Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv! Nekem 90-nél 3000-et forog,a fogyasztás 6.5-7.5 körül van.Az olajszűrő ház meghúzása sarkallatos pont,csak finoman!Szentendrén lakom ha lessz tali és minden összejön szívesen elnézek 1-2 száz km nem akadály.Nem minden nap lehet fj-ket látni főleg többet egyszerre.Most MOTUL olaj van benne de gondolkodom hogy majd CASTROL-ra váltok,bár kicsit elbizonytalanodtam hogy milyen minőségű .Meg állítólag hamisítják is.Na további szép napot mindenkinek.
Na én meg hülyeséget írtam délután. Nem 90 Km/h-nál, hanem 100 Km/h -nál pörög 3500-at a vas.
Teleírom itt a fórumot...na nem baj.
Szóval sikerült szétszedni, lánckerekek rendben, de azért a csere majd rájuk fér. Picit lazítottam a láncon, kattogás teljes mértékben megszűnt, nagy csendes lett. Viszont így meg 3500 és 4000-es fordulat között hallok valami rezonanciát a motorból, se alatta, se felette.
Na mindegy, egyenlőre gurul a gép , köszi a segítségeket!

Üdv!
Sikerült levennem a kislánckerék burkolatát. csak a kuplung munkahengert kell levenni, az olajszűrőt nem kellett bántani. Nem fészes a lánckerék de a csere rá fog férni.

Szerintem én is 17-es és 39-esnél fogok maradni.
Én a fogyasztásom még nem tudom, majd következő tankolásnál számolok.
Nálam 39-es van hátul, és asszem 17-es elöl (csak tippelek, mert a szerelő elfelejtette ), így 90 Km/h-nál 3500 a fordulat. Pár hete cseréltem láncszettet, addig 40-es volt a hátsó. Igazából fogyasztás csökkentést akartam vele előidézni, ami sikerült is, kb. fél litert számít a dolog.
Most mégegyszer átgondolva a dolgot, lehet még sem esek neki.
Mivel ha leveszem az olajszűrő házat, akkor ha jól gondolom elkezd folyni az olaj, és az olajcserét is jövő hónapra tervezem. Így lehet érdemes a kettőt egyszerre csinálni. Gondolom, mást már jól gondolom.
Addig picit lazítok a láncon, hátha segít. A tünet az, hogy egy ponton ugrik, vagyis inkább kattan egyett a lánc. Ott valószínűleg túl feszes.
Erről jut eszembe, ahogy nézegettem a neten, úgy látom, hogy 110 szemes lánc kell, előre 17-es, hátúlra 39-es lánclkerék kell. De valahol 40-eset írnak. Nekem 39-es van hátul. Szerintem maradok a 39-esnél.
Szia!
Köszi, nagyon is sokat segítettél! Éreztem, hogy valami még nem engedi, de akkor most már megvan. Délután neki is állok. Sajnos meg van nyúlva a láncom, úgyhogy nemsokára lánc és fogaskerékcsere, de ha lehet, picit még motoroznék a cseréig, de ahoz meg először rá kell nézni a kislánckerékre, hogy hogyan áll.

Én Sátoraljaújhelyi vagyok.
Én várpalotai vagyok.

Szerintem az lenne a legjobb mindenkinek, ha találkoznánk valahol az ország közepe környékén, ami senkinek nincs annyira messze. Aztán onnan mennénk el valahova ahol akár letáborozhatnánk éjjelre is.

Javaslatok ?
Szia!

Ha minőségi olajról beszélsz akkor a castrol pont nem az, a Motul az minőségi olaj a motorok területén. A kuplung az pedig nem ugyan olyan kopó felülettel van ellátva, az olaj pedig más-más felülettel máshogy lép kapcsolatba. A fogaskerékvédő levételéhez sajnos le kell venni az olajszűrőházat és kuplung munkahengert is :(:( ez nem a legjobb hír de sajnos így van. Remélem sikerült segítenem.

A találkozó akár lehetne egy együt otorozás is esetleg egy este valahol. Én Miskolci vagyok. Ti hová valósiak vagytok?
Sziasztok!
Újabb számomra izgalmas kérdéssel fordulnék hozzátok.
Szeretnék hozzáférni a kis lánckerékhez. Annak a burkolatát elvileg 3 csavar fogja. Azokat kivettem, a váltókart lehúztam. Így már egy picit tudom mozgatni az alját, de mintha még valami fogná, e teteje meg sem mozdul. Valamint ahogy mozgatom, agy picit mozognak a körülötte lévő dolgok.
Valaki tudna mondani valami okosat nekem?
Az olajjal kapcsolatban az a véleményem, hogy nézzük meg mikori kiadású motorjaink vannak. Ennek tükrében gondolkodjunk el azon hogy akkoriban milyen minőségű olajak léteztek, és hogy milyen olajat javasoltak pl. a gépkönyvben.
Üdv!

Nagyon örülök, hogy kaptam válaszokat, épp azéert kérdeztem, mert érdekelt a vélemény.
Én magam is gondolkodom azon, hogy jó lesz-e a szintetikus, mert pro és kontra lehet olvasni. Bár én a mellett vagyok, hogy a "jobb" olaj, ami persze egy viszonylagos dolog, az valamivel minden valóban jobb. Ezért mennék a castrol teljesen szintetikus olaja felé. Szerintem bár ebben egyáltalán nem vagyok biztos, a kuplunkgban nem tud galibát okozni, hiszen a kuplung az kuplung, ha olyan motorba való amiben közös a kenés akkor jónak kell lannie. + Egy szintetikus olaj később "nyíródik el" a váltó miatt. Még vacillálok, olvasgatok, és várom a véleményeket.

Még sosem voltam semmilyen találkozón, de egy FJ-s re lehet elmennék. És bár a motort nem zavarja a távolság, azért engem érdekel valamelyest.
Helló !
Az FJ találkozó természetesen tervben van . Még nem tudjuk hogy mikor és hol, bár igazából csak a mikor a cinkesebb kérdés (mégis csak FJ-sek vagyunk, nekünk nincs távolság) , ezért jó lenne ha mindenki megírná erről a véleményét.

Tehát ?
Szia!

Nekem is FJ1200-esem van. Ha motorolajat cserélnél akkor csak is MOTUL. Nem ajánlom a szintetikusat, mert nekem az előző tulaj szintetikus olajat tett bele mielőtt eladta, és szét is égett a kuplung, és nem volt olcsó még utángyártott lamellákkal és tárcsákkal sem. Én MOTUL 20w50 használok, és meg vagyok elégedve vele. Nagyon szeretek vele motorozni, persze ha van rá lehetőségem. Jó lenne összehozni egy Fj-s találkozót mit szoltok hozzá? Remélem segítettem a döntésben.
Üdv!
Köszi a válaszokat. Szerintem 10w50 mellett fogom letenni a voksom. Talán Castrol Power 1 Racing lesz, még azt kell átgondolnom, hogy a teljesen szintetikus olaj nem lesz-e problémás. De nem hiszem.
Jó motorozást mindenkinek!
Szia! Én meg MOTUL 5100 10w50-et.
Üdv,
én Castrol Actevo 20w50-et használok.
Üdv.
Mivel még lényegében friss FJ tulaj vagyok, így most közeledek az első közös olajcserénkhez. Érdeklődnék, milyen olajat ajánlottok a gépbe. A szervízkönyv egy elég fura ábrát mutat, ami a hőmérésklet függvényében 10w30 és 20w40-es olajat említ. Én 10w40 vagy 10w50-ben gondolkodnék. Talán az 10w50 a léghűtés miatt jobb, bár mivel nem igazán kínzom, lehet a 10w40 is ideális.
Szóval? (:
Most találtam a fórumra jó lesz jövök
Köszi.

Feltöltöttem majdnem az ablak tetejéig, azóta nem jött elő a gond.

Ha le van tapadva akkor szerintem egyből világítana és utánna elalszik mikor megmozdul az olajszintmérő.Furcsa hogy később világít.Talán próbáld meg a maxra tölteni az olajat hátha jó lessz.Mikor beindítottam olajcsere után világított a visszajelzőm mert felkapta az olajat és leesett a szintje pedig 3.6 ot raktam bele.Miután kiegészítettem 4 literre hibátlan lett.Várom a fejleményeket.
Szevasztok, megkérdezem itt is :

Néha felgyullad a piros olajszint visszajelzőm, viszont az olaj a kisablaknál mindig legalább félig van. A Yamaha szerelőm szerint lehet egy kis kosz az olajban, az pedig feltapadhat a szintjelző gombára. Általában hidegindítás után 1-2 perccel gyullad fel a visszajelző. Szerintetek mi lehet itt a krampusz ?
Üdv!Valszeg a tűszeleped nem zár el,ami lehet kosztól és a hegyén lévő gumiréteg kopásától is.Felújítókészletet lehet kapni hozzá (tűszelep+fészek+úszóház tömítés meg 2db o gyűrű).Láttam olyan 5-6 ezer ért valahol és márkakereskedésben 12-t mondtak rá per karburátor.Ezek nem friss árak érdemes lenne utánnajárni pontosan.Ha már szét van szedve az úszószintet is ellenőrizd mert attól is túlfolyhat.
Sziasztok... csak nagyjából futottam át a fórumot, ezért segitséget kérnék az FJ 1200-as karbim gondol egyet és a 3-4 -es összekötő vastag csőből folyik a benzin, szétszed, kipucol, visszarak, majd karika, akkor meg valamelyik felső vékony csőből csöpöget a benzin.Valakinek valami ötlete? Ősszel is emiatt szedtem szét, de akkor csak a 2 -es karbi csinálta ezt, majd elmult. Lehet hozzá szerezni valahol valami karbi javitó szettet?