Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

egy blog bejegyzés az olaj hidegben való ténykedéséről.
ez egy magánvélemény nem szakmai!

Havazás, hideg.. autó, tesco vip car és szar olaj a cime!


"Nem is tudom hol kezdjem. Tudomásom szerint havazni 0fok környékén szokott, kemény hidegekben nem. Tegnap -12 fokban is esett. Reggelre hidegebbet, -19et mértem. Ilyen hidegben nem árt az autókba

a jó fagyálló folyadék (minőségben valamint mennyiségben is megfelelően legyen keverve!)
és a jó olaj. (viszkozitás legalább 5w-s, de inkább 0w - nálunk 5w30 van benne).

Sajnos egyre inkább azt veszem észre, hogy én vagyok az a hülye aki túlságosan foglalkozik az autóval.

Értem ezalatt, hogy a gagyi fagyállókat megvetem, ezért a gyári ajánlás van benne: Toyota Linglife Coolant, és olajból sem az olcsó 10w-XX, ne adj isten 15w40es nagyon szar olajat, hanem 5w hidegoldali viszkozitásút választok, persze még jobb lenne a 0w de abból nem sikerült számomra minden tekintetben (minőségi előírások, ár) megfelelőt találni így a Total Quartz Future 9000 5w30 olaja került bele ami Fuel Economy, tehát üzemanyag takarékos is.
Ezt észrevenni nehéz, de egy 15-ezres olajcsere alkalmával párezret így sikerül spórolni.

De itt a hangsúly nem is ezen van, hanem hogy kellően híg, könnyű futású olaj legyen, így kímélve az önindítót, aksit, generátort és lehetővé téve a gyors áramlás következtében a mihamarabbi átolajzást, és jobb kenést!

Egy 10w vagy 15w40es olaj sosem fog ennyire jól teljesíteni, még +40 celsius külső hőmérsékleten sem!
És ez a nem mindegy. A motorban vannak kis olajcsövek, pl. ami a vezérműtengelyt is keni, ezeken nagyon kis lyukak vannak. A sűrű olaj nehezen préselődik át rajta. Az olajnyomás magas lesz, de az olajáramlás, kenés rossz! Ebből is tudjuk - és ismét visszatérek a korábban leírtakhoz - hogy az olajnyomás nem kenés, ez egy tévhit. Az olajáramlás jelenti a kenést.
Menjünk tovább. Írtam ugye a sűrűbb olaj = magasabb olajnyomás. Ez így van. Az 5w-s olaj hígabb mint a 10w-s, ezért ugyanakkora hőmérsékleten és fordulatszámon utóbbival nagyobb olajnyomás mérhető.
Van a motor olajáramában egy bypass szelep, aminek feladata meghatározott olajnyomásnál kinyitni, és visszaengedni az olajat a teknőbe anélkül, hogy az betölthette volna kenési szerepét; eljutott volna a kenési helyre. A sűrűbb olajjal ez hamarabb fog nyitni, mint egy hígabbnál, ergo a kenés már csak emiatt is szarabb lesz, mert olajnyomás lesz is bőven, csak éppen áramlás gyenge!

Aztán az említett szűk olajfuratok a 15w40es olaj gyenge minősége miatt a kokszolódás miatt faszán el is tömődhetnek, keresztmetszetük még kisebbre csökken.

Aki ezeken elgondolkozik, az rájön, miért nem érdemes mondjuk a Tescoban Vip Car 15w40es olajat venni. De igaz ez bármely más márkára. Én azt vallom, 10w-s olajnál sűrűbb hidegoldali olajat nem szabadna az autókba rakni. Ugyanis hideg állapotba minden olaj túl sűrű, még a legkorszerűbb 0w-s is!

hali
hogyha henger kell akkor lukesracing.com
"440-es" 94mm henger ócsóbb mint az athena
Tudnál írni pár külföldi oldalt ahol drz hez van alkatrész és megbízható is? Mennyivel olcsóbbak kint a dolgok kb?
sziasztok nem tudja esetleg valaki hogy a 750 dr nek mijen étéknek kell álitani az úszo szintjét?
Szeva! Látom hogy jártál, részvétem. A henger nem olcsó mulatság, most néztem Athena-t, 160ezer. de ha a főtengely is kapott, akkor a javítókészlet még 50, úgyhogy nem olcsó mulatság. www.pinkmotors.hu Itt meg tudod nézni. Üdv
a szerelő majd rendezi, faszom járkál utánna.... meg a szerelő a suzukinál dolgozik és hamarabb tud hozzá mindent....
kb 120-130 lesz, de pontosat holnap tudok meg mi mennyi lesz, lehet több is lesz.... de valószinű 450es hengert kap akkor.... az a poén h. olcsóbb mint a gyári 400as....
na ebben benne lennék...
majd ha megnyerem a 2 milliárdot akkor veszek neked RMX450Z-t.

sőt 15 DRZ-s fórumosnak is veszek,hogy együtt menyünk csapatni.
az fasza
Ha esetleg új cuccokat veszel hozzá, mindenképp külföldről...
kár érte, de lesz az még fullos gép
esetleg 440es henger?
Akkor az zsebbenyúlós lesz. Kb mennyibe kerül egy ilyen generál?
Az ideg szétbasz :@ Megvan a hiba oka, ma szedte szét a szerelő a blokkot: megragadt 1 csapágy, de ez a kisebbik gond, másik: belemart a hengerbe a dugó! Szóval beszoptam, vegyetek ti is nyugodtan használt motort! :(
A motorshow1-ben mikor lesz a kiskunmajsai összefoglaló ?
És a rodeoride-ra kb mikor töltik fel a képeket ?
Ha tudtok valami infót akkor írjatok !
Köszi !
Köfi niggerek a válaszokat !
szevasz mester:D motoros körökben nem segítenél , esetleg eldobni ezt az sm szettet?:)
drz E gyorsulása 0ról 100ra ELVILEG 4mp enduro szettel....(utcán)
sm szettel kb5,5
sztem egy 250lovas autót is fognia kell
de nem ezért vettem én ilyet
szeva kistesó
küldök képeket Runner!
Lehet szelephézag is + dekompresszor!
Ha szelephézag rendben, akkor a dekompresszor. Azt nem tudod megszüntetni és nem is kell vele foglalkozni.
Hali!
Nekem 9000-ezer körül kezdett el ciripelni, én is kétségbe estem és elvittem Kistarcsára a Suzuki Benkőhöz. Meghallgatta a szerelő gyerek (Lajoska) és egyből mondta, hogy szelep. Másnapra kész is volt. A kipuff szelepeknél volt nagy a hézag és ott cserélt korongokat.
nekem is ciripel.5400 van benne kb. Megmértük a szelephézagot. van köztük ami majdnem cserés.
sziasztok ! valamiért melegen elkezdett a hengerfejnél ciripelő hang előjönni van tippetek mi a büdös faszom lehet?, szelepek? vezérműlánc? valami értőt megkérnék villanyozzon már kicsit fel mielött lehúz a motorszerelő mert az egyből cserélniakar mindent amúgy a motor e-s
Sziasztok.Szerintem nem érdemes zsírzógombokat fúrni a himbába,mert a teló alsó csapágyába nem lehet zsírzót rakni,az E s ben sincs.Ahhoz,hogy azt zsírozni lehessen úgyis szét kell szedni a himbát.Akkor meg pont hozzáférsz a többi csapágyhoz.Ráadásul nem árt néha kivenni a csavarokat,mert be tud rohadni a perselybe és az nagy szívás.Meg nem árt úgy lezsírozni,hogy előtte ki van takarítva.Nekem is S van,csak a teló alsó csapágyát kellett egyszer cserélnem 30000 alatt.
Hát igen, tulajdonképpen el kellene dönteni, mire is akarom használni a motoromat. A nagy tempós motorozásoknak vége lenne az bizti. Amikor meg elmegyünk 20 motorral túrázni, úgysem száguldozunk. Max 110-120 az utazó azt meg simán bírná a drz. Főleg SM kerekekkel, áttétellel. meg rá kell faragni egy szélesebb ülést túrához. A kanyargós, szerpentines részeken meg úgysem a teljesítmény számít, mint az má kiderült párszor... Igen, és ezzel le tudnék menni az aszfaltról is. Milyen jó is lenne, Erdély, hegyek, stb... Egyébként köszi a kimerítő választ!