Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Papírja van? Felújítod, vagy eladod?
Sziasztok
Ma megszereztem az első,remélem utolsó negatív élményemet a suzukival kapcsolatban.Hátsó gumit kerestem és rátaláltam a motorváros.hu weblapjára.Telefonon elmondták,hogy van pirelli gumi használt,jó állapotban.Elmondták az árát és kérdésemre a szereléssel kapcsolatban azt a választ kaptam,hogy 1000Ft ha ott veszem meg a gumit.Két nap múlva/hétfőn/pontosítani akartam a dolgot ha már a Cinkotai útra ki kell menni.Ma már 1300Ft-t mondtak a szerelésre.Még ez is korrekt ár.Kimegyek, kb.. 40 perc alatt kész is van a szerelés majd közlik,hogy szerelés centírózás 2700Ft.Természetesen számlát csak akkor adtak amikor kértem.Ezt csak azért írtam le,hogy senki más ne essen ebbe a hibába,hogy linkre kimenjen az isten háta mögé és utólagosan mondjanak egy olyan árat amiért bárhol örömmel megcsinálták volna a gumi cserét
Azért ennyire nem durva a következmény. Gyakorlatilag ritka a szelep leszakadás, az is inkább konstrukciós hiba. (ilyen pl a CBR 400 RR-nél fordult elő, illetve a 2006 előtti 650-es Hyosungoknál amiről én tudok)
Inkább a nagy hézag szelepbeverődést okoz, emiatt nem zár rendesen, gyengül a motor, rosszul indul. Becsiszolással orvolsható, persze ahhoz le kell vennia hengerfejet.

A kicsi hézag nem rendesen záró szelepet okoz, ez egyből teljesítményvesztést, és elégő szeleptányért. No ez könnyebben képes leszakadni, mert túlmelegszik.

Szóval tessék komolyan venni a hézagot. Az ellenőrzés nem nagy történet, lapkakészletet volt, hogy a tecsóba 500 Ft-ért adtak, de Louisba amúgy is olyan 1000 Ft. Ellenőrzése a szervízkönyvekben benn van, nem nagy tudomány. Állítani más kérdés, de azt jellemzően több 10 e km után kell csupán. Pl FrPéter SV 650-esén 100 e km körül gyári a hézag.
ööö, akkor hogy is lehetne megoldani valamit rugó ügyben?
ára már megvan... mit birunk összehozni?
Az lesz... kihasználom szegényt
Szerintem Teddy szivesen segít, már ajánlotta is.
hja, na de a kényszer nagy úr....
valahogy a postázást kell elrendezni
Dehogy, mert tőlem ment!
Má rég ment a válasz.
Ott!
Hol?
Apaaaa, mél érkezett!

Szejetembanda!
Szép. Tudják, hogy egy tollbetétrugó nem jó bele, ezért jól leveszik a motorost.
Nekem a GS-nél 40.000-nél volt az első utána meg 60.000-nél

A Banditot is csak 24.000-nél nézettem meg
baaszus, a karbiba a rugóért 3500ft-t kérnek a sugomotornál, szép ára van....
Kaszabolva?

Bahhátom. Simán letéptem a combját nem láttod:-)))
A régi aksik szurokkal voltak lezárva, esetleg azzal megpróbálhatod. Az bírja a savat.
Hát ehhez nem sokat tudok szólni! FBS?
Vazze! Mé nem hívtatok egy hentest, hogy ne így legyen összevissza kaszabolva a cucc?
Sziasztok.
Nekem azt írja a karbantartási könyvem, hogy 1000, 6000, 12000, 18000, 24000Km-nél vizsgálni kell a szelephézagokat, ellenőrizni!
Most a kérdésem a következő! Szerintetek, mennyi Km-nél érdemest ezt elvégezni és mennyitől érdemes gyakrabban?

Monolit, neked mennyi Km van a motorodba?

Ez + csak 1 saját gondolat! Szerintem, nem 1 olyan rettenetes összeg ezt ellenőrizni, hogy későbbiekben ne legyen nagyobb gond vele, persze hozzáteszem nem-is kevés, viszonyítás kérdése…, de, ha Km függvényében félreteszünk fejben mindig pár forintot, akkor simán megvan az ára ennek is, de az ellenőrzés szerintem, még otthon is elvégezhető, ha a cserének nem is áll neki valaki, szerszám, hozzáértés hiányában.
Itt lett feltéve videó az ellenőrzésről, cseréről, ja és természetesen hideg motornál, feltétlen, mint nem 1x említették a kollégák!
Segitség!


Elrepedt az autó akksim, milyen ragasztót tudtok javasolni amivel meg lehetne ragasztani a repedést.

Az eporapidot kimarja a sav. Tehát nem jó.
Szia

Nem kell félni nem lesz baj. Tönkre nem fog menni. A lényeg, hogy a szelep elkezd "felfelé" menni a hengerfejben, persze ez századokat jelent csak. A kopásból adódik a próbléma, idővel majd meg kellesz csináltatni, hengerfej le, tesznek bele új szelepet és szelepülést, de ez lehet, hogy csak 2 év mulva jön el. A legegyszerübb módja, hogy megméritek a kompressziót, és mondjuk 3000 km mulva is, és ha csökkent annál a hengernél ahol 0,15 volt a hézag akkor azt jelenti hogy megy tovább a szelep felfele. De az is lehet, hogy csak a lapka ami benne volt a felsö türésen volt gyárilag, és ennyit kopott. De nem ez a jellemző.
Hali!

Nem vagyok egy műszaki zseni, de megpróbálom elmesélni. Ha nagy a hézag, akkor a szeleptányér minden egyes zárásnál hozzákoccan a hengerfejhez. (Kérdés, hogy ehhez mekkora hézag kell... ) Ha pedig két fém alkatrész mindig "koccan", akkor az egyikben keletkezhet nem oda való feszültség, amiből pedig hajszálrepedés alakulhat ki. Mivel a szelep a keményebb, edzettebb anyag a kettő közül, így az repedhet. A hengerfejben a szelepfészek (azt hiszem így hívják), pedig deformálódhat. Az előbbi a nagyobb baj, mert a szelepszárról leszakadhat a tányér, és összever mindent a hengerben.

A lényeg, a probléma egy pillanat alatt jöhet létre.

Azért ne parázz nagyon... kicsi az esélye, hogy a szelephézag duplája ekkora kárt okozzon (gondolom ezt én). Sőt, ez a probléma gyári hibás szeleppel is előfordulhat... tehát az esély mindenhol megvan rá, de vannak esetek, amikor kicsit nagyobb.
remélem nem lesz így.....
de hangja szép volt azért úgy is, amúgy mennyi ídő lesz hogy még elő jön ha probléma van a szeleppel?