Yamaha FZR / FZ

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én mindig féltettem a felni peremét simán pajszerrel feszegetni, így ezeket a széles úthengereket gumishoz szoktam vinni. (a keskenyebb küllőst azt megcsinálom)
Gumiszerelő padot meg nem csinálok azért, mert pár évente gumit kell cserélni. (itt nálunk mindegyik gumiszerviz csinál motorgumit már nagyon régóta)
Már csak valahogy fel kellene pattintani. Neki álltam de a régi gumit nem tudom leválasztani a felniről inkább elviszem valahova csak nem mindenhol tudnak motor gumit szereni....
Igen ezen én is csodákoztam. 😄Nekem a hétötvenes több mint egy évet állt és pöcc. Lehet nem ismeri a 100as benzint a mester. 😄
https://www.facebook.com/29970...
Ezt a "sz&r a mai benzin" dolgot már évek óta hallom, de nem értem én ezt. (bár nem vagyok motorszerelő, atomot sem hasítok..... bár levegőt azt szoktam bontani) (nevető)

Leraktam a gtr-t még tavaly, azzal a benzinnel (tavaly egyszer fordultam vele egy 30km-es kört itt a környéken hogy mozogjon kicsit, amúgy a kovid miatt sztenderen van egy ideje) amit még tavaly előtt tankoltam. Most tavasszal ráültem, beindítottam és elmentem vele fagyizni. (a tank alján maradt egy kevés, mert a kőműves 50-es motorjába ebből szívogattam le, mikor csináltam neki ősszel....az is ment vele)
A Hexagont (4T, 180cm3) beállítom minden évben a garázsba november elején, és április körül hozom ki először. Szó szerint SEMMIT sem csinálok vele (néha már szégyellem is magam) csak eltelik közben 6-7 hónap, aztán ráülök, beindítom és megyek vele, mint előtte. (kezeit széttáró)
A karburátorát 2017-ben szedtem szét utoljára (ez is vákuumos membrános mint az fzr, vagy a többié) mert kiakadt a súbertű a helyéről, ha meg már le van véve akkor.....de nem volt benne semmi. Membrán, minden cucc az van benne ami szerintem még a gyárban került bele. (48e km-nél állt meg a számlálója az előző műszerfalon -én vettem bele másikat- a jó ég tudja hogy mennyit mentek vele így)
Pedig ez aztán tényleg nem lát 100-as benzint, az ENVI automata kútnál szoktam tankolni a legolcsóbb (egyféle van :) 95-össel. (ujjával nemet mutató)

A GTR-ében sem volt szinte semmi, pedig azt is 2018-ban szedtem szét utoljára.

Kétüteműnél oké, mert az olaj kiválik, ha sokat áll és lesz benne az a zöld lerakódás, de tiszta benzinnél semmi sem volt eddig. (kezeit széttáró)

Ezek szerint itt, 50 km-re délre a finomítótól, még nem mernek sz&r minőséget adni egyik kútnál sem. (vigyorgó)
Ott áll a Jawa kb. fél tankkal már vagy 15 éve, abban még az Ősanyag van. Na annak már olyan szaga van mint a nitro hígítónak, ha leveszem a tanksapkát.(hentergős)
Akkor indulhat a racsing. 😁
Igen kettes a tettes. 😁 Én mondjuk a szekunder láncra gondoltam de akkor nyilván álló helyzetben nem csörögne....
Megjött a gumi. ☺️
jaja a 2 es volt a hibás
Ugye nálatok,az ötsebességes FZR-nél a kettes fokozat ment ki,azt cseréltétek?
Hétvégén felbakolom,és meg fogom forgatni,kíváncsi leszek terhelés nélkül milyen hangja lesz.
A vezérműlánc is ciripel olyan 3500-as fordulat körül,de alatta,felette nem.Mikor megvettem már akkor volt nekei egy állandó zörgése,csak a januári 4-fokban dermedt olajjal még nem hallottam,később tavasszal már igen.Kuplung csapágyra tippeltem,mert a kuplung behúzására változott a zörgés,de most Szentesnél már egy jól hallható kopogó,zörgő hang jött elő.Feljebb kapcsolva,kettes-hármasban már nem ,ezért gondolom hogy Zsolti a Kunmadarasi gyorsulással szétajtotta atz egyes fokozatot,illetve megerőltette a tűgörgős csapágyakat,én meg a hegyekben használtam a motorféket intenzíven,valószínű eddig bírta.
Lehet, hogy a lánc zörög?
Kawa is behalt,odavoltunk vele a mátrában,lehet nem bírta a hegyi szerpentint,pedig én aztán igazán nem mentem vele gyorsan.Tegnap hazafelé el is kaptunk egy zivatar zónát,aztán mikor Szentesre beértünk,a körforgalomból kifelé gyorsítva hallottam hogy kopog meg zörög.Nagyobb sebességi fokozaton nem hallom,lehet hogy az egyes fokozat,vagy a melette levő csapágy adta meg magát.Halkan zörög már egy ideje,és a sebességet nem dobja ki,ezért inkább csapágyra tippelek.
A tudás a földből ered, a sok birka meg az égből várja az isteni csodát.😁
Erősen hasonló.(állát vakaró)
A kenyaiak szemében istenné válunk. (hentergős)
https://www.duol.hu/orszag-vil...
Ez az első ami eszembe jutott. (nevető)
Ellenőriztem a szénkeféket, gyári méret 10,5mm. 90e km után ez most 8,6mm, a cserehatár 4,5mm.
Ez a generátor felépítésre szinte ugyanolyan mint az FZR-é, Nippon Denso ez is. Az FZR-nél 100e km-nél írja elő az ellenőrzést, itt ez nincs megadva.
A karburátor szétszedéssel (levenni meg visszarakni ezen ez egy komoly küldetés) és a szelephézag állítással csak magamat szívattam, jó volt minden. Ezen 10e-ként kell szelephézagot nézni -csavaros, villás himbás- de eddig nem volt értelme eltekergetni, mert a nagy pozicionálgatással kb. ugyanoda állítottam vissza, ahol voltak. (mérges)

A karburátorban egy minimális por volt a poharak legalján, inkább folt mint lerakódás. Minden más cucca újszerű.

A féknyergek viszont eléggé tele voltak retekkel, nehezen is mozogtak. (bár ez a hosszú kovid állás miatt is lehet)
A porvédő gyűrűket ugyan vissza lehetett tenni, de rájuk férne már csere. (az egyiket kicsit kigyűrte)
A fékolaj színe ugyan jó volt (3 éves) viszont a kuplungé ronda fekete volt. (pedig együtt szoktam cserélni őket 2-3 évente)

Még az első sárvédő rögzítését kell megerősítenem (kicsit mozog) meg a szöghajtásban kell olajat cserélnem. Meg persze felöltöztetni és hozzá sem nyúlok egy darabig. (a robogóval is foglalkoznom kéne)
Aztán melyik szponzor cég az aminek szivárványos a logója? 😂 😂
Azért az évi pár millió euróért sokan még át is operáltatnák magukat, nem hogy feláldoznák a fész meg twitt oldalukat.(szemüvegét tologató)
Te meg aztán főleg ne háborogj itt, a te fiad! Vagy az anyja nevelte ilyennek? (ujjaival dobolós)
Gane oldal, ok, de csak azt hozta le, amit a féccen meg a Twitteren tolnak ők...
Nem a sponzor írta elő. A szaracén gyerek mondta tavaly hogy a pöcsarcú kereste meg és mondta mi lenne ha térdelnének forma1 verseny előtt. És tüntikézzenek a kirekesztés ellen.