Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt a blkokkrajzot találtam.
Egyértelmű a működése, analóg a tirisztorossal, kivéve a vezérlő elektronikát.
A 8V biztos, hogy cellazárlat következménye.
>"Bent pöccre indult, 5 perc múlva már nem indult. 7-8V volt az akksi fesz."<
Az eszembe sem jutott - ott a rumliban - hogy amikor betoltuk, és nem láttam a feszmérőn töltést, (meg le is dadogott) hogy bekapcsoljam a lámpákat. Lehet, akkor érzékelte volna a terhelést, és megindul a töltés.
Nincs rajzom hozza, de azzal hirdetik ugye, hogy ez nem egy sima diodahid + zener kapcsolta tirisztorok elegye, hanem hogy "IC" van benne.

Lehet, annak ilyen a vedelme. Az se kizart, hogy a 8V nem merules kovetkezmenye volt, hanem mondjuk ket cella komolyabb zarlat miatt kiszallt a jatekbol es a szabalyozo erezte, hogy az aramfelvetel nem az, aminek lennie kene, ezert a pozitiv kimenetet lezarta, hogy ne egjen le a generator alloresz a tulzott terhelestol. Egy sima szabalyzo ilyet nem tud.
Megvolt a próba.
1500-2000 fordulaton világítás nélkül 14.7, világítással 14.4V
Csak azóta sem értem, hogy amikor betoltuk, miért nem volt töltés a 8V-os akksin. 🤔 Generátorral haza tudtam volna jönni....
Nem ismerem a SOLART lelkivilágát. Lehet, figyeli a pozitív diódák kimenetén a feszültséget? Ha az "X"V-nál alacsonyabb, lezárja a MOSFET-eket? Viszont akkor leégeti a generátor tekercseket..... hüüümmm......
Király vagy, köszönöm szépen.
Aliról veszem az o-gyűrűket marékszám, mindig van valami, amit fel tudok használni. A műhelyben nagyon hasznos, hogy nem kell alkatrészre várni, meg az árlrzékeny kuncsaft is örül, ha nem 2000-et fizet egy tömítésért, csak 120 Ft-ot.

Az 5/4 záródugó menete nem passzol sztem. Az NPT.
Köszi srácok, ennyire nem vág földhöz 7000Ft (bár egy tálca sör megvásárlására szívesebben költöm el).
Amúgy az egész onnan indult hogy amikor vittem vizsgára a motort elkezdett füstölni mint állat a kipufogónál...
Kiderült hogy a hátsó henger kipuff szeélepállító deklijéből szivárog a kipufogóra az olaj a lapos tömítés miatt.
Elmentem az oRING-HEZ második alkalomra meg is lett a méret 63x3,53mm, csak egyet vettem próbának (2000Ft, nem is volt nekik 4) rendelni sok helyről lehet készletet, de az aliexpressen meglepődtem 3,2 USD a 4db. Szóval ha már leszedem a szelepfedelet szelepállítás... és el is jutottunk a csavarig... Amúgy tökéletes volt a hézag mindegyiknél, össz 4-5x néztem meg 17 év alatt 1x kellett minimálisan állítani rajta.
Még a vízes 5/4" záródugóra gondoltam, de nem volt időm keresgélni a garázsban.
Nylon, 80-100 fokig jó. Ott a blokk alján nincs annyira meleg, azt túlélheti.
Ugyanakkor ott az alu ingyenpostával 3500-ért...
A műanyagosból van M32-es. Nem tudni a menetemelkedést, és hogy bírja e azt a hőt.
Ennyi pénzért megpróbálnám.....
Háááát nem!
Én biztos kitalálnék valamit.
OEM-ről? 2500 körül szokott lenni.
1L9-11186-00 a valódi cikkszáma és ahhoz képest, hogy mekkora, nem olcsó, illetve min. 2-3 hét, mire megjön
Ha jól számoltam, 7.400.- postával együtt... (azért nem olcsó ☹️)
https://www.motorcyclesparepar...
https://oem-parts.hu/hu/parts/...

Csak a posta nem tudom mennyi...
Igen, lattam mar ilyennel potolva, de az M32 x 1.5 csak emlekezetbol van meg, szoval nem szaz szazalek, hogy akkora. Eleg jo a memoriam, de leginkabb olyan dolgok remlenek elesen, amikkel tobbet foglalkoztam, pl. o-gyuru es fuvoka mereteket almombol felkeltve is...
Természetesen arra gondoltam, hogy ezzel lehet tekerni a főtengelyt a megfelelő szelepálláshoz.
Csak lusta voltam ennyit írni, de a rest, kétszer fárad.. :) :) :)
Nincs nyomas, a kartergazelvezeto az elulso henger tetejen kiszuszog, olajjarat meg nincs a generatornal. Volt valami jenki mandro, aki vegigobegatta a feszbukot par eve, hogy benezte a nyilat es eltorte, azota 3D nyomtatottal jarkal, persze a fajlt nem osztotta meg.
Köszi megoldottam ideiglenesen kókányban, amit kaptam csak 30 mm atmérőjű de nem baj mert egy nagyobb O gyűrűt aláraktam és befeszítettem egy gumipogácsával a kisdeknivel. Lehet amúgy már évek óta úgy járok hogy bele van esve a deknibe a csavar. Túl nagy nyomás nem lehet ott, mert csak egy picit szivárgott az alján és pont középen kéne kijönni a olajnak amire valószínűleg kevés esélye van.
Eleve ragasztva volt, amit egyszer már én is eltörtem és újra ragasztottam.
Megrendelem majd a boats.netről az eredetit.
SZelepet a hengerfejen allitasz.
Ezt leveve kezzel korbe tudod tekerni a fotengelyt
Jaaaa, hogy a kisdekli alatt! :) :) Köszi. Mert én kívülről néztem csak rá.
Ezzel a csavarral lehet szelepet állítani, vagy ezt le kell szedni a főtengely végéről?
Generator oldalon a Yamaha feliratu pupos kisdekli alatt. Ez a fotengelyveg kupakja, M32 x 1.5 a menet ha jol emlekszem.
tormy
Hol van ez a csavar? Én nem látok ilyent. Szereztél már?
Köszönöm....
Akkor teljesen jogosan mondott fel.... :)