Netoom. Van ismerősi körbn gázos kocsi, vezettem is már olyat, és nem volt nagy különbség. Csak a tankolási számla.
Etanolra frissen átalakított Ignist vezettem pár napja. Megy, nincs különbség (persze a teljesítmény különbséget én tutkó nem veszem észre, mert nem vezettem sokat előtte)
Ha tudok a fabia-ra majd tiszta etanolos fogyasztási adatot, meg tapasztalatot prezentálni, írok róla úgyis.
Én meg annyira sem,nekem csak gázos autóm volt ,de többé nem lesz az biztos. Akárhogy állítgatták,sosem ment úgy mint benzinnel,és csak akkor érte meg,amikor még palackból pumpáltuk át a tartályba. Igaz akkor egy palack csere ára 1200ft volt. De csak a nyűg volt vele.
Igen, utána is néztem mit írnak róla. Hát elég vegyes benyomást keltett bennem!
Az etanolnak mint üzemanyagnak a benzinnel összevetve egy jó és sok rossz tulajdonsága van. Rendkívül jó, 105-ös oktánszámnak megfelelő kompressziótűrése miatt (újra) alkalmazzák oktánszámnövelő adalékanyagként, és önmagában vagy benzinnel különböző arányban keverve kiválóan használható versenybenzinként. Rossz tulajdonsága, hogy kb 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás kb. harmadával több.
További rossz tulajdonság, hogy az etil-alkohol nemcsak az agyi idegpályákat károsítja (lásd még: "elitta az eszét"), hanem a gumi alkatrészeket is. Olyan autóknál, ahol az üzemanyag gumival érintkezhet (flexibilis benzincsőszakaszok, gumitömítések), nem érdemes etanollal kísérletezni. Az alkohollal érintkező tömítések jelentős mértékben kitágulnak: 20% méretnövekedés már jónak számít, így hosszabb használat esetén ne várjunk csodát az üzemanyaggal akár csak közvetetten is érintkező tömítésektől (pl. olajtömítések, szimmeringek) se. De megtámadja a bioalkohol az alumínium és magnézium alkatrészeket is, és mivel több-kevesebb vizet is mindig tartalmaz, a lemezből készült üzemanyagtartályok sem bírják sokáig átrozsdásodás nélkül
Thom, sztem ez az ethanolozás még mindig drágább, mint egy dízel, viszont az FZR-ben érdemes lenne kipróbálni, már csak a poén kedvéért !
Végülis az oktánszáma nagyobb, itt a dúsítást (porlasztó) minden átalakító nélkül meg lehet oldani, és hátha jobban is menne a vas
Másik 5letem a plazma-ívgyújtás, az is megvalósítási szakaszba lépett nálam (alkatrész beszerz folyamatban, költsége kb. 1000 Ft )
Ui: mit tegyek, szeretek szerelgetni, de hát sajna ( ) az enyém sose roszz, mint a mázlista Fórumtársaké
Etanolra frissen átalakított Ignist vezettem pár napja. Megy, nincs különbség (persze a teljesítmény különbséget én tutkó nem veszem észre, mert nem vezettem sokat előtte)
Ha tudok a fabia-ra majd tiszta etanolos fogyasztási adatot, meg tapasztalatot prezentálni, írok róla úgyis.
kikapcs. szép napot mindenkinek
nagyszerű szerelő vagy
Nem értem
Az etanolnak mint üzemanyagnak a benzinnel összevetve egy jó és sok rossz tulajdonsága van. Rendkívül jó, 105-ös oktánszámnak megfelelő kompressziótűrése miatt (újra) alkalmazzák oktánszámnövelő adalékanyagként, és önmagában vagy benzinnel különböző arányban keverve kiválóan használható versenybenzinként. Rossz tulajdonsága, hogy kb 30%-kal alacsonyabb a térfogategységre vetített energiatartalma, tehát változatlan körülmények között a fogyasztás kb. harmadával több.
További rossz tulajdonság, hogy az etil-alkohol nemcsak az agyi idegpályákat károsítja (lásd még: "elitta az eszét"), hanem a gumi alkatrészeket is. Olyan autóknál, ahol az üzemanyag gumival érintkezhet (flexibilis benzincsőszakaszok, gumitömítések), nem érdemes etanollal kísérletezni. Az alkohollal érintkező tömítések jelentős mértékben kitágulnak: 20% méretnövekedés már jónak számít, így hosszabb használat esetén ne várjunk csodát az üzemanyaggal akár csak közvetetten is érintkező tömítésektől (pl. olajtömítések, szimmeringek) se. De megtámadja a bioalkohol az alumínium és magnézium alkatrészeket is, és mivel több-kevesebb vizet is mindig tartalmaz, a lemezből készült üzemanyagtartályok sem bírják sokáig átrozsdásodás nélkül
Végülis az oktánszáma nagyobb, itt a dúsítást (porlasztó) minden átalakító nélkül meg lehet oldani, és hátha jobban is menne a vas
Másik 5letem a plazma-ívgyújtás, az is megvalósítási szakaszba lépett nálam (alkatrész beszerz folyamatban, költsége kb. 1000 Ft
Ui: mit tegyek, szeretek szerelgetni, de hát sajna (
én ott vettem, a pontos árra nem emlékszem, de azt hiszem olcsóbb volt