Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

Nem igazán értem, ingadozik az alapjárat?
Mikor beindítod a mocit akkor mindegy, hogy milyen az alapjárat, de melegen már stabilnak és állandónak kellene lennie.
Nem lehet, hogy sokat kap a motor? Nem lehet, hogy hidegen még el bírja égetni de már melegen sok neki fullad?
Mikor szimeringes akkor is szokott ilyeneket csinálni.
Ha rúgásra, reggel könnyen indul akkor nem hiszem, hogy szimeringes, de egy cserét biztos megér. A tömítéseknél is szívhat fals levegőt, de akkor nem hiszem, hogy könnyen indulna.
Igen ebben nagyon igazad van mikor már én is tényleg tanácstalan vagyok és nem tudom beállítani a karbit rendesen, akkor átnézem a tömitéseket és kicserélem a szimeringeket mind a két oldalon.
Amúgy az én mocimnál most még vannak érdekes dolgok, mert beállítottam neki gyönyörűen az alapjáratot szombaton, erre hétfőre feljebb ment az alapjárat fordulatszáma 10-15 Km után, szép lassan, és egyenletesen kissé magasan volt, még pedig azért mert valahogy több lett neki a levegő, hétfőn adtam neki alapjáraton benzinben dúsabb keveréket, és jó lett... Aztán megjártam megint az itteni bevásárló központot tegnap, vagyis hétfőn (6-7 Km) , és a melóhelyet ma (Kb.7 Km, oda vissza) és az alapjárat pedig szép lassan ujra megemelkedett. Érezhetően több neki a levegő ujfent. Most egy órával ezelött ujra beállítottam...
Ismétlem, nem tudom hogyan viselkedik egy Robi ha szimeringes, de lehetséges hogy az, vagy pedig valahol a tömítés ment gallyra, vagy eleve az előző tulaj kókányolta bele azt a tömítést. Egy simó (Pl.) szimering hiba esetén azon nyomban hidegen sem tartja az alapjáratot. Ilyenkor a berugás után az alapjárati fordulatszám indokolatlanul felmegy, és nem lehet beállítani az alapjáratot sem a porlasztóban... Vagy bemelegedett motornál kezdi ezt csinálni. Nekem a robi sem bemelegedéskor, sem pedig azonnal nem pörgött fel, hanem ezektől függetlenűl 15-20 Km megtétele után ilyen a motor alapjárata, és azt hidegen is és melegen is tartja addíg, amíg újra be nem állítom....

Neked vagy valakinek van erre valami tippje?

Amúgy én mindég szét szoktam szedni az uj gépeimet, mert nem tudhatom mit kókányolt össze vissza az előző tulajdonosok sora benne. Én rendbe teszem, és akkor annak mennie kell... Asszem ennek a robinak is ez lesz a sorsa, főleg ha ilyen "érdekes" dolgai vannak nekije...
Miért, milyen típusú robid van?
neem nem ezért szedtem darabokra, hanem csak átnéztem meg kicseréltem a tömítéseket meg amit kellett. am igen 4t 50 es robogóm van. a vezérlés tuti jó. tavaly novemberben szedtem szét darabokra, és ez a fulladás csak most pár hete jött elő. de megvan a ludas : ) elhagytam a levegőcsavart. és nagyon nem tudok honnan szerezni. am azt csinálja a robi, h beindítom, megyek vele kb 2 km-t és teljesen jól megy, húz, nem fullad. utána elkezd annyira fulladni, h lehetetlen vele menni, mert áll le: S ilyenkor leállítom, újra beindítom és kb 2 km-ig megint tökéletes, de utána kezdődik az egész előről. de tudom amíg ki nem takarítom a karbit nem is kellene ezeket leírnom. :) de azért leírtam. de gondolom ha teljesen kipucolom a karbit és nem lesz levegőcsavar még akkor sem lesz tökéletes. ha véletlenül van vkinek egy 4t 50es karbiba való levegőcsavar és eladná nagyon hálás lennék : )) egyet mondjuk vettem, de nem teljesen belevaló, kicsit át kell alakítani, de így sem lesz az igazi : S
Ha jól olvastam neked 4 ütemű robid van?

És azért szedted "darabokra" mert ez a jelenség fenn állt a mocidnál?

Ha igen, akkor lehetséges hogy neked is hasonló "darabos/levegős" benzin jut be az úszóházba.
Vagy a szelepvezérlést b@szt@d el, vagy TALÁN tömítés nincs a helyén rendesen.

Amúgy ha kiszeded a levegőszűrőt, akkor rosszabb lesz az eredmény. Az nem csak a levegőt szűri, hanem némi fojtást is ad a motornak a levegő beszívást illetően, és így intenzívebben szedi fel a benzint a porlasztó keverőcsatornájából.
Szia!

Őrölök, hogy sikerült meg csinálni a mocit.
Én mondtam, hogy szívd meg a vákuumcsövet és jönnie kell rendesen a benzinnek (a simó benzincsapot meg meg kell nyitni)
A szűrő is tud kacifántos dolgokat művelni, főleg ha összeszedi a koszt és a vizet.
áá nem ilyenről van szó : ) a karbit már vagy 100szor szedtem szét, meg az egész motort szedtem már darabokra : ) inkább lustaságnak mondanám időm se meg kedvem se nagyon van most szétszedni, inkább itt érdeklődök h mi lehet a hiba de ebben egyértelműen igazad van h már rég meg kellett volna csinálnom, de eddig nem jött össze és köszi a segítséget
Én csak annyit írnék ezekre:

"ki fogom takarítani a karbit"

Már rég ki kellett volt takarítani, Ilyenkor az az elsődleges feladat, mert általában ha ilyen jelenség van, akkor eldugulhatott. Ezek szerint nem értesz ennyire hozzá, (nem tudom, csak feltételezem) Nos akkor vigyázz nehogy elbarmolj benne valamit majd

"meg akkor próbáljam meg úgy h kiiktatom a szűrőt?"

Kiiktatni? isten őrizz! Inkább azt is tisztítsd ki, Ha cserélhető akkor cseréld ki, (a motoros boltban kapsz betétet) és ha fém szűrő, akkor itasd át olajjal (motor olajjal) és aztán rázd ki belőle amennyire csak tudod, annyi úgyis marad benne hogy megfogja a szennyeződéseket a levegőből...
nekem ugyan ezt csinálja a 4 t 50 esem. és nekem is van a karbi meg a benzincsap között egy szűrő. lehet nekem is ez a baja? megyek vele, egyenletesen húzom a gázt, és egyszer csak elkezd fulladni. ha nem engedem el le is fullad, de vmikor direkt nem engedem vissza, és újra elkezd húzni. hidegen teljesen jól megy, ha meg bemelegszik néha egyáltalán nem lehet vele menni. csak fullad meg fullad. hiába engedem vissza a gázt, újra elkezdem húzni és megint nem megy. csak áll le. ha meg épp megy, akkor megy rendesen, úgy ahogy kell neki. azt is csinálja, egy egy ideig ugyan úgy húzom a gázt, egy szinten, utána elengedem teljesen, és elkezdem újra húzni, és csak fullad lefele. ki fogom takarítani a karbit, meg akkor próbáljam meg úgy h kiiktatom a szűrőt? előre is köszi a választ.
ui.: nincs vkinek 4 t 50 es robogóba való levegőcsavarja? ezekben általában mindben ugyan olyan van. akinek lenne érdekelne
Ja hogy értsd azt hogy mi tört le

A pöcök letörés az úszónak azon részén történt, ami visszanyomja a tűszelepet amikor megtelik a porlasztó benzinnel...
Üdv!

Műanyag az úszója, fix, nem állítható. És ezen eredetileg automata benzincsap van de a régi tulaj (mert 1 hete vettem) kiszedte, mert szanaszétszakadt benne a membrán, és tett bele egy Simson csapot… Szépen benne van, nem kókány módra, rendesen, kulturáltan működik.
(Amit most leírok, mábocsi a kifejezésért, de lehet hogy eldobod az agyad )
És ÉN ügyes hülyegyerek szépen letörtem azt a pöcköt, amit visszanyomja! És mivel 22 éves a motor, nem volt nehéz letörni, hiszen eléggé meg keményedett már az idők során az a műanyag xar… De ez nem mentég, és nem is annak szántam.
Ezért venni akartam egy úszót, de nem kaptam, aztán eljutottam odáig, hogy ma délelőtt vettem egy vadi új porlasztót. Az utolsót vettem meg, csoda hogy kaptam a mint-hez.. Olcsóbban kaptam meg, nem 20 000 valahány százért, hanem 15 000-ért …
Betettem, zseniálisan is működik, meg minden, de ugyanúgy leállt a moci ha úgy találta jónak, még pedig szintén azért mert megszűnik adagolni a benyát a porlasztóban…
No és itt jön a röhej:
A benzincsap, és a porlasztó közé be volt téve egy szűrő, ami miatt levegőssé vált a benzincső, + szűrő. Kivetten a szűrőt, és azóta úgy megy a moci mint az óra. Elmentem vele az itteni bevásárló központba (6-7Km) és tökéletesen működik… Remélem nem kiabálom el túl korán.
Én ilyesmivel nem találkoztam még. Pedig lassan 20 éve van Simsonom, szerelem is szakszerűen. Van egy 1969-es Riga 4-em is(s-52), és nagyjából már tudok ezt azt a motorokról, mert a 20 év alatt hobbiból mindég tanulgattam ezt azt. Hogy kell megcsinálni, beállítani, hogy kell szakszerűen felújítani [ne a pöcök letörésből indulj ki ]. Szóval ilyen problémám nem volt még egyik motornál sem, de azt sejtem hogy ennél azért, mert a porlasztótól nincsen túl magasan a tank kiömlő nyílása, és ha bent van a szűrő, akkor hogy ne törjön meg a cső, (mert úgy helyezkedik) ahhoz hosszúra kell hagyni, és így be tud szorulni a levegő. Az ember tényleg holtáig tanul… Csak az a röhej, hogy ennyire egyszerű volt a baj.
Most van egy használt jó porlasztóm, és egy vadi új a mociban. Szép mi? :D És a porlasztó pöcök letörésről ne is beszéljünk. De nem sajnálom érte azt a pénzt, mert hosszú távra tervezek a mint-el.
A motorjaimat soha nem szoktam el adni, ezt sem fogom. Sőt, nem lenne rossz egy másik Yamaha mint-et venni bontás céljából, de egyelőre kifogytam a pénzből.
Szóval hosszan ez van…
Most egyelőre jó a motor.

Nagyon köszönök minden segítséget neked!
Sziasztok lenne egy kerdesem,hogy piaggio liberty 49-es 4T be, be lehet szerelni egy piaggio liberty 125-os motrot?
Szia.

Az a helyzet, hogy az egyik kollégámnak is yamahi mint-je van, gyári kék színben, kézi szívatós, 8- colos kerekekkel. Marha jó kis motor, nagyon megbízható és nagyon eros, csak ha megyek vele olyan kicsiknek tünnek a kerekek.
Most arra nem emlékszem, hogy milyen úszo van a karbiban (műanyag vagy fém) Milyen úszó is van a tiédben? Az is lehet, hogy kevés neki a szint. A 84- es fűfúvoka a gyári.
Ha a karboi ki van pucolva, ás a motor jól indul hidegen és melegen, akkor nem hiszem, hogy szimeringes lehet.
Kezd ezzel... A karbiban van egy súber (amibe a gázbovden bele van akasztva) na abban van egy tű ez is adagolja a benzin mennyiséégét, ezt a tűt vedd a leg magassabra, aztán a benzin levego csavart tekerd be csutkára és tekerd ki ahogy kéri a motor. De eléször ne sokat tekerj rajta, csak ha nagyon fullad. Ez álitja a benzint dúsabra. Ha dúsabb akkor olyan mintha több benyát kapna, és ha kitekered akkor szegényeb, akkor kevesebbet.
A légszűrét is nézd meg. Kell benne lennie egy szivacsnak és egy olyan 10- cm es csének amin be megy a levegé.

Elméletileg így jonak kell lennie, esetleg ha nem még mindig tudszt egy nagyobb füfúvókát cserélni.

Nem vagyok otthon ez meg valami buzi billentyűzet, nem magyar, más betűk vannak rajta.
Igen, ezt megoldottam, köszönöm! :)

De van egy másik problémám, nagyon fontos lenne ha ebben is tudnál nekem valamit írni, bármit, minden jól jöhet...
Bemásolom ide azt, amit egy másik fórumban írtam erről:

Ma mikor mentem a mocival 6-7 Km-t, akkor bemelegedve a motor keveselte a benzint.
Részletesen:
Elég nehéz leírnom mi a gond a motorommal, de megpróbálom...
A Yamaha 1yu mint robogóm ha hidegen indult, akkor tökéletesen ment, de amikor lenyomtam vele kábé 6-7Km, akkor érezni lehetett, hogy a benzin kihagy, vagyis kevésnek tűnik... Viszont nincs eldugulva a porlasztóm, Kevés a benzin, mert menet közben gáz adásra kissé gyengült, rángat mert kihagy, és (hogy is írjam) olyan mintha el lenne dugulva a fúvóka... De nincs...
Alapjáraton tartom (vagyis 15, 25 -el megyek) akkor jó, de azon felül teljes gázig le fullad, és le is áll ha nem eresztem vissza alapjárat körülire a gázt.
Úgy oldom meg hogy menjen tovább a motor, hogy behúzom ( Yamaha mint-nél kézi a dúsító) a dúsítót, és akkor kap elég benzint ahhoz hogy szépen erőteljesen menjen tovább a motor. (főfúvi 84, alapjárati 44)
Amikor vissza eresztem a dúsítót, akkor van hogy megy tovább (gyengén, majdnem ujra hörögve, akadva) , de van hogy meg akar állni a kevés benya miatt.
Gyertya, ilyesmik, rendben vannak, és a gyujtás sem lehet, hiszen szivatóval rendesen kezd menni. A porlasztó járatai tiszták...
Arra gondoltam hogy talán szimeringes a motor, mert 1989-es, És lehet hogy a robiknál másképp viselkedik a motor mint a simók ha szimeringes lesz, de nem tudom miért kezdi keveselni a benzint amikor eléggé bemelegszik a motor.

Nos ez lenne, légyszi segíts (segítsetek) ha tudsz, előre is nagyon köszönöm!
Szia!

Kezdjük azzal... Ezen a robogó automata benzincsap van ami úgy működik, hogy van egy benzincső és van egy vákuumcső, amit ha megszívsz (a vákuumcsövet) akkor jönnie kell a banyának a benzincsövön. Ha nem jön rendesen az is baj lehet.
A másik pedig a karbi... A karbit szétszeded és megnézed azt a szelepet ami elzárja a benzint. A szelepnek a végén van egy gumi kúp és annak nem lenne szabad kopottnak lennie. (ha kopott akkor vagy nem zár el és folyik a benya, vagy beszorul, elzár és nem jön rendesen a benya) Az úszóból két féle van, van ami tök műanyag az egész és nem lehet rajta állítani, minden adott.
És van a másik aminek a doboza műanyag de a felfogatása fém, na ezen rendesen el lehet álltani a benzinszintet és az is befolyásoló tényező lehet. Szóval ha a benzincsövön rendesen folyik a benzin és a szelep is ép, nem kopott, az úszó sincs el hajligatava (már ha nem műanyag az egész) akkor annak jónak kell lennie.
A benzinszíntett úgy a legjobb ellenőrizni, hogy leveszed a karbit és ráteszel egy darab (4-cm es átlátszó benzincsövet) Aztán elkezded feltölteni a karbit és látod, hogy mikor áll meg a benzin a csőben (a karbinak azért elég gyorsan tele kell szaladnia benyával)
Mikor meglát a csőben a benzin és már nem nyeli tovább a karbi, akkor leveszed a fenekét 8a feneke nincs rácsavarozva) leveszed és megnézed, hogy mennyi a szint vagy van- e benne benzin.
Ha sok a szint akkor orrán száján folyik a karbi, ha kevés akkor meg alog van a karbi alján valami. Hirtelen és röviden ennyi...
Köszi a választ! :)

Én sajnos nem nagyon értek a robogókhoz ennyire, így nem tudok tanácsot adni.

Egy kérdést engedj (engedjetek) meg:
Mitől van az a jelenség, hogy a porlasztóból mindég elfogy a benzin, pedig normálisan kap benzint a porlasztó. Erről meggyőződtem, mert amikor a benzin hiány miatt leáll a motor, akkora porlasztót szétszedtem, és alig volt egy csepp benzin az alján...
Az a szelep szerűség, ami ha a benzin szint megemelkedik, elzárja a benzin beáramlását, nos ugy tűnik mintha nem nyitna rendesen... Lehet ez attól is hogy a robi 1989-es, és az utóbbi 1,5 évben nem használták, és a szelep végén lévő gumi tönkre ment, ezért beragadhat?
Vagy ha nem ettől, akkor mitől lehet ez a jelenség?
Sziasztok!

Elég sok robogón láttam, hogy a kipufogó könyökről leágazik egy kis cső valami dobozkába. Ez milyen célt szolgál? Egy rezonátort szeretnék feltenni és ezt a kis csövet megszüntetni.

A kérdésedre válaszolva.
Igen vannak olyan motorok, főleg robogók ahol csak alvázszám létezik. Pont ezért a biztosítós is elfogadja csak az alvázszámot. Csinálsz valakivel egy adásvételit alvázszámmal aztán kötsz rá egy köt biztosítást és ennyi, már motorozhatsz is vele.
Üdvözletem mindenkinek!

Szeretnék kérdezni, mert kissé érdekes helyzetbe kerültem, remélem lesz olyan aki tud tanácsot adni:

Vettem egy Yamaha 1YU mint robogót, amin megvan a vázszám, vagyis ott ahol kell lennie, de a motorszámot a motorblokkon sehol sem találom. A hátsó teló felfogatásánál sem, és a blokk alatt sem. Megvizsgáltam ezen a helyeken Pl. azt is, hogy hátha kitörölték, de teljes mértékben a blokk természetes öntvény felületét lehet látni. Lehetséges, hogy ezen a mocin nincs motor szám? A előző tulaj is úgy vette, mert mutatta az ő adásvételijét is, arra sem írtak, mert találták. Ez a motor 1989-es gyártmány, hátha mond ez valamit. Ha mégis van rajta valahol valami szám, akkor hol találom?

Légyszi aki tud segíteni, azt kérem adjon tanácsot nekem!

Előre is köszönöm!
Yamaha Jog 4 liternél nem eszik többet ez sok egy robogótól de ekkora teljesítményhez ennie is kell ahoz képest viszont nem is sok. Az egész hengerszett ki lett rajta cserélve 70ccm esre odaadnám még hozzá a régit is ami 50 ccm es
akkor a légszűrő is ki lett rajta cserélve de az eredeti is megvan csak már kicsit szét van farigcsálva hogy több levegő jusson be. a kipufogó terveztetett rezós amit ha olcsón csinálnak is 25000 ft nem néz ki olyan szépen de 2000 ft böl le lehet fújni hőálló festékkel. A külseje nem olyan szép mert inkább a teljesítményre mentem.De most nem megy többet 50 nél hogy még véletlenül se sülhessen be a bejáratós henger.a fojtás csak annyiból áll hogy a fúvókák kisebbre vannak kicserélve és kevesebbet adagol.De ha be lesz járatva és ki lessz cserélve a fúvóka akkor 100-110 körül kell hogy mennyen
az elektronika ki lett rajta cserélve.ami a baja az akumlátor nem tudja bepörgerni a 70 es hengert ezért az önindító nem működik.

szerintetek? simsont adnék érte
nahjahxD szerintem azthite hogy könyü lenne összekötni!xD
muhaha, gondolta, hogy mint a filmekben?
Helosztok!
Vki ért it a suzuki love tipusu motorhoz... Me lenne egy olyan problémám hogy haverom elhagyta a kulcsot és széttépte a gyujtáskapcsnál a kábelelet és azlenne a kérdésem hogylehetneh összekötni hogy beinduljon a motor?
sziasztok.alakítok át egy Typhoont és szeretnék rá másik ülést mert az övé nagy.tudna valaki segíteni mi lenne rá jó?
akkor azt mondjátok h next zone-t vegyek?hát meglátom..:D és köszi a segítséget.;)