{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5693258] 2021. 04. 18. 9:49
Vidom
És árban is megérte itthonról. Mert nézve a linkeket (ha jók) kintről kevesebb mint egy áráért kapod meg a kettőt.
[#5693226] 2021. 04. 17. 21:58
5.50.
Vidomnak is, meg K.Istvának is kösz, remélhetőleg hamarosan az időjárás is motorozhatóbb lesz, és így a hajnalok csendjét az utcánkban ismét nyugdíjasbosszantó markáns dübörgéssel tehetem színesebbé....
[#5693076] 2021. 04. 16. 19:30
5.50.
Hi
Kaptam használható tippet: D. Gyusza barátomtól. aki mellesleg a legrégebbi motoroskollégám, habár márkahűtlen, mert már régóta Kawasakit döntöget a kanyarokban de szükséghelyzetben mindíg lehet rá számítani. Akárcsak "Katana750" Tamás, aki egy régebbi nógrádi gurulás alkalmával, nem kis erőfeszítéssel segített baj nélkül hazajutnom.
Szóval jó, ilyen remek embereket az ismerőseim között tudni.
Na de akkor térjünk a lényegre.
Ígéretes kínálattal az alkatrészüzlet:
"motorosboltroadrider" (hódmezővásárhelyi) aholis történetesen pont van, ami kellett. Évjárat-alvázszámra pontosan figyelni! Rendelés már folyamatban van.
[#5693060] 2021. 04. 16. 18:13
szaddi
Sziasztok!
535-höz kell vennem kuplung,gáz bovdent, km óra spirált...tudtok valami jó helyet ahonnan megtudom egybe rendelni? Mert van ahol csak egíik van van ahol meg egyik sem...nem akarok 2-3 postaköltséget fizetni...
Előre is köszi!
Szabi
[#5693027] 2021. 04. 16. 16:44
Vidom
Hát én is kintről rendelném, hacsak nem akarok kedden már motorozni. Bár múlkor a gps fólia németből 3 nap alatt itt volt..

https://www.motorosboltroadrid...
[#5693015] 2021. 04. 16. 12:03
K.István.
Tolattyúval együtt:
https://www.ebay.de/itm/GASSCH...

csak a membráne:
https://www.ebay.de/itm/Yamaha...

A membént kicserélni egyszerü. nem kell vágni semmit, az újat egy régi bankkártyával (vagy egyéb pontgyüjtö szarral) szépen be lehet nyomni a gyürük közé).
[#5693001] 2021. 04. 16. 10:48
Katana750
Én az őszi leálláskor most először választottam az üresre szívott tank, szárazra kijáratot karburátor kombinációt. Soha még ilyen könnyű nem volt az újraindítás mint az elmúlt hétvégén.
[#5692883] 2021. 04. 15. 13:25
Laca fater
Sziasztok! Engedett már le valaki Virago 535 tankból üzemanyagot? Hol lehet leengedni, köszönöm válaszotok! Valószínű az én karburátorom is hasonló cipőben jár,mint 5.50.-é! :)
[#5692844] 2021. 04. 15. 9:36
5.50.
Tisztelt motoros társak, üdv mindenkinek.
Virago 535 karburatorhoz keresek membránt, 2 db-ot
Ugye az idő vasfoga ( a jó öreg gép '96-os évjárat...) meg az etillel adalékolt benzin együttesen "elintézte" az enyéimet.
Javaslatokat kérek nem túl drága beszerezhetőség ügyében Akár eme felületen, akár a mail elérhetőségen. Kösz..
[#5692823] 2021. 04. 14. 22:06
motoni
Próbálj rá erre....
[#5692776] 2021. 04. 14. 17:34
vakondzoli
sziasztok !
Viragohoz bal oldali dekli elfekvőbe? Tank valakinek ? köszi a segitséget
üdv. ZOLI
[#5692340] 2021. 04. 12. 19:44
RC51
Ha már olaj egy érdekesség ami történt most velem. Igaz nem motor de .....generátoron élünk most amíg nincs áram bekötés a telekre. Na a lényeg hogy hetente cserélem az olajat benne. 223ccm 4 ütem. Ami a lényeg hogy egyszer pár hete csak yamalube olajom volt. Egyébként mindig fully synt olajat használok lehetőleg 20W-50. Na lecsereltem yamalube olajra és 10 órával később megállt a generátor . Na basszus nincs benya? Félig volt. Basszus megette az olajat! 10 óra alatt! Míg más olajjal vígan élmény 4-6 napig. Ilyenkor mi van? Egyébként 6 deci a mennyiség és a gepkonyv 100 óránként írja a cserét.
[#5692198] 2021. 04. 12. 12:19
Gyulus65
Köszönöm, minden tekintetben teljesen igazad van!
>"De ha bemelegszik akkor szinte ugyan az."<
Valóban, az üzemi hőmérsékleten (80-100 C fok) minden olajnak egyforma a viszkozitása, - konyhanyelven "vastagsága". Rendben van ez így.
A 45 év, és több millió km. tapasztalata ugyan ellentmond ennek, de fogadjuk el a tudományos megállapításokat.
[#5692192] 2021. 04. 12. 12:00
Vidom
https://www.castrol.com/hu_hu/...

Egy olaj viszkozitását két szám határozza meg. Az első szám egy „W-vel” végződik, ami az angol „Winter” (magyarul: tél) szót jelöli. Ez a szám azt mutatja meg, hogy az olaj milyen könnyedén áramlik hideg működési környezetben, így például a motor indításakor. Míg a második szám azt jelöli, hogy az olaj hogyan áramlik a motor normál működési körülményei között.



Minél kisebb a szám, annál jobban áramlik az olaj. Éppen ezért az 5W-30-as olaj könnyebben áramlik a 10W-30-asnál indításkor és a 10W-30-as könnyebben áramlik normál működési körülmények között, mint a 10W-40-es olaj.

.....

A sűrű, magas viszkozitású olajok általában jobban fenntartják a kenőfilm erősségét, hogy a motor magas hőmérsékleten is védve legyen.
[#5692190] 2021. 04. 12. 11:56
Vidom
"Vidom:> Tehát lényege a dolognak, (80ezer km.) hogy a henger/gyűrűk/dugó közötti hézagokat egy kicsivel jobban "kitölti" a "vastagabb" olaj."

Feladom.

Ez az olaj normál üzemi körülmények között nem vastagabb, hanem közel ugyanolyan. Lásd lenti táblázatot. Hidegen (mondjuk 40 fokon a táblázat szerint) tényleg vastagabb, ennek akkor van jelentősége ha csak az utca végére jársz állandóan. De ha bemelegszik akkor szinte ugyan az.

Jelen esetben ez csak annyit jelent, hogy az üzemi hőmérséklet elérésig nagybb erő kell az önindítónak az indításhoz, picivel nehezebben kapcsolható a váltó.

Ha vastagabb olajat szeretnél valami miatt akkor xw-50-es kellene.

Az hogy 80 ekm alatt semmi nem történt az annak a függvénye, hogy a melegoldal teljesen megegyezett. És a kuplung tekintetében ha bemelegedett akkor már semmi különbség nincs max az első 5-10 km-en van hatása.

Nekem teljesen mindegy, hogy mit raktok bele csak kérdeztem.
[#5692147] 2021. 04. 12. 11:01
Gyulus65
Sziasztok!
Anti:> Drukkolunk az uncsinak a kresz vizsgához! Biztos remekül menni fog neki! Majd jön velünk túrázni! Sajnos még nem látom tisztán a végét. Úgy gondolom, (tervezem), hogy május vége felé...... Meglátjuk...

Miklós:> Szép kőrt mentél! Biztos nagyon jól érezted magad. Kivéve azt a kuplung/fék kart. Háááááát........ az borzalmas.... Hidegérzet? Elviselhető volt?

Vidom:> Tehát lényege a dolognak, (80ezer km.) hogy a henger/gyűrűk/dugó közötti hézagokat egy kicsivel jobban "kitölti" a "vastagabb" olaj. A kupplung tekintetében Anti, és Miklós megnyugtató választ adott.
[#5691959] 2021. 04. 11. 20:05
motoni
Miklós, rendben.
Meglátom, bár rengeteg munkával el vagyok maradva. Térkövezés, gyepszellőztetés, vízvezetéknek árokásás 25 méter........ezek a legfontosabbak, a többi már amikor épp rászánom magam.
Összetorlódtak rendesen, de persze nem dolgozhatok át minden hétvégét, hiányzik a csavargás.
Gyulus, te mikor leszel útra kész?
[#5691907] 2021. 04. 11. 19:02
Miklós 62
Anti ha emlékszel a jó múltkor meséltem róla most gondoltam élesben kipróbálom . Katasztrofális volt pedig kesztyű is volt rajtam. Valahol selytettem. Visegrádnál nem bírtam tovább. Tíz perc alatt vissza tettem a régit. Ha van időd gurulni értesít.
[#5691893] 2021. 04. 11. 18:01
motoni
Hú, Miklós, nem semmi ez a kuplungkar ......hogy bírtad félútig egyáltalán ?
Jó kört mentél. Nekem ez a hétvége nem jött össze, de megpróbálok ezután legalább fél napot motorozni a szombat-vasárnapból.
[#5691889] 2021. 04. 11. 17:31
RC51
Mindig csodálkoztam hogy lehet ilyennel motorozni. Meg a markolat is ami fém. Sokszor látok ilyet és szerelek is fel de kérdezhetünk ugye
[#5691851] 2021. 04. 11. 15:38
Miklós 62
Félúton leszerelve , majd szétvágta a kezem
[#5691849] 2021. 04. 11. 15:36
Miklós 62
Megérkeztem 196 km Pilisvörösvár Bicske Tatabánya Bajna Tát Esztergom Visegrád Pilisszentlászló Szentendre Pomáz Dobogó Pilisszentlélek Szuzukiút Kesztölc Piliscsaba Pilisvörösvár.
[#5691785] 2021. 04. 11. 11:17
motoni
Köszi, Gyulus, átadom neki az üzenetedet.
Hamarosan ő lesz a legfiatalabb motoros a családban.
Kresz vizsga indul, ballagásra pedig ez lenne a megálmodott gèp.
Anyja nem örül......
[#5691772] 2021. 04. 11. 10:07
Vidom
[#5691770] 2021. 04. 11. 10:04
Vidom
Azt értem, de mivel üzemi hőmérsékleten nem változik a viszkozitás igy csak annyi történik, hogy amig be nem melegszik rosszabb a kenése egy picivel. Viszont üzemmelegen pont annyi.