Köszi, akkor nem parázok, de ha 4 konnektor van akkor viszek még le Hűtőt, Tévét (online lehet majd nézni amit veszek fel :), és Mikrót is...
Csak ugye eddig én mindig a büfénél parkoltam le :) Mert ott a hideg üccsi, de mivel mosmár viszek hűtőt :P
Mikor tesztek már fel videókat a péntekről meg a máról (HRING) ?
Jesus, Te vagy a 6000+ körös KAKUCSOS, hány konnektor lehetőség van, és gondolom nem kell érte külön fizetni, gokartos úgyse használnak paplant (legalábbis nagyon merem remélni!) Danke
Motoros szempontból kb 3 dolog van ami kicsit más lett:
-rögtön a bejáratnál kell fizetni
-8:00-tól nyitva van már a pálya
-több gokart/motor vegyes nap lesz (csoportbontással fél óra motor, fél óra gokart)
Egyenlőre én ennyit vettem észre, a pálya ugyanúgy rendben van tartva mint eddig.
Szívesen. Kicsit szokni kell majd idén az "új" rendszert Kakucson, de abból amit eddig tapasztaltam, bizakodó vagyok.
reméljük, legalább annyit tudunk menni mint tavaly
Kakucson kb 1 hét van előre kiírva, mert még nincsen stabilan jó idő, többet nem tudnak betervezni. Ezért is változtatják néha a kiírást, attól függően, hogy pl ha eső van, akkor felesleges motoros napot kiírni, stb...
Ha folyamatos jó idő lesz, akkor valószínűleg több hetet is ki fognak írni megint.
Az van ami ott ki van írva, sajna csak 1 hetet írnak előre. De még az is változik, most pl vasárnapra motoros nap volt írva, de megváltoztatták autós napra.
Komoly lesz nagyon! Kb mikor várható a sorozatgyártás? A héten megyek hozzád venni "régi" vevőt, gondolom szezon vége fele lesz majd hivatalosan kapható ez az új fajta.
Milyen árban lesz kb?
Üdv: Gábor
A köridőmérő projekttel kapcsolatban vannak híreim. Egészen pontosan új fejlesztést tesztelünk az idei szezonban.
Az elmúlt években elenyésző volt már arányaiban a köridőmérőből jövő bevételünk (kb. 3% alatt). Ennek a kis számnak szerencsére nem igazán a visszaesés az oka, hanem fejlesztünk sok más terméket, általában nagyobb Zrt-knek, amikből nagyságrendekkel több darab kerül eladásra egészen más piacokon (egészségügytől kezdve sokminden).
Gyakorlatilag évek óta nem éri már meg gyártanunk ilyen kis darabszámban a többi projekt mellett, de szívügyem volt a dolog rengeteg ok miatt, ezért nem hagytuk abba. Tavaly viszont beláttuk, hogy nem folytatható tovább a dolog. Főleg a még 2008-ban tervezett vevő résznek borzalmasan körülményes kézimunka a gyártása, gyakorlatilag egyenként kell rengeteg dolgot gépek nélkül csinálni, ami diákként a garázsban megérte, de cégként már inkább drága hobbi volt.
Így döntés elé kerültünk:
Vagy nem lesz tovább köridőmérő, és bedobunk mindent egy fiók aljára penészedni. Talán a majd egy év alatt kidolgozott, tényleg jól bevált jelfeldolgozó algoritmusokért max 1-2 ezer dollárt adhat valamelyik olasz vagy kínai, a többi alkatrész és a hardver már úgy is elavult...
Vagy megcsináljuk ezt a terméket is nagyban és profin, ahogy a többi megrendelőnknek dolgozunk a mai tudásunkkal, kapcsolatainkkal és gyártókapacitással.
Ha nem az utóbbit választottunk volna, akkor egy rövidebb hozzászólásban köszöntem volna el, hogy akinek van törött/hibás/selejt, az keressen, amíg ki tudjuk cserélni még két évig, utána max javítgatni bontottakból. Tehát tavaly belevágtunk egy új vevő egység fejlesztésébe, de már nem egyedül, összesen 4-5 fejlesztőmérnök rengeteg munkája a mostani tesztelhető prototípus:
A régiből csak a jelfeldolgozást, a kis méretet, és a két gombos pofon egyszerű menüt hagytuk meg.
A hardver belül teljesen átalakult, mert a 6-7 éve betervezett alaktrészeknél már alig drágábban, illetve a processzor esetében féláron vannak már jobb alternatívák, amiknek az áramfogyasztása is annyira alacsony, hogy betehetők gombelemes alkalmazásba.
LCD:
Így került egy valamivel kisebb üveglap, de azonos karaktermagasságú grafikus LCD kijelző, egy minden irányba kb. 5-5 mm-rel kisebb dobozba.
Doboz:
A régi doboz sajnos nem volt UV stabil, így előfordultak 4-5 éves köridőmérők, amiknek ridegen tört-málott szét a burkolata. Ezt felváltottuk egy japán cég által gyártott minőségi dobozzal, amiben ki van alakítva a CR2032-es gombelem helye is, így nem kell szétcsavarozni elemcserénél. A készüléket gyártás során nem kell szilikonnal kinyomni, meg ragasztgatni, egyszerűen csak össze kell csavarozni, így már gyártható belátható idő alatt nagyobb darabszámban is.
Processzor:
A 4 MHz-en járatott, 8-bites faékhez képest egy 50MHz-es komoly DSP került be, aminek van egy Bluetooth 4.0 rádiója is, így csatlakozni tudunk (egyenlőre csak) android-os telefonhoz, amiben 4.0-ás BT van. A BT 4-es protokoll teszi lehetővé, hogy gombelemről működjön rádiókommunikáció, korábban ez rögtön lemerítette volna az elemet.
Hőmérő:
A CPU méri a hőmérsékletet is, így az is loggolásra kerül minden körnél.
Gyorsulásmérő:
Ezzel kapcsolatban még nem ígérnék semmit, de kísérletezünk egy 6/9 tengelyes XYZ-gyoruslás / XYZ-gyroszkóp / iránytű szenzorral, hogy lemérjünk egy 0...100-ra gyoruslást, amit már most is át lehet tölteni telefonra, és látható/zoomolható a görbe, kijelölhető a váltás, és lemérhető az ideje pl. Ezzel sok gondunk van még mire jól működhet, hardver és szoftver egyaránt.
A hetekben kint leszek pályanapokon, és 3-4 darabbal tesztelünk, számítok a segítségetekre, jó látni, hogy sokan vannak még itt, akiket 5-6 éve ismerek, és ma is pályáznak.
Mikor vannak Hring nyítlnapok? Nem találtam éves naptárat, csak egy most 10-ei "biztonságos közlekedés napját".
Csináltam pár képet, remélem megjelennek. Az android SW is jól néz már ki, de arról most nem nagyon van fotóm...
Ha valaki szeretne köridőmérőt jóárasítva akkor vegye fel velem vagy asdgabor-al a kapcsolatot!
Szayer Géza féle General Mechatronix cuccról lenne szó, csoportos vásárlás esetén jelentős kedvezményt kapnánk!
A bolti 15+áfa=19e Ft helyett, kb 13e Ft-ból jönne ki/db ez csak a vevő, de a legtöbb pályán vannak kihelyezve adók, é szinte az összes gyártó adójára rá tud állni, univerzális.
Csak ugye eddig én mindig a büfénél parkoltam le :) Mert ott a hideg üccsi, de mivel mosmár viszek hűtőt :P