Én ezt találtam..
A Bizottság 2007/34/EK irányelve ( 2007. június 14. ) a gépjárművek megengedett zajszintjére és kipufogórendszereire vonatkozó 70/157/EGK tanácsi irányelvnek a műszaki fejlődéshez való hozzáigazítása céljából történő módosításáról
2. JELÖLÉSEK
2.4.1. A csere-kipufogórendszernek vagy alkatrészeinek a rögzítőelemek és -csövek kivételével viselniük kell az alábbiakat:
2.4.1.1. a csere-kipufogórendszer és alkatrészei gyártójának védjegye vagy kereskedelmi neve,
2.4.1.2. a gyártó kereskedelmi jelölése.
2.4.2. E jelöléseknek tisztán olvashatónak és kitörölhetetlennek kell lenniük, még a rendszernek a járműre történő felszerelése után is.
3. AZ EK-TÍPUSJÓVÁHAGYÁS MEGADÁSA
3.1. Ha a vonatkozó követelmények teljesülnek, az EK-típusjóváhagyást a 70/156/EGK irányelv 4. cikke (3) bekezdésének és adott esetben 4. cikke (4) bekezdésének értelmében meg kell adni.
3.2. Az EK-típusbizonyítvány mintája a 2. függelékben található.
3.3. Minden önálló műszaki egységként jóváhagyott, csereként beépíthető kipufogórendszerre vagy annak alkatrésze típusára a 70/156/EGK irányelv VII. melléklete szerint típus-jóváhagyási számot kell kiadni; a típus-jóváhagyási szám 3. szakasza tartalmazza annak az utolsó módosító irányelvnek a számát, amely a jármű típus-jóváhagyásának időpontjában hatályban volt. Ugyanaz a tagállam nem adhat ki azonos számot egyetlen más csereként beépíthető kipufogórendszer vagy annak alkatrésze típusára sem.
4. AZ EK-TÍPUS-JÓVÁHAGYÁSI JEL
4.1. Minden egyes, a jóváhagyott típusnak megfelelő, csereként beépíthető kipufogórendszeren vagy annak alkatrészén – a rögzítő elemek és csövek kivételével – fel kell tüntetni az EK-típus-jóváhagyási jelet.
4.2. Az EK- típus-jóváhagyási jel egy "e" betűt körülvevő négyzetből áll, amelyben az "e" betűt annak a tagállamnak a száma követi, amely a típusjóváhagyást kiadta:
2. JELÖLÉSEK
2.4.1. A csere-kipufogórendszernek vagy alkatrészeinek a rögzítőelemek és -csövek kivételével viselniük kell az alábbiakat:
2.4.1.1. a csere-kipufogórendszer és alkatrészei gyártójának védjegye vagy kereskedelmi neve,
2.4.1.2. a gyártó kereskedelmi jelölése.
2.4.2. E jelöléseknek tisztán olvashatónak és kitörölhetetlennek kell lenniük, még a rendszernek a járműre történő felszerelése után is.
3. AZ EK-TÍPUSJÓVÁHAGYÁS MEGADÁSA
3.1. Ha a vonatkozó követelmények teljesülnek, az EK-típusjóváhagyást a 70/156/EGK irányelv 4. cikke (3) bekezdésének és adott esetben 4. cikke (4) bekezdésének értelmében meg kell adni.
3.2. Az EK-típusbizonyítvány mintája a 2. függelékben található.
3.3. Minden önálló műszaki egységként jóváhagyott, csereként beépíthető kipufogórendszerre vagy annak alkatrésze típusára a 70/156/EGK irányelv VII. melléklete szerint típus-jóváhagyási számot kell kiadni; a típus-jóváhagyási szám 3. szakasza tartalmazza annak az utolsó módosító irányelvnek a számát, amely a jármű típus-jóváhagyásának időpontjában hatályban volt. Ugyanaz a tagállam nem adhat ki azonos számot egyetlen más csereként beépíthető kipufogórendszer vagy annak alkatrésze típusára sem.
4. AZ EK-TÍPUS-JÓVÁHAGYÁSI JEL
4.1. Minden egyes, a jóváhagyott típusnak megfelelő, csereként beépíthető kipufogórendszeren vagy annak alkatrészén – a rögzítő elemek és csövek kivételével – fel kell tüntetni az EK-típus-jóváhagyási jelet.
4.2. Az EK- típus-jóváhagyási jel egy "e" betűt körülvevő négyzetből áll, amelyben az "e" betűt annak a tagállamnak a száma követi, amely a típusjóváhagyást kiadta:
Addig jó nekünk.. Amúgy sem tudom mi ezzel a bevett szokás..Hogyan hívatnak be valakit kpm-re?Egyből bekísérik vagy kap egy időpontot amikor be kell fáradni.. Míg ezeket nem tudjuk addig kombinálni sem tudunk..
ezt pohi (aki rendőr ugyebár)írta a gyorshajtás,yard megoldások topikban:
pohi
[1] 2009. szeptember 28. 08:46
Kipufogó rendszerre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
76. § A kipufogó rendszernek kellően tömítettnek kell lenni; a kipufogó gáz csak a csővezeték végén távozhat.
Kipufogó rendszerre vonatkozó további műszaki feltételek
77. § (1) Minden belsőégésű motorral ellátott járművet fel kell szerelni olyan kipufogó csővezetékkel és hangtompító berendezéssel, amely biztosítja, hogy az égéstermék kizárólag a berendezésen keresztül távozzék a szabadba, és amely hatásosan tompítja a kipufogás zaját. A hangtompító berendezésnek olyannak kell lennie, hogy az - szerszámokkal való megbontás nélkül - ne legyen kikapcsolható, illetőleg kiiktatható.
(2) A kipufogó csővezeték nem vezethető át, a hangtompító berendezés pedig nem helyezhető el a jármű zárt vezetőfülkéjében, utasterében, illetőleg rakterében, és nem végződhet sem a vezetőfülke, sem az utastér alatt.
(3) A kipufogó csővezetéknek - a (4) és (5) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve - az égésterméket hátra, a jármű függőleges felezősíkjával párhuzamosan vagy attól legfeljebb 45 fokkal balra és közel vízszintesen vagy függőlegesen felfelé kell kivezetni. Ha a kipufogó csővezeték az égésterméket függőlegesen felfelé vezeti ki, annak vége a jármű legfelső pontjánál alacsonyabban nem lehet.
(4) A menetrendszerű helyi forgalom lebonyolítására kialakított autóbusz kipufogó gázának függőlegesen a jármű legmagasabb pontja fölé való kivezetésével vagy más módon meg kell akadályozni azt, hogy közvetlenül a jármű mellett erős kipufogógáz kiáramlás és kipufogógáz okozta porfelverés legyen. E bekezdésben foglalt rendelkezést az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett autóbusz típusokra kell alkalmazni.
(5) A kipufogócső - az általános biztonsági és környezetvédelmi követelmények megtartásával - a (3) bekezdésben foglalt rendelkezésektől eltérően is kialakítható a különleges felépítményű és a veszélyes anyag szállítására szolgáló járműveknél.
Én nem látom, hogy csak olyat lehet felszerelni amin "jóváhagyási jel" van.....
Felénk tavaly az volt a módi ,hogy ha meglátott a rendőr közúti igazoltatáskor csak intett,hogy tovább...
Persze ez nem törvényszerű,mert vannak akik buziskodnak,de ha majd esetleg lesz ilyen razzia meglesz ennek is a kiskapuja ugyanúgy mint más szabályoknak.Majd talán pár ezresért vagy 5 üveg sörért lesz E gravirozás meg papír is
Szerintem ez már akkor bukott dolog volt amikor kitalálták.
Én is használtam vettem a gépemet mint sokan mások és semmilyen papírt nem kaptam a kipufogóval kapcsolatban.
Hogy igazoljam, hogy gyári és eredeti ha nekem sincs papírom róla?!
Én sem..konkrét dolgot nem halottam sehol szerencsére..csak pletykát.Mondjuk a segédmotor rendszámozásból sem lett semmi...pedig az jóval előbbre haladott téma volt mint a spordob..úgyhogy ezidáig van remény
De akkor létező sportdob szövegét kell rágrvíroztatni.Meg elvileg annak a papírjai is kellenek!
Remélem nem lessz semmi szigorítás...bár már pletykálják
Az én dobjaim e betűsek meg van hozzá kisfüzet abban (külföldiül) abban van homlogation os pecstes aláírt bizonyítvány kinéztű valami..EC-Directive 97/24/CE dd.june 17,1997 bla bla bal meg a kipuff azonosító számai....Na de van egy bibi..a Suzuki Sv 1000 szerepel rajta...ezt nem tudom baj e?
Mondjuk a kipuff kódját gugliba ütve találtam már Ducati Monster 600-900 ig de Raptorost sehol sem...így nem teljes a kép.Lehet szkennelni kell aztán átírni és nyomtatni
Nem kéne buziskodni ezzel a kipufogó témával. Az enyém 115 db-el kiabál. És nekem tetszik. Ha tényleg lesz ilyen hülyéskedés a rendőrök részéről, akkor beviszem a kéményemet egy ékszerészhez és gravírozzon bele egy egész ABC-t és az E betűt keretezze be, húzza alá, emelje ki, vastagítsa meg, csak hogy jól látható legyen.
"A 97/24/EC direktíva tartalmaz előírásokat a motorkerékpárok által megengedett zajkibocsátás szintjére, valamint a kipufogó rendszerre és a beépített zajcsökkentőkre vonatkozólag. A szabályozás szerint harmonizált tesztelési eljárást kell lefolytatni a kibocsátott zaj mértékét igazoló bizonyítvány kiadása előtt. A határértékek segédmotoros kerékpároknál 66 dB és 76 dB, míg a motorkerékpároknál 75 dB és 80 dB között mozognak."
A Bizottság 2007/34/EK irányelve ( 2007. június 14. ) a gépjárművek megengedett zajszintjére és kipufogórendszereire vonatkozó 70/157/EGK tanácsi irányelvnek a műszaki fejlődéshez való hozzáigazítása céljából történő módosításáról
2. JELÖLÉSEK
2.4.1. A csere-kipufogórendszernek vagy alkatrészeinek a rögzítőelemek és -csövek kivételével viselniük kell az alábbiakat:
2.4.1.1. a csere-kipufogórendszer és alkatrészei gyártójának védjegye vagy kereskedelmi neve,
2.4.1.2. a gyártó kereskedelmi jelölése.
2.4.2. E jelöléseknek tisztán olvashatónak és kitörölhetetlennek kell lenniük, még a rendszernek a járműre történő felszerelése után is.
3. AZ EK-TÍPUSJÓVÁHAGYÁS MEGADÁSA
3.1. Ha a vonatkozó követelmények teljesülnek, az EK-típusjóváhagyást a 70/156/EGK irányelv 4. cikke (3) bekezdésének és adott esetben 4. cikke (4) bekezdésének értelmében meg kell adni.
3.2. Az EK-típusbizonyítvány mintája a 2. függelékben található.
3.3. Minden önálló műszaki egységként jóváhagyott, csereként beépíthető kipufogórendszerre vagy annak alkatrésze típusára a 70/156/EGK irányelv VII. melléklete szerint típus-jóváhagyási számot kell kiadni; a típus-jóváhagyási szám 3. szakasza tartalmazza annak az utolsó módosító irányelvnek a számát, amely a jármű típus-jóváhagyásának időpontjában hatályban volt. Ugyanaz a tagállam nem adhat ki azonos számot egyetlen más csereként beépíthető kipufogórendszer vagy annak alkatrésze típusára sem.
4. AZ EK-TÍPUS-JÓVÁHAGYÁSI JEL
4.1. Minden egyes, a jóváhagyott típusnak megfelelő, csereként beépíthető kipufogórendszeren vagy annak alkatrészén – a rögzítő elemek és csövek kivételével – fel kell tüntetni az EK-típus-jóváhagyási jelet.
4.2. Az EK- típus-jóváhagyási jel egy "e" betűt körülvevő négyzetből áll, amelyben az "e" betűt annak a tagállamnak a száma követi, amely a típusjóváhagyást kiadta:
2. JELÖLÉSEK
2.4.1. A csere-kipufogórendszernek vagy alkatrészeinek a rögzítőelemek és -csövek kivételével viselniük kell az alábbiakat:
2.4.1.1. a csere-kipufogórendszer és alkatrészei gyártójának védjegye vagy kereskedelmi neve,
2.4.1.2. a gyártó kereskedelmi jelölése.
2.4.2. E jelöléseknek tisztán olvashatónak és kitörölhetetlennek kell lenniük, még a rendszernek a járműre történő felszerelése után is.
3. AZ EK-TÍPUSJÓVÁHAGYÁS MEGADÁSA
3.1. Ha a vonatkozó követelmények teljesülnek, az EK-típusjóváhagyást a 70/156/EGK irányelv 4. cikke (3) bekezdésének és adott esetben 4. cikke (4) bekezdésének értelmében meg kell adni.
3.2. Az EK-típusbizonyítvány mintája a 2. függelékben található.
3.3. Minden önálló műszaki egységként jóváhagyott, csereként beépíthető kipufogórendszerre vagy annak alkatrésze típusára a 70/156/EGK irányelv VII. melléklete szerint típus-jóváhagyási számot kell kiadni; a típus-jóváhagyási szám 3. szakasza tartalmazza annak az utolsó módosító irányelvnek a számát, amely a jármű típus-jóváhagyásának időpontjában hatályban volt. Ugyanaz a tagállam nem adhat ki azonos számot egyetlen más csereként beépíthető kipufogórendszer vagy annak alkatrésze típusára sem.
4. AZ EK-TÍPUS-JÓVÁHAGYÁSI JEL
4.1. Minden egyes, a jóváhagyott típusnak megfelelő, csereként beépíthető kipufogórendszeren vagy annak alkatrészén – a rögzítő elemek és csövek kivételével – fel kell tüntetni az EK-típus-jóváhagyási jelet.
4.2. Az EK- típus-jóváhagyási jel egy "e" betűt körülvevő négyzetből áll, amelyben az "e" betűt annak a tagállamnak a száma követi, amely a típusjóváhagyást kiadta:
pohi
[1] 2009. szeptember 28. 08:46
Kipufogó rendszerre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
76. § A kipufogó rendszernek kellően tömítettnek kell lenni; a kipufogó gáz csak a csővezeték végén távozhat.
Kipufogó rendszerre vonatkozó további műszaki feltételek
77. § (1) Minden belsőégésű motorral ellátott járművet fel kell szerelni olyan kipufogó csővezetékkel és hangtompító berendezéssel, amely biztosítja, hogy az égéstermék kizárólag a berendezésen keresztül távozzék a szabadba, és amely hatásosan tompítja a kipufogás zaját. A hangtompító berendezésnek olyannak kell lennie, hogy az - szerszámokkal való megbontás nélkül - ne legyen kikapcsolható, illetőleg kiiktatható.
(2) A kipufogó csővezeték nem vezethető át, a hangtompító berendezés pedig nem helyezhető el a jármű zárt vezetőfülkéjében, utasterében, illetőleg rakterében, és nem végződhet sem a vezetőfülke, sem az utastér alatt.
(3) A kipufogó csővezetéknek - a (4) és (5) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve - az égésterméket hátra, a jármű függőleges felezősíkjával párhuzamosan vagy attól legfeljebb 45 fokkal balra és közel vízszintesen vagy függőlegesen felfelé kell kivezetni. Ha a kipufogó csővezeték az égésterméket függőlegesen felfelé vezeti ki, annak vége a jármű legfelső pontjánál alacsonyabban nem lehet.
(4) A menetrendszerű helyi forgalom lebonyolítására kialakított autóbusz kipufogó gázának függőlegesen a jármű legmagasabb pontja fölé való kivezetésével vagy más módon meg kell akadályozni azt, hogy közvetlenül a jármű mellett erős kipufogógáz kiáramlás és kipufogógáz okozta porfelverés legyen. E bekezdésben foglalt rendelkezést az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett autóbusz típusokra kell alkalmazni.
(5) A kipufogócső - az általános biztonsági és környezetvédelmi követelmények megtartásával - a (3) bekezdésben foglalt rendelkezésektől eltérően is kialakítható a különleges felépítményű és a veszélyes anyag szállítására szolgáló járműveknél.
Én nem látom, hogy csak olyat lehet felszerelni amin "jóváhagyási jel" van.....
Persze ez nem törvényszerű,mert vannak akik buziskodnak,de ha majd esetleg lesz ilyen razzia meglesz ennek is a kiskapuja ugyanúgy mint más szabályoknak.Majd talán pár ezresért vagy 5 üveg sörért lesz E gravirozás meg papír is
Én is használtam vettem a gépemet mint sokan mások és semmilyen papírt nem kaptam a kipufogóval kapcsolatban.
Hogy igazoljam, hogy gyári és eredeti ha nekem sincs papírom róla?!
Remélem nem lessz semmi szigorítás...bár már pletykálják
Az én dobjaim e betűsek meg van hozzá kisfüzet abban (külföldiül) abban van homlogation os pecstes aláírt bizonyítvány kinéztű valami..EC-Directive 97/24/CE dd.june 17,1997 bla bla bal meg a kipuff azonosító számai....Na de van egy bibi..a Suzuki Sv 1000 szerepel rajta...ezt nem tudom baj e?
Mondjuk a kipuff kódját gugliba ütve találtam már Ducati Monster 600-900 ig de Raptorost sehol sem...így nem teljes a kép.Lehet szkennelni kell aztán átírni és nyomtatni