Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Spiáter az cink-aluminium ötvözet. Talán rezet és magnéziumot adnak még hozzá....
A lúg az jó cucc... szereti az alu nagyon .

Ilyen én a Szarvasi Eszpresszó kávéfőzőnél láttam, mikor a kazánt kicitromsavaztuk.
Na az lett szép matt szürke 1 nap tömény citromsav után.
1.5 perc volt egy kávé (egy darabig).
Sárgaréz anyagból lettek esztergálva az érintkezők.
Megterveztem, leesztergálták, bepréseltem őket és egy két komponenses
guánószagú Loctite műgyantás ragasztóval ragasztottam le.
Lehet hogy tényleg sikerült eloxálnom. A brigéciol adatlapja szerint lúgos kémhatású. Maga a karburátor meg spiáterből van, csak volt-e felületkezelés rajta az a kérdés. Amúgy 1 nap alatt világosodott valamennyit, szóval lehet hogy megmarad. Most próbára beraktam sima pH semleges mosogatószerbe és azzal zümmögtetem a mosóban. Meglátom mi sül ki belőle. Pár héten belül már jó lenne motorozni, nem szeretnék buktatókat a végén.
Az ultrahangos tisztító úgy működik, hogy a folyadékban kavitációs
buborékokat képez, melyek jellemzően tárgyak felületénél jönnek létre.
Ezek létrejönnek, majd összeomlanak és így "rombolva" tisztít.
25kHz-től egészen 160-170kHz-ig terked a frelvencia tartomány, minél
kisebb a freki, annál nagyobb bubikat csinál. 40kHz körüli az általános ipari
alkatrészek tisztításához szükséges freki.

Szerintem, ha nagyon nem lövök mellé, akkor az történt, hogy beoxidáltad a karbid.
Az ugye aluminium ötvözetből van. Nem vagyok nagy kémikus, de az
aluminium és a víz képes aluminium oxidot képezni.
Annak idején műszaki kémiából azt tanultuk, hogy ha egy aluminium
lapra cseppentünk vizet, akkor az ahogy szárad, mindig a vízcsepp
pereménél képez oxidréteget. Mert ott áll fenn a két féle elektród potenciál és a párolgás egyszerre (oxigén).
Mivel vizet öntöttél bele a brigéciolhoz, szerintem a kavitációs bubik
pont úgy viselkedtek mint a cseppek az alulapon.
Reakcióba lépett az alu a vízzel és a kavitáció hatására vízgőzösített vízzel.

Szerintem... de lehet, hogy nem... csak gondolkodom...
Érdekesség, iletve buktató: Szétszedtem a karburátorokat teljesen, kaptam kölcsönbe ultrahangos mosót.
Beleraktam, brigéciol + víz, Szép tiszta lett, de elvesztette a fényes színét, sötétebb lett és matt, előjött a spiáter szín.
Valószínűleg sikerült leszednem valamilyen galván réteget róla, most olyan színű mint a simsoné. Nem tudom hogy kémiailag vagy erózióval az ultrahang miatt...
Nem tudom mennyire gáz, hogy most fog-e korrodálódni, vagy mi volt a szerepe annak a rétegnek. Emiatt nincs kedvem tanulópénzből venni egy bontott karbi sort.
Jó hogy mindenhol ultrahangos tisztításról beszélnek, de ez sehol sincs hogy ez előjöhet....
Menő!
Mit használtál fém érintkezőnek? Mivel ragasztottad be?
A jeladó készen van. Nyákot kell maratni...
http://gumiprofesszor.tesztmotor.hu/cikk/index.php?id=274

http://www.tesztmotor.hu/tesztek/zart_bukosisak_teszt_-_80_ezer_forintig

http://youtu.be/KVWLIfChUwg
Szétbontottam a karburátorokat (már ameddig most eljutottam velük), de a gyanú végre beigazolódott. Kiszedtem a pillangószelepeket és a pillangószelep tengelyeken lévő kis tömítőgyűrű szabadon pörög, lötyög a tengelyen nem csoda hogy összevissza falsot szívott és nem akart leesni a fordulat sehogy se.
A fékezésre fulladozás oka egyelőre talán nincs meg mert ahogy eddig látom a fura fúvókatartó öntvény alatt Suri kicserélte a tömítést, most meg nincs nálam fent elég szerszám hogy tovább haladjak.
A tűszelepek legalább szépen néznek ki.
Az enyém 1998-as, féldigitális a műszerfal, és ebay-en találtam hozzá egyet ami 100% ban olyan mint az enyém, de suzuki sv650-ként van hirdetve. Létezik hogy az sv650 ben is ilyen van?
Ha a tiédrôl 3 vezeték van leszakadva,
akkor a digitesé más.
Analóg órásokén 2 vezeték van.
Legközelebb csak pénteken leszek otthon, akkor majd lövök pár képet róla :/
Dobj fel egy képet róla, hogy pontosan mi a problémád vele... Az én 400-asomon anno tőben le volt csípve a két szál.
De kiolvasztottam, kapargattam a csonkokat annyira, hogy megtudjam forrasztani. Aztán sikerült is.
És hol tudnék ilyet szerezni? már 3 napja csak bontóknak írok de sehol semmi
A kérdésed egyben válasz is. :)
Suzuki rf 400 és 600-ban ugyan olyan benzinszint mérő van?
+ egy kipufogó... elég karcos, de használható. (3000ft)
Ha esetleg valakit érdekel.
Maradt meg a 400-asról egy jó állapotú hátsó lánckerék.(2000 ft)
Illetve egy sárvédő is(2000 ft).

http://olx.hu/hirdetes/suzuki-rf-400-hatso-lanckerek-ID1pe9N.html
Megjöttek az alkatrészeim.
Valaki egyszer kérdezte, hogy a lánc megvezető fekete műanyag a lengővilla
tövében, az meg van-e neki kopva.
Nos... most már látom milyen volt eredetileg, egyáltalán nem "lánc profil".
Tehát ha már a lánc szemek a saját vájataiban futnak benne, akkor az már kopott.
És végig olyan vastagnak kellene lennie, mint amilyen a külső oldalán.
Itt vannak az említett alkatrészek
helló! dobj képet a benzin jelzoro. nem tudom mi az amit elkokanyoltak rajta de én annor párszor megcsináltam az enyémet. ha gondolod postára adod megprobalom megcsinálni csak valahogy jeloldmeg melyik hol volt...aztán vissza küldöm...
Tudom hogy nem volt rekesz csak nem tudom hogy mi a pontos kifejezese neki "takaró idom" ?!? Delután toltok fel csak most a garazsban szerelek meg egy darabig
képeket adatokat az adatlapodra lécci!
96 előtt nem volt jobb oldalon rekesz.
Sajnos próbáltam már de korábbi tulaj kókányolása miatt tényleg nem megoldható. Viszont most jut eszembe, hogy ha bárkit erdekel 1998-as visszapillantó pár, gyári index (4db), jobb oldali takaró tároló rekesz (ez csak utángyártott) illetve plexi vagy kormánysúly esetleg gyári fékkar, illetve 1996 elotti röfihez gyári jobb oldali "tároló rekesz, akkor nyugodtan szoljatok mert ezek mind hibatlanok csak fél éve belekezdtem egy rohadt nagy projectbe és ezek felszabadultak. Természetesen jóval áron alul minden...