Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pár éve meg (olyan 20-25 )az volt a divat, hogy mindenki sárgára színezett izzót rakott a lámpába.Szerintem meg a xenonnak egy előnye van, az alacsonyabb áramfelvétel.Utasként ültem egy autóban a múlt héten és rá kellett kérdeznem, hogy ég-e mindkét lámpa? Vizes ut, szemerkélő eső.
ahhh, bocs, én meg nem olvasok alaposan...
Te is kevered a lument a kelvinfokkal...
A lumen a fényerősséget adja meg, annak semmi köze a sárgássághoz. Viszont a színhőmérsékletnek (kelvinfok) van, az határozza meg a fény színét. A 3000K kb sárga, a 6000K kékesfehér.
sajnos látszik, hogy nem tudod, mi a különbség. A sárga fény amit az izzók kibocsátanak alapesetben alacsonyabb LUMEN-ű mint a xenon. A mellett, hogy a xenon fényterítése nagyobb, a nedves útfelületen az elnyelődése kisebb ezért jobban látsz vele. Ha sokat vezetsz akkor tudod, hogy amikor eső esik vagy nedves a bitumen akkor a sima lámpával alig látsz, a refivel is kevesebbet. Ilyenkor a xenon sokkal jobb. Ködben a visszaverődése kisebb, ergo itt is. Száraz úton a fényereje magasabb.
Az, hogy nem állítatják be a parasztok a lámpát, az nem a xenon hibája. Egy soima halogén is vakít, ha el van állítódva.
"A múltkor kellett sötétben vezetnem"
Üdv a klubban. Én évente kocsival motorral ( sajáttal) megyek 35.000-et, a céges járgányokkal kb. ugyanennyit. Szerinted csak nappal, ugye?
Szép napot mindenkinek! Olvasgatom a xenonnal kapcsolatos írásokat,és nem értem az egészet.Szeretném hinni, hogy nem csak az autósok motorosok zsebéből újabb pénzkihúzás.Az emberi szem a fényspektrum sárgászöld tartományára a legérzékenyebb,(próbáljátok meg estefelé kimenni az udvarra sárga -monitorszemüvegben)és a xenonlámpának nem biztos hogy ott van a maximuma.A kékre festett halogénizzókról nem is beszélve!kiváncsi lennék egyszer objektív mérés alapján milyen eredmény születne.Erős a gyanúm hogy a filmes mondat jönne elő:"Egy bolond százat csinál".A napokban ugy adódott,sötétben kellett vezetnem , és ennyi (sza..)rosszul beállitott lámpával hosszú ideje nem találkoztam.meg még "xenon" is?!POHI-nak adok igazat.
Mondjuk lehet... , de akkor tényleg állíttassa be az aki felszereli a verdájára mert tényleg elképzelem néha hogy az úton közlekedőket mennyire elvakítja az a xenon ami engem is zavaróan vakít pedig sokkal magasabban ülök és nem is szembe jön velem a jármű, meg hát nem is kell kormányoznom és nem jön senki a sötétben velem szemben akit esetleg elütnék.
Amúgy nekem már olyan kocsi van, amiben gyári bixenon van. Nekem is van, hogy pofánnyomom refivel a balfaszt, akinek háromfelé világít a lámpája, csak az útra nem.
A motoromba beraktam, sajnos Pesten alap, hogy lássanak, ráadásul xenon refivel járok nappal, és még egyszer nem villantottak érte. Éjszaka leveszem tompítottra, de mivel az is be van állítva, ezért nem zavaró. Viszont a technikát ne temessük már pár balfasz miatt.


Pohi, kocsiban egyszerű megállapítani, ha a lámpát takaró hátsó műanyag ki van fúrva kör alakban, és egy vagy két vastag kábel van benne, akkor utólagos. Egy gumitömítéssel teszik vízmentessé.

Nekem előtte olyan kocsiban volt, ami projektoros, egyszer sem voillantottak rám. Tény mondjuk, hogy a beszerelést követően BEÁLLÍTATTAM A LÁMPÁT.

Kawa, látva a képeidet gratulálok, az olyan emberek mint te mentik meg a roncsokat. Hajrá.
Mondjuk lehet ezt szőrszálhasogatásnak is venni, de én a héten már 2 olyan autóval találkoztam hála a korai sötétedésne, ami mögöttem jött és a szememet kiolvasztotta volna ha nem kapcsolom lejjebb a visszapillantót. Amik meg szembe jöttek arról ne is beszéljünk. Előbb utóbb a sok marha miatt eljutunk oda, hogy e miatt is baszogatás lessz........ezer éves jettába miért a xenon a legfontosabb, mikor majd szét esik?
De a lényeg az, hogy a szabályok szerint nem tehetsz bele xenon szettet csak erősebb fényű izzót.
Újságban olvastam....
Üdv!
Nem találom a xenonnal foglalkozó cikket, be tudnád linkelni?
Kíváncsi lettem rá.
Én is azt olvastam, kiokosodtam belőlle. Nade, itt a kérdés, hogy a helyszínen hogyan döntöm el kétséget kizárólag, hogy xenon szett vagy csak a motorrevűben is ajánlott xenon hatású égő van e az autóba vagy motorba szerelve? Ez ugyanígy kérdéses a fóliázásnál, bár ott mind buktás mert az opel gyári színezett üveg is mebukik a vizsgán nem hogy még fóliát tesznek rá. A 3. kérdést a gyorshajtás topicba írtam, olvass oda maci ha ráérsz, mert a gallytörő rács sem egyszerű eset.
Nevess csak ugyanis nem a revüből és egyéb szennylapokból tanultam me gszerelni akár kocsit akár motort,meg asszem pár év tapasztalatom már van mitől döglik a légy.
Majd jön a xenonokra is a 300e bírság egyből nemlesz ilyen virgonc a sok okos szagértő.
Remélem az összes kokányolt xenonos veled szembe fog menni,részemről a vita lezárva.
te sem leszel már zseni soha.....egy 1973-as rendeletet citálsz. Motorra hová szereled a fényszórómosót?
Az elektronika hogyan követi a az út szintváltozásait, erősebb fékezéseket?
Olvasd el a decemberi motorrevüt.
Remélem a sok vakító vadbarmot jól megbünteti a rendőr majd!(Legyen az kocsi v. motor)

Csak autómatikus szintszabályzóval és fényszorómosóval lévő járműbe építhető be xenon!
Nem véletlen!
bazmeg ezé a 100 forintér gondolkodtattá? holnap elpicsázlak ezért
én is tapasztalatból írtam, hogy jobb az 55w. Én 35-öst cseréltem 55-re, és nagy változás.
a H1-es szett 14600 Ft./ pár
a H7-es 14500 Ft./pár
két h1 asszem.vagy 2 h7
tuggya faxom.ti szereltek
milyen foglalata van?
Sziasztok!
TAPASZTALAT! szemmel nem veszed észre hogy 35 vagy 55w szett van benne,, szereltem mindkettőt saját automba 55w van de a másikba már csak 35w,, 6000k vettem tökéletes,, ja Bixenon... ja Dcs-tuning.hu!
és télen a lámpa aljára ráfagy a jég csak ennyit a hőröl,,,,,,,,,,, 10w égő melegét adja! csak a vizet nem szereti!