Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi, -- akkor jön a méregetés mérőasztalon, talán jobb lesz az alu, az nem dagad....
Ja, ami az alu tolattyút illeti.... asszem ott a bibi a lyukak száma és mérete. A tű nyílása melletti vákuumcsatornákról van szó. A motor szívóhatása onnan húzza ki a levegőt és a membrán feletti légritkulás (ami emeli a tolattyút) nem lesz ugyanolyan, ha nem stimmel a lik.
Nem az etanol, hanem az aromás "kísérői". (a többiek kedvéért: 535-ről van szó, senki mást nem érint a probléma)

Láttam már ilyet. Ha kiveszed, elmosod féktisztítóval vagy denaturált szesszel és felrakod a polcra, összemegy ismét. Teljesen mindegy, hogy 95-ös, százas vagy akármilyen teszel bele. Talán még a MOL-os és az Orlen-es 95-össel a legkevésbé hajlamos erre, mert azokban kevesebb a toluol.
Hali, egy kis újabb tapasztalat, gyorsító fúvóka-membrán-henger.... szóval valamitől megdagadt szegénykém, és már tavaly is okozott problémát, mert megszorult, és ugye akkor ömlik bele a benzin, -- szóval az eredeti vmilyen műanyagból készül, és úgy látszik, az idő, vagy az ethanol vagy együtt a kettő kikezdi. ( 100-as OMV mindíg, esetleg Shell 100 ) . a furat 30.00 mm, a henger 29,9 gyári méret, de ez bedagadt 30,01-re, pláne oválisan, ettől szorult. Most szereztem valami utángyártottat, ami alumínium, ( gondolom kínai valami ) azt betéve fulladt, nem kapott elég benzint, - a tartalék karbiból kivettem a gyorsítót, az került bele, azzal tökéletes, gyertya színe is szép a hétvégi 300 km után... Mindegy, a megdagadtat méretre esztergáltam, most az a tartalék.... Valaki járt már így, vagy mi a tapasztalat???
Szuper vagy Blackiex, köszi!
Fontos hozzátennem: mindez arra az esetre érvényes, ha 88 vagy az utáni évjáratú a motor!

Relatíve kevés (86-87-es) Hitachi karbis 1100-es szaladgál hazánk útjain, de ha mégis Hitachi karbis lenne, arra is van gyógymód. De feltételezem, hogy ez egy frissebb, gyakoribb példány.
Ahogy a legtöbb karbin, itt is a gumi alkatrészek mennek gallyra a koruknál fogva. A fúvókatartó o-gyűrűje (akárcsak az úszó tűszelep fészke körüli o-gyűrű) gyakran problémás, mert soha, senki nem cseréli. Nem csoda, se manuálban nem emlegetik, se javítókészletben nem találsz olyat, ahol mellékelnek. Mikuniék nem gondolták, hogy valaha ilyen csodálatos benzinhelyettesítő üzemanyag-keveréket fognak a termékeik porlasztani, mint ami manapság a kútfejből jön.

Elmondom, mi a történet. A fúvókatartó egy műanyag keret, ami egyben a tolattyút is megvezeti. A fúvókatartó szárán van egy levegőfurat, a porlasztó szájánál levő levegőfúvókából bejövő levegő ott jut be az előporlasztáshoz. A műanyag és az alu találkozásánál két o-gyűrű tömít, így kívül tartva felülről a levegőt, alulról az üzemanyagot. A metszeti rajzon pirossal jelölöm az o-gyűrűket, kékkel a levegő útját.

Ha az o-gyűrűk elszakadnak vagy adott esetben szétmállnak valami adaléktól, akkor a levegőjáratba alulról bejutó üzemanyag túl dús keveréket okoz. Ha a felső nem tömít, akkor nem a levegőfúvóka által beállított mennyiségű cúgot kapja és rángat, köhög, túlemegszik a motor. Röviden lehetnek mindenféle érdekes tünetek és a túlfogyasztás is ilyen.
(ugyanígy túlfogyasztást okoz, ha a tűszelepfészek gyűrűje nem tömít rendesen, ha már kint a karbi tessék cserélni, 8 x 1.5-ös viton gyűrűre)

A cseréje nem egyszerű, mert a plasztik keretet két olyan csavar tartja, amit anno kék menetragasztóval rögzítettek és a csavarok nagyon puha anyagból vannak. Nagyon könnyű letépni a fejüket, ezért én azt szoktam javasolni, hogy minden egyebet, ami érzékeny ki kell pakolni a karbi tetejéből (pl. a kis membránt) és a karburátort mondjuk fejjel lefelé forrásban levő vízbe téve vagy hőlégfúvóval nagyon óvatosan fel kell melegíteni, aztán lassú, egyenletes nyomatékkal meg kell próbálni kitekerni a csavarokat. WD40 és hasonló segíthet, ha már megindult.

Ha kint a két csavar, ne is tedd vissza, sima M4 imbuszcsavarral lehet helyettesíteni. A műanyag felfelé kinyomható.

Többen törték bele a csavart a menetbe, nem tragédia. A keret szorosan ül a helyén, pár csepp benzinálló epoxy ragasztóval is rögzíthető, csak a fúvókába ne jusson belőle. Nyilván célszerű törekedni a csavarfurat megmentésére, ez amolyan "vészhelyzet esetére"...

A két o-gyűrű maraddványait természetesen ki kell vakarni a hornyokból, ki kell pucolni a levegőfuratot, majd helyettesíthető 9.5 x 1.5 mm-ös viton o-gyűrűvel. Ha nem kapsz 9.5-öst, a 10-es is jó, de nyilván szorosabb lesz az illeszkedés, olajozva, óvatosan a helyére nyomható. Fontos a kenés, mert az alu öntvény ki tudja csípni, ha nem vigyázol.
Ez a fogyasztás a membrántól is lehet speciel, sőt, jelen esetben a fúvókatartó o-gyűrűjeit is megnézném.
Ha a motor légszűrője / kipufogója gyárias, személyszerint én nem állítanám el, egyelőre legalábbis semmiképp.
A gyertya pedig természetesen kormos volt
A membránok nagyon szarok ,tegnap szét szedtem, még a gyári volt benne. Ez egyik már el is volt szakadva egy picit. 8-8,5 a fogyasztás lassú tempónál is.
A membránok nagyon szarok ,tegnap szét szedtem, még a gyári volt benne. Ez egyik már el is volt szakadva egy picit. 8-8,5 a fogyasztás lassú tempónál is.
Most hogy fest a gyertyád? Most mennyit fogyasztasz százon?
Mert ha hat alatt megáll a buli, a gertya barna és nem kormos, valamint nincs semmi kellemetlen tünet, akkor ne bántsd, ne állítsd el.

Léghűtéses blokk, 30 fok plusszos klíma... nem jó ötlet szegényíteni a keveréket, ha nem muszáj!
Sziasztok. Az XV 1100-en gyárilag középen van a súber tűn a seeger gyűrű a 3. rovátkában. Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, ha szegényítve van az anyag, tehát felülről a 2.-ba van helyezve akkor mennyire változik a fogyasztás + a teljesítmény? Azért kérdezem, mert membránokat kell cserélnem, és akkor már nem biztos, hogy középre tenném vissza! Köszi
En mindenkepp a porlaszto tajan nezelodnek eloszor. Foleg azert, mert az elulso henger szarakodik. Annak a karburatora van a legvegen az ellatasi lancnak es nem ritka, hogy egyszeru dugulasrol van szo.

Kicsit jobban korul kellene jarni a tuneteket, mert igy nehez. A jelado-gyujtotrafo baj leginkabb hidegen tunetmentes es amikor a nevezett alkatreszek felhevulnek, akkor kezdenek rosszalkodni, s nem forditva.
Sziasztok! Új vagyok még,és egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 1989 gyártmányú Yamaha XV 500 SE (26R) Típusú motorom. A probléma a következő hogy az első henger időközönként kapcsol csak be és eléggé idegesítő a probléma, hidegen melegen (talán melegen gyakrabban) mindegy. Van amikor magához tér és beindul a 2. henger is. Szikra minden esetben van, üzemanyagot kap. Elektromos problémára gyanakodom mégis, Kábelezés de sérülésnek nincs nyoma, vagy egy jeladóra vagy gyujtótekecs problémára. 😨 Valakinek bármilyen tipp?
Kb. 36-40l motorolaj van bennük és 10 perc alatt ennyire melegszik ilyen időben, télen félóra.
Ezek a nagy dogok akkor rendesen futik a kenoanyagot. :D
Ez a normál, mindegyiknél ilyen, 130-ig teljesen ok. 🙂
110C, az szep.
A héten fényképeztem egyet, terhelés nélkül hidegen elindulva csak 10km-t mentem vele és ez a normális olajhő:
Ha 1993-as, akkor elméletileg egy jeladója van csak. Ergo ha az lenne hőre érzékeny (pl. megszakadt tekercselés miatt) mindkét hengerből elmenne a szikra.
Ettől függetlenül mivel 30+ éves motorról beszélünk és nem lehetetlen, hogy valaki, valamikor, valahol alkatrészeket cserélgetett, ellenőrizd a blokkból feljövő vezetékek számát és színét. A generátorfedél alól három fehér avagy sárga vezetéket kellene látnod kijönni, ezek ugye a generátor fázisai. Emellett kellene legyen egy másik kábelköteg, amiben csak két vezeték van, egy fekete és egy szürke - na, ők a jeladóhoz tartoznak. Ha esetleg mégis olyan jeladó kábelköteget találsz ott, amiben 4 huzal van (egy piros, egy kék, egy zöld és egy barna), akkor vagy a blokkot, vagy a blokk gyújtásrendszerét valaki már babrálta és a donor egy 1991 előtti motor volt.

Ha viszont minden a helyén van, akkor három eset lehetséges.
- a gyújtásvezérlőben van valami galiba, lehet csak egy repedt forraszkötés vagy púpos kondenzátor
- ha a baj gyertyacsere után jött elő, lehet az új gyertya a dög (nem garancia semmire, hogy új és hogy pl. NGK)
- ezer százalék és ellenőrzött tény, hogy a szikra megy el? mert ha nem biztos, csak gyanús, simán lehet pl. karburátor vagy szelephézag a tünetek alapján.
Sziasztok! Xv 750 1993. Ha bemelegszik a hàtsó henger leáll, nem kap szikràt, majd időközönként újra elindul. Gyertya pipàt, kàbelt és trafót cseréltem, de semmi vàltozàs. Gyujtàs jeladó esetleg?
Igen sejtettem, a színt màr elengedtem.
Azzal bajban leszel. Azt a kéket (Dark Grayish Blue Metallic 1) csak 1992-es és 1993-as gyártású motorokon használták. 17 ezer példány készült belőle csak, igen sovány az esély arra, hogy találsz bontottat pont ebben a színben.

Ellenben 1986 és 1997 közötti BÁRMELYIK tank, ami XV700 vagy 750-ről származik, passzol. Csapostól, szenzorostól. Csak rozsdamentes legyen a belseje, az a fontos. A színre fújása kibírható tétel, legalábbis jobb, mint évekig várni, míg felbukkan egy megfelelő.
Sziasztok! Xv 750 hez keresek üzemanyag tankot. Évjàrat: 1993
Szín: sötétkék. Köszönöm!