{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5347894] 2017. 04. 23. 18:23
K.István.
Zsolt tudja mit beszél. Ha gixeren a 40 mm-es porlasztón nem mennek fel a tolattyúk, ha nincs meg a gyári levegöszürö adta ellenállás. Ha túl kicsi légszürö ellenállása, nem lesz elég nagy a nyomáskülönbség hogy megemelje az ilyenkor már dolgozni kezdö tolattyút, mert nem lesz elegendö a nyomáskülönbség a vákuummembrán két oldalán. Elsö körben tennék be egy gyári légszüröt. Fontos az is, hogy tolattyú alján lévö nyomáskiegyenlítö furat pl eredeti méretü -e vagy már felbarmolták, továbbá, hogy a tolattyú feletti rugó még eredeti méretü-e vagy pl már visszavágták...
De a legfontosabb az lenne hogy a teljes konfiguráció pontosan ismeret legyen. Pl hogy tényleg 40mm-es nagy porlasztósor van-e rajta vagy 36 mm-es? Zárnak-e szelepek, nem falsol a porlasztósor, fúvókák mérete, stb... Amúgy én mindig azt ájánlom, hogy vissza kell menni a kályhához-gyári konfighoz. Aztán mindig egy -egy dolgot változtatni...
[#5347782] 2017. 04. 23. 11:51
wolfnet
T. Balazs 1200esre átépített gigszere csinál ugyan ilyen torpanásokat és az elmúlt egy évben még nem sikerült rájönni pontosan mitől. 2-4e között torpan egy nagyon nagyot, szegény állandóan sír miatta hogy használhatatlan. Ahogy így leírtad a jelenség talán illik az övére. Zsolt azt mondta hogy a sport légszűrő és a megnyitott kipufogó miatt is lehet, de ha végig gondoljuk gyári légszűrő házban van, gyári luk mérettel, valamint eddig is meg volt nyitva ugyan ennyire. Ha van esetleg ötleted segíts a srácnak, illetve májusban talán odakerül Zsolthoz a paripa, el van keseredve nagyon. :D
[#5347715] 2017. 04. 22. 23:39
K.István.
1200 Banditnál nagyon szegény az alapjárati rendszer, ott volt ilyen tapasztalatom...
Szerintem nagyon szuper az üveggyertya, de könnyen csak régi gépenél lehet vele dolgozni, mondjuk egy boxer URAL, Pancsi, régi GSX katanablokk, és hasonlók, ahol még nincs ilyen mélyen a hengerfejben a gyertya...
[#5347713] 2017. 04. 22. 23:22
szab81
Hátha valakit érdekel, cserélni, firssíteni szeretné a dolgokat:
http://www.kepesmotor.hu/idomo...
Jó állapot, abszolút használható, vagy újra is festhetők az idomok. Egyre nehezebb alkatrészt, főleg idomokat beszerezni Rf modellekhez, így aki hosszabb távra tervez annak itt az alkalom.
[#5347329] 2017. 04. 21. 23:52
Foxx
Pecázni kellett valóban, készítettem hozzá céleszközt drótból.
Az RF-nél nem hiszem hogy gond lesz a kieséssel, ott inkább csak el kellett zárni.
A másiknál gondolom ha nagyon ki kell csavarni a pilotot és akkor lett jó, akkor már inkább fúvókákat kellene cserélni. Nem számoltam hol jártam de bízok benne hogy még nincs nagyon kitekerve.
Ami tetszett, ha közelítettem a pilot csavarokkal a jó állás felé, akkor a központi alapjárat állító csavarral jelentősen lehetett lejjebb venni az alapjáratból ahogy egyre jobban vette át a rendes alapjárati rendszer a feladatot. (meg lett egyre jobb a hangja)
Szkeptikus voltam ezzel az üveggyertyázással, rossz érzéssel kezdtem neki a karburátoroknak, meg halogattam is rendesen, de teljesen jó érzéssel és elégedettséggel végeztem vele
[#5347117] 2017. 04. 21. 8:03
K.István.
[#5347116] 2017. 04. 21. 8:03
K.István.
Ez tényleg jól hangzik!
Nagyon régen nem hangoltam már porlasztót az üveggyertyákkal. Ennek egyik oka, hogy borzasztó körülményes a mai mély gyertyafuratoknál alkalmazni. Égési sérülések nélkül nem igen kivitelezhető. A csomagban kapott réz tömítőgyűrű mindig bent marad a furatban, jókat lehet pecázni, ha anélkül dolgozol. Volt hogy annyira kitekertem (ki kellett tekerni) Pilot csavarokat a gyertyakép alapján (4.5-5.5 fordulat), hogy mire hazaért a motor, kirázódott a csavar.
Eleve van(volt) egy téves nézet, hogy a pilot csavarral a benzint adagolod csak. Közben ha megnézzük a képeket, látható, hogy ott már fixen bekevert levegö-benzin jön fel. Arányuk pedig a levegő és az alapjárati fúvókák mérete szerint alakul. Az hogy mégis dúsúl a keverék a kifele tekert PILOT hatására, az talán azért van, mert mondjuk egy 2.5-re tekert Pilot esetében már pillangó is meg van nyitva annyira, hogy az éle alati furat is dolgozik, plusz egy kis extra levegö is átszökik a pillangó minimálisra nyitott résein ami szegényíti a keveréket. Ha viszont az alapjárati üzemanyagot föként a Pilot furata adja, és Pillangó, és az éle alatti furat nem játszik, akkor tud "dúsulni" az üzemanyag keverék. Àltalában ilyenkor viszont szokott lenni egy pici lyuk-torpanás az alapjárat közelében. Persze nincs köbe vésve...

Javaslom azért, hogy az elején nézz rá, nem hagytátok -e el a Pilot csavarokat, bár azt a motor egyből fogja jelezni.
[#5347051] 2017. 04. 20. 17:30
imitrikes
A 600-asé jó hozzá ha nem digitális a tiéd.
https://www.google.hu/search?q...
[#5347047] 2017. 04. 20. 17:12
imitrikes
Mindegy, akár miről.
[#5346993] 2017. 04. 20. 13:04
Zolcsi89
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy Rf 400-hoz hol találok Km kihajtást? Rf 600/900-as jó hozzá?
[#5346883] 2017. 04. 19. 22:10
Pilot78
videók :::: youtube : például...


.
[#5346856] 2017. 04. 19. 20:36
Foxx
Melyik részről? Nem voltam túlságosan videózós kedvemben ...
[#5346825] 2017. 04. 19. 19:13
imitrikes
Videód nincs róla?
[#5346686] 2017. 04. 19. 8:01
Pilot78
Így van.. nekem van egy 600 ról , de neked nem jó már az alakja miatt sem.

.
[#5346685] 2017. 04. 19. 8:01
Pilot78
Én pont tegnap játszottam a 900 ason a csavaros dologgal... az ingadozó (legalábbis fülre ) alapjárat miatt. Kíváncsi vagyok ha találok ilyen gyertyát mit mutat majd :)

.
[#5346664] 2017. 04. 18. 23:33
Foxx
A hétvégén végre sikeresen üzembehelyeztem a motort a szezonra.
Az eddigi karburátoros bénázásaimra végre pontot tehetek. Szereztem 4 műszeres analóg szinkrontesztert, a saját építésű digitálisat kihagytam most a buliból. (Egyébként a nem volt rossz a szinkron amit vele csináltam) . Az eddigi szívás mindig a pilot csavarral volt nálam. A gyári 2.5 fordulat körüli érték nem jó mindenhova (nem meglepő mondjuk). Azt is bevallom hogy fülre nem sikerült értelmesen állítani, nincs elég tapasztalatom hogy meg tudjam ítélni merre járok.

Szereztem egy oldszkúl Gunson 10mm-es üveggyertyát, jobb ötlet híján ez most megteszi. Szinkronizáltam a karburátorokat 1800 rpm körül, majd bettem az üveggyertyát és állítottam a pilot csavaron. Amikor túl dús a keverék akkor narancssárga a láng ami átszűrődik az üvegtesten, amikor jó akkor mélykék, mikor túl szegény akkor világoskék, de leginkább alig van fénye. A leírás, fórumok meg videók alapján kb akkor van jó helyen ha épp már nincs naracssárga láng, vagy csak néha-néha. Ezt eljátszottam sorban a 4 karburátoron majd a végén még 1x szinkronizáltam.
Azt kell mondanom hogy tökéletes lett, ilyen jó még sose volt. Szép egyenletes az alapjárat, harap gázadásra, maga a kipufogógáz szaga is megváltozott. Rácsuktam a tankot, mentem egy próbakört, hozzá se kellett nyúlni. A hozománya hogy most már csak szivatóval indul, de hát így van rendjén

Ajánlom mindenkinek, Ebayről kb 13e Ft-ért beszerezhető, nagyon látványos, hasznos és gyorsan lehet vele haladni, még ha nem is ér fel egy műszeres beállítással.

A látottak alapján az 1-2. henger kicsit dús volt, a 3-mas jócskán, a 4-es meg kb jó volt. Azóta azt hiszem alapjáraton se megy szét a szinkron, azzal is gond volt.
Poénból ismerős 600-as Fazerján is eljátszottuk, az is teljesen rendbejött( ott vagy 3-4 fordulatra kellett kitekerni), annyira szegényre volt állítva, nem is ment az alapjárati rendszer gyakorlatilag sose mióta nála volt a motor.
[#5346617] 2017. 04. 18. 19:40
lacosz
Üdv. Egy kis segítséget kérnék. Az lenne a kérdésem van-e valakinek elfekvőben egy bal oldali tárolóhoz tartozó ajtó, mert az enyémről letört a pöcök. A bontóban nincs.
Erről lenne szó.
Facebook csoportban lévőt már elvitték. Nemtudom , de nekem úgy tűnik a képek alapján, hogy a 600 as-é más.
[#5345474] 2017. 04. 14. 7:40
szab81
Aki még nem ismeri: www.rbiker.com/hu
[#5345286] 2017. 04. 13. 15:29
imitrikes
OK, nem kötekedni akartam, csak az a véleményem.
Már jó rizenpár éve használom mindenbe a Castrolt, és még nem találkoztam hamisítvánnyal.
Persze ehhez megbízható helyről kell beszerezni.
És az ára sem húzós csak a kisebb árréssel dolgozó helyet kell megtalálni.
Innen minden egy pakkban megjön ami kell egy szervízhez bármikor 1-2 nap alatt.

https://filterabc.hu/motorolaj...

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt
[#5345264] 2017. 04. 13. 10:48
szab81
Imitrikes: bocs de nem abban hiszek, hogy az Eurolt nem hamisítják, ez csak egy plussz gondolat volt :) Szinte minden olyan olajat probáltam már amit általaban használnak a motorosok, castrol, repsol, motul, mobil, stb. és nekem ez vált be leginkább. Ráadásul nem egy járműben hasznalom. Legfőképpen a váltó esetében érzek különbséget. Félreértés ne essék, senkit nem akarok semmire rábeszélni, csak a tapasztalatomat osztottam meg, ha jól tudom ez a fórum lényege :)
Amúgy kinek a pap, kinek a papné (se).
[#5344355] 2017. 04. 09. 14:22
RedOne
Egyetlen dolog ami nem olajvallás kérdése, az a váltó. Az egyikkel ragadhat, a másikkal beesik. Ugyan az az olaj két különböző motornál más másképp érződhet.
Kopás, vibráció, futásteljesítmény, ez mind-mind nem hit kérdése, de alapvetően tökre egyetértek veletek.
Valamint a hosszú távú kopás mértéke is különbözhet akár a nagy gyártók drága olajai között is, típuson belül. Van rá pár nagyon jó cikk.
[#5344352] 2017. 04. 09. 14:14
imitrikes
Te abban hiszel, hogy a márkásat hamisítják az eurolt meg nem.
Én abban hiszek, hogy ha megbízható helyen veszem a Castrolt vagy akár melyiket akkor az nem hamis.
[#5344320] 2017. 04. 09. 11:54
imitrikes
[#5344271] 2017. 04. 09. 6:24
blackbird00
Én jelenleg ENEOS-t használok, eddig bevált. Előtte volt többféle, azokkal sem volt baj, de a váltó ezzel a legjobb. Persze majd meglátjuk, ha elment már 4-5k km-ert, akkor hogy teljesít.
Szerintem sem kell túlmisztifikálni ezt a dolgot. Ne legyen hamisítvány, és nem lesz gond.
[#5344266] 2017. 04. 09. 2:17
Foxx
Az olaj az kb vallás kérdés egy motoros fórumon, veszélyes téma. De foteltudományoskodással olyan hogy legjobb szerintem nincs, főleg hogy mindegyiknek bizonyos szabványoknak és követelményeknek kell megfelelnie, meg ezeket túl is szoktak teljesíteni. A 90-es évek motorjaihoz nem különösebben írtak elő speciális dolgokat, alap "igénytelen" olajokat írtak elő, ezekkel elmennek gond nélkül.
Ez alapján http://www.pqiamerica.com/apis...
Például, az RF600 manualjában benne van, hogy API SE vagy SF kategóriájú olaj kell bele, ez a minősítésű olaj 1971 óta létezik, látszik hogy mennyire nincs speciális igénye, már akkor is egy 20 éves olajhoz tervezték.
Az Eurol SL minősítésű. Az ábra szerint jó esetben előírhatják egy modern motornál hogy legalább ilyet rakj bele. Tehát ha beleraksz egy modern motorba egy 40 éves olajat akkor valószínűleg jót nem tesz neki. Megnéztem egy 2014 BMW S1000RR adatlapját, oda kell az SL minőség legalább. Tehát még akár a motul5100 (SL) is jó bele, de mondjuk a MOL Dynamic Moto 4T street már nem az SG minősítéssel.

Ebből az látszik hogy manapság gyakorlatilag bármilyen motorolaj tökéletesen teljesíti főleg a régebbi motorok igényét, és fölösleges túlmisztifikálni és innen jön a vallás téma . Persze ez most nem azt jelenti hogy a régi motorba igénytelen hamis olcsó vackot kell önteni amit már a zsiguliból is leeresztettünk kétszer.

Visszatérve nekem a Motul5100 jött be, a tutti-frutti illatú. (elvileg értelmes helyről beszerezve)
Volt már benne kétszer Shell AX7, de utóbb lehet hogy megszívattak valami hamissal mert valamiért mind megette egy motoros túrán Ausztriában. Visszatértem inkább a Motulhoz, azóta nem volt gondom, meg rá is untam az olajmárka csereberélgetésre, ha ezzel működik.