Bikázás:
1. pozitív a pozitívhoz
2. negatív a "segítő" akku negatívjára, másik vége az indítandó járműre "testnek"
3. indítás után pozitív le, majd test le
(és persze nem árt, ha közben sehol nem lesz rövidzárlat.
Ja, a biztire azért mérjetek rá, a szemrevételezés egy dolog... meg elvileg van egy pótbiztosíték ott valahol a GS-ben, én kipróbálnám azzal is, ha nincs műszer.
Nem csináltátok rosszul, párhuzamosban 24V sem mehetett rá, én is így szoktam néha bebikázni télen. De az az akku tényleg gyanús, még az is lehet, hogy a rákapcsolt autóakku verte be neki az utolsó koporsószöget. Vegyétek ki, és csak a kocsiakkut bekötve indítsatok. A rossz akku el tudja verni a fesszabályzót, de itt lehet, hogy csak a motorakkud zárlatos.
Köszi a választ, én úgy tudtam, hogy a kocsi is 12V-tal megy, és arra emlékszem, hogy a négyütemű Wartburgunkról pl indítottunk egyszer valamilyen gyorsasági Kawát. A biztit egyébként megnéztem, és az jónak tűnik, nincs elszakadva. Attól félek, hogy a fesszabályzót nyírtuk ki, az meg húzós tétel. Most elviszem az aksit beméretni, aztán lesz valami. Köszi az infot!
Lehet, hogy ráküldtétek a 24 V-ot... Ha párhuzamosan kötöttétek rá a kocsit (pozitív a pozitívhoz, negatív a negatívhoz... ). Általában így bikáznak az emberek. Megvan ennek is a módja...
Mivel a GS-ben egyetlen biztosíték van, így nem kell sokat kutatni az elsődleges hiba felé... ha semmi kontrollámpád nem világít gyújtáson, akkor megvan a hiba. Bizticsere. Után a jöhet a további agyalás...
Még egy-két megjegyzés: az akksi az állásban (is) bármikor tönkremehet. Töltsd fel, méresd be. Ha nem jó cseréld, mert a motornak a halála, ha gyenge akkuval van indítva (leforog az önindító tengelyéről a fogaskerék, vagy "indító kuplung", vagy ami van rajta).
És, nem kell gyertya nélkül tekertetni. Azért van a benzincsap PRI állása, hogy ide tekerve pár másodperc alatt megtöltse a karburátorokat a gravitáció. Utána indítás, és ON, vagy RES állásba "csapozás". Nem kell trükközni vele.
Helló Emberek!
Segítséget kérnék, abból is nagyobbikat. Szóval, ma hosszú hónapok után sikerült annyira összerakni a GSt, hogy ki tudtam tolni a helyéről (rohadt szűk, alig férek el mellette), és megpróbáltuk beindítani. Először kivett gyertyákkal indítóztam, hogy a karbik megteljenek benzinnel, aztán kis várakozás után gyertyák vissza, és próba. De az aksi alig tudta megmozgatni kicsit az önindítót, nem volt benne semmi erő, pedig egy napon keresztül töltöttem. Teszem hozzá az aksi tavaly november óta ki volt véve a motorból, de pár hetente feltöltöttem, és meleg helyen volt tartva. A próbálkozás után én feljöttem, de egy jóbarátom, aki segített a szerelésben, rádugta a Suti aksijára az autójának a aksiját, szóval megbikázta. Egyszer indítózott, és azóta se kép se hang. Ja a kocsi egy 1,9tdi A4. Szóval érdeklődnék, hogy ilyenkor szerintetek valami biztosíték ment ki, vagy elszállt a fesszabályzó? Sajna amiben elektronok mászkálnak, ahhoz nagyon hülye vagyok. A történet röviden ennyi. Ha van ötletetek ne tartsátok magatokban. Köszi, üdv!
1. pozitív a pozitívhoz
2. negatív a "segítő" akku negatívjára, másik vége az indítandó járműre "testnek"
3. indítás után pozitív le, majd test le
(és persze nem árt, ha közben sehol nem lesz rövidzárlat.