Ha nagyobb fkereket teszek föl, akkor a fogyasztás látja kárát. Csináltam egy kis számoló progit, úgy kíváncsiságból link.
(Mióta elkezdtem foglalkozni a témával már meg is szoktam a rángatást egyébként :))
De hát ha már egy babettád van azt se uszod meg költés nélkül! Meg örök törvény... ha szereted a motorod meghálálja. Én mindent szervizintervallumon belül cserélek, gondolom ennek köszönhetően sose votl vele baj. Fékbetétek, olajak (blokk, fék, teló), gyertyák, lánc szett, szűrők (olaj, lég), meg az egyéb karbantartások. De ezeket mind rá kell költeni hogy MÚKOGYön! :) De meghálálja... az enyém legalábbis! :)
Jöjjön el és nézze meg az enyémet, és utána mondja hogy nem jók a régiek! Meg kell nézni, JÓ ALAPOSAN csak biztosra menj és utána a megfelelő ár érték arányba el kell dönteni hogy megveszed vagy sem! És sose álltalánosits! Ha 10ből 8 szar még mindig lehet két tökéletes! És igen is jó motorok a 400as banditák. Csak nátyyóón fityejj! Nágyon! Aztán meg ha elromlik ako " MÚKÖGY"
Bár tanulópénznek jó lesz (tapasztalat)... Mind amellett a 400-as belpiacos (ugye?)
Ki kell vizsgálni! Azért azt nem mondanám, hogy a fogyasztás a köbcentivel fordítottan arányos
Inkább a tempós haladáshoz a kis köbcentist jobban kell pörgetni, és ezért többet is eszik. A fogyasztás gyakorlatilag a fordulatszámmal arányos minden motornál. De egy 1200 köbcentis sornégyes 4000 es fordulaton gyaníthatólag többet fog enni mint kicsinyített (mondjuk 400-as) mása szintén 4000-es fordulaton, eltekintve a leadott teljesítménytől...
gyerkoromban egy hasonló 2 hengeres yamahát hajtottam. Az a 400ccm-jével elnyűhetetlen volt számomra. A kellemes vibrációja, mert volt benne kiegyenlítő tengely, még néha most is hiányzik. és bár kétszer elcsúsztam vele iszapátfolyáson és villamossinen, soha nem lett baja. csak felállítottam és mentem vele tovább. pedig nem volt rajta búkószett...
Én soha nem mernék venni kis köbös 4 henegeres motort használtan amik ilyen fordulatszámokon üzemelnek... Ha még a vásárlás pillanatában nem is de néhány ezer km múlva véres lesz a torka... és nem mindegy hogy 2 vagy 4 hengert , főtengelyt kell felújítani, főleg ha csak átmenetnek veszi az ember...és ez itt számomra a nagy paradoxon mindig, hogy miből gondoljuk , hogy egy ilyen motor mindig a legnagyobb gondosággal lett kitartva. Persze hogy hűtsem a kedélyeket, tisztelet a fanatikus kivételnek...
de akkor is...