MZ

{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5486189] 2018. 09. 21. 19:20
007ati
Köszi az infót.
[#5486188] 2018. 09. 21. 19:20
007ati
Köszönöm a válaszod.Akkor az a bowden ami nekem van csak egy vacak,lecserélem valami strapabíróbra.
[#5485940] 2018. 09. 20. 9:30
KériLaci
Nekem is ezen durrant el az agyam. Adtak ilyen vékony vackokat, normális fékbowden nem volt a boltban.
Egyszer csináltam azt hogy minden ismert MZ alkatrész boltban vettem 2darab fékbowdent. összesen 6darabom volt így. Ezekből 4 darab már a beszerelés utáni próba fékezést sem bírta ki, egynek leszakadt a feje, az utolsó a második utcasarkon áthúzta magát az állító csavaron.
Igaz ez régen volt, de ilyen vékony vackokat kerüld.
Fogod a tolómérőt, és leméred mi az ami belefér a bowden állító csavarokba.
Én valami 9-10mm-es külső átmérővel gyártattam. Még a lezáró kupakot is lehagytam róla hogy annyival is vastagabb lehessen, mert az még 1mm-ert jelentett volna.
Belsejében teflon cső van így nagyon könnyen mozog és rozsdamentes bowden, így nem kell kenni. Bowdenes szerint teherautókba szoktak ilyet kérni. A bowdent ne hajtogasd, egyetlen nagy ívben vezesd a fékhez, mert minden hajlítás növeli a súrlódást. Gyorskötözővel oda lehet fogatni, hogy ne lengedezzen, de be törd meg.
Persze reszeltem a fék kulcson, mert rossz a karakterisztikája, így most teljes tartományban egyenletesen emel a fékkar húzásával, így pedig nagyobb erővel nyomódik rá. Eredetilag az elején nagyot emel, majd egyre kisebbet. Kb. a teljesen elkopott betéttel lenne jó a fékhatás.
Puha pofákat raktam bele. A fékkulccsal érintkező alu csúszó felületre tettem acél lemezt hogy könnyebben mozogjon és megcsapágyaztam műanyaggal a fékkar tengelyét is. MInden lezsírozva szintetikus hőálló zsírral vékonyan.
Olyan határozott, finom és erős lett a fék, mintha hidraulikus lenne. Még stopizni is könnyedén lehetett vele :)
[#5485937] 2018. 09. 20. 9:03
Laligator
Valószínűleg teljesen megegyezik a Ts 125 fék bovdenjével.
[#5485929] 2018. 09. 20. 8:28
007ati
Helló mindenki.Az lenne a kérdésem ,hogy Mz ts 250/1 1979 évjáratú motoron milyen első fékbowden lehetett itt konkrétan a bowden átmérőjére gondolok /belső,külső/ mert most pont egy simson méretű van rajta de azt keveslem..vagy az a gyári mérete?Ebben kérném segítségetek köszönöm.
[#5422579] 2018. 02. 16. 10:31
Laligator
Ez tetszik is és az ára is elfogadható.
[#5422494] 2018. 02. 15. 21:08
mos
vehettek 3 coll széles kínai acél ráfot.36 küllős csak be kell fűzni gyári helyére és használhattok vele 120-as gumit. pl cont classik attack-ot ami ugyan az az endurance keverék mint a cr2 road attack. nem úgy fogy mint a k36 rsw.ha vki menne 24-h ra kunmadárra sztem egy hátsó elég lenne oda is.
[#5422467] 2018. 02. 15. 19:02
Troster07
Heidenau K65
[#5422432] 2018. 02. 15. 15:38
Laligator
Na meg vannak e most olyan abroncsok előre-hátra, amik igazán jól szuperálnak és jól is néznek ki nagy ETZ-n?
[#5422419] 2018. 02. 15. 14:51
Laligator
Szuper, köszönöm, ránézek. Boltokban nem tudtak jókat adni sajnos.
[#5422418] 2018. 02. 15. 14:46
Troster07
Szia!
Én anno a Futármotorosboltban vettem az Mz-etz elektronika mappában van neki késes. Az faragás nélkül belement, viszonylag megbízható alkatrész.
[#5422351] 2018. 02. 15. 10:21
Laligator
Sziasztok MZ-sek!

Van e olyan modern, késes biztosíték tábla, ami egy az egyben beépíthető ETZ 250-be, vagy mindegyiket faragni-hegedülni kell? Jöhet link, fénykép, bármi.
[#5399895] 2017. 11. 22. 11:33
István079
Sziasztok 125/150 es etz t keresek állapot mind 1 csak menyen ha nem megy ne legyen nagy baja papíros nem kell csak ha nagyon olcsó .
Borsod megye Mád környékén . de ha szálitani tudod akkor jöhet a válasz :) aki meg talál előre is köszönöm neki .
Ha nem érsz el itt akkor tel számom: 06306346001
[#5381666] 2017. 09. 22. 8:25
Troster07
Szia!
Jó a döntésed! :)
Véleményem szerint kell a 110, ergo 3,50 széles legyen hátul. Igaz a keskenyebb abronccsal sokkal hamarabb be lehet dönteni, de bizonyos sebesség felett bizonytalanná is válik.
Ha túrásra veszed a figurát akkor tökéletes a k36, ha sportosabb akkor én ajánlom Neked a k65-öt. A rémhírekkel szemben nem kopik olyan gyorsan, hogy felesleges pénzkidobás lenne.
Versenyzésre a k65-öt használjuk csak az rsw változatot, na az kopik rendesen:)
Etz 250-nél: elől:3,00*18, hátul: 3,50*18
[#5381630] 2017. 09. 21. 22:39
bartal96
Sziasztok!
Van egy etz 150 em, hatul valami barum gumi lehet de olyan kemeny, hogy az eletbe tobbet kopni nemfog, fekhatas 0. A teteje egyenesre van mar kopva. Ezt szeretnem lecserelni olvastam wikin hogy heidenau k36 az ajanlott sokak szerint
En hiszek nektek elfogadom. :) De engem is mint sokan masokat is elbizonytalaniott teljesen ez a topik :D
Ti milyet ajanlotok pontosan akkor meret szerint? Irtatok hogy 110 es a gyari meret ugye de inkabb 100 as mert a 110 az szeles. Viszont en szeretem.kicsit dontogetni es felek hogy a 100 as keskeny lenne, vagy rosszul gondolom?
Esos idoben is szeretnem hasznalni

Ezeket neztem:
https://www.mofaker.hu/termek/...
https://www.mofaker.hu/termek/...

Egyeb masokat is szivesen varok.
[#5375714] 2017. 09. 06. 9:32
Troster07
Lecsavarodás ellen használj rugót. Én fékbetét visszahúzórugót akasztottam a hollanderbe, a másik végét a hengerhez. Nekem ez bevált.
[#5375455] 2017. 09. 05. 13:29
Csanaki
Sziasztok, hollander időszakos letekeredése mivel orvosolható Etz-n? Hiába húzom meg, kb. 100 km után fellazul önkényesen, szívesen mellékelném már az erre az esetre bekészített fogót a táskámból. Ragasztani nem gondolom, esetleg vegyek másikat rá?
[#5375064] 2017. 09. 04. 10:27
Troster07
Köszönöm, sikerült már találnom egyet.
[#5372754] 2017. 08. 27. 15:11
kawa70
Nekem van egy pár telóm, megnézem ha érdekel. Tiszaújvárosba kellene megnézned.
[#5370057] 2017. 08. 18. 11:04
Troster07
Sziasztok!
Normális állapotú tárcsafékes Etz első villákot keresek megvételre. Nem vagyok rest megfizetni a jót, csak sajnos abból tudom kevés van.
[#5367651] 2017. 08. 07. 21:07
TENET
Sziasztok!
Ts 250 gyújtást (forgórészt elsősorban de komplett is érdekel) hat voltos kivitelben keresek.Ha van valakinek jelezze.Köszönöm.
[#5367007] 2017. 08. 04. 14:14
Zuttony
Helló. Megvan még?
[#5366394] 2017. 07. 31. 9:13
KériLaci
Jónak néz ki fotó alapján, az ára is korrekt, de nyilván látni kell.

Első telók ne legyenek szétkopva. Levegőben előre hátra megrángatva ne kopogjon, mert akkor cserés...és nem olcsó a jó. Esetleg ha van gépműhelyes ismerősöd akkor esztergáltathatsz bele teflon vagy hasonló csapágyanyagból csúszógyűrűket, ami megoldja a kopás okozta gondokat, de normál gépműhelyes ilyet, pénzért nem nagyon vállal.
Kormánycsapágy ne legyen beverődve, tehát ha lassan forgatod a levegőben ne akadjon....mondjuk ezt olcsó cserélni, mert szabvány mélyhornyú csapágy megy bele.
Váz, hátsó lengő ne legyen görbe. Egy túlfeszített lánc is képes elhúzni, szóval még esni sem kell vele. Sokan azt hiszik a blokk izomból húzta el a vázat, mert túl erős de csak a láncfeszesség nem volt a helyén.

Primerhajtás láncos. Ha csattog nyomaték váltáskor, akkor szénné van nyúlva. Kapásból cserés. Amúgy nagyon sokat elmegy, ha nem biliacél tajvani. Primerláncnak az eredeti CZ lánc (ezt is hamisítják) a legjobb. Lánckeréknek a gyári DDR. akár bontott, kevésbé szétkopott is jobb mint egy új tajvani. Ha cserélni kell akkor szegecseket is vegyél hozzá, mert a kuplungon úgy lehet cserélni a lánckereket. Nem komplikált, egy műszerész kalapács, acéltüske és egy satu kell csak hozzá.
Km. és fordulatszám mérő működjön, ne zörögjön és ne ugráljon. A blokkban lévő fordszám kihajtás elkopik, akkor az utángyártott vackokkal soha nem lesz jó, és tönkre tudja tenni a berúgó racsniját is, mivel ahhoz kapcsolódik.
Kuplung még a gyenge pont. Nem bírja az kis ETZ nyomatékát igazán, főleg ha durván használják. Szóval ez is normálisan működjön.
Természetesen a váltó is működjön. Álló helyzetben nem tudod kivenni üresbe az nem hiba, de menet közben finoman és pontosan működjön.
Gyújtás igazából teljesen jó és megbízható a gyári. Főleg az elektronikus. Nekem megszakítós TS125öm van. Gyakorlatilag szezon elején beállítom csak a tisztesség miatt és nem kell vele foglalkozni. Persze sok a vacak utángyártott megszakító, azokkal van csak gond. Na meg a rossz minőségű trafókkal.
Igazából mindenből a gyári DDR a legjobb. Vagy valami modernebb minőségi alkatrész. 12V-hoz szerencsére van választék.
Hajtókar tűgörgős legyen!!!! erőltetik a bronzcsapágyast, hogy az csendesebb, de itt vége is az előnye. Főleg azért csinálják mert olcsó, és rendes hajtókart nem tudnak gyártani. A minőségi tűgörgős jóval tartósabb és kevesebb olaj elég neki, (1:70ig biztonságos szintetikus olajjal) ami csak kedvező hatással van a motorra. Még az élettartama sem csökkent nálam.
Főfékhenger is egy gyenge pont. Ha valami robi főfékhengere van fent az jó. A gyári esetén a szivárgásra különösen figyelj, meg arra, hogy ne kelljen pumpálni a felkeményedéshez, mert mindkettő arra utal hogy szétkopott. Persze a karmantyúk is elég silányak, de attól még lehet jó, de inkább arra utal hogy a henger elkopott és akkor azt csak az leginkább váll felett eldobós. Utángyártott MZ főfékhenger nem ér sokat. Akkor már inkább a bontott robogóét kell rátenni, és ha már úgy is gyártatni kell fékcsövet, fémet érdemes abból is.

MZ jó motor...volt. Sajnos manapság nehéz jó alkatrészeket vadászni hozzá. Pl bowdeneket ne is akarj a boltban venni, mert normálisat nem lehet kapni. Kizárólag gyártatni érdemes.
Ha normális állapotban akarsz tartani egy MZ-t akkor nagyon utána kell járni a jó minőségű alkatrészeknek, amik viszont nem olcsóak.
Olyan már nincs, hogy érintetlen gyári és jó állapotú MZ, amit használsz 10 évig még gondoskodás nélkül, mielőtt szétesik.

Szóval ha a megbízhatóság a fontos, akkor jobban jársz egy újabb japán géppel. Azokat sem drágább fenntartani, és szerelni is lehet házilag.
[#5365847] 2017. 07. 27. 15:18
bartal96
Esetleg ha van valakinek eladó(rendszámos persze) akkor szívesen várom.
[#5365846] 2017. 07. 27. 15:17
bartal96
Sziasztok!
Most csinálom B125 ös jogsimat, és elsőnek egy 125-ös ETZ-t néztem ki. Simsonokat javitgatok hobbiként, már jópár generálon és teljes restauráláson túl vagyok, ez meg nagyon hasonlo hozzá. De ha nem probléma akkor kérdeznék párat a biztonság kedvéért :)
Mikre figyeljek oda vásárláskor?
Papirozás kb mennyibe fog kerülni?
Egyenlőre ezt néztem ki, használtautón egyik sem nyerte el tetszésemet, ez meg kicsit meg lett fiatalosítva.
https://www.kepesmotor.hu/mz-u...
Vélemények? Szerintem igényesnek éz ki, nem egy lerugott vasnak.
Barátnőmmel szeretnék majd hosszab túrákra elmenni vele(először 200, majd több km), szóval a legelső szempont a megbízhatóság. Ezért gondolom ha gyári gyújtás van rajta akkor már felejtős is.