Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

100.
Gyros és CTRL-C, CTRL-V
Te gyors és géprakodó vagy?
Hozzáteszem nem mindenben értek egyet az íróval, csak találtam valamit.
Neeeeem. Nagyon sokat gyártottak belőle.Szerintem volt másnak is.
Nekem, mikor eladtam 42 ezer volt benne, és 20-al vettem
A Suzuki úgy gondolta, hogy a Honda és a Kawasaki után ő is beszáll a sportos 900-as kategóriába, ezért 1994-ben piacra dobta az RF 900 R típust. Az 1993-ban megjelent RF 600 R nagyobb testvére igencsak hasonlít az öcsikére, csak a feliratozás és a 900-as ülésidomának ülés alatti bordázata segítenek őket megkülönböztetni. A méreteik sem sokban térnek el egymástól, de ezt szinte csak mérőszalaggal a kézben lehet megállapítani.

Az RF nem képvisel csúcstechnikát – mint pl. a Honda Fireblade-je -, inkább mértéktartó, kicsit hétköznapibb, a jól bevált megoldások alapján megépített motor. Ez a technikai “hétköznapiság” a motor erőssége: problémamentes, felszabadult motorozást tesz lehetővé. Nem kell aggódnunk amiatt, hogy az újonnan kifejlesztett szupertechnikát hogyan használjuk ki, nem kell állandóan megmutatni a bámuló népeknek azt, hogy micsoda fasza gépünk van, egyszerűen csak motorozni kell vele.

Talán már ennyiből is kiderült, az RF nem igazi vetélytársa a Fireblade-nek és a Kawa ZX-9 R-nek, ugyanis nem sportmotor. Sokkal inkább sorolnám a túra-sport kategóriába. Kényelmes üléspozíciója, a felső villahíd fölé szerelt kormánycsutkái, hagyományos futóműve, valamint inkább nyomatékra hangolt motorja is ezt támasztja alá. A teljesítménye ugyanakkor egészen 1998-ig nem maradt el a másik kettőtől, sőt LE/kg arányban jobbat mutatott, mint a ZX-9. Mindkettő 135 LE-s, de míg a Kawa 243 kg volt, addig az RF csak 226. Na, persze a Honda ennél jóval könnyebb, de mint említettem, a Suzi nem képviseli a legmodernebb technikát. Ez azért nem jelenti azt, hogy elavult lenne. Tervezői nagyon is finom dizájnnal rajzolták meg. Szemből nézve, a fejidom a trapéz alakú lámpával engem a Nyolcadik utas a benzikutas c. film Alien nevű színészbácsijára emlékeztet. (Persze, lehet, hogy ez hülyeség.) A motor oldalán a dinamizmus megjelenítését segítő finom bordákon lép ki a levegő a blokktól, mely bordák folytatódnak az ülés alatt, belesimulva a magasra húzott farrész burkolatába. A széles hátsó lámpa szintén valami sci-fi filmbeli csillaghajót idéz.

Acél hídváz, alumínium lengővilla, elől hagyományos teló, amelynek csak a rugóelőfeszítése állítható. A hátsó rugóstag előfeszítése és húzófokozati csillapítása hangolható. A hátsó felni 5.5, az első 3.5 coll széles, tehát a sportosabb beállítottságúak is felszerelhetnek rá igényüknek megfelelő gumiabroncsot. Az első féktárcsák 310 mm átmérőjűek, a négydugós Nissinek kiválóan harapnak, a fékkar is állítható. A blokk a vízhűtéses 1100-as GSX-R-től származik, másik főtengellyel, a furat és a lökethossz csökkentésével 937 cm³ az összlökettérfogat. A szívócsatornák nyílegyenesek (ezt jelzi a “Straight intake” felirat az ülésidomon), a keverék négy, 36 mm-es Mikuni porlasztón áramlik a hengerekbe.

És akkor nézzük, mit tud a gép a gyakorlatban. Az üléspozíció enyhén előredöntött, de nem hasalós, a 175 cm-es magasságomnak pont eltalált. Az utas helyzete szintén kényelmes, bár a 185 centis, 110 kilós haverom panaszkodott a kényelemre. (Nem is viszem azóta sehova.) A lényeg, hogy egy nem extrém méretű barátnő bőven talál helyet hátul. Beindítva a motort, a vízhűtéses, soros négyhengeresek jellegzetes “villanymotor” hangja hallatszik, ezt egy nyitott kipufogódob sokkal érdekesebbé teszi. Az enyémen egy Remus cső volt, sokan azóta is szívesen idézik fel Remus bácsi meséit. A váltó suzukis, kicsit kemény, de pontosan kapcsolható. A gyorsulása 0-100 km/h-ra 3 másodperc körüli, végsebessége 260 km/h, ami igaz lehet, mert a kilóméteróra mutatója 275-nél állt meg a végsebesség próbájakor. Ezek alapján tehát nincs szégyenkezni valója az RF-nek, gond nélkül tud haladni a big bike-okkal. 200-as tempó feletti gyorsulásnál azért megmutatkozik a “köbcentihiány”, ilyenkor már kicsit elfogy a lendület. De a 160 körüli utazótempó – ami szerintem, nem olyan kevés - utassal is könnyedén megy, tapasztalatom szerint itt érzi magát a legkényelmesebben a motor. Ekkor 6000 ford/perc körül forog a főtengely. A motor alacsonyabb fokozatokban efelett lódul meg igazán, de olyan 3000-es fordulattól már teljesen használhatóan húz. Ez a fogyasztásban is megmutatkozik, én kijöttem vele 6 literrel, ha a 160-as határt gyakrabban túlléptem, akkor több, de hogy mennyivel, arra már nem emlékszem (bocs). Mindenesetre 8-9 liternél biztos, hogy nem több. Olajfogyasztást nem tudtam mérni, olajcserétől-olajcseréig nem változott a mennyiség.

A futómű kiválóan végzi a dolgát, a nagyobb sebesség sem hozza ki a sodrából, teljesen kiszámíthatóan és semlegesen reagál mindenre. Ha a gyári beállításnál feszesebbre húzzuk, egész sportos mutatványokra is képes a motor, a lábtartók szerencsére felhajlanak, így nem perdülünk meg rajtuk, ha leérnek. Persze ehhez a kopott gumik nem partnerek, ezt sajnos, tapasztaltam. Egy merészen borított kanyarban a régen csereérett hátsó gumi úgy döntött, hogy neki ennyi elég, és mindennemű diplomáciai kapcsolatot egy csapásra megszüntetett az aszfalttal. Az eredmény: elhajlott kupplungkar, lezúzott tükörkeret, a 900-as felirat, valamint némi fényezés eltűnésével lekönnyített oldalidom. És ekkor kijött az idomos motorok nagy hibája: egy kis csúszás után úgy néz ki a gép, mint egy 20 éves agyonfoltozott Zsiguli. A fényezés nem volt nagy gond, de a műanyag idomok tartófüleit és egyéb kitört-betört részeit vissza kellet “hegeszteni”, és az már soha nem lesz olyan, mint a gyári. Ferdén áll, nem illeszkedik pontosan, újra letörik. Ráadásul az idomok már voltak javítva, és amikor bütykölgetések alkalmával le kellett szednem őket, mindig a gutütés kerülgetett, mert vagy ez pattant el, vagy az repedt meg újra az előző javítások helyén. Ekkor megfogadtam, hogy idomos motort többé soha! El is adtam a gépet, és azóta Bandit-hívő vagyok.

Összefoglalva az eddigieket, az RF 900 R-t azoknak tudom ajánlani, akik gyors – akár hosszabb – utakra, valamint hétköznapi használatra is alkalmas, jó szélvédelemmel ellátott, könnyen kezelhető, stresszmentes, finoman formatervezett motort szeretnének. Az ára a használtpiacon 1 M Ft körül mozog, szerintem ezért az árért “sok motort” kapunk az RF-fel. Én kb. 10 000 km-t tettem bele, a fenti idomproblémán kívül semmi gondom nem akadt vele. Az RF egy feltűnés nélküli, megbízható motor - feltűnést kerülő, hétköznapi motorosoknak.
Forrás: motorland.hu
Egyszer alattunk a barimmal 1 tekerős komár.
Túlfolyott a karbi,oszt szikrát kapott. Jó meleg volt rajta.
Kinek? Ha jól tudom csak nekem volt.
Na azé a hátsó lámpa hagy némi kívágnivalót maga után......
A régi Honda Spacy-m gyulladt ki alattam! Vagyis amíg mentem csak füstölt amikor megálltam akkor meg lángba borult. Nem voltam ám beszarva... olyan nagyon
Meg asszem a 2005-ös Wildben! Én írok róla 1 egész oldalon!
Nektek kb. hány km volt benne?
Nem is füstölt...na jó 1 kicsit...-----------mikor állt.
Csak emlékeimben él 92 vagy 93-ból a Motor Revü ajnározó cikke, anno olvastam sajna már nincs meg. Pedig a Cagiva Frecciát is akkoriban mutatták be itthon. (az meg a kedvenc kétüteműm, volt is belőle kettő)
Nem is füstölt...na jó 1 kicsit... de sűrűbb olajjal, egész jól bírta! A blokkja megölhetetlen!
Ancsi meg kész volt , pedig az Sv már szinte a küszöbön állt...
Sose mondtam....
Hol lehetne utánna olvasni ennek a motornak? Ti találtatok régi cikkeket, ilyesmiket?
Mikor elvitték..... .....sírtunk.
Úgy csípte a füstje a szemünket!

És Ancsi az egyetlen olyan lány,akit az RF füstje megcsapott.....
...és utána még 10 évig megállta a helyét a formája, sőt....
MErt nem értesz a motorokhoz
Felteszem, 1994-es Az enyém "95-ös volt!
Amikor kijött az RF, úgy becézték: Enterprise űrhajó! KB 10 évvel előzte meg a forma a korát.
ismerlek,de nem tudtam...csak h valami kawa
Nagyon fájt a szivem ,mikor eladtam ...győztek vigasztalni a barátok,igaz Tarka?