)
De tényleg csinálok majd vmi finomat, csak emlékeztessetek majd....
Múltkor már így is beszóltak, h miért a ház előtt (sorház zöldövezetben) beszélgetünk, és a motor is hangos.....
(minket is érdekel
)
Az ex-Bex gépnél megcsinálják, majd mondom a fejleményeket!
Meg kellene mérni, bár szerintem inkább ez évjáratfüggő. Holnap lemérem az enyém...az nyitott.
)
Ne haragudj, de ellent kell mondanom generátor ügyben. Az, hogy csak nagyobb fordulaton tölt, a dinamó jellemzője VOLT. Nem is használják manapság.
A megnövekedett fogyasztási igények miatt lett kitalálva a generátor, mely előnyei:kisebb méret, nagyobb teljesítmény - és ami esetünkben lényeges - , már 500-as fordulaton áramot termel / adinamó ezt 800 környékén hozta. Aki esetleg emlékszik régi Trabikra, alapjáraton halványan fel-fel villant a töltés kontroll lámpája.
Visszatérve esetünkre: a GS alapjárata 1200 körül kell legyen (könyv szerint). tehát már ilyenkor is ad le áramot -nyilván fordulaton többet.
Még visszább térve jó humorú motoros társunk gondjára: valszeg akksi csere lesz szükséges. A motorba való energiatárolók sajna kis méretüknél fogva érzékenyebbek, több törődést igényelnek. Viszont meghálálják! Pl a sógoromnak van egy 1963-as Czetka-Jawa-ja (remélem jól írtam), 5 éves akksival.