Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...még hogy nem stílusom, egy kis ízelítő a múltamból. Bocs!
Egyébként nagyon tetszik, ahogy "öregíted". Legszívesebben én is vennék egy Standard-et hasonló céllal (persze az Electra mellé).
Üdv
A szűkítés az enyémbe is benne van, nem éreztem nagy különbséget a szűkítő nélkül sem menetdinamikában. Viszont biztos hozzájárul a könyök csúnya elszíneződéséhez, és a hengerfej "melegebben tartásához" is, ami nem biztos hogy jó... Én majd egyszer veszek egy szűkítetlen könyököt (bár itt van Cegléden a Finszter ő csinál bármilyet szuper anyagból), ezt inkább nem berhálom...
Az 500-ason is van szűkítés, ha jól emlékszem, 25, vagy 28 mm-es.
Hitchcock-éknál van szűkítés nélküli könyök, én is azt használom, de szerintem rajtam kívül senki sem, mégis jól el van a gépével a többség.
Ha kiveszed a szűkítést, akkor sok mindenhez hozzá kell nyúlni, különben nem hogy jobb, lesz, hanem épp ellenkezőleg és ráadásul még hangos is.
Na megtaláltam, újonan kicsit borsosabb

http://www.hitchcocksmotorcycl...
Na igen, a Halcyon tax tartó nekem is bejön, én egy 74 es műszaki lapot szeretnék bele Feleségem szerint ha jó leszek, talán névnapomra megkapom :-) Mindenesetre pedálozok.. köszönöm a dícséretet, kedvesek vagytok.
Na a tükör eredeti angol (és jobbos volt, én forgattam át balossá) komplett vettem Hitchocktól egy bontott késői 50 es évekbeli bullet kormányt, ezek a "cücülékek" vannak fent a kormányon. Az összes elektromos kütyüt át kellett kötni
Küldök pár fotót, amúgy hitchock árul ilyet, mindjárt megkeresem Neked.
Ritt! Úgy látszik megérte a fáradtságot! Nagyon jól néznek ki!
Öregszik, és ez a legjobb dolog, amit tehet. Én is ezen dolgozom, (a hang mellett) , a múlt héten vettem egy lengőnyerget. (Eddíg is az volt, de az nem tetszett) Tegnap az ebay-n egy angol adókártya tartót, és bele egy 1945-ös adókártyát. Fizetés után jön egy Miller hátsólámpa. Csak ezek a magyar rendszámok ne lennének ennyire rondák. Ritt! Tégy már fel légyszi közeli képeket a kormányvégtükrödről! Nagyon jól néz ki, ilyesmit szeretnék én is. Köszi. Ha sikerülne kiberhelnem a rövid dobot, elbizniszelhetjük a nagyot, jó lesz műszakira.
Annyira bíztam benne, hogy nem ezt írod. 350cm-s motor egy ilyen kicsi lyukon? Az 500-on van valami ilyesmi szűkítés?
remélem nem tudod Attip nekem visszafele jár a "motor-órám" Véleményed, megy a stílushoz? (Még ha esetleg Neked nem is a stílusod )
Arthur minden évben 5 évet öregszik. Nem lesz ebből baj?
Én nem nyúlnék hozzá a könyökhöz. Pont ez a szűkítés teszi lehetővé, hogy bármit ráakaszthass anélkül, hogy túl hangos lenne.
A csipogó hang szerintem nem a szűkítő betétből, hanem a kipufogó szelepből jön. A nyitás után és a zárás előtt, a kis résen jöhet sípolva a gáz, semmi abnormális nincs benne, ha egyébként jók a szelepek és a szelephézag beállítás.
A rövid dobban nagyjából ugyanaz a labirint van, mint a te dobodban, csak nincs úgy kitömve üvegpaplannal és nem szétszedhető.
Mivel Szikszaif meghozta a kedvem, tegnap én is kimentem a garázsba, visszatettem az akkumulátort (remélem ebből megérti az időfelelős hogy vége a télnek ) és második rugásra már dohogott is Arthur, hagytam egy 10 percet járni, aztán bánatosan néztem a havas tájat, nem mentem még ki.
Tegnap és ma megmerényeltem szegényt, felkerült az ewarts csap, és az AMAL linea átfolyó benzinszűrő (próbáltatok már tankot, fúrni faragni, menetet vágni úgy hogy vigyázni kell rá mint egy hímestojásra? Nem semmi meló..) vagy 4 db ruhába csomagoltam bele, nehogy karcolás essék, a G 1/4 es withworth (hajrá Anglia) menetfúró beszerzésének kálváriája egy külön történet. Na mára felkerült minden, várom hogy megkössön a benzinálló tömítőanyag, így a csapatpróba holnapra marad (ezért nincs a tank még rögzítve, és a benzincső a helyére dugva) úgy érzem egy apró lépéssel sikerült közelebb kerülni Redditch-hez
Próbálom szemléltetni a könyököt. Szaggatottal a négyszöletes elemet, nyilakkal a hegyesztéseket jelöltem.
Ma alaposan szemügyre vettem a könyököt. A szűkítés egy 5 cm hosszú négyzetes! vasdarab, kör esztergálva bele. A körben egy 20 cm hosszú perforált cső. Az egész valószínűleg a négyzet négy sarkánál van odahegesztve a könyökcsőhöz. A könyök itt egészen vastag anyagból van, kb. 2mm. Finom kis fogászati köszörűvel a varatokat le tudnám köszörülni. A falvastagság miatt marad bőven tartása.
Az 500-asoknál nincs ilyen folytás a könyökben?

Beindítottam a könyökkel, és egészen jó hangja volna, ha nem lenne benne egy magas csipogó, sípoló hang is. Az a perforált cső miatt van, úgy hiszem.

A dob szétszedése már komoly probléma. Egyszerűen nem jut eszembe semmi, amivel ki tudnám bányszi a belsejét. Ráadásul azt sem tudom, mi tartja bent az egész labitrintust.

A rövid dobok nem átláthatók, mint a kúpos?
Azt is ki lehet "pucolni". Bár, szerintem azért inkább tartsd meg eredeti polgári dobot és vegyél mellé egy "gazembereset". A kúposat egyébként imádni lehet. Kár lenne kihagyni!
Gondotam, hogy a kúposra érted, csak azzal még barátkoznom kell kicsit. Szeretem ezt a kályhacsövet.
A "könnyítést" úgy értettem, hogy kúpos dobra cserélni a jelenlegit.
A dobot "kiüríteni" egyelőre lehetetlen vállalkozásnak tűnik, legalább is roncsolás nélkül. A rövid dobokban is van fojtás?
A könyökben egyelőre biztosan bennehagyom.
A fojtás 3, vagy 4 ponton bele van hegesztve a könyök végébe. Ügyesen ki lehet csiszolni a hegesztéseket, de nem javaslom. A 24-es Mikarb-hoz elég ez a méret Ha kiveszed a fojtást, nagyobb nyomást kap a dob, ami rögtön rögzítési és élettartam kérdéseket is felvetne. Ráadásul most dupla fojtással megy a gép, mert a dob is erősen visszafog. Egyelőre próbáld meg csak a dobot "könnyíteni". Szerintem elégedett leszel az eredménnyel.
A könyökben lévő fojtást próbáltam kiszedni, nem tudtam. Szóval azt javaslod, maradjon benne? Szerintem jobban is menne és a hangja is mélyebb, erőteljesebb lenne nélküle.
Ha meghagyod az eredeti fojtott könyököt (20-22mm lehet az átmérője a kép alapján), akkor nagyon szép hangja lesz egy komplett kúpos dobbal. Úgy láttam Jawsef márkatárs kínál egy ilyet.
Üdv.
Na, így néz ki (majdnem). Ennek le van vágva a végéből, valamint ki van szedve a perforált cső is belőle. A képen látható perforált cső nem az eredeti, de hasonlít rá.
Szia Feri,
A kúpos dob gyárilag nem teljesen üres, de átlátható, mivel csak egy perforált cső van belehegesztve, melynek átmérője megegyezik a kimenő átmérővel (persze mínusz az anyagvastagság). Ez csak azért van benne, hogy a magas harmonikusokat "összetörje" és ne kongjon, mint egy fazék. Így lesz hajóágyú-mély dörej hangja. Mindjárt köldök képet róla.
Érdekel a kúpos dob! Az teljesen üres beül?
Uraim!
Szétszedtem a 350-es kipufogóját. Érdekes dolgokat találtam. A dob valószínűleg ugyanaz, mint az 500-asé. Gyárilag meg van vastagítva a könyök vége. A belseje meg vékonyítva, vagy mi.
Kicsi olyan csúcsteknika szerűen.
A dobot szétszedve kiderült, hogy egy labirintus van benne, amit nem igen lehet kibontani onnan.
Felrakok néhány képet az eseményről, és várom az építő megjegyzéseket.