Suzuki SV 650 / 1000

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

közben megoldottam.Teljesen máshonnét vettem a jelet,és jó lett. 😃
Sziasztok.
Kis segítséget szeretnék kérni.Haver vett egy bringát SV650 2000 évjárat.És meg kért hogy segítsek már fokozat kijelzőt be szerelni neki.Már vagy 5 fajta motorba csináltam, de ez most kifog rajtunk.Glpro-xtype G2 + a kábel köteg hozzá,GPX-S02.Na most ott tartunk, elvileg minden jól beszerelve "de mégsem jó valami".A sebességérzékelő csatlakozó,a lámpa búrába meg találtuk.Mivel első kerékről kapja a jelet.kapcsolási 12V oké.A paksaméta azt írja hogy a jelgenerátor ,két pólusú zöld vezetékéhez,csatlakotassuk a GPX zöld/fekete kábelit.Ez is ok.Gyujtás rákapcs,vissza számol,és lassan villog a L-betű.Oké. Vissza gyújtás le,ura rá ad indít....na és itt nem kezd el,villogni gyorsan a L betű. Ennek oka hogy nem kap RPM jelet.Pedig mindent a leírtak alapján,és oda is lett kötve.Nagyon semmit nem lehet el rontani,csatik adott 12v kimérve,adott..nem lenne jó a kijelző nem is mutatna.Talán ami maradt az a RPM jel.Valaki esetleg bírna segíteni,vagy tanácsot adni?Vagy valakinek esetleg ha ilyet használ,fotókat tudna küldeni, hogy az övé hogy van?Válaszokat ellőre is köszönöm.
https://auto.jofogas.hu/fejer/Suzuki_SV_1000_fekmunkahenger_124687709.htm
Egy olyan országban, ahol mindenki fordítva ül a lovon, nem meglepő! Bár ez szerintem kivetíthető az egész EU-ra!
Nem engedélyezett a normális lámpa. Amivel normálisan láthatna az ember és láttatná magát. Sem biztonságosabb hátsó villogó! Bár szerintem a homályokat ez sem tartja távol, de picit lehet jobb volna. Én speciel kék-piros villógóval biciklizek és egy szót sem szóltak a rendőrök, amikor megkérdeztem, hogy basztatnak e majd érte. Nem piszkálnak, de a sok fogyatékos meglepődve kerül ki, de 90%-al jobban figyelnek.
Sőt, manapság lassan mindennemű átalakítás szabályellenes. A nappali fény, a jobb tükör, a jobb fék/kuplung karok, a jobb lábtartó, stb... minden ellenség. De ha majd az elvtársak kötelezővé teszik, akkor meg majd azért büntetnek, ha nincs. Pl miért nincs oldalt lámpa a motoron. Én régen hajnalban jártam dolgozni és a helyi fogyatékosok terepszínű ruhában a körforgalomban vakaróztak a robogóval. Szinte minden reggel majdnem keresztül mentem egyen a félhomályban, amióta a főnökünk veje kicserélte városban a közvilágítást! De nem hogy a robogóst, a gyalogost sem látni meg, pont olyan fasza lett. A biciklisről meg ne is beszéljünk, amikor Batman-nak öltözve megy a járdán, vagy az úton, én meg kanyarodnék be a házhoz, vagy állnék ki, főleg ha még telefont is nyomkod és oldalról belecsapódik a céges autóba.
Hát ezen nem csodálkozom! 🤬
Én úgy tudom, hogy ez nem engedélyezett itthon.
Boldog Új Évet mindenkinek! 😊

Ilyet, vagy hasonlót használ valaki?
https://st2-systems.com/st2-br...
És a tungsram melyik, a sportlight extreme vagy a sima, vagy a megalight? Mik különbségek? Azok nem pukkannak el?
Nemtom, hallottam a Tungsram Sprotlight es Megalight izzoirol, de nincs veluk tapasztalatom. Az angoloknal meg csak a Nightbreaker-t kaptam anno.
Ha már felmerült a kérdés az átalakításokról, van valakinek tapasztalata, hogy a gyári dob palástról hogy jön le a vége? A krómozott rész egyben lejön a belső csővel??? Elvileg pár varrat fogja csak és megcsinálnánk rövidebb belső csővel és utána vissza szegecsekkel,mint a rendes dobokon.
Én is évente inkább kidobom belőle az izzókat. Viszonylag sokat megyek sötétben is, szar ha elpukkan. Az osramok sorra pukkantak el. A Ge-tungsramok jól bírják. H4 és H7 amit használok sokat.
Ez a magyar nálam folyamatosan 14,3-14,5 V közötti kimeneti feszültséget produkál. A felerősítő furat is úgy sikeredett, hogy a Kawán lévő Shidengen furatával annyira megegyező (majdnem), hogy az egyik furatot tűreszelővel plusz egy mm-t kellett oválissá reszelni, de ha kőbunkó ekecselő lettem volna, még alapban is bele tudtam volna kínozni a csavarjait.
Az X-re mindenképp, nekem nagyon bejön egy rács rajt. Én is agyalok az A-ra, de azon annyira nem szép, mint a tieden. Viszont egy philips ledet az tuti teszek a w5w helyére.
Na, akkor itt már meg is van a megfejtés, ha elszarja magát a fesszab. De sajnos a ledes téma nem ez miatt állt le nálam, hanem inkább a jogi háttér. Az erősebb fényerejű izzók meg sajnos nálam max egy évet birtak ki a kocsiban, igy a motorba már nem is teszek. A NightBreaker meg még felet sem birt.
Ez-ez!
A robogómban amúgy egy kínai, ebay-os MOSFET van, az cakk-pakk olyan 7-8 ezer körül volt, az is teszi a dolgát.
A magyar egyébként stabilabban szabályoz kicsivel, ennyit látni a beépített feszmérő szerint.
És ha azt akarja hogy tartós is legyen akkor tegyen bele GE-Tungsram izzót. Sportloght, megalight van választék. Olcsóbb, tartósabb és pont ugyanolyan erős mint az osram.
Teszel fel egy MOSFET szabályzót. Nekem is az van, postával volt 25 körül, plusz a csatik átszerelése.
Ha valalmivel erősebb fényt szeretnél, az Osram Nightbreaker szériának nézz utána. Ugyanúgy 55/60W, nem terheli jobban az elektromos rendszert, csak jobb a fénye. Youtube-on van egy csomó összehasonlító videó.
Köszi szépen! Azt hiszem marad az eredeti lámpa..... Se LED, se fólia.... De azért egy rácsot rakok rá! 😀
https://onroad.hu/2017/01/29/nappali-menetfeny-motoron-szabad-vagy-sem/
Igen, jogilag minden járműnél igy van. Ez a 1990-es Köhém rendelet! Sajnos ezért van a motoros DRL bajban, mert ezzel nem haladnak.
Azt sem szabad alkalmazni, mert van egy olyan bekezdése, hogy amikor elinditod a motort, abban a pillanatban a tompitot fénynek kell mennie. Az utolagos xenon szett meg pont olyan, mint a led. Van, de nem lehet használni utólagosan!
Én fesszabályzó miatti mókolásra értettem, hogy érdemes e!
Hogy beraksz egy plusz fogyasztót, hogy a többlet áramot ne a fesszabályzóra terhelje.
De,ha már a melegedést nézed, ki tudja, hogy ez az extra hő mit tesz a gyári lámpád hátuljában. Mert ezek a ledek nem azon a hőfokon dolgoznak. Ennek is járj utána külföldi fórumokon. Ezeket el szokták felejteni, hogy pl a extra fényerős H4 nekem simán összeolvasztotta a csatikat a kocsimban. Majd kicseréltem porcelánra, ekkor meg inkább szétrobbantak a izzók. Na mindegy is.
Te döntöd el, neked mi kell, meg a rendőr és a műszaki vizsgabiztos....
Ezért én simán cseréltem a gyári mz kormányt, 675r magurára. Mert az r-est gyárilag azzal adták ki extra felszereltségként.
Semmit nem kellet ugye faragni sem, befogót csavarokkal is kaptam hozzá. Fasza kis kormányom van. 😀
Úgy tudom, ez EU-s dolog. A briteknél a brexit óra lehet ilyesmivel játszani, előtte ott is bukta volt a műszakin ilyenért.
A kocskinál több a varia, mert adott modell sokféle felszereltséggel elérhető és sok esetben adódik olyan, hogy pl. a fapados Opel Astra halogénnel van szerelve, de ugyanaz a kocsi a magasabb felszereltségű csomagban tartalmazott xenon lámpákat. Így az adott modellnek a típusbizonyítványa tartalmazza ezt és a fapadosra utólag rá lehet tenni a xenonos eredetit vagy egy azzal azonos utángyártottat.

Ha az SV650x-nek lenne egy spéci felszereltségű változata, ami mondjuk LED-es lámpatesttel jönne ki a szalonból felárért, akkor átalakíthatnád. De nem így van.