Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem annyival bonyisabb, hogy nem csőbilincses a lámpa, hanem egy 40x20mm-es lapos talpa van...
Ez sem rossz. Én kicsit bonyolítom. Marok, esztergálok, fúrok. Aztán polírozok. Rozsdamentesből tervezem kialakítani. Mihelyt vége a táppénznek...
600 mm 1/2", 3/4"- os cso. A csavarozasi pontoknal ellapit, es kifur. Tavtartonak 30-35 mm 1/2"- is cso, ket hosszabb csavar (50-60mm). Igy a bolcso ele kerul a csokonzol, es talan nem tornek le a radiator tarto fulek...
Én most tervelek ide az olajhűtő csavarjához valami konzolt. Szintén kiegészítő lámpa miatt.
Hát ezaz... de az enyémen az a tipus van ami a blokk köré hajlik, gyakorlatilag nincs rajta elég hely. Mindegy, ha esetleg érdekel valakit akkor van két eladó példányom :)
Ilyeneket a bukokeretekre szoktak felbarkácsolni...
A villogóját ki tudom iktatni és a fényerejét is lehet szabályozni.
Sziasztok. Ilyen lámpát szerelt valaki XJ600s-re? Nagy naívan megrendeltem aztán szembesültem azzal, hogy fogalmam sincs hova tegyem :)
Jó pár éve hosszú leálláskor a benzin rohad bele a fúvókákba. Az etanol tartalma miatt erösen oxidálja a porlasztó alkatrészeit. Egy alapos(!!!) tisztítás a porlasztókra rá fog férni és feltehetöen szükséges lesz a tömitések cseréje, esetleg tüszelep csere-úszószint állítás, majd egy szinkron.

Ha két tarfó van (jellemzöen a 2-3 és 1-4 hengereké a közös) azok kábeleit fel lehet cserélni, mármint ami egy trafoból jön.
Üdv Urak!

Segítenétek gondolkodni egy kicsit?

A motor egy 2001Div. 4BR Örököltem, nem nagyon mentem vele, legutoljára 6 hónapja.
Ma elővettem, leporoltam, indítom, hallom cicergős finom kelepelés, jobb oldalon furcsán pufog. Lehúzom a 3-as pipát semmi változás, fogom a kipufogó csonkot csak langyos.
Na akkor ez most mi? A nagy állásba bedöglött?
Néztem gyertyát, semmi extra, néztem szikrát, van, mellete a 4-essel is összehasonlítottam, nem tűnt fel külömbség. Levettem a tankot, levettem a trafókat megpucolgattam a sarukat, vissza az egész, semmi változás.
Lehet szikra van, csak üzemanyag nincs? De nedves volt a gyertya amikor kivettem (vagy nem elég?) kicsit hagytam járni, aztán húztam neki kicsit. Mintha enyhén füstölt volna. Durranás nem volt, csak mikor visszaált alapjáratra akkor puffant 1-2-őt, de nem járattam tovább.
Van ötletetek, tudnám kiszűrni a trafót, vagy a karbihibát?
Meg szabad cserélni a pipát egy jól menő hengerről?
Gyertyakábel is lehet?
Pedig ma motoroztam volna egy jót.......
Köszi előre is.
Sziasztok! Van valakinek esetleg eladó jobbos és balos kipufogó dobja 1997-es XJ600 S Divihez?
Az a rugóstag nem a gyári. Láthatod a gyári alkatrész esetében a kerékjáratban tudod állítani a elöfeszítést nem kell megbontani a motort.
Elképzelhetö hogy az a "tuning cucc" nem csak erre a motorra jó, így áll elö ez a kényelmetlen állítási lehetöség. Amúgy az a kontraanyás rugoérö beállítás a sportmotorokra jellemzö megoldás...
Amúgy a valóságban egyszer beállítja a testsúlyának megfelelöen, és utána nem szoktak vele kinlódni. A spormotorok zsebkendönyi hátsó ülésére ritkán kuporodik fel a túl nagy tömeg...az miatt nem nagyon szokták elhangolni a futómüvet.
Turamotornál nyilván más a helyzet, de ott egyszerübb is szokott lenni az állítás gyárilag, mint az látható is. Nekem a túramototoron hátul dupla rugós tag van és könnyen (hidraulikus módon) állítható. A sportmotoromra meg nem nagyon ül fel hátra senki... :-D

Ha szeretnéd több esetben is állítgatni és körülményesnek találod, akoor nézd meg a márkáját hátha több géphez is jó, és hirdesd meg. Az árából veszel egy "legújabb" gyárit, felújítatod egy szakmühelyben (folyadék, esetleg progresszív rugó csere)...aztán könnyebb lesz az életed.
Kösz a válaszokat István. Igen, biztosan nem az eredeti a rugós tag, hiányzik róla az az állító kosár. Azért csodálkozom, mert a mostani felállás szerint nagyon macerás állítani a rugó előfeszítését mert le kell hozzá szerelni a tankot és ott mókuskodni valamit. Ezt egyébként meg sem próbáltam egyelőre mert pp még nem égető a probléma. Arra gondoltam, hogy esetleg fordítva tették fel annó de a szerelőm azt mondta, hogy ezt nem is lehetett volna máshogy. Mindenesetre én furcsállom.
Ez a gyári rugós tag. Alul a kosárral, amit a kerékivhez benyulva lehet a már említette körmöskulccsal tekergetni. Ahogy nézem hét állitási lehetöség van rajta. De ezeknél az öreg cuccoknál a rugó ki szokott lágyulni és igen komoly mértékben rontja a menetstabilitást-utazási konfortot. Gondolom ezért cserélték valami utángyártottra, de szoktak más motorból átemelni ilyen alkatrészeket, aminek sokkal magasabb "szolgáltatásai" vannak. Nyilván nem "legális" mint az itt korábban téma volt, de ha szemtávolság, és a felfogató szemekben a furatátmérö egyezik akkor némi leleményességgel be lehet építeni. Sok esetben akár hosszabat is beszerelnek. Ettöl kicsit orraesik a motor, hegyesebb lesz a villaszög, ami kanyatodást t´mogatja, de rontja az egyenesfutást...
Nem tudom az évjáratod,de:
-gyári rajza:
https://www.partzilla.com/cata...

bontott lrugóstagok:
https://www.partzilla.com/cata...

A tied szerintem nem eredeti...az ebay-es kép közöt látsz pár "after market" terméket is szines rugókkal...

Az eredetin a képek szerint van egy "kosár" amit egy körmös kulccsal (szerszámkészlet része) lehet tekergetni és kb 5-6 állítási lehetöség van. Jelemzöen csak rugó elöfeszítésere van lehetöség az ilyen alsópolcos motoroknál.
Ami neked be van épitve, azon nagyon finoman hangolható rugoelöfeszités, és általában a húzó és vagy nyomo irányu csillapítás állításara vannak a lengéscsillapító végein a csavarok.
Illetve a lengővilla felé eső végén van egy imbuszcsavar (a sárga "anyán" belül). Azzal mit lehet állítani?

https://imgur.com/a/MFtC69n
Sziasztok. Ilyesmi (http://pinwall2.pinwallcycle.c...) teleszkóp van a motoromon (nem pont ilyen). Eddig nem akartam rajta állítani most viszont szeretnék majd utast vinni ezért próbáltam rájönni, hogy mit is kellene csinálnom. Eltartott egy darabig míg rájöttem, hogy úgy van beszerelve, hogy a menetes rész esik a tank alá, emiatt állandóan le kellene vennem a tankot ha állítani akarnám. Ez így normális vagy fordítva lett beszerelve? (már ha egyáltalán be lehet ilyesmit fordítva szerelni) Köszönöm.
Köszi Rozsdás! Utánanézek a dolognak.

Update a motorról: visszajött végre a szerelőtől... kapott új első gumit, fékfolyadékot, telszkópszimeringet, fel lett polírozva a teleszkópszár és a teló fel lett töltve olajjal. Ezen kívül kiderült, hogy a szívócsonkok katasztrofális állapotban voltak, rengeteg fals levegőt szívott motor. Ezeket is lecserélték illetve akkor már volt karbi takarítás és szinkron is. Volt még egy kormánycsapágy beállítás mert szorult a kormány. Hát mit mondjak? Nem volt olcsó, de legalább nagyon érezhető a változás. Egyrész a motor pöccre indul és nagyon finoman jár, nyoma sincs a korábban kis fordulaton tapasztalható zakatolásnak. Ezelőtt szerintem legalább 10p-ig melegítettem a szívató fokozatos visszatolásával mire a nagyobb fordulaton nem fulladt le most pedig alig kell szivató és egyáltalán nem fullad. Érezhetően erősebb is lett a motor. A teló végre rendesen jár úgyhogy nem üt akkorát a gép amikor rámegyek valami bukkanóra. Öröm boldogság!!
Szia! Megpróbálom feltenni a fotokat.
Köszi Rozsdás, dobtam egy privit!
Szia! Én használok kormány magasítót az Xj-600S Divin, csak a 20mm-es fér el, hogy a bowdenekbe ne kelljen hosszabat használnod. A rezgés egy picit nagyobb, de nem vészes, ja és műszaki vizsgára sajnos ki kell szedni, és az eredeti állapotot vissza kel állítani.

Üdv: Rozsdás.
Köszi!
Sok esetben rövid lesz fekcso, kapcsolokonzolok kabelkotege, gaz es szivato bovden. Ilyenkor indul trukkozes, hogy mashol vezetik el, aminek a hozomanya a feszulo , megtoro kabelek bowdenek...
Es ez is atalakitasnak minosul, csunyan es feltuno...
Egy picit szelesebb, hatrahuzottabb kormanycso kevesbe feltuno a szerveknek, nem olyan ocsmany, es esetleg az ergonomia mellett a vezetskek, csovek hossza is kiadja...