pedig itt még a gree kedvezmény se volt mert használtat tettünk fel, de most mondja a nej hogy még 8 ezer volt a tisztítás
amúgy már ez is 20 ezer
kb 1,5 méter csövezés kellett meg 1 lyuk a vályogfalba, a villany részét én csináltam
3 éve se jött ki annyiból. mondtam, én 2009-ben már 40-ért raktam anyaggal 3 méterig, akkoriban az volt a dijazása. Huszból 3 éve se jött ki az anyag se. Ha meg volt segédje akkor már ráfizetés volt, de ha egyedül ment a nápolyi se maradt meg neki. Ugyhogy valaki hazudik.
Jelenleg a 70 is baráti ár. Annyiért ismerősnek teszem fel.
ha én lennék a vezér itt 10 emberből 11 meggájver lenne, a heti kötelező munkaidő meg 12 óra 😂
amúgy én mindig azt csináltam amit az ügyfél kért, de amikor felmerült a kérdés hogy a 16 ezres fém szűrőt mossam-e ki egy doboz féktisztítóval valamiért mindig azt választották nem akartak újat rendelni
amúgy mitől lenne több pénze az itteni embereknek abban az esetben ha mondjuk a kaeser gyári szerviz elvisz 1 millát a cégtől? attól több lenne az ott dolgozók fizetése?
Végűlis az egész országotel tudnád működtetni aprópénzből, meg mókolásokból. Aztán csodálkozol hogy feléték mindenki panaszkodik hogy nincs lé a boltba kőlteni, de aki dolgozik ott az mind igy gondolkodik😅
ja a kompresszor
egy 30 millás kompresszor 3 ezer órás szervize kb 1 milla, ebből 400 felé van az anyag
2 műszakban évente nagyjából 2 cserére lehet számítani folyamatos üzemben meg majd 3 csere
namármost ha megmókolják okosban még ha gyári szettet vesz akkor is megéri a garit elhagyni a fenébe
de ha csak olajat meg szűrőket cserél az nincs 200 ezer se, a pár kacat meg ha tönkremegy akkor csere
csomó fém szűrő van ami mosható, a szelepek is lényegesebben többet bírnak stbstb
szóval ha nem számít a 100% üzembiztonság és van tartalék kompresszor akkor sokkal jobban megéri a minimum karbantartás mint a gyári szerviz
persze egy merci vagy egyéb nagyobb cég nem baszakszik ilyennel, de nem ez az igazi magyar valóság
csomó szelepet csiszoltam már be vízpapíron és tökéletes lett, leginkább csak felrakódások voltak rajta
pl egy ilyen régebbi kompresszor szelep cserét 2000 órára írja és ilyen huszonezernél szakad szét és van a gépben 5 ilyen szelep(csak a méretek másak) https://www.ebay.com/itm/235253097162
többnyire egy illesztő stift kopik el azt egy egy fúróval lehet helyettesíteni egy ideig, ha törik a kacskaringós rész akkor kell csak cserélni, vagy ha a stift elbassza az érintkező felületeket
szóval a trehányság kifizetődő sok esetben
nektek ez fura mert nálatok az üzembiztonság a legfőbb cél, a gazdaságosság sokkal utána van
Én jutunbon úgy láttam,hogy 80% ig jó tőlteni azóta úgy tölti a nej. Ha megyünk vele messzebbre akkor van feltöltve 100-ig.(Kezeit széttáró) Fogalmam sincs ez jó e vagy rossz?
külön vezetéken megy a bojler az órától, nincs kötés sehol sem útközben
ilyen huszonéve lett fejlesztés automata mosógépre de nem tudtuk kihúzni a vezetéket a csőből aztán húztunk újat a mosógéphez
teljes vezetékelés meg macera fél házat szét kellett volna vésni, otthon se csinálom meg inkább telivettem mü2 csővel a padlást
Kompresszorban is minek cserélni olajat, hiszen megy az tovább is, tök felesleges.
Aztán meg hogy sokba kerül a felújítás, és csodálkoznak rajta? Hát ugye kellett volna a karbantartás, de utólag mindenki okos.
Egy vacak zizegő csatlakozást mi a faszért nem lehet újra szerelni? Rácsattintod a wagót a szétégett alu fosra, ha precíz akarsz lenni még wagó pasztát is nyomsz mellé, aztán újabb 40 évig nem ég le a ház.
a kínait ne keverd a teslával 😂
amúgy nekem a házi akku is tud már ezred voltra balanszolni már 50% felett is eredményesen mert valahogy onnan indul be
Az én bidém szól, ha nincs 100%-ig feltölve sokáig, mert akkor tudja balanszolni a cellákat. Nálam ritka az ilyen üzenet, mert nagyrészt 100%-ig töltöm.
én egy teslás emberrel beszéltem, azt mondja 4 éve van meg a tesla, olyan hatótáv parában van hogy eddig még talán 4-5x volt a kocsi 100% feltöltve, mindig csak 80% tölti mert szerinte így örök élet
nem biztos de mintha 170ezer lenne benne de erre nem vennék mérget de jó sokat használja, 400km kb 5 ezer otthon töltve
Meséltem nagyjából hol melózok és itt vadiúj kocsikba építik be a hűtőket kicsitől kamionig, most épp több ford tranzitba és látom, hogy levette a kartert a szerelő, kérdem, hogy ezt miért? Mondta megy a kukába (40km-es 2.2-es új autó még nincs forgalomban) mert különben nem tudná a kompresszort feltenni és van hozzá szerelő kit amiben 2 darabos alu karter van amin van rögzítés a komresszornak és kiderült, hogy ford szervizben dolgozott pár éve és beszéltünk az olajos szíjról, ő is azt mondta amit te, hogy 140-160000 a szíjcsere előírás, de soknak már 100000-nél elment az olajnyomás mert a szűrőt teletolta morzsalékkal ezért ő inkább 80-100000-nél cserélné meg az olajat 15000-nél.
Az csövezve van de ekkorra tönkre szokták baszni .a festők. Vékony csőbe megy és fatiplikbe érkezik. A két ajtó között van általában két 65ös doboz egy más mellett, onnan indulnak egy alá a kapcsolokhoz a wc lámpa, fürdöbe kettő, egy a dugaljhoz( van ahol kettő van abbol is) egy pedig a mosdó felé. Ha van kamra akkor oda is megy egy a lámpa alatta kapcsolo kombóhoz.
A csöveket sose vésnéd ki, a panel közepébe öntőtték a betonba
így kell hagyni mindent, a régiek tudtak építkezni.....
anyáméknál 40+ éve zenél a vezeték ha fűt a bojler aztán semmi baja
haver amit vett teljesen egybe volt olvadva minden vezeték de a bakonyt akkor se verte le
szóval ez most tökéletes ne piszkáld, inkább kurvázd el az új vezeték árát 😂
Itt is így van, ma kaptam meg a lakást és meglepődve tapasztaltam hogy így van. Átmenő furatok vannak a szerelvénydobozoknál, és a fal közepén egy csőben jön a vezeték, ki sem tudnám vésni olyan mélyen van. A fürdő vezetékeit hol keressem? Azok külső oldalon a festék alatt horonyban mennek? A lakáselosztóról nem ment fel a kép, tényleg szarakszik a fórum😁
Az betonba van öntve, és alul felül középen minden csövőn doboz. Létezett olyan is hogy mm fal lett a csőbe huzva. Gondolom ahogy a piacgazdaság engedte az anyaglátást.
Statikus kellene minden véséshez különben ha egyszer feljelentenek kurva nagy birság megy. Rám egyszer már sikerült rámhivni egy köcsög szomszédnak mert épp leesett a karnisa aztán azt állitotta miattunk. Szerencsére csak három rövid menyezeti bevágás volt de abból is oltári balhé lett.
amúgy már ez is 20 ezer
kb 1,5 méter csövezés kellett meg 1 lyuk a vályogfalba, a villany részét én csináltam