez a motor már tőlem megy nyugdíjba.
A próbakörön fülig ért a szám, már október óta nem motoroztam egy normálisat, már elvonási tüneteim voltak.

Bocs a hosszú szövegelésért.
Szó sem volt feszegetésről,akkor lehet hogy én vagyok aki rosszul csinál valamit nem? Kifizettem a pénz4 szerintem korrektül legalább annyit elvártam volna ha már van panasz a munkájával kapcsolatban hogy ki javítja,de hát nem történt meg!
Helló. Már legalább 20 embernek csináltam ugyanebben a verzióban is. A vezérléssel semmi baj, az hogy hányszor feszítgetted le a membrán házat, hol tömít, hol nem, és milyen tömítő anyagot használsz az már nem az én gondom, EGYÉBKÉNT SENKI NEM PANASZKODOTT RÁ EDDIG!
A kompressziót lehet még növelni, sőt sztem kell is.
Más problémák nem az én felelősségem( durrogás, kihagyás, ez+az)
Hello Zoltán! Nekem csináltál egy hengert kb 2 szer küldtem vissza egyszer nem ment rá a blokkra másodszor eresztette a benzint,mind ez vagy 2 éve történt,és még mindig ugyan itt vagyok hogy ráköltöttem a motorra és használhatatlan,vittem én szerelőhöz,akik azt mondták rosszul van meg csinálva ez az egész. Kérdem én hogy aki eddig csináltatott ilyen"tuningot" azok is ilyen pórul jártak mint én? Válaszodat várom! Üdv: Laci
Etz 251 ritkaság eladó!
http://aprod.hu/hirdetes/mz-et...
Mz etz 125-150-250 bontott alkatrészek a-z.ig, szószerint minden van, egyben lévő blokkok, szétszedett blokkok, váltók, vázak, hengerek, dugók, karbok, telók, kerekek, fékek, gyújtások, elektronikus gyújtások is, kipuffok, műszerfalak, fesz.szabályzók, diódahidak, álló-forgó részek,üllések, szép fényezésú tankok, deklik,csomagtartók............stb minden van ami mz etz.

Érdeklődni telefonon:
06-70/245-3585

http://www.kepesmotor.hu/motor...

Kell
emes estét mindenkinek!
Ha 98 jan. 1 előtt raktad le az a1 kategóriát akkor 150 cm-ig lehet vezetni.
Sziasztok!Valakit nem érdekel Etz 250-es gyári krómos rezo dob?(150-re is jó ha adom vele a torkot mert van alatta toldó és nem fúj ki)Cserébe nekem gyári 150-es érdekelne fekete színben!
Valami dugulás lehet!
hi all. hogy a fuckba állítsam be az etz alapjáratát? betekertem a levegőt maxra, onnan kifele de semmi tolásra megy de akármit álltok semmi. mi lehet?
Hát Henger főci kuka... Szóval bontom de amugy a blokk bontatlan az állástól rohadt össza minden, váltó még jó ott egy csepp rozsda nincs
már szétbontottad vagy egyben is árulod ?
Helosztok Bontok egy nagyon jó állapotu ETZ 250 es blokkot blokk még nem volt szét huzva Gyújtás Generátorral mindennel Garancia vállalással eladó! (Van Több alkatrész kérdezz mailban.)
Köszönettel:
Tóth Norbert
Egy mezei MZ ETZ125 mennyit megy? És ha tuningolom pl kipufogótuningal?
üdv.
ki tudna nekme segiteni still gyujtás kkányolásában ? :D
ts re akarom felrakni megvan minden hozzá csak a lendkereket kéne kimaratni de viszont nem tudom a méreteket :)
ha valaki meg tudná mondani megköszönném :)
jha és 12 ös ts röl van szó.
Szia! Köszönöm szépen! Megkérdeztem még egy villamosságszerelőt,hogy mi produkálhat ilyen tüneteket és azt mondta,hogy tuti,hogy zárlat van valahol! Leszedtem a 6voltos villamosságának a rjzát és az alapján újrakötözgetünk majd mindent! Köszönöm a segítséget!
ezért mondom hogy keress egy villanyász szakit!a feszültségszabályzó állitható feltéve hogy a gyári van fent.mérni kell meg jól átnézni mindent zárlatra meg bekötésre is hogy minden a helyén legyen.a szocimotoroson találsz bekötést üdv dio
Köszönöm,valahogy sejtettem,hogy az etz generátor nem lesz kompatibilis a ts-dinamóval,tehát akkor fúrni,faragni kell..... de akkor mi lehet a baj ezzel a 6 voltossal? Új 6voltos akksi,forgórész,kondenzátor,gyújtótrafó van rajta....szerintem iszonyatosan túltölt....de miért? Ha a feszszabályzót is kicserélem azzal megoldódhat a probléma? Bocs,hogy ilyen hülyeségeket kérdezek de nem vagyok egy nagy makker ezen a téren!
nincs tul sok jó hirem a dologgal akkor kellett volna megcsinálni a helyet a generátornak mikor szét volt szedve a motorblokk ugyanis az etz generátor és a ts dinamó között jelentős méretkülönbség van amit csak gépi munkával lehet áthidalni.keress valakit aki vágja a villamosságot ha egyszer rendbe rakják a 6volttal sincs semmi gond jól használható vagy robogó komplett gyujtás lendkerék alaplap lehet megoldás de azt megint furni faragni kell.egy jó szakember kisujjból megoldja kiméregeti csak jó eredeti német cuccokat próbálj belerakni van még belőlük bőven üdv dio
Üdv mindenkinek! Szeretném kérni olyan szakik segítségét akik hasznos tanáccsal tudnának nekem szolgálni!Tehát a helyzet a következő: nem régiben vettem én egy 1978-as 150-es TS MZ-t! Kívülről gyönyörűen fel volt újítva,de sajnos a blokkról ez nem volt elmondható! Elvittem egy ismerősömhöz aki konyít valamicskét hozzá,szétszedte illetve megadta a listát az alkatrészekről amik sajnos csere érettek voltak: Főtengely,csapágyak,szimeringek, dugó,gyűrű,kondenzátor és gyújtótrafó! Ja és persze generátor forgórész mivel abból ki volt törve egy darab és be volt égve! Forgórészből találtam is egy jó állapotút bontottan. Lényegében valamelyik nap összeraktuk a blokkot,beleraktuk a vázba,bekötözgettünk mindent! Most jön a lényeg: mikor beindítottuk a blokknak gyönyörű hangja volt viszont a generátor állórésznél egy kisebb vezeték amin már látszódott,hogy korábban is már hő érte mivel enyhén meg volt olvadva,egyszerűen elégett, a forgórésznél pedig a szénkefék csak úgy ontották a szikrát(amit szerintem ennyire nem kellett volna) illetve az egész generátor rögtön felforrósodott! Az én meglátásom szerint valamiért túltölthet,bár én nem sokat konyítok hozzá! A szaki azt mondta,hogy egyszerűbb lenne az egész rendszert 6v-ról 12v-ra lecserélni! Bár én ebben nem vagyok biztos.... lehet,hogy a fesz-szabályzó a hibás rajta? Illetve ha ténylegesen le kellene cserélni 12v-ra akkor az,hogy oldható meg és kb:mennyibe fájhat anyagilag? Az ETZ 125 vagy 250/1-nek a 12v-os rendszere egy az egyben kompatibilis lehet a Ts-ével? Amennyiben valaki tudna ebben a problémában nekem segíteni akkor az kérem szépen jelezze,akár itt,akár a mail címemen! dardevil_@freemail.hu Előre is nagyon szépen köszönöm!
Ok azt nem hirdetem meg az állítható csutkákat sem mert sosem lehet tudni
értem köszönöm a sgítséget!
Én nem tudok ilyesmiről.
sajnos ehhez gyér a kínálat.
A legjobb dugó ami az országban kapható, a lengyel dugószett sima 2mm gyűrűvel. 7000Ft.