Kicsit eltúlozva az a különbség mint a közönséges dió és a kókuszdió héja között :)) Egyiket se tudod feltörni egy kisebb kővel, még talán egy szerényebb kalapáccsal sem, viszont rossz belegondolni a sima dióval mit művelne egy 10kg-os kalapács. Utcai, normál, szabályos, nem gyorshajtó motorozás és az abból születő (elvileg nem őrült nagy sebességű) balesetek a dió és a kis kalapács találkozására hasonlít. Egészen addig, amíg egy 180-zal robogó sportkocsi sodor el minket ugyanis az már inkább a nagy kalapács. És erre, vagy hasonlóra még a legszabályosabb közlekedőnek is számítania kell.
Szóval csupán annyi, hogy sokkal keményebb/merevebb szerkezetet ad a karbon-kevlár, mint egy üvegszálas kevert anyag, bár az utca emberének -mint mondtam- az esetek talán többségében azért általában teljesen elég az utóbbi is (gyorsabb sebességeknél, így versenyzésnél már nem... vagy ha elragad a hév és húzzuk neki, akkor sem biztos), de mivel keményebb, masszívabb, ezért esetlegesen ha szükség van rá, akkor nagyobb védelmet is tud nyújtani annak, ami benne van. Meg talán még nagyobb vastagságban is könyebb tud lenniaz anyaga, mint a kompozit, de ettől még nem könnyebbek (legalább is sokkal) az ilyen sisakok.
De ez az én verzióm, lehet vki jön és azt mondja, hogy "ugyammá semmi különbség, bőven elég a kompozit is, csak drágább a karbonos". Én azt mondom, ha van vmi amivel az embernek 1-2 százalékkal nagyobb esélye van a túlélésre, akkor használja azt ki. Ettől függetlenül még mindig a pénz az úr... ezért hiányos egyelőre nekem is felszerelésem :(
Azért a 77, és 63 között van egy kis különbség:) Meg kecskemét messze van így első körben. Amúgy barátomnak is spec1r-je van, és neki is bejött. Mi a lényegi különbség a karbon-kevlár, és az üvegszál között?
Ha 70e forintot szánnátok arra az AGV-re, akkor már megfontolandó, hogy +7ezerért nem-e érné meg jobban az ami nekem van. A Suomy Spec 1-R -ről van szó (parillában kerül 77be ha jól tudom a replikás!! biaggi, bayliss, xaus és még nagyon sok de nem sorolom). Amivel többet tud: nem üvegszál hanem karbon-kevlár és dupla D-gyűrűs zár van rajta (a Stealth-en nem) és emellett még nem egyszínű, hanem motogp-s versenyzők design-jában kapod. Persze minden mást is tud talán még magasabb szinten mint az AGV (szellőzés, páramentesség, karcmentesség, mosható bélés, stb.). Úgymond tesztelve is van ugyanis egy japán motogp-s (nem jut eszembe a neve) 300-szal esett benne célegyenesben és semmi baja nem lett a sisaknak. Szóval versenyzők is használják/használták. Még a nyár elején 120ezerbe került, aztán nem nagyon vitték mert drága volt gondolom, vagy vmi más ok miatt, de én már 80-ért vettem nyár közepén, most meg láttam hogy már 77. Szerintem megéri
AGV Stealth mat black-ről van valakinek valami véleménye, negatív tapasztalata? Mennyire jó bukó? Üvegszál kevert kompozit Kétféle héjméret Páramentes plexi Extra szellőzés UV védelem Ergonómiás komfort Párnázás higiéniailag kezelt Kivehető, mosható bélés Karcmentes fényezés. Ő lenne az:
szóval mitől lenne merevebb a karbon-kevlár vagy karbon sisakhéj az üvegszálasnál??