Yamaha Virago

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

>"Az a baj, hogy Swidi nem két hete szív ezzel a motorral és tényleg nem nyeretlen kezdő, valahol értem a csömört."<

Persze, értem, és átérzem...... csak bíztatni szerettem volna... 🙂 😉
Én egy Merci W124-essel szívok lassan másfél éve, mint Swidi, hogy minden jó, ---- és mégse! De nem adjuk fel, meg lesz az előbb-utóbb! 🙂 👍️
Az a baj, hogy Swidi nem két hete szív ezzel a motorral és tényleg nem nyeretlen kezdő, valahol értem a csömört.

Amit mélyebb villamossági tudás nélkül meg lehet tenni, az a generátor lekötése. A motor bal oldalán, a légszűrőház alatti kis krómfedelű szerszámos hátán van a fesszabályozó. Ott van a generátor 3 fázisú csatlakozása is. A generátort kihúzva töltött akksival (de így nyilván töltés nélkül) megpróbálni járatni nem igényel mérést.
Az a helyzet ugyanis, hogy a fémházas TCI-k feszültségtartománya igen szűk. 10V alatt és 16V felett kihagy a szikra (jellemzően az elülső hengeré), 8V alatt nem is csinál lószart se. Ha a töltés nem kóser és ingadozik a feszültség, akkor ki-kimarad a szikra vagy elcsúszhat az időzítése. Ha a generátor le van választva, akkor az akksi tiszta DC-jéről megy a dolog. Ha szikragyanús a történet, ez meg lehet lépni.

Ha a hátsó henger szarakodik és "minden jó, de mégse jó", azaz a karbi, trafó, stb. szemre vagy műszerrel nem mutat elváltozást, akkor a fordulatszámmérő kikötése lehet ilyen diagnosztikai lépés, ugyanis az a hátsó henger triggeréről veszi a jelet - értelemszerűen ha a műszer beteg, akkor elcseszi a gyújtás jelet.

Csuklóból több tippem nincs. Pesten nem ismerek kompetens, XV nyűgökben járatos szerelőt sajnos. Én megnézhetném, de egyrészt az ország átellenes pontján vagyok, másrészt egy 5.5 m2-es WPC kusztni a műhelyem, amiben az öregasszonyt tárolom - az még csak távlati terv, hogy hivatalos műhely is lesz valahol, valamikor.
Szép napot mindenkinek!
Swidi fel ne add! Azt nem szabad.
Meg fogod találni mi az, amiért rakoncátlankodik a gép, és akkor lesz sikerélmény, nem beszélve a gazdag tapasztalatokról, és a rengeteg tanulásról. Ami ugye sohasem szégyen.
Egészen más életérzéssel fogod szelni a kilométereket, hogy ezt TE csináltad meg. 🙂 🙂
Mielott feladod... Toltest neztel?
Tisztelt márkatársak!
Tudnátok-e ajánlani egy Mágust aki megszakértené XV 750 SE Virago-mat.
Teljes motorgenerált kapott, felújított porlasztókat, van 2 TCI-m, 5 trafóm, új gyújtókábelek, gyertyák. szelephézag rendben. Cseréltem mindent mindennel... Mégsem megy! Indul-nem indul. Nem megy egy henger, vagy megy mindkettő csak durrog. Használhatatlan!!
Nem vagyok teljesen tudatlan, 50 éves hobbim az autó-motor szerelés, de ez most megszívat rendesen.
Nyáron még használtam az egyporlasztós átalakítással. Aztán elkezdett durrogni, rángatni. Akkor kapott eredeti felállásként két felújított Hitachi karbit. Lehet, hogy rossz mindkét TCI!!??? Vagy lehet még jeladó hiba. Az is van tartalék 2. Sajnos az autóvillamosság nem az erősségem, meg már magamban sem bízok. :-((
Jó lenne pesti szerelő, de most már elviszem akárhova.
Üdv mindenkinek!
Köszi az infót,akkor meg is rendelek hozzá egy párat,mert a mostaniak kicsit repedezettek.
Akkor minden 535-os kacat passzol hozza, karbi fuvokazas, vezermutengely es a dugattyu-henger kivetelevel azonos a ketto. A szivocsonk csereszabatos.
A kesei XV500 az osztrak piacra lebutitott, 20kW-ra lefojtott 535-os.
A motor 1994-es.A szerelő azt mondta,hogy olyan mint az 535-ös.A szürők ugyan azok.Egyébként teleszkópos.
Melyik 500-ashoz? Amelyik pont kopp ugy nez ki, mint az 535 vagy az oreg haromszog lengovillas otszazasrol van szo?
Sziasztok!Még csak most regisztráltam,de már rég olvasgatok a fórumon.Szeretnék segitséget kérni alkatrész ügyben.A kérdésem:az xv 535-ös virágó szivócsöve jó-e az500-ashoz?Ugyanis csak 535-öshöz találni.Előre is köszi a segitséget.
Köszi, király vagy!
A műszakival számítok rá, hogy gond lesz, ha lecserélem a fényszórót LED-esre, de nem tudom, hogy a rendőrök is belekötnek-e.
Ha nem , akkor azt sem tart soká lekapni, és átcserélni. Eleve úgy tenném fel, és úgy vezetékezném nyilván.
Persze, a LED-ből a 20W-os is fényesebb, mint egy mezei bilux izzó. De azzal meg az lesz a baj, hogy műszakin nem fog átmenni. Ami halogénnel jött ki, és a típusbizonyítványa nem tartalmazza a LED-es fényszórót, az buktás. A legkevésbé fájdalmas szerény véleményem szerint egy Tungsram Megalight vagy egy Osram Nightbreaker izzó és két kisméretű, egyenként ~10W-os, kisméretű LED-es szúrófény a villaszárra, a fényzóró közelébe vagy pl. bukócső tetejére bilincsezve egy könnyen bontható csatlakozóval és kapcsolóval, amit műszaki előtt 3 perc lekapni - azzal jellemzően a rendőr se szokott szarozni, ha megállít. Egy komplett fényszórót lecserélni madzagostól sokkal kunsztosabb és ha 3 lámpád van összesen, a vetítési képet is rugalmasabban tudod szájízre szabni.

A csatlakozók zöme ugyanaz. A TCI 6 + 4 pólusú párja a 83-97 750-eseken és a 90 előtti 535-ösökön is szerepel, de nyilván a vezetékezés más teljesen. A 125/250 TCI műanyagja is 6 +4-es, de nincs felsaruzva teljesen, a hatos csatiban is csak négy saru van.
A 41R relé a legtöbb típuson dettó ott van 535-1100-ig, de amin 47G van, annak is ugyanaz a csatlakozója. A benzinpumpa reléje is ugyanaz a 4 pólusú cucc, mint a TCI 4 pólusúja bármelyiken.
Amiben egyedi az 535 az az első képeden a bizosíték tartó. A többin egyáltalán nem ilyen.
Igen, a saruk szabványosak, azokat nem gond kiszednem, csak egy az egyben meghagynám a kábelkorbácsot a csatikkal együtt ha lehet. Ezért kérdeztem, hogy amiket bekarikáztam csatik ugyan olyanok-e minden Virago típuson, mert azt nem tudom.
2. Inkább a 5 3/4-esek közül nézegetek, ne legyen a kis motor "vízfejű". Az ötlet jó, hogy átnézzem a világítási rendszert, de sok javulást nem várok. Azt remélem, hogy az újabbak LED-del - ugyan akkora 55W-ból - több fényt hoznak ki.
Ha megnézed közelebbről, a plasztik házban, amiben 4-6-8 láb van, jellemzően szabványos saruk vannak. A sarukat ki lehet szedni a plasztikból, egy rugós nyelv tartja őket a helyükön, gamkapoccsal benyúlsz, lenyomod a nyelvet, saru kijön. Új drót, új saru, ha ez a cél. Plasztik újra felhasználható.
Egyébként azt hiszem a nagyobb sarukat tartalmazó csatik szabváyosak, 250-es széria néven láttam őket emlegetni és azokban sima 6.3-as saruk és kések vannak. A kisebbik (mint az index-kombirelé, a 41R) is szabványos, 2.8-as, de fejben nincs meg pontosan mi a neve.

Ha fényszórót cserélsz, akkor 7" méretűt (~180mm) célszerű, abból jobb a választék és elfér benne a villany. A gyári 145mm körüli (5 3/4"). Arra viszont számíts, hogy egy olyan kistestű motoron, mint a tied a nagy lámpa lehet elüt optikailag.
A gyári fényszóró hibájának a megkeresése (ha van) és egy jobb izzó belepakolása is opció. 30 éves kb, a biztosítékon, kapcsolótól a gyújtáskapcsolón át a H4 foglalatig akárhol is eshet feszültség, vagy az is lehet, hogy "longlife" izzó van benne.
Sziasztok, a kérdésem, hogy a Viragokon mennyire egységesek az elektromos csatlakozók? Gondolok itt a biztosítékcsoportra, relékre, elektronikus gyújtásra stb.
Kacérkodom a lámpacserével, mert nem valami erős a fénye, és ebben az esetben lehet, hogy ki kellene költöztetnem a kábelköteget a lámpabúrából. Mondjuk pl. a jobb oldali buciba. Viszont az eredeti kábelköteget is megtartanám, és inkább átvezetékezném a szükséges mennyiséget. Viszont itthon az enyémhez kábelkorbács nemigen van bontottan. De ha a többi típus csatlakozói jók, (nem a normál csatlakozókra, hanem a speciális csatlakozókra gondolok) akkor csak a vezetékezést kell megcsinálnom.
"mennyire altalanos, h a szelep beeg es ezert nem zar le?"
Ennek diagnosztikája a veszteségmérés:

http://youtu.be/hGv70RyiGGc
teszter:
https://www.ebay.de/itm/393864...
Igen, egy készlet = 1 porlasztó, kettő fog kelleni. A lenti linkek azok, amik kellenek, csak nyilván amiből kettő kell, abból kettőt vegyél.

A főtengely kupak tekintetében nem tudom, hogy a képen látható ugyanaz-e. Kismillió motoron van hasonló kinézetű, de eltérő átmérőjű, menetű és menetemelkedésű kupak. Öreg Hondákon kimondottan gyakori mint szelephimba takaró, de más a menet átmérője.
A Yamaháé M32 x 1.5-ös és 1L9-11186-00 a cikkszáma - ennyit tudok bizton állítani.

Ez még kocsiakksiról is gyengén teker, ami azt illeti. Kb. fele fordulatszámon. Lehet az önindítóra és a vezetékeire is ráfér egy alapos takarítás. (kefepor, korrózió) Lást 9 percnél: http://youtu.be/ICqebBnKqEY

A szelep beégés nem túl gyakori ilyen futásteljesítménynél, de ezt látatlanban nem tudhatom, hogy esetedben ez-e a helyzet vagy a műszer-e a kaka. De az a tény, hogy most mindkettőn hetet mérsz és jóval lassabban is teker a kelleténél azt súgja nekem, hogy itt nem feltétlen ludas a hengerfej.
Én nem vennék bontott hengerfejeket a helyedben, ha bármire költenék, akkor az egy Rick's-féle 4 kefés, erősített önindító lenne. Ha az önindítót eleve felújítanád mondjuk a lassú tekerés miatt (~€70-80 egy teljes szett csapágyakkal, kefékkel), akkor inkább ezért adnék egy kis pluszt. Kis túlzással kivesz-betesz meló és onnantól az akksit is kevésbé terheli az indítózás, meg a 4 kefés indítómotor nyomatéka is jóval nagyobb.

https://ricksmotorsportelectri...
A karbi felujito keszlet 1 karbihoz van, igaz? Vagyis 2 csomagot kell akkor vennem?
A link amit kuldtel az mar az, ami kell nekem? Nem kell allitanom semmit, csak betenni a kosarba?

Szelephezag allitasnal sikeres eltortem azt a spiateres vackot, amit a fotengelynel kell kivenni, h meg lehessen tekerni.
Jol latom, h ez az?
http://www.oemcycle.com/Item/p...

A gyertyakat kivettem meres elott es kocsi akksirol besegitettem a benne levo akksinak. Sajnos nem tekert jobban, igy is 7 bar lett hidegen az elso hengerben.
Csinaltam egy videot is rola: http://youtu.be/2kdnuNGK-YQ
Ez egy eleg olcso Lincos kompresszio mero. Sajnos mast mar nem mertem meg vele, mikor otthon voltam. Nem tudom egy tuti jo hengerben mennyit mutatna...
Igazabol arra akarok kilyukadni, h mennyire altalanos, h a szelep beeg es ezert nem zar le? Most, h kint vagyok neznek akkor esetleg itt hengerfejet is ra.

Koszi elore is a segitseget!
Ah, világos. Köszönöm szépen!
Mert a gyari szabalyzo tirisztoros. Mukodesi elvebol adodoan sontszabalyozo: a generator altal eloallitott energiabol a fogyasztok annyit vesznek fel, amennyi nekik kell, a felesleget a szabalyozo ho formajaban disszipalja.
Ha LED-re van cserelve minden es a 130-160W fogyasztas helyett csak 80W-ot eszik a rendszer, a szabalyozonak a kulonbozetet is el kell futenie. A MOSFET szabalyozo egyreszt kevesbe melegszik, masreszt jobban is turi az ilyesmit. A gyari leeghet.
A reléről tudok, a fesz.szabályzó már nem gyári benne, de nem vizsgáltam meg közelebbről. Éppen van egy Müller electric szabályzóm parlagon, legalább lesz mire elhasználni. Egyébként miért fontos LED-nél a MOSFET-es szabályzó?
Azt tartsd szem elott, hogy ha mindent ledesitesz, a fesszabalyzot is cserelni kell MOSFET-esre. Ugyanigy az index relejet is cserelni kell majd, mert a ledes iranyjelzok impedanciaja nem fogja mukodtetni.
Láttam nagyon jó formájú chopper/bobber LED lámpákat. Nem kínait. A fényszórót is cserélném majd, de nem állt még össze a kormány és világítás összképe a fejemben. A 401-es Vitpilenem LED világítása bomba jó, az indexek még jók is lehetnének a Viragora. Tiszta, egyszerű dizájn. Nem is látod, ha nem működik. BTW - Ebayen találtam 4 db komplett gyári indexet az 535-re, szállítással együtt 20e-ért. Meg is rendeltem.
OK.
Nekem is van LED-es is, de nem tetszik. Valahogy a LED-esek inkább robogóra, vagy sportmotorra jobban illenek a dizájnok miatt. Némelyik dizájnert nem is értem, hogy hová gondolta feltenni, mert még a karácsonyfán is giccsesen hatna ...
Amúgy csak a LED miatt nem cserélném le, mert az index úgyis csak keveset megy üzermszerűen.
Köszönöm a kedvességed, de mindenképp vennék egy pár gyárit, nem szükséges kölcsön adnod. Ha megtalálom az elképzelésemnek megfelelőt, akkor később LED lesz helyettük.