{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5491485] 2018. 10. 16. 6:37
Vénlovas
Üdv a Yamaha Virago fórum tagjainak!
Itt ezen a fórumon új vagyok,de egyébként már egy vén trotty.
A közelmúltban vettem egy Yamaha XV 500 SE Special 26R.öreg vasat
mióta nálam van szinte minden nap valamit szerelgetek rajta.
Az előző gazdái nagyon nem értettek hozzá és a karbit is eltekergették
amit nem egyszerű vissza állítani.Aki ismeri ezt a típust tudja a karbi YICS rendszerű
ami miatt a szinkron állítás nem egyszerű.
A neten próbáltam kutakodni,de semmit nem találtam róla.
Esetleg,ha valaki tud olyan oldalt ahol valami leírás,szerelési segédlet található
legyen szíves írja ide a fórumra.
Széles utat,olcsóbb benzint!
[#5491474] 2018. 10. 16. 6:34
kisssfero
Sziasztok! Most lettem tulajdonos egy 535-ösnek. Elvégezném rajt az ilyenkor illó olaj és levegő szűrő cserét. Érdeklődnék, hogy szerintetek milyen olajat tegyek bele, és ti hol szoktátok hozzá beszerezni a szükséges alkatrészeket, szűrőket?
[#5491470] 2018. 10. 16. 6:34
kisssfero
Sziasztok! Most tettem szert egy XV535 ösre s elvégezném rajta az aktuális dolgokat. Kinek van jó ötlete, hogy milyen olajat tegyek a motorba, és a kardán hajtásba? illetve ti honnan szoktatok esetleg alkatrészt rendelni hozzá?
[#5489809] 2018. 10. 09. 12:53
Kaczkó István
údv gábor ezen a telo számon elérhető vagyok 0670 352 53 76
[#5489693] 2018. 10. 08. 20:00
GaborfarkaS
Hali, öcsémnek keresek egy ilyet, de légyszives adj róla valami kis infót: Magyarországon van? Működik? Hibái? Ára?
[#5489518] 2018. 10. 08. 4:05
RC51
Kuplung csattan vagy a valto? Mert ha a váltó akkor lehet torny ötlete is. Az a helyzet hogy mivel nem tudod jól leírni a problémát így nehéz kitalálni mi is lehet az.
[#5489470] 2018. 10. 07. 20:37
tormy
Picit feszíts a bowdenen. Ha nem csúszik meg, akkor javulni fog.
[#5489401] 2018. 10. 07. 16:45
sziréna
Valamiért nem hozza a válaszomat, pedig már többször leírtam! Nem csattan a kuplung csak menet közben!
[#5489397] 2018. 10. 07. 16:45
sziréna
Megnéztem! Álló-járó motornál nem csattan! Csak menet közben!
[#5489395] 2018. 10. 07. 15:58
Zsoccca
Köszönöm a hozzászólásokat.
[#5489297] 2018. 10. 06. 21:01
Kaczkó István
údv srácok ez a motor volna elado
[#5489229] 2018. 10. 06. 18:23
Katana750
nekem a Repsollal kezdte csinálni a letapadást. Most Gulf van benne de nem lett jobb. Korrózióhoz szerintem levegő is kell.
[#5489107] 2018. 10. 05. 21:26
tormy
Én is köszönöm az önindítós videót, hátha egyszer nekem is jól jön.

A kuplung tapadás simán lehet az olajtól is, én mikor megvettem a motort castrolt raktam bele, amivel sokszor leragadt a kuplung.
Lecseréltem repsolra és elmúlt a probléma.
Egyszer már cseréltem kuplungot, és azóta is jól működik, de ebben a hidegben már simán érezni, hogy nehezebben old induláskor.
Simán lehet a letapadás oka a kuplungkosárba belerágódott lamella szárak, vagy a gyenge rugó is.

Az okosok szerint lerakás előtt kell olajat cserélni, mert a régiben lévő szmötyi korrodálhat a több hónapos állás alatt.
Amúgy én is szezon kezdetén cserélem.
[#5489045] 2018. 10. 05. 20:19
Katana750
Nálam a tologatásra nem enged a kuplung csak úgy ahogy írtam. Az olaj meg levegőt kapva öregszik, akkor is ha áll. Tehát szerintem öreg olajjal teleljen!
[#5489039] 2018. 10. 05. 20:02
sziréna
Köszönöm reagálásodat? Kimegyek, beindítom, meghallgatom.
[#5489035] 2018. 10. 05. 20:00
Zsoccca
Nagyon szépen köszönöm a videót . Nagyon tanulságos. Ha hasonló problémám lesz akkor legalább fogom tudni, hogy mi a hiba és hogyan lehet orvosolni.

A kuplung össze tapadásához csak annyit, hogy mikor megvettem az 1,1-esemet. Bizony csúszott a kuplungja. Hát cseréltem a parafa lamellákat.
S körülbelül már másnaptól, minden hideg indítás után az egyes fokozatnál csattan a váltó. Tehát össze vannak tapadva a lamellák. Egyébként tökéletesen működik.
Én azt találtam ki, hogy még indítás előtt beteszem 1-esbe. S behúzott kuplungnál megtolom. Érezni, hogy hajtaná a főtengelyt aztán enged, megcsúszik. Majd motor indítás. Majd az első sebességbe rakásnál picit meglököm. Így nem csattan a váltó. Aztán egész nap simán veszi az 1-est is. Majd másnap hideg motornál jöhet ugyan ez a procedúra.
Van aki azt mondja, hogy ez a csattanás nagy köbcentis motornál természetes. De én inkább próbálom kímélni.

Más:
Olajcseréhez közelít a kicsikém. Téli tárolás szempontjából melyik jobb? A friss, vagy a használt olajjal eltenni télire?
Vagy is mi jobb. Friss olajjal tárolni? Vagy a használt olajjal tárolni és a friss olajjal kezdeni a következő szezont?
[#5489013] 2018. 10. 05. 15:21
RC51
Be tudod határolni honnan jön a hang? Álló motornál is van? Mármint nem járó motornál?
[#5488967] 2018. 10. 05. 13:03
sziréna
Tisztelt fórumozó társak!
Új vagyok mint fórumozó, és mint motoros is. Lenne egy kérdésem. Vettem egy Yamaha Virágo 535-ös motort, de a kuplung kicsit zavar! Alig húzom meg a kuplung karját van valami csattanás! Vált rendesen, de épp hogy hozzáérek a kuplungkarhoz van egy határozott, halk csattanás! Hibás, vagy így van rendjén az olajos kuplungnál?
Köszönöm segítségeteket!
[#5488079] 2018. 10. 02. 11:14
Katana750
Jó, hogy leírtad legalább tudom milyet vegyek legközelebb. Meg azt is, hogy milyet ne
[#5488037] 2018. 10. 01. 21:28
RC51
Igen elkepzelheto. Az EBC valami ocsmany minoseg de nem tudom a tiedben mi van. EBC mindig szivat minket es nem is rendelunk. Barnett jo nagyon. Meg persze a gyari ami dragabb persze. Olaj is szivathat de nem tudom melyik a jo otthon.
[#5488025] 2018. 10. 01. 20:36
Katana750
Szia Józsi! Nálam is gond ez a kuplung lamella összeragadás. Létezik, hogy 7000 km. alatt elkoptak? Mielőtt megvettem ki lettek cserélve és én ennyit mentem. (7000km.) Már állandó procedúra első(hideg) indulás előtt, hogy sztenderen felváltok 4. fokozatba, húzom a gázt, húzom a kuplungot és nyomom óvatosan a lábféket. Így óvatosan elengedi és többet nincs gond vele aznap. Ha egy hét múlva megint megyek, újra ezt kell csinálnom. Nem vagyok egy csúsztatós kezdő már és a Katanán 80000 km. ellenére a gyári kuplung van. Lehet, hogy ennyire gyenge minőségű volt amire kicserélték lamellákat még a Gyulánál? Akkor 50000km. volt benne.
[#5487943] 2018. 10. 01. 16:26
RC51
Először nézd meg az indító motor megkapja e a feszültséget kattanás utan. A bendix az egy kapcsoló is egyben. Ha igen akkor az önindító a hibás. A szenkefe por kitakarítása még nem jelenti azt hogy működik is. Ha nem jut el a feszültség az indító motorig akkor bendix hiba.
A kuplung lamellák mikor így összetapadnak azt jelenti hogy kopottak, üvegessé vált felületük. Sajnos jobb nem lesz csak roszabb. Csere.
[#5487899] 2018. 10. 01. 12:31
Sikoly1100
Nagyon jó videó lett! Egy kérdésem lenne, hasonló önindítási problémám van nekem is, annyi különbséggel, hogy amikor ráindítok csak kattan egyet és semmi mást nem csinál, tehát nyekergő hang sincs, kerregő se, semmi. Az a kattanó hang is csak az ahogy billen az a piskóta alakú rész ami a videóban 10:54-nél látható. (nem tudom mi a neve:) Az aksi rendesen fel van töltve, a szénkefe port is kipucoltam az önindítóból. Az indítás gyakran csak úgy sikerül ha sebességben kiengedett kuplungnál kicsit megtologatom a motort. De akkor se mindig elsőre. (Illetve azt figyeltem meg, nem tudom az normális e, ha berakom sebességbe a motort de még nem engedem ki a kuplungot és úgy tolom meg a motort akkor is érezhető, hogy mintha össze lenne ragadva benne valami, nehezebben indul aztán az oldódik és gurul simán. De ez csak mellékes) szintén egy 96os motorrol van szó, 1100-as. Nem tudom van e valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata. Köszönöm!
[#5487694] 2018. 09. 29. 20:54
RC51
Régebben igen. Aztán úgy 10 éve már nem. Az a helyzet hogy semmi probléma ebből nem volt és a motor tulajdonosok is ezt a megoldást választottak. És ahogy említettem kb 90 százalékban a motorokon nincs.
[#5487690] 2018. 09. 29. 20:46
bogyo112
Nem tudom mennyire helyén való a nyomatékhatárolót kiirtani az önindítóból. Nem próbáltad egyszerűen az egymáshoz nyomódó felületeket tökéletesen zsírtalanítva - a tányérrugót meghajlítani?