Amúgy sejtettem, hogy ez lesz. A tankot ki kell venni a csap javításához. Nem a felsőt... az alsót, mert annak az alján van.
Meg kell bontani a vázat, ki kell pakolni mindent a tank körül, sárvédő betétet, akkutartót, benzinpumpát.
Sok a tróger szerelő, aki a munkát kiszámlázza, de nem végzi el - és ennek is ilyen szaga van.
A két vezetékét nézd meg.
Az egyiken kosntans 12V kell legyenm, ha a kulcs ON-on van. A másik testel, amikor nyomod a gombot.
Ha ez stimmel, a kürt van berohadva.
Nem hiba, inkabb jellegzetesseg.
Az valoban olajszint jelzo, ahogy a legtobb Yamahan az van. Amikor magas a fordulatszam, az olajpumpa kiszippantja a karterbol az olaj zomet plusz az olaj a valto iranyaba megy a tehetetlensege miatt, a lampa meg kigyullad. Ezert alszik ki gazelvetelre.
Fokepp hidegen avagy suru olajjal produkalja. De nem kell ettol megijedni, mert igy legalabb tudod, hogy kap a hengerfej kenoanyagot vastagon.
Tapasztalásotokra hagyatkoznék, egyenlőre tájékozódás jelleggel.
Bekerült a családba egy 1985-ös - 56E0 - Virago 750.
A motor pár évet állt, mert a volt tulajdonosa nem használta, ennek tudatásban lett életre keltve.
Blokkban az olaj+szűrő+légszűrő csere elvégzésre került, gépkönyv szerinti olaj és mennyiség ment bele.
Észrevétel ami végett most írok.: Gyorsítás közben, kb 4.000min/ford.szám környékén az olajnyomás lámpa bekapcsol, majd enyhe gázelvételt követően elalszik, ezt nem rendszeresen.
(Olajnyomást még nem mértünk, szerszám hiányában. Ismerőstől felmerült ötlet, hogy a nyomásérzékelő hibás/ kontakt hibás.)
Tapasztaltatok vagy találkoztatok már hasonló hibával?
Így van, nyugalmi helyzetben is nyitva van, kivéve ha lekötöm a karról az egyik végét.
Már azon gondolkodtam hogy nem jó a bowden elvezetés, de jó volt.
A belsőt mértem elejétől a végéig 100cm volt.
Tehát nem értem....
Nincs valakinek elfekvőben 1 szivató bowden?
Úgy hangzik, mintha a bowden nyugalmi helyzetben is nyitva tartaná a dúsító dugattyúját a karburátoron. Azaz a bowden belső túl rövid a héjához képest.
A Wemoto szerint 90 centi a bowdenbél és 85 centi a bowdenhéj.
Sziasztok!
Yamaha XV 125.
Úgy vettem a motort, hogy a szivató bowden ki volt kötve és a kar sem volt a motoron. Bowden és a menetes része is tökéletesen mozog és jó állapotban van. Működik is, elvezetése is jó a bowdennek. 1méteres a bowden.
Vettem hozzá szivató kart fel is szereltem, de olyan mint ha a bowden része rövid lenne így is.
Mikor beindítom, magas az alapjárat. Melegen is.
Kikötöttem a szivató kart és beállt az alapjárat normális fordulatra.
Mellékelek képeket is, teljesen tanácstalan vagyok.
Szerintetek?
A kardan feloli oldal elvileg full merev. A szoghajtas ("a difi") a lengovillara van csavarozva fixen. A szoghajtasban a kerektengely nem tud mozogni, ahogy a kerek sem a szoghajtashoz kepest, mert belul a bordas illesztes miatt eleve kozpontositva van. Az egyetlen modja annak, hogy a kerek elmozduljon indulaskor az, ha pl. kullok lazak vagy torottek, esetleg az agynal van valami baj, tores, effele.
Köszönöm! Még egyvalami feltünt .Induláskor olyan mintha a hátsó kerék elmozdulna amikor a kardán hajtást megkapja. Elképzelhető hogy a kardánfelöli oldalon csapágyas? Mozgatásra nem érezhető hogy a kerék lötyögne.
Innen mar sokminden nincs. A karbi eleve szellozik a kulvilag fele, azzal nem tudsz mit kezdeni, ha kicsereled, ha nem. Kulonben sem megeros, nem olcso musor.
Hogy a tank folyik-e, azt meg meg leszerelessel se biztos, hogy latod.
A tankot elol az oldalan csavarok tartjak plusz hatul is van rajta csavar, de nem eszik olyan forron a kasat. Az 535-nek ketto tankja van, amit a vazon latsz az a kisebbik. A nagyobbik az ules alatt van, az ules levetele utan fogod csak latni, mi a helyzet.
A benzincsap is annak az aljan van. Szet is kell szedni a fel motort, hogy az onnan kijojjon.
Roviden: pucold le az also tank kornyekerol az ulest, oldaltakarokat es ott szimatolj, ott keress szivargast, ha felul nincs nyoma.
Sziasztok! Nem szűnik a benzin szag. Átellenőriztem a csöveket,a tanksapkát újra cseréltem,benzin csapot, karburátort felújították.(legalábbis oda vittem a javítókészleteket.) Mégis reggelre benzinszag van de folyást nem látok. Lehet,hogy komplett karbi csere kéne mert szétvan kopva?Vagy szivároghat a tank? A tankot hogy lehet kiszerelni?
Amúgy sejtettem, hogy ez lesz. A tankot ki kell venni a csap javításához. Nem a felsőt... az alsót, mert annak az alján van.
Meg kell bontani a vázat, ki kell pakolni mindent a tank körül, sárvédő betétet, akkutartót, benzinpumpát.
Sok a tróger szerelő, aki a munkát kiszámlázza, de nem végzi el - és ennek is ilyen szaga van.
http://youtu.be/05M9KMwCso0?si=w1KvNCu2cFGmofV7
Berohadt kürttel mit lehet csinálni? Csak csere?
Az egyiken kosntans 12V kell legyenm, ha a kulcs ON-on van. A másik testel, amikor nyomod a gombot.
Ha ez stimmel, a kürt van berohadva.
Már csak a duda nem működik.
A szint jelző olvasása után Nekem is hasonló gondolat fordult meg.
Az valoban olajszint jelzo, ahogy a legtobb Yamahan az van. Amikor magas a fordulatszam, az olajpumpa kiszippantja a karterbol az olaj zomet plusz az olaj a valto iranyaba megy a tehetetlensege miatt, a lampa meg kigyullad. Ezert alszik ki gazelvetelre.
Fokepp hidegen avagy suru olajjal produkalja. De nem kell ettol megijedni, mert igy legalabb tudod, hogy kap a hengerfej kenoanyagot vastagon.
Valós infó lehet?
Tapasztalásotokra hagyatkoznék, egyenlőre tájékozódás jelleggel.
Bekerült a családba egy 1985-ös - 56E0 - Virago 750.
A motor pár évet állt, mert a volt tulajdonosa nem használta, ennek tudatásban lett életre keltve.
Blokkban az olaj+szűrő+légszűrő csere elvégzésre került, gépkönyv szerinti olaj és mennyiség ment bele.
Észrevétel ami végett most írok.: Gyorsítás közben, kb 4.000min/ford.szám környékén az olajnyomás lámpa bekapcsol, majd enyhe gázelvételt követően elalszik, ezt nem rendszeresen.
(Olajnyomást még nem mértünk, szerszám hiányában. Ismerőstől felmerült ötlet, hogy a nyomásérzékelő hibás/ kontakt hibás.)
Tapasztaltatok vagy találkoztatok már hasonló hibával?
Hasonló az öreglány, mint a mellékelt kép.
Ha annyit vágsz a héjból, működni fog.
Már azon gondolkodtam hogy nem jó a bowden elvezetés, de jó volt.
A belsőt mértem elejétől a végéig 100cm volt.
Tehát nem értem....
Nincs valakinek elfekvőben 1 szivató bowden?
A Wemoto szerint 90 centi a bowdenbél és 85 centi a bowdenhéj.
Yamaha XV 125.
Úgy vettem a motort, hogy a szivató bowden ki volt kötve és a kar sem volt a motoron. Bowden és a menetes része is tökéletesen mozog és jó állapotban van. Működik is, elvezetése is jó a bowdennek. 1méteres a bowden.
Vettem hozzá szivató kart fel is szereltem, de olyan mint ha a bowden része rövid lenne így is.
Mikor beindítom, magas az alapjárat. Melegen is.
Kikötöttem a szivató kart és beállt az alapjárat normális fordulatra.
Mellékelek képeket is, teljesen tanácstalan vagyok.
Szerintetek?
Hogy a tank folyik-e, azt meg meg leszerelessel se biztos, hogy latod.
A tankot elol az oldalan csavarok tartjak plusz hatul is van rajta csavar, de nem eszik olyan forron a kasat. Az 535-nek ketto tankja van, amit a vazon latsz az a kisebbik. A nagyobbik az ules alatt van, az ules levetele utan fogod csak latni, mi a helyzet.
A benzincsap is annak az aljan van. Szet is kell szedni a fel motort, hogy az onnan kijojjon.
Roviden: pucold le az also tank kornyekerol az ulest, oldaltakarokat es ott szimatolj, ott keress szivargast, ha felul nincs nyoma.