{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5632234] 2020. 08. 05. 15:11
Gyulus65
Ahogyan gondolod, de szerintem ez a kormányra szerelhető motorosoknak kitalált az egyszerűbb megoldás.
[#5632190] 2020. 08. 04. 22:14
joe535
A kocsimban van szivargyújtó aljzatba dugható hasonló szerkezet. A motorra is szerelek majd aljzatot, és akkor ott is tudom használni.
[#5632072] 2020. 08. 04. 14:55
Gyulus65
Tegyél fel a kormányra egy feszültség mérőt, akkor folyamatosan figyelemmel kísérheted a töltés állapotát. Én egy ilyent tettem fel. 2db. USB töltő is van rajta. 3-4 ezer között volt az ára.
[#5631919] 2020. 08. 03. 18:42
joe535
Annyi talán nincs, csak a kezemnek meleg, úgyhogy reméljük a legjobbakat. Üdv.
[#5631873] 2020. 08. 03. 15:04
Gyulus65
Sajnos konkrétan nem tudom, milyen típust sajtoltak bele a japánok. Gondolom, BT 152, vagy valami hasonlót. A BT 152-nek kb. 120C fok lehet a kritikus hőmérséklete.
[#5631712] 2020. 08. 02. 14:44
joe535
Gyulus65
Bocs, még egy kérdésem lenne. Mi a normális hőmérséklete a szabályzónak? Most is mentem egy kört (15-20 km.) és a kezem nem nagyon állta a bordák érintését. Igaz hogy itt sokkal melegebb van mint tegnap volt. Kösz...
[#5631687] 2020. 08. 02. 12:15
Gyulus65
Nagyon szívesen, nincs mit!
Még esetleg annyit: nálam a hűtőborda, és a szabályozó fém háza között egy rozsdás trutyi volt, a tiszta szilikon zsír helyett. (sana így vettem)
Tehát hűtőborda - fesz.szab. fémtisztára csiszolás, vékony szilikon zsír, összerak.
Szinte egészen biztos, hogy az előző gazdija ezen okból égette el a generátor takecseket. :(
[#5631664] 2020. 08. 01. 22:53
joe535
Üdv.
A generátort kimértem a leírtak szerint, azzal nincs baj. Azután az összes csatlakozót kontaktsprével befújtam, összeraktam, és a töltés már jobb volt, csak a fesz. szabályzó nagyon forró volt Leszedtem a fesz. szabályzót, és a test csatlakozást is megpucoltam. Most már a töltés tökéletes, és a szabályzó sem annyira meleg. Remélem csak ennyi volt a baja, köszönöm a segítő válaszodat.
[#5631545] 2020. 08. 01. 9:25
Gyulus65
Szia.
Mindkettő lehet. Az a kérdés, mennyire vagy jártas elektromos dolgokban. Pl. feszültség, és ellenállás mérés.
Lekötöd a generátor három vezetékét a fesz. szabályozóról.
A generátor három vezetéke között egymáshoz képest minimális ellenállást kell mérned, a három vezeték, és a test között SEMMIT!
Alapjáraton a három vezetéken egymáshoz képest cirka 40V körüli VÁLTÓ feszültséget kell mérned.
Ha eddig rendben van, következik a fesz. szabályozó. Ha bármi itt nem stimmel, jöhet a dekli leszerelés...... generátor csere, vagy tekercselés. (én az utóbbit választottam)
A fesz. szabályozó három vezetékén a diódák nyitó irányában (az akku pozitív sarka felé) X Kohm ellenállást kell mérned, a test felé semmit. Természetesen az ellenállás mérő műszer pozitív kivezetését használva. Amennyiben a test felé is mérsz vezetést (ellenállást) valamelyik tirisztor zárlatba ment.
Itt megjegyezném, hogy nem mindegy, hogy forró fesz. szabályozón mérsz, vagy hidegen. Ez vonatkozik a töltő feszültség mérésére is.
Előfordulhat, hogy a fesz. szabályozó túlmelegszik, a tirisztorok elérik a kritikus vészhőmérsékletet, és nyitnak. Így a gerjesztő tekercsek állandó zárlatban vannak. > leégnek. :(
A visszahűlés után, ismét jó értékeket mérsz, de addigra már leégetted a tekercseket. :(
[#5630606] 2020. 07. 27. 19:32
joe535
Segítséget szeretnék kérni! A töltésem 12.2-12.4 volt. Mi lehet a probléma, fesz. szabályzó vagy generátor? Köszönöm a válaszokat.
[#5629476] 2020. 07. 19. 17:19
debreczi71
Bepótoljuk hamarosan. Igen ez a hétvége nem a motorozásnak kedvezett.
[#5629315] 2020. 07. 18. 17:49
motoni
Jobb, hogy elnapoltuk.
Kocsival voltam Eger-lillafüred közt, esett végig, de az út egyébként klassz, kanyarog vagy 40km-en, nagyrészt jó minőségű aszfalt, itt-ott vacakabb, újabb részeken a padkáról sok murva felhordva. De megérné egy napot rászánni.
[#5629116] 2020. 07. 16. 19:41
motoni
Valószínűleg a szombat reggeli időjárástól függ minden. Tény, hogy Bp--től még kb 80km a helyszin és onnan még haza is kell jönni, bármilyen lesz az idő.
Persze jobb lett volna, ha összejövünk legalább öten-hatan, de még tart a szezon, később is lehet rá esély.
[#5629107] 2020. 07. 16. 19:01
vastamas1973@gmail.c
Sziasztok ❗
Szerintem ezt én kihagynám....., az idő járás sem tünik egyenlőre jónak.
Meg hát a hétvégi "verseny pályán" sincs igazán kedvem menni.
Esetleg ha más időpontban jobb idő estén valamerre mentek csatlakozunk.
Üdv Tamás!
[#5629019] 2020. 07. 15. 19:37
motoni
Na ja.....változott a prognózis....
[#5629011] 2020. 07. 15. 18:10
debreczi71
Nincs ketten vagyunk. Még az idöjárást figyelni kell a hidegfront bekavarhat.
[#5628988] 2020. 07. 15. 11:57
motoni
Mi tudsz, Gyula, nincs több jelentkező ?
[#5628735] 2020. 07. 13. 9:31
Cserox#32
Ezek lemaradtak.
[#5628733] 2020. 07. 13. 9:13
Cserox#32
Sziasztok! Mi lehet a probléma ha az alsó furatból folyik a benzin? Ez a tank alatti króm burkolat mögött van. Virago 535 1995
[#5628722] 2020. 07. 12. 22:26
motoni
Tormy, Vastomi, többiek, ha benéztek, írjatok, csatlakoztok-e.
[#5628719] 2020. 07. 12. 21:45
debreczi71
Nekem nincs bajom a 24 úttal . Héregen is voltam párszor ott se volt gáz .
Nekem egyenlőre jó a szombat vagy vasárnap.
[#5628620] 2020. 07. 12. 8:35
motoni
Akkor el kellene kezdeni szervezni, kit érdekelne, ki, mikor érne rá és egyáltalán jó-e a 24-es út, volt pár ellenvélemény a hétvégi sportmotorosok eszetlenségei miatt.
Mármint a szembejövő jobbosból térd, váll letevő önjelölt Rossik ha netán elmatekozzák......
[#5628554] 2020. 07. 11. 15:25
motoni
[#5628526] 2020. 07. 11. 13:10
motoni
Így lesz tökéletes ez a nap.
[#5628516] 2020. 07. 11. 12:16
motoni
Mai túra, félúton.
Csókakői vár.