Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most, hogy kérdezed : az elején fogott, ill. mire hazaértem és levettem a futóról megint tudtam blokkolni az első kereket.
A kar felkeményedik rendesen ahogy kell.
600-as motul.
Nem én cseréltem fékolajat, hanem egy szerelő, aki minőségi munkát szokott végezni.
Betéteket holnap megnézem.
Nissin van rajta 2 dugattyús, a gyári, 250-es hullámos tárcsával.
A többire holnap tudok választ adni!
Thx! Holnap tételesen csekkolom.
Az elején se fogott, vagy csak "melegen" nem esetleg fordítva?

Felkeményedik egyáltalán a kar valahol?

Pumpálva fékezve se blokkol?

Melyik motul? 600 v 660 esetleg más?(bár nem hinném, hogy ez a gond)

Milyen a fékcsöved állapota? Hajlamos rugalmasan dagadni, ha terhelést kap, mikor húzod a féket? fogd meg és csekkold.

A levegőst miért zárod ki? Miután hazamentél esetleg ott a pályán, megnézted, hogy levegős-e?

Mennyi olaj lett beletöltve, milyen állapotban volt ekkor az alsó munkahenger? Új vagy kopott betéttel töltötted fel?

Alsó, felső munkahengerben minden rendben?

Milyen gyártmány és márka a betét?

Milyen állapotban van?

NISIN nyereg van ezen is? 1 v 2 dugattyús?
A nyereg mozog a gumibakon? Mennyire? Tudod csavarni, vagy csak csúsztatni?

A betéted nincs félrekopva?

Nézd végig a kört, nem e olajos valahol, a légtelenítő meg van e húzva rendesen, stb.

A tárcsa nincs megütve? Szemed/mérőóra mit mutat?
Milyen gyártmányú tárcsa?

Így hiretelen ennyi kérdés ugrott be
Ezt kizárhatjuk, nem az! De köszi...
Részemről a témát befejezem, de zárásként leírom a véleményemet.

Teljes szaktudás nélkül beléptem az RM tulajok táborába. Ide jöttem a fórumra, megpróbáltam ismerkedni, barátkozni, kapcsolatokat kiépíteni, valamint kérdezni és tanulni.
Szerencsére a többség önzetlenül elmondta a véleményét, tapasztalatait, amit ezúton is köszönök nekik. Szerintem ennek így is kell működni, mert csak összefogással válhat bármi is jobbá ezen a világon.

Viszont van ami számomra teljesen érthetetlen, és gyermeki lelkületemet kicsit bántja is. Zárójelben jegyzem meg, hogy sebaj, mert a többiek kedvessége túlrepít ezen!
Szóval nem értem, hogy valaki miért nevez bárki hozzá nem értőt idézem: ostoba, balfaszok, tudatlan barmok, seggfej, beképzelt ostobák -nak!

Nem lett volna egyszerűbb csak annyit írni, ha már segíteni akarsz:
- Gyerekek! Ezek a kisipari szimeringek nem lesznek jók, mert ez meg ez történik, ilyen + ilyen galibákat tud okozni! Hiába tűnik hasonlónak, de nem lesz jó, ne vegyétek meg a 4000Ft-os gyári helyett a 700 Ft-os utángyártottat! Amit megspóroltok, annak a többszörösét tudjátok elbukni! Vagy ha nekem nem hisztek nekem, tanuljatok innen, vagy itt meg itt tudtok nagyon jó szakirodalmat olvasni a témában.

Szerintem enni...

Kicsit nyers a stílus, de megértettem a lényeget! Megígérem, hogy a következő felújításnál, blokk széthúzásnál csakis gyári főtengely szimeringet engedek berakni, a Te tiszteletedre, és a motor érdekében!

Köszönöm a segítséget:
Mándli Feri
Pl levegos a rendszer.
Sziasztok!
Egy 2008-as RMZ 250-em van. Nem olyan régen vettem használtan. Voltam vele tegnap is, ma is motorozni. Nem volt túl meleg. Az első fékem karját ha koppra húztam a pályán, akkor sem tudtam blokkolni az első kereket. Barátom a KTM SXF350-en lazán. Ez már a "hullámos" első tárcsás verzió. Fékolaj dec 23-án lett cserélve rajta, Motul racing fékolaj került bele, meg lett mérve a nedvességtartalma is, rendben volt (nyitva volt már a flakon). Még nem szedtem ki a betéteket megnézni, de ki fogom. Addig is : van valakinek ilyen tapasztalata? Esetleg, hogy milyen betétet szeret ez a tárcsa? Bármi reális ok ami miatt ilyen gyengén foghat?
Thx : Menyus
"ha kérdőre vonod őket, még meg vannak sértődve"

Nem a kérdőre vonás miatt sértődik meg akárki is itt, hanem emiatt:

"a magukat marha okosnak tartó beképzelt ostobák"
"a hozzátok hasonló nagytudásúak pár perc alatt tennék tönkre"

Ha ezeket nem teszed bele, vagy csak úgy fogalmazol mint bármely nem az őserdőben egyedül élő nomád bantu akkor senki nem sértődik meg, sőt valószínű jobban oda is figyel arra amit mondasz.
Te aztán képben vagy

A kétté korszakban az igazán ütős csapatok még a beindítás előtt kicserélték az új krosszmoci alkatrészeinek jó felét. A gyári alkatrészek csak kókányéknál csúcsminőség, attól van jobb, de az már tényleg drága.

A sportmotort utcára tervezik, amire szabályosan adnak rendszámot az nem speciális versenygép, köze nincs hozzá.
Szerintem esélyes, hogy nem is láttatok még közelről igazi special gyorsasági kéttét, azt a hozzátok hasonló nagytudásúak pár perc alatt tennék tönkre, már bemelegítés közben...

A jó példád tényleg ide vág, csak nem ismered a másik oldalát, amihez hasonlítani kell.
Az RM Szuzikban az f.tengelynél az olaj felől általában speciális szimmering van, annak a tulajdonságait nem lehet kiváltani mással.
Ha oda beteszel egy SOG csodát, az olyan mint ha a tárcsafék betét helyére dobfék pofából faragsz be egy darabot. Az is fog működni...
Én sem arra használom a krosszt amire tervezték, de a 4T azért sokkal toleránsabb, a verseny kétté nagyon más műfaj.
És ne beszéljünk mellé, itt és a legtöbb esetben az áll fent, hogy még a minimális utána olvasásra sem képesek a magukat marha okosnak tartó beképzelt ostobák. Olvashattad, leírták, hogy vannak bizonyos anyagú szimmeringek, a következő lényeges tulajdonság az ára, aztán ennyi elég is. Az lényegtelen, hogy néhány ezrest spórolva 100 ezres értékű alkatrészeket veszélyeztetnek, aztán ha kérdőre vonod őket, még meg vannak sértődve.
Azért a hülyeséget ne ideologizáljuk már meg
A kínaiakat ne keverd ide mert az árképzésük nem csak a termék előállítási költségeitől függ.
Az árképzésről egy feltételezés, hogy miért lehet annyi amennyi.

A gyár beszerzi/előállítja X Ft ért ő rátesz egy kis nyereséget, onnan átmegy egy nagykeren minimum, ott is nyereség, s akkor még átmegy legalább egy kiskeren is ott is nyereség, nagy eséllyel vámolják is ez plusz ár, meg a végén ott a jó kis ÁFA, s így lesz a szumma az eredeti "gyári ár" jó sokszorosa (10x is lehet) a kisker ár

Arról ne is beszéljünk, ha több kereskedőn megy át, s amilyen árrésekkel dolgoznak a végén olyan elképzelhetetlen árak jönnek ki, hogy hihetetlen. OK, mindenki meg akar élni valamiből

Azért tűnik hihetetlennek a Kínából jövő cucc, mert ott valószínű sok helyen a gyári marketinges értékesít ki direktbe, nincs kismillió kereskedő közben (valahogy a vámot is megolják nagy esélyel), a gyári érték meg valóban ilyen alacsony, mivel tömeggyártásban nyomják ki.

Mondjuk a postaköltség részét még nem értem, hogy képesek olyan alacsony árakon dolgozni, vagy akár elküldeni egy 150Ft os értékű terméket postán Kínából, a posta tán ingyen szállít nekik

Az tuti, hogy át fog alakulni(átalakult) a piac, jó eséllyel 5-10 éven belül leépülnek a fizikai boltok, s a neten megy minden, lesz pár raktár aztán onnan rendelhetsz és kihozza a posta, nem kell menned sehova.
Én megértem mindenkinek az érvelését, de szerintem ebben a topikban fórumozók többsége csak hobbi célokra használja a gépét és ennek a rétegnek nincs szüksége a végtelenségig kiélezett, legspécibb alkatrészre. Még akkor sem, ha azokkal a spéci alkatrészekkel álmodták meg, fejlesztették ki a gépeket.
Ennyi erővel a sportmotoroknak sem lenne helye az utcán, mert azokat is a versenypályára tervezték hi-tech alkatrészekkel, csak a végén tettek bele olcsóbb cuccokat és már nem is tudtak annyit mint a pályán, de sok embernek így is megfelel.
Az meg hogy csak a gyári alkatrész lenne jó, abban azért nem hiszek, mert azokat is valami maszek csinálja, csak van szerződése a Suzukival. Másnak is van ugyan olyan gépsora, tud ugyan olyan alapanyagokkal dolgozni, és ugyan olyan minőséget is elő tud állítani. Persze csak ha akar!

Volt erre egy nagyon jó példám másik motoros közösségben:

Haver fékbetétet akart venni, másik ajánlott neki egy magyar céget ahol a gyári ár feléért kínálták.
Haver első reakciója, hogy ez kisüzemi, kokány, sufni tuning, stb, ilyet biztos nem.
Végül mégis ilyet vett, mert fel lett világosítva: Ez a kis cég 3 műszakba dolgozik. Két műszakban csinálják a fékbetéteket a merci hivatalos beszállítójaként. Harmadik műszakban ugyan ott, ugyan abból csinálják a fékbetéteket, csak nem ütik bele azt az ismert csillagocskát. Ezt ők a gyári ár feléért tudja adni nyereséggel...
05-ös kxf,rmz 250 blokkvédő. 5500ft
20 376 46 36
Értettem miről írsz, csak viccelni próbáltam a lelkesedéseden.
Példa: Szereted a kutyákat? (Ha nem gondolj arra, amit szeretsz)

Sok ember tudatlanságból mondjuk elkezdi őket festeni nitroval más színre mert egy valaki kitalálta a saját nézőpontjából nézve, hogy az neki tetszik/jó stb., vagy akár mások pénzhiányból/tudatlanságbó/hozzá nem értésből adódóan nem vagy rosszul etetik a kutyát, de mindegy mi a példa, a lényeg, hogy a kutya amit szeretsz, annak nem jó.

Téged bosszantana a dolog? Vagy elfogadnád érzés nélkül?

Vonatkoztass el attól, hogy ez most állat, a motor megy egy tárgy.
"Ne ragozd cookie mert beleőrülök" :-)

Janek sosem fogja elfogadni hogy van értelme egy 90%-os, esetleg 70 vagy akár 40%-os krossz motornak.
Ha meg onnan nézem, hogy a nagy többség nem ért hozzá, csak kísérletezik dolgokkal, az valószínű igaz tényállás, az is valószínű, hogy sokszor a "közösen" kikísérletezett dolgokat gondolják jónak,
de fene tudja, a saját nézőpontjaikból ez lehet jó döntés,
ha egy hozzáértő nézi valószínű mást gondol.

Az megint más kérdés, hogy érdemes-e hozzáértés nélkül kísérletezni,
vagy inkább egy hozzáértőt megkérdezni, csak a probléma megint ott jön, hogy a hozzáértő a saját nézpontjai alapján adja meg a választ, az meg a pénzhiány vagy más miatt nem jó a kérdezőnek
Miért veszi, mire használja: Ha belegondolsz a legvégén nagyon nagy százalékban érzés áll a döntések hátterében, nem érzés nélküli intelligens/tudatos döntés (érthető az is miért így döntenek), kapott vagy kapni vél egy jó érzését és azt szolgálja ki neki jelen esetben a motor. Aki versenyzik, s az elért eredmény ad neki jó érzést, vagy az, hoyg a gépe tökéletes, általában csak annak kell pöpec gép, akinek maga a folyamat a használat ad jó érzést, nem kell tökéletes gép.

Azaz a jó érzését kiszolgálja az a vas is, ami nem tökéletes, sőt...ha valaki tökéletesre belőné, lehet nem is kéne, mert túl erős lenne

A nagy többség vásárlásainál is rengeteg esetben ez a döntő tényező, mit érez, hogy érzi magát rajta, tetszik-e stb...intelligens/tudatos, információk alapján hozott döntés kisebb súllyal bír a végső döntásben, de ez mindenre igaz, nem csak a motorozásra.

Majd ott van a pénzhiány korlátozó tényező, meg a jó érzés hiánya, ha a jó érzést kiszolgálja a 2 napon belül beszerezhető cucc, belerakja azt, nem számít, hogy így a jó érzést kiszolgáló dolog, esetleg fele annyi idő alatt tönkremegy. Ezt akkor nem tudja, vagy nem érdekli kisebb az értéke, az érzés mindig a MOST ban értékes.
A lényeg, hogy a jó érzés itt és most legyen, nem fog várni mondjuk 2 hónapot egy tuti alkatrészre, amivel a vas mondjuk jó 10 évig az 5 helyett. Mindenkinél változó az intervallum, de lesarkítva a 2 hónap érzés hiány drasztikusabb, mint az a tény, hogy 5 év múlva vége az érzésnek, mert a 2 hónap a MOST ban van, az 5 év meg "jövőbeli" sokszor az a válasz, az még messzi van, jöhet bármi addig.

Így működik az ember, aztán van aki már ezen változtatott, s próbál intelligensebb döntéseket hozni, de annak meg esetleg az az ára, hogy az érzéseinek a kárára megy. Részemről úgy vélem itt is valami egyensúly, középút a jó.

Az igazság/igaza van is teljesen relatív, értékrend/nézőpont kérdése, szóval ezt nem tudom megsaccolni mikor lehet igazad, saját nézőpontodból valószínű mindig, de más nézőpontjából fene tudja.

A gyár a pöpec vashoz adja meg a dolgokat, ehhez fejlesztette ki a saját nézőpontjai alapján, ha valaki más mond, s mások a nézőpontjai, simán lehet igaza a saját nézőpontjai alapján, ezért írtam, hogy nem mindegy, honnan nézzük.
Kapisgálod...
Kb ez a lényeg, akinek az az elsődleges, hogy éppen működjön valami, az ne vegyen anyag, és hozzáértés igényes versenygépet, pláne ha nem is arra használja amire való!

Azért valamennyire ismersz már, mert kb neked is hiába beszéltem bármit, nem fogadtad meg. De te legalább nagyrészt utánajártál a dolgoknak, nem úgy mit a balfaszok akik csak a hisztiig jutnak el, ha rámutatok a baromságaikra.
Így utólag számold össze, hány alkalommal nem volt szerinted igazam?

Az meg a másik lényeges ami mellett ne menjünk csak úgy el, hogy a gyár sok tapasztalattal és befektetéssel kifejleszt egy típust, amihez van eredeti alkatrész ellátás, amivel garantálva van a minőség. Erre jönnek a tudatlan barmok a semmi tudásukkal és felülírják a gyár sok évtizedes tapasztalatait. Persze ha finoman rámutatunk erre, akkor hiszti van, mert ő "csak ezt" cserélte ki olcsóbbra, mert kevés a pénze, meg ilyenek...
Fel sem fogja mekkora seggfej, hiába hever előtte a tudás a neten, arra lusta, hogy rá keressen arra amibe bele taknyol.
Úgy tömören ennyi
Sziasztok! Érdeklődnék rm250-ről (2007-2008-as évjáratú), hogy van-e valamilyen tipushibája,mennyire megbízható a többi 2t crosshoz képest?
Én azt mondom, hogy mindenki ugy csinálja ahogy akarja! Nem szoktam tanácsot adni csak elmondom a véleményem. Én ha a sajátomat kell csinálni az tuti hogy ésszerű kereteken belül a legjobb alkatrészt olajat fogom használni, de ezt nem mindenki gondolja igy, ezért néz ki a magyar használtmotor piac igy ahogy kinéz ! Az én motorom lehet hogy öreg, meg nem a legszebb, de tákolás nincs rajta az tuti, még a csavarokat is cseréltem amikor a vizpumpa deknit leszedtem!
Rosszul gondolod szerintem: nem okoz janeknak oromet, hanem inkább fajfalmat a hozzá nem ertesunk. Gondolom ebben (2t verseny) élt elég sokáig így ez szent tehén lett neki, bele ivodott hogy mit nem szabad, valtozni meg nem szeretne.

Nem védem mert a modora számomra is nehezen emészthető, a hozzaertese viszont egyértelmű.

Külön jó hogy van egy ellen pont is hisz megyünk a költség hatékonyság fele, így legalább van ami a minőségre is raszoritson.
Ne is reagalj neki ugyis mindent jobban tud mindenkinel, nem eri meg belefolyni csak felbassza az agyad, ez neki valamilyen kulonos elvezetet okoz ha lenezhet masokat es felhuzza magat az ember.

Azt alairom, biztos tartosabb a Pivot Works meg az All Balls esetleg a geninue Suzuki szimering az Sog-nel de:

Az SOG kek ketajku szimrering tartosan birja a 13 ezres fordulatot, de tartos 200 fok folotti hot nem ezert fotengelyhez nem ajanlott. Mivel a motorom ha felrobban se fogja elerni a 13 ezret, mindenhova jo a fotengelyen kivul, oda kell a viton a ho miatt.

Az en motoromba 50hez kozelito szerelo vette ugyanazt az Sog-t amit en szoktam, a fotengelybe vitonos szinten SOG-t azota 210 orat mentem, egy vizpumpa szimering cserem volt.... No comment