Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jogos, nem az. De hasonló a testhelyzeted motorozás közben, mint pl egy 150-es vagy 250-es sportmotornál. Nem véletlenül mondja kivétel nélkül szinte mindenki a legjobb tanulómotornak (már aki nem Kawa 600-al kezdi:))
Elnézést még egyszer az OFF-ért, remélem maga a motor típusa is szűken, de belefér a biztonság témába. Ismét megemlítem: sokat segít minden vélemény!
lovaskocsiról leesve is el lehet dobni a kalapácsnyelet
Az RS 50 sosem sportmotor.....................bármennyire is hóban,fagyban,éjszaka,30 méterről,kurvanagy ködben úgy látszik.
Csak egy feltápolt simson tejfölöspohárba csomagolva.
Köszönet ismét a válaszokért!
Segíttettetek rávilágítani pár fontos dologra, többek között arra is, hogy kell-e nekem egyáltalán a motor, ami most újra komolyan felvetődött bennem.
Robogót semmi képen sem akarok. Persze az RS50-es sem azért kell, hogy a dizsi előtt flancoljak a csajoknak, (boldog) házas ember vagyok, szerencsére:)
Mindig is szerettem volna egy sportmotort, de sosem alakult úgy az életem, hogy legyen. Most van rá lehetőségem, belekóstolhatnék a motoros létbe, ha alapfokon is, egy kis gyenge RS50-el. Ha most egy 600-as Kawa lenne alattam, akkor sem száguldoznék minden korlátozást átlépve városban és közúton. Az biztos, hogy nem nekem való. És igen, lehet egy sportmotort lassan és felelősségteljesen is hajtani. Azért mindenki nézzen egy pillanatra magába, hányszor húz el 180-al a 90 helyett. Akkor miért is beszélünk biztonságról másoknak sokszor nagyon kioktató hangon, és hogy ilyen meg olyan fontos a sisak? Hol is lehet az országban 180-al menni (versenypályán kívül)?

Igen, gerincprotektorra is szükségem lesz, valószínűleg:)
Szerintem azt a ket dolgot tartsd szem elott, hogy homolog legyen a sisak, es meretpontos.

Amig nincs baj, addig a gyerek bilije is lehet a fejeden, mert nem szamit, de ha perec van, es konnyu/sulyos/halalos serulesek allnak fent, akkor egy sisak sem lehet eleg jo.
Azt neked kell tudni, hogy kik varnak otthon, nem is akarok se papolni, sem tobbet beszelni a sisakodrol. Kivanom, hogy csak a szel meg a bogarak ellen hasznald, barmilyet is veszel vegul.
Es igen, a horgaszfelszereles rossz pelda volt ebbe a beszelgetesbe.
A gerincvedodet is itt beszeljuk meg?
Bocs, hogy belevau...

Ha 50-es és autó alternatívája, akkor bezony robi, vagy talán zseb-supermoto. Az 50-es "sport"-nak csúfolt motorból jót még nem láttam, hacsak nem új volt, vagy eredeti japán versenybringa.

robi: pakolható, kevésbé fárasztó, kevésbé félti az ember borulásnál, olcsóbbak az idomok stbstb...

de ugye szabad ország...
Az RS 50-eseknél arra ne számíts hogy 4000/év meg a benzin lesz a költséged.
Ezeket a motorokat fiatal suhancok kezdésnek használják.
Kis pénz nagy elvárások.
Tehát esnek-kelnek és üvegelik szegény pöcsköszörűt mert menőnek kéne lenni a helyi dizsi előtt.
Viszont ha gond van vele és a zsebpénz rövid inkább elpasszolják.
Tehát jó eséllyel azért felújításra kell költeni.
Ha észérvek és a spórolás a lényeg akkor egy 50-es jog és társai lényegesen költséghatékonyabbak mint egy RS50.
Ezt a bukó témát ne lovagold túl... igen abban igazad van csak 60-70 fölött igazán jó egy sisak... de te szánsz rá 20at és kész... csak azon kell agyalnod hogy 20 ért sinjongot veszel ami leesik a polcról és eltörik vagy egy hjct amiben egy kisebb buktát simán kibirsz. Nagyon jó lesz neked az a HJC ha meg nyersz a lottón veszel arait 265 000 ért, aztán majd csak azon kell agyalnod hogy 180nál ugy fejelj patkát hogy a nyakad ne törjön el. HJC shark LAzer ezek tökéletes sisakok amire neked kell és amennyit szánsz rá! Ha lesz több pénzed veszel jobbat! Shoi Arai Suomy Agv, vagy az előbbiek felsőbb kategóriája.
Ismét köszönöm a hozzászólásokat! Nem akartam egy ilyen lavinát elindítani, de talán nem baj, elvégre a biztonságról van szó és ez előrébb van mindennél, nem utolsó sorban sokat tanulok a hozzászólásokból.
Előre is elnézést az OFF-ért: ha nem is ide tartozik, de miért is teljesen felesleges egy Aprilia RS50? Szerkezetre ez áll legközelebb a komolyabb, nagyobb motorokhoz, ha jól tudom, a 125-ös gyakorlatilag ugyan ekkora, esetleg egy kicsit nagyobb.
1) Mivel nincs motorra jogosítványom, ezért komoly összeget kellene rászánnom a jogosítvány megszerzésére.
2) egy nagyobb motor jóval drágább (az RS50-est 200 alatt tudom megvenni, gyakorlatilag olyan állapotban, hogy semmit nem kell rajta cserélni, javítani).
3) az RS50-nél kizárólag a kötelezőt kell fizetnem (4000 Ft/év) és semmi egyéb költségem nincs
4) kb 3-4 litert fogyaszt, egyik fő oka, hogy lecserélem az autót, ami városban ott van a 7-8 között, vagyis duplája
5) ugyan tizenéves koromban volt egy Tomos BT-m és egy ATX-em is, motorozni valamennyire tudok, de régen volt és nem akarom magam elbízni. A kis RS50-es nagyon jónak tűnik tanulásra, egyáltalán belekóstolni, hogy megfelel-e nekem a motorozás - ha nem, nem fogom erőltetni. Napi szinten járnék vele munkába, elsődlegesen erre kell, aztán biztos mászkálok majd vele, de nem száguldozni akarok.
6) Ha tetszik és bejön, megtartom. Ha nem tetszik, jó állapotú szép RS50-est pár hét alatt el lehet adni (érettségi, stb:)). Ha tetszik, de úgy érzem nagyobb kellene, eladom, leteszem a jogsit, és már némi megszerzett rutinnal választok nagyobb, megfelelőbb motort.

Ha balkáni lenne a hozzáállásom, akkor nem kérdezgetnék itt és foglalkoztatna komolyan a téma. A motornál is komoly kompromisszumokat kell kötnöm, hogy milyet vehetek, így a felszerelésnél is. Tényleg nem ér semmit az említett HJC bukó és csak 60e-100e forintos bukónál van értelme a bukónak?

Elnézést, hogy hosszú, de érdekel a véleményetek, elvégre azért írtam ide.
Tisztelettel
Én Lazer sisakot használok. Szerintem nagyon jó, nagy balesetben is volt már a fejemen. Most tavasszal is azt veszek, mert van már elérhető árban arcpárna pumpás verzió is! Ezáltal méginkább a viselő fejére lehet passzintani a buksit, és nem lötyög.
itt: www.darazsgarazs.hu
Lazer vertigo ...Nem is drága.
Értem... Na azt viszont tényleg felesleges...
Ha jól emlékszem Aprilia RS 50-et vesz/vett. Erre gondoltam :)
A 'kisköbcentis" motornál milyen hengerűrtatalom- vagy teljesítményintervallumra gondoltál?
Szia,olvasgatom a hozzászólásokat.Mondom a saját véleményem.Nekem is Hjc-m van.Tökéletesen megvagyok vele elégedve.Ha cserélnem kell,ilyenre váltok,csak a napszemüvegesre.Hali
Szerintem olvasd újra a postomat mielőtt oltasz... A kis köbcentisre írtam, hogy kinövi nem a 600-asra
Hát barátom lehidalok, ha 1 év alatt kinövi a 600ast... Magyarországon mindenki olyan kibaszottul tud motorozni, hogy egy 600as sport / supersport motort ki is tud használni egy év után.
Azért ezt neeee.... Mielőtt ekkora baromságokat írtok, ráadásul kezdőként, azért illene átgondolni, hogy mit is jelent a mondanivalótok. Kábítjátok magatokat, egymást, meg még azt is, akinek fogalma nincs a motorozásról.

A másik meg az, h a kedves kolléga meg majd a 30ezer ftos sisakjában fogja "nulla tapasztalattal" döntögetni a vasat a szerpentineken. Tiszta balkáni hozzáállás, ami Magyarországon is uralkodik manapság. Itt arra gondolok, hogy a motor megvétele a fontos, a védőfelszerelésből meg a legtöbb önjelölt Valentino Rossi ki akarja spórolni a pénzt. Következésképpen majd ha ne adj isten történik egy baleset, akkor meg majd mindenki mást felelőssé akar tenni a kedves kolléga családja, mondván h a "jóskapistának" volt sisakja meg felszerelése, mégis belehalt az első komolyabb esésbe. Mindenki azt hiszi, h önnön magával ilyen nem történhet meg, aztán ha mégis beüt a krach, akkor meg megy a siránkozás, h "basszameg!?" de jól tettem volna, ha nem a legolcsóbb teszkógazdaságos sisakot veszem meg?!...akkor még mindig élnék.
Akkor ki lesz a hülye?
jééé, ezt csinálták gyerekméretben is?
Csak siessetek
Valakit érdekelne 40-es Sidi Vertigo fekete-piros csimma? Jó állapotú,megkímélt,1 szezonos. Ott van az eladó cuccosnál.
kösz Tom

euromotornál megvettem
Elado Fox 360 ENTERPRIZE mez ( XXL) , teljesen új a próba erejéig volt rajtam de nekem nagyon nagy ha valakit érdekel az írjon az ára 14 000 ft
Szia, hát persze!

A Frank Thomas, egy kiváló angol márka!
Hihetetlen jó minőség! Jó anyagokból, jó minőségű varratokkal, bár elég drága holmi, de szerintem nagyon megéri. Volt szerencsém már egy jó pár darabhoz, és eddig egyikben sem csalódtam! Semmilyen negatív tapasztalatom nincs a márkával!

Kb ugyan ezt mondhatom el a a Német Hein Gerickéről is!
Hatalmas áruválaszték, a jó öreg német minőség, jó anyag, perecíz kidolgozás és varrás! Elég sok márkával találkozom, adok és veszek, nekem még is pl, a bőr kombim Hein Gericke jelenleg! Nagyon meg vagyok vele elégedve!
Csak jókat tudok róla mondani! Ugyan így a kint ismerőseim is...

Ennyi. Semmi humbukk...
Hali,

Bár én is kezdő vagyok (csak tavaly óta motorozok), de én is azt mondom, hogy a sisakkal ne spórolj! Ugyanebben a cipőben voltam/vagyok mint te, és inkább megpróbáltam darabonként beszerezni a dolgokat, de csak olyat, amit nem 1-2 év után akarok lecserélni. Ajánlom a külföldi oldalakat ( pl: fc-moto.de ) ahol szoktak fasza akciók lenni. És ha pl kinézel egy sisakot magadnak, és itthon valamelyik boltban fel tudod próbálni, akkor akár 70 rongyos sisakhoz is hozzájuthatsz 30ért. De tényleg fontos, hogy blindre ne rendelj semmit, mert ha túl laza rajtad bármi az esésnél több kárt okozhat, mint amit használ.
Én az első nyarat cordura kabátban térd/gerincvédőben melósbakancsban és farmerban toltam le. (bár a farmer elég kockázatos volt). Ha teheted mindenképp szerezz be cordura nadrágot is.
És, ahogy a többiek is írták a bőrcucc a legjobb, csak nyáron toszott meleg... Én városban cordurával fogok menni ezután is, mert kényelmesebbnek tartom.
A motor választásról nekem az a véleményem, hogy szerintem hibát követsz el vele. Főleg, hogy 31 éves vagy és valószínűleg már benőtt a fejed lágya. Azt gondolom, hogy minden fejben dől el... Lehet alattad akár egy 1000-es is, ha tisztában vagy a saját korlátaiddal illetve a motorod teljesítményével. Kis köbcentist azért nem vennék, mert szerintem drágák a teljesítményükhöz képest, és mivel könnyebb csutkára járatni mint egy 600ast, valószínűleg jobban is szét vannak hajtva. Arról nem is beszélve, hogy 1 szezon után kinövöd és nagyobbat akarsz majd, de ahhoz el kell adnod először.
Én is sokat gondolkodtam hogy 250-es kezdjek, de lebeszéltek róla és felültem egy 600-as YZFre úgy, hogy 2 éve tettem le a jogsit, és soha életemben nem ültem nagymotoron. De tisztában voltam/vagyok a képességeimmel és nem állatkodok soha..

Van egy eladó Alpine 2 részes ruhám:

http://www.kepesmotor.hu/bor_k...
Nem, nem jelent gondot, legalább is nem olyan nagyot, hogy ne tudjam megoldani. De azt írtam, hogy jelenleg nem tudok annyit kiadni érte. Ne érts félre, én tökéletesen megértem, hogy jót akartok, hogy a sisakon nem szabad spórolni, de azt is meg kell érteni, hogy azért nem minden motoros tudja megengedni magának a 70-100 000 forintos sisakot és hasonló árfekvésű felszerelést (sajnos).
Nem, nem akarok Lidl bukót venni, szerintem ezt világosan le is írtam, különben egyből megvettem volna a legolcsóbbat és nem is kérdezősködtem volna itt ennyit.
Azért az általam kérdezett HJC és BYE, sőt, akár az Astone bukók nem hiszem, hogy a Lidl kategóriát képviselnék. Ezek mind kb 25-35e között vannak és újak. Szinte mindenhol azt írják, hogy bukóbab csakis kizárólag újat szabad venni. Egy kezdő, mint én, honnan tudnám megállapítani, hogy valóban milyen állapotban van az a sisak?
Több más hobbim is van, pl. a pergetés, főleg csukára, nagyon komoly felszereléseim vannak, és elmondhatom, hogy egy bot+orsó jóval a sisak árát éri. Mégsem ajánlanám egy kezdőnek egyből ezt a felszerelést. Jó, tudom, hogy nem jó példa, mert a sisak az életemet hivatott védeni, de ezért is írok ide a fórumra és kérdezek, mert nehezen akartam elhinni, hogy pl. az említett HJC bukó egy kalap sz*rt sem ér. Ha mégis így van, akkor is megértem.