szedtél már szét mostanában savas akkut?
olyan vékonyak a lemezek mint a papír lap
az egyik pólus ólom lemezei teljesen elolvadnak csak a felső pár centi marad meg
aztán hiába van 12,5 volt feletti feszültség amper szinte semmi
na ezt baszathatod bármivel soha nem javul meg
ami a szünetmentesben volt kicsi akku az is ilyen volt
Csak feszültség kérdése. A döglött akkuk egy részét vissza lehet hozni. Én hegesztő trafóval csináltam 😆
Nem kell nagyon csak megszikráztatni, aztán ledobja a passzivált réteget magáról az elektróda és egy darabig megint megy.
Persze ezek a fos környezetbarát akkukban már nincs semmi tartalék, a drágákban sem, ami meg tényleg bírja az olyan drága hogy simán nem éri meg a nagyobb élettartam. Szóval meg kell venni a legolcsóbb fostalicskát. Az is ugyan addig bírja, mint a drágább fostalicska ahol a matricáért fizetsz.
Eleve ólom akkut már régen el kellett volna felejteni minden járműben, csak túl jó bolt a filléres akkut vagyonokért elsózni a sok hülyének.
Nagyobb ciklusszámú AGM-eket, amik már halálukom voltak, 10C-vel töltöttem... tudod mi történt velük? javultak!
Egyébként ezt a "regisztrált akku" meg :speciálisan töltéshez illesztett" dumákat már 2015-ben megpróbálták megetetni velem 😁
Régi bmw-ben nyolc év után feküdt le a gyári akku, persze egy hideg karácsony előtti napon 😬 telefonálgattam kétségbe esve, de mindenütt azt mondták, hogy "ó bmw speciális akkumulátor kell bele" ami egyrészt nem volt sehol, másrészt háromszor annyiba került... na erre átmentem a szembe lévő autósboltba és megvettem a legolcsóbb jászplasztikot, ami még kisebb is volt valamivel... gondoltam bírja ameddig bírja, csak tizenezer Ft volt akkor és kellett.
Na, 7 év múlva azzal adtam el 🤣
azért a savas akkuk között is vannak eltérések pl léteznek sokkal magasabb ciklusszámúak is mint egy átlag indító
plusz olyan is aminek a szerkezetében sokkal vastagabb ólom lemezek vannak ami a nagyobb áramokat jobban bírja
ellenben a töltésnél nagy csodák nincsenek
1c töltéssel az összeset ki lehetne nyírni villámgyorsan, persze csak ha képes lenne annyit felvenni
de szerintem 0,5 c se vesz fel egyik savas se
Igen, ez a fő marketing irányvonal, kb egyenértékű a "7 fok alatt téli gumi" című dogmával... régi bevált módszer, sokszor kell ismételgetni és akkor igazzá válik... 🤣
Szerinted az akkumulátor a 10C terhelést bírja, az 1-2C töltést meg nem?
Na de abba is hagyom, mert a végén úgyis én leszek lehülyézve 🤣
Nagy dilemma volt ez, amikor bejöttek a start-stopposok. Volt elmélet,ha kikapcsolom akkor jó e a sima akku. A válasz minden esetben az volt, hogy nem azon van a fő hangsúly. Sokkal inkább a kiugró erősségű töltés, amit a hagyományos akku nem tud kezelni. Végül ez a spórolás többe kerül. Ráadásul Sokkal hosszabb életű a start-stoppos akku.
miért vesz az ember olyan kocsit amiben egy akku cserét se tud kifizetni???
mit fog tenni az ilyen ha kell valami izmosabb szervizelési költsége lesz??
Nézd, egyszer valaki említette itt, hogy a start-stopos rendszernél a generátor is más és nem 10 amperekkel töltöget, amikor töltöget. Kocsikkal nem foglalkozom, ennyire egyszerű - ezért kérdeztem vissza, hogy jól sejtem-e.
Nekem kicsit fura, hogy te és kawa, mint két villanyos szakember, ennyire nem vagytok képben az akkumulátorral...
Az akku alapvetően egyszerű jószág, csak marketing okból az egész problémakör túl van lihegve.
Hat,ilyen a popszakma.Lóvé legyen sok.
Jelenleg egy vadiuj vizpumpa van tetitéken.
Telibasztak piros pasztaval,de méééééé?Mondjuk ahol lehetett ment a piros paszta.
Levakartam,de nem lehet uj tömitést venni,csak uj vizpumpaval,szoval ujjjééééé,van két uj vizpumpám.🤣
Ez szokott az indok lenni. Viszont a legtöbb uj autóban pláne a start-stopba smart töltési rendszer van, akku tipushoz illesztve. a ford még galádabb mert ott háromszor annyiba kerül mert eu alacsonyba nincs kiváltó.
Szóval a spórolás vagy bejön vagy nem.
és igen, nem mindig tölt, csak ha a töltő elektronika úgy itéli meg, hogy szükséges mert mondjuk 60 százalék alá ment a töltötségi szint
"3. hete jár vele minden nap mindent használva és még könnyen indul" - akkor? 😁 ha nem töltene, ekkorra már rég lemerült volna...
A start-stopot meg minden jóérzésű ember úgyis kikapcsolja...
ui: ha neki ss-al ment 3 hétig, akkor főleg semmi Baja a töltésnek
Vejjelölt vett egy 2011-es start-stop-os 1.6hdi peugeot-t, rátettem a diagot és ahogy nézegettem láttam, hogy 12.5 a töltés, megnéztem multiméterrel is és tényleg annyi volt, felhívták a figurát akitől vette mire a válasz, hogy ez olyan, hogy csak akkor tölt mikor az akksi igényli és mivel nem a belevaló start-stop-os akksi van benne így ezért nem tölt jobban, mondjuk azért ez nekem még mindig kérdéses, de 3. hete jár vele minden nap mindent használva és még könnyen indul, de azért a fene tudja. Nem vágja haza a generátort vagy a töltésvezérlőt esetleg a kondit (ilyenek vannak benne amiket állítólag bánthat a dolog) a nem belevaló akksi?
En mentem erte,minden fasza vot,jelenleg a pici szabadidoben a nagyszervizt csinaljuk,es csodalkozunk a "nemet" szaktudason.
Szerintem valsmikor vasarnap kesz lesz,mrnt volna gyorsabban csak kozbejott egy masik jargany surgos szerelese meg karacsony miatt surusodik a melo.
olyan vékonyak a lemezek mint a papír lap
az egyik pólus ólom lemezei teljesen elolvadnak csak a felső pár centi marad meg
aztán hiába van 12,5 volt feletti feszültség amper szinte semmi
na ezt baszathatod bármivel soha nem javul meg
ami a szünetmentesben volt kicsi akku az is ilyen volt
Nem kell nagyon csak megszikráztatni, aztán ledobja a passzivált réteget magáról az elektróda és egy darabig megint megy.
Persze ezek a fos környezetbarát akkukban már nincs semmi tartalék, a drágákban sem, ami meg tényleg bírja az olyan drága hogy simán nem éri meg a nagyobb élettartam. Szóval meg kell venni a legolcsóbb fostalicskát. Az is ugyan addig bírja, mint a drágább fostalicska ahol a matricáért fizetsz.
Eleve ólom akkut már régen el kellett volna felejteni minden járműben, csak túl jó bolt a filléres akkut vagyonokért elsózni a sok hülyének.
Egyébként ezt a "regisztrált akku" meg :speciálisan töltéshez illesztett" dumákat már 2015-ben megpróbálták megetetni velem 😁
Régi bmw-ben nyolc év után feküdt le a gyári akku, persze egy hideg karácsony előtti napon 😬 telefonálgattam kétségbe esve, de mindenütt azt mondták, hogy "ó bmw speciális akkumulátor kell bele" ami egyrészt nem volt sehol, másrészt háromszor annyiba került... na erre átmentem a szembe lévő autósboltba és megvettem a legolcsóbb jászplasztikot, ami még kisebb is volt valamivel... gondoltam bírja ameddig bírja, csak tizenezer Ft volt akkor és kellett.
Na, 7 év múlva azzal adtam el 🤣
plusz olyan is aminek a szerkezetében sokkal vastagabb ólom lemezek vannak ami a nagyobb áramokat jobban bírja
ellenben a töltésnél nagy csodák nincsenek
1c töltéssel az összeset ki lehetne nyírni villámgyorsan, persze csak ha képes lenne annyit felvenni
de szerintem 0,5 c se vesz fel egyik savas se
ne cigánykodj már, minimum kettő kell
Szerinted az akkumulátor a 10C terhelést bírja, az 1-2C töltést meg nem?
Na de abba is hagyom, mert a végén úgyis én leszek lehülyézve 🤣
mit fog tenni az ilyen ha kell valami izmosabb szervizelési költsége lesz??
Az akku alapvetően egyszerű jószág, csak marketing okból az egész problémakör túl van lihegve.
Jelenleg egy vadiuj vizpumpa van tetitéken.
Telibasztak piros pasztaval,de méééééé?Mondjuk ahol lehetett ment a piros paszta.
Levakartam,de nem lehet uj tömitést venni,csak uj vizpumpaval,szoval ujjjééééé,van két uj vizpumpám.🤣
Szóval a spórolás vagy bejön vagy nem.
és igen, nem mindig tölt, csak ha a töltő elektronika úgy itéli meg, hogy szükséges mert mondjuk 60 százalék alá ment a töltötségi szint
A start-stopot meg minden jóérzésű ember úgyis kikapcsolja...
ui: ha neki ss-al ment 3 hétig, akkor főleg semmi Baja a töltésnek
Szerintem valsmikor vasarnap kesz lesz,mrnt volna gyorsabban csak kozbejott egy masik jargany surgos szerelese meg karacsony miatt surusodik a melo.