Ezt a blkokkrajzot találtam.
Egyértelmű a működése, analóg a tirisztorossal, kivéve a vezérlő elektronikát.
A 8V biztos, hogy cellazárlat következménye.
>"Bent pöccre indult, 5 perc múlva már nem indult. 7-8V volt az akksi fesz."<
Az eszembe sem jutott - ott a rumliban - hogy amikor betoltuk, és nem láttam a feszmérőn töltést, (meg le is dadogott) hogy bekapcsoljam a lámpákat. Lehet, akkor érzékelte volna a terhelést, és megindul a töltés.
Nincs rajzom hozza, de azzal hirdetik ugye, hogy ez nem egy sima diodahid + zener kapcsolta tirisztorok elegye, hanem hogy "IC" van benne.
Lehet, annak ilyen a vedelme. Az se kizart, hogy a 8V nem merules kovetkezmenye volt, hanem mondjuk ket cella komolyabb zarlat miatt kiszallt a jatekbol es a szabalyozo erezte, hogy az aramfelvetel nem az, aminek lennie kene, ezert a pozitiv kimenetet lezarta, hogy ne egjen le a generator alloresz a tulzott terhelestol. Egy sima szabalyzo ilyet nem tud.
Megvolt a próba.
1500-2000 fordulaton világítás nélkül 14.7, világítással 14.4V
Csak azóta sem értem, hogy amikor betoltuk, miért nem volt töltés a 8V-os akksin. 🤔 Generátorral haza tudtam volna jönni....
Nem ismerem a SOLART lelkivilágát. Lehet, figyeli a pozitív diódák kimenetén a feszültséget? Ha az "X"V-nál alacsonyabb, lezárja a MOSFET-eket? Viszont akkor leégeti a generátor tekercseket..... hüüümmm......
Aliról veszem az o-gyűrűket marékszám, mindig van valami, amit fel tudok használni. A műhelyben nagyon hasznos, hogy nem kell alkatrészre várni, meg az árlrzékeny kuncsaft is örül, ha nem 2000-et fizet egy tömítésért, csak 120 Ft-ot.
Köszi srácok, ennyire nem vág földhöz 7000Ft (bár egy tálca sör megvásárlására szívesebben költöm el).
Amúgy az egész onnan indult hogy amikor vittem vizsgára a motort elkezdett füstölni mint állat a kipufogónál...
Kiderült hogy a hátsó henger kipuff szeélepállító deklijéből szivárog a kipufogóra az olaj a lapos tömítés miatt.
Elmentem az oRING-HEZ második alkalomra meg is lett a méret 63x3,53mm, csak egyet vettem próbának (2000Ft, nem is volt nekik 4) rendelni sok helyről lehet készletet, de az aliexpressen meglepődtem 3,2 USD a 4db. Szóval ha már leszedem a szelepfedelet szelepállítás... és el is jutottunk a csavarig... Amúgy tökéletes volt a hézag mindegyiknél, össz 4-5x néztem meg 17 év alatt 1x kellett minimálisan állítani rajta.
Még a vízes 5/4" záródugóra gondoltam, de nem volt időm keresgélni a garázsban.
Igen, lattam mar ilyennel potolva, de az M32 x 1.5 csak emlekezetbol van meg, szoval nem szaz szazalek, hogy akkora. Eleg jo a memoriam, de leginkabb olyan dolgok remlenek elesen, amikkel tobbet foglalkoztam, pl. o-gyuru es fuvoka mereteket almombol felkeltve is...
Természetesen arra gondoltam, hogy ezzel lehet tekerni a főtengelyt a megfelelő szelepálláshoz.
Csak lusta voltam ennyit írni, de a rest, kétszer fárad.. :) :) :)
Nincs nyomas, a kartergazelvezeto az elulso henger tetejen kiszuszog, olajjarat meg nincs a generatornal. Volt valami jenki mandro, aki vegigobegatta a feszbukot par eve, hogy benezte a nyilat es eltorte, azota 3D nyomtatottal jarkal, persze a fajlt nem osztotta meg.
Köszi megoldottam ideiglenesen kókányban, amit kaptam csak 30 mm atmérőjű de nem baj mert egy nagyobb O gyűrűt aláraktam és befeszítettem egy gumipogácsával a kisdeknivel. Lehet amúgy már évek óta úgy járok hogy bele van esve a deknibe a csavar. Túl nagy nyomás nem lehet ott, mert csak egy picit szivárgott az alján és pont középen kéne kijönni a olajnak amire valószínűleg kevés esélye van.
Eleve ragasztva volt, amit egyszer már én is eltörtem és újra ragasztottam.
Megrendelem majd a boats.netről az eredetit.
Jaaaa, hogy a kisdekli alatt! :) :) Köszi. Mert én kívülről néztem csak rá.
Ezzel a csavarral lehet szelepet állítani, vagy ezt le kell szedni a főtengely végéről?
Egyértelmű a működése, analóg a tirisztorossal, kivéve a vezérlő elektronikát.
A 8V biztos, hogy cellazárlat következménye.
>"Bent pöccre indult, 5 perc múlva már nem indult. 7-8V volt az akksi fesz."<
Az eszembe sem jutott - ott a rumliban - hogy amikor betoltuk, és nem láttam a feszmérőn töltést, (meg le is dadogott) hogy bekapcsoljam a lámpákat. Lehet, akkor érzékelte volna a terhelést, és megindul a töltés.