{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5464759] 2018. 06. 22. 23:10
HUT
Valakinek lenne 2db eredeti irányjelző eladó? Heves megye, vagy környékén?
[#5464758] 2018. 06. 22. 23:10
blazius
Még egy kérdés.. a 900F kihajtása különbözik a 900S-től?
[#5464757] 2018. 06. 22. 23:10
blazius
Első problémám, amiben a segítségeteket kérem.
(XJ 900S 97-es)
Nem megy a kilométerórám, a keréken a spirál kihajtása nem forog.
Érdemes szétszedni, vagy reménytelen (nekem annak tűnik) és csere?
Ha csere, akkor itthon van rá esély vagy ebay?
Előre is köszi a segítséget!
[#5464203] 2018. 06. 21. 8:42
dani416
A Spártathlont sem a ficsúrok futják le! És az 57 sokkal kevesebb, mint a 75, tehát még időben vagy és lesz mit kihúznod a bakancs listádról. Meg felvenni újakat. :-) Nagyon drukkolok, hogy ne csak összejöjjön, hanem egy jól sikeredett blog meg cikk is legyen belőle a motorrevüben vagy a motozinban!
Azért a Transalpot inkább ilyen útra, vagy inkább úttalanra találták ki, mint a Divit. Mikorra is tervezed az indulást? Azért jól számold, hogy hányszor lépsz be és ki az oroszoktól, nehogy Kínában kelljen kérned még egy vízumot. :-O
[#5464131] 2018. 06. 20. 19:46
Norvik
Hát én nem leszek az!!! Arra, csak kicsit északabbra visz el az utam. Erdély, Moldva, Moldova, ukrajna, Kazahsztán, Oroszország, Mongólia, megint Orosz, és esetleg Kína szerepel az útvonal tervben. Ha cigány gyerekek potyognak is az égből, végigcsinálom, vagy legalábbis belevágok, aztán lesz, ami lesz. Jelenleg a vízumok folyamatban vannak. Mivel az oroszok normál turista vízumot csak egyszeri belépéssel, és harminc napra adnak, kénytelen vagyok üzletit venni, ami négyszeri belépést enged, és egy alkalom 90 nap. De legalább közel 90 ezer ft. És már, ha ez jól fog menni, megvan a jövő évi tervem is, ami kicsit durvább lesz. És eldőlt, mivel megyek Honda Transalp, 650-es. Hétvégén hozom el a gazdájától. Szóval nem merem bevállalni az utat a kis Divivel. A szerelőm azt mondta, hogy a gép kibírna, de nem mindegy, hogy élvezemaz utat, vagy -végig vért izzadok. Tehát a Divi marad, más célra. Elkezdődött s Pan felújítása..az alkatrész ár 220 ezer, plusz munkadíj. Meg egy vadi új kipufogó, alig 200. És ezek a szükséges dolgok. Plusz egy Helibars kormány érkezik, postával 513 euró. állítható, emelhető, dönthető. Plusz adnak hozzá mindenből hosszabbítót. Két hét, és itthon van. Motorikusan, egyébként rendben a moci. Még szerencse, hogy olcsón vettem :(. És a motorozás olcsó... Mondja egy olyan, akinek sosem volt motorja. jövő hét kedden iszom vissza Hollandiába. Muszáj, különben nem tudom fedezni a kiruccanásokat. Erre az útra a kis Divi kísér el. Pár hét, sok túlórával, aztán házat, és vár a nagy kaland. Még szerencse, hogy az oroszoknál 180ft körül van a benzin. Félek, fosok. 57 éves leszek, mire elindulok. De azt hiszem, nem én volnék, ha nem vágnék bele.
[#5464066] 2018. 06. 20. 12:01
dani416
Aki keletre vágyna egy kis motorozásra:
http://www.motorrevu.hu/cikkek/53710-tura__pakisztan_1__resz
Én puhányabb vagyok, inkább kihagyom (az ötven fokot meg pláne) és megnézem a National Geographic-on. :-)
[#5463686] 2018. 06. 18. 12:36
blazius
Örök hálám!
[#5463634] 2018. 06. 18. 9:19
kapufa
Köszi!!!! Ez nekem is hasznos.
[#5463458] 2018. 06. 17. 16:45
Vidom
[#5463426] 2018. 06. 17. 14:46
blazius
Sziasztok!

Közel 50 évesen, gyakorlatilag 25 év kihagyás után újra van motorom, egy 97-es 900s. Még barátkozunk, de remélem hosszú, boldog kapcsolatunk lesz :)
Azt kérném, hogy ha valakinek vagy Haynes-e hozzá elektronikus formában, akkor ossza meg velem (600-as hoz van nekem is ha valakinek szüksége lenne rá).

Előre is köszi a segítséget!
[#5463379] 2018. 06. 17. 10:41
Pölipapa
Teljesen egyetértek Veled!
[#5463377] 2018. 06. 17. 10:38
Pölipapa
Sziasztok! Egy olyan gyors kérdésem lenne. Adott egy 93 as 600as "S" divi. A 900as "S" divi kormánya ugyanaz lehet-e? Mert lassan agybajt kapok ettől a kormánynak nevezett vascsőtől... Köszi
[#5463267] 2018. 06. 16. 8:54
Norvik
Óvakodjatok a Mekk mesterektől. A minap a kormányablaknál jártam, útlevelet csináltatni a nagy úthoz. Közben a szerelőmmel beszéltem telefonon, és szentségeltem a több hetes várólista miatt. A beszélgetést hallotta egy szimpatikusnak tűnő embereke. Azt mondta, hogy szerelő, de csak hétvégeken csinálja otthon, egyébként mással foglalkozik. Bizalmat szavaztam neki, persze a kényszer is erre ösztökélt. Szóval, csak óvatosan, gondoltam. És nagyon helyesen, mint utólag kiderult. Először a kis Divit adtam oda neki. Benzincsap felújítás. A készlet már megvolt, magam is meg tudtam volna csinálni, de nem volt túl sok időm. Ezt rendben el is végezte, gondok nélkül. Aztán a robogómat adtam oda neki, áv téli állás alatt valamiért meghalt a kilóméter meghajtó. Ez is egyszerű munka, pár perc szerelés. Eltartott közel két hétig. A tank közben majd kiszáradt. Majdnem tele volt, amikor átadtam neki. Vagy járt vele, vagy leszívta. Volt a robinak egy olyan hibája, hogy a kipufogót borító díszlemez zörgött, rezonált. Kymco, szóval nem a legmárkásabb, de teszi a dolgát, és szép állapotban van. Lusta voltam megcsinálni. Nos, a szerelő ezt jelezte,C3 mondta, hogy megcsinálja. Ok, bólintottam. Majd felhívott telefonon, mondván, probléma megoldva, gumi alátétekkel. Majd újra hív, és mondja, hogy a gumi elégett. Persze, hiszen a kipufogó kissé meleg szokott lenni. Visszakaptam a járgányt, és kb negyed óra alatt, rugós alátétekkel megoldottam az zörgést. Egy szerelő, aki nem tudja, hogy v forró a kipufogó. Jussa legalább szilikon gumival próbálkozott volna. Terveztem, hogy a kis Divi kap egy magasított kormányt. Megvan hozzá minden alkatrész. De nincs az az isten, hogy én ezt rábízzam. Ebbe bele is hallatnék.
[#5462764] 2018. 06. 13. 20:02
Toneres
Ma felkerült a gépre az usb-s töltő-feszmérő. Működik rendesen, lehet követni a töltés mértékét és az aksi állapotát.
[#5462720] 2018. 06. 13. 17:04
kapufa
Osztom a véleményedet. "Ha az ember megengedheti magának, tarthat mindenre egy célzott gépet, a megfelelő használatra." írtad! --Vagy vehet egy több milliós 20 szelepes csoda gépet ami természetesen fiatalosabb-szebb, jobb futóművel és fékberendezéssel bír mint a kis (600-as) divi és még sokkal erősebb és gyorsabb is. És ezek után már csak afféle játékszernek mint sem motornak titulálva a kis divit. Szerintem mint mindenki mi motorosok is különbözünk egymástól, akár ízlés akár egzisztencia vagy nevezzem bárminek is azt, de egyben mindenképp egyet kellene értenünk, hogy függetlenül a motor értékétől vagy teljesítményétől az utakon egyenlőek vagyunk legyen az kis vagy nagy divi, CBR, GSXR stb.
Megjegyzem, én a 600-as divimet is nagyon kedveltem, noha tényleg nem egy kanyarvadász és a fékberendezése sem sorolható a kiválók közé, de főleg hazai tekintetben túrázásra nekem teljesen megfelelt. Ha megnézed az albumomban láthatod, hogy mennyire becsben volt tartva., és ha csak rajtam múlott volna biztosan még mindég ott ragyogna a 900-as mellett. Nem állítom, hogy ha tehetősebb lennék akkor nem volna több vagy nagyobb értékű motorparkom, de jelenleg úgy vagyok, hogy a lehetőségemhez igazodva a 900-as divimnek igyekszem akár az esztétikai akár a műszaki állapotát újszerűnek fenntartani. Nekem ez is megadja azt az élményt minden tekintetben amire jelenleg szükségem van.
[#5462603] 2018. 06. 13. 11:03
Toneres
Szerintem mindenek előtt azzal kell tisztában lenni, hogy mire akarom használni a leendő motoromat. Olyan, ami mindenre jó, nincs. Hegyekben lábtartót karcolni, pályázni, öregesen krúzolni, egy vagy két személlyel motorozni, rövid vagy hosszú távokat menni, kényelem vagy gyorsaság inkább, lehet sorolni sokáig az igényeket. Na ezekből kiválasztani a legfontosabbat aztán jöhet a motor. Viszont tisztában kell lenni, hogy minden gép bizonyos szempontokból kompromisszum. Ha az ember megengedheti magának, tarthat mindenre egy célzott gépet, a megfelelő használatra. De ne várjuk el, hogy egy motor mindenhol tökéletes legyen.
Szerintem :)
[#5462480] 2018. 06. 12. 20:45
gezasz
Több mint 70000 km-t tettem meg a Divivel 8 év alatt. Ebben hosszú túrák is benne voltak. A váltás akkor ért meg bennem, amikor a Stelviot megjártam vele két személlyel csomagokkal. Oda nagyon kevés volt, és néztem mások mivel csapatnak. Nagy két hengeresekkel, így én is hasonlót vettem. BMW-re nem telik sajnos. Ettől függetlenül jó motor a 600-as Divi csak sok kompromisszumot kell elfogadni vele
[#5462453] 2018. 06. 12. 18:53
rolikacsa
Mondom nem lehúzni akarom csak valljuk be és ezt tudja a yamaha is 16 szelep után visszatérnek egy 8 szelepesre és dupla tárcsásról szimpla tárcsásra.Hozzáteszem tényleg soha nem hagyott cserben de vélemyényem szerint egyik motor egyik motor se ha megvan adva neki minden ami kell.
[#5462451] 2018. 06. 12. 18:48
rolikacsa
Üdv mindenkinek!Nekem volt divim jó kis motor a maga nevében.De se futóműve se féke.Kényelmes elvisz ából bébe és semmi több 8 szelep 4 henger soha nem megy tönkre. Fentartási költségen mosolygok mindig egy motornál.Mindegyik motorra kell gumi fék olaj szűrők meg benzin.Azon felül minden motornál drága minden.Ritkán nézem a fogyasztást de ha nem húzod egyik se fog enni.Divivel megtudtam etetni 7 litert is meg 4,5 is.Én megyek minél többet kipróbálni és lehet ez öreg motor is ha valaki ide adja.

Roli
[#5462359] 2018. 06. 11. 22:17
kapufa
Azért annyira nem rossz a 600-as divinek a futóműve, igaz nem is büszkélkedhet vele, de cserébe ad egy megbízhatóságot, alacsony fenntartási költségeket. Én közel 20000 km.-ert gurultam vele és az elején már megtanultam a határait. Úgy gondolom, hogy túrázgatni teljesen megfelelő kis masína. Mondhatnám úgy is, hogy ár érték arányában teljesen jó vas. Persze! hogy van tőle jobb és mégjobb, de sokan örülnének még annak is. Én meg voltam vele elégedve. Megjegyzem 900-as divi klasszisokkal jobb. DE! többet is kér.
[#5462357] 2018. 06. 11. 22:15
K.István.
A fojtásokat két csoportba lehet sorolni az szerint, hogy gyárilag fojtót, vagy utólagosan fojtott verzió. Németországban "nagy divat" a fojtás, mert kevesebb a biztosítás a motorra, így simán vannak 100 KW-os motorok is 25kW-ra visszafojtva.

Ez talán a gyári megoldás ( vagy annak egy része) pl :
https://www.ebay.de/itm/Yamaha...

Aztán itt vannak az utólag beépített fojtások amiket általában a szívocsonkba tesznek, vagy a szívócsont és a hengerfej közé:
https://www.ebay.de/sch/i.html...

Nagy vonalakban a lényeg, hogy kevesebb anyagot juttatnak a motorba. Ez lehet a látott különbözö szükitésekkel a szívocsonkban, kipufogó leömlöjében, tompább vezérmütengellyel, a karburátor tolattyújának teljes intervallumban való mozgásával. Ez lehet a felsö végállásnál lévö ütközö, vagy nagy furat az oldalán a tolattyúnak, mely miattnem alakul ki akkora nyomáskülönbség, hogy teljesen fel tudja emelni a tolattyút. Vannak esetek , mikor a gyújtás modul is eltér. A porlasztónak más a fúvokázása...

Az útólag beépített fojtásokat, viszonylag könnyen el lehet távolítani, nem igényel új alkatréseket a teljesítmény visszaállítása. A gyári fojtások eltávolítása egyes modelleknél nagyon költséges, hiszen esetenként ki kell cserélni a szívocsonkokat, vagy hegyesebb vezérmü tengely kell, új gyújtásmodul, új tolattyú, vagy karburátor membrán kupak, új fúvókaszett...ezek gyári, új alkatrész esetén ilyen öreg olcsó motorknál akár motor árával vetekednek...és akkor ez még csak anyagköltség, a munkadíj nincs is benne. SZ´üségelteteik hozzá egy alapos típus ismeret, hogy ha bevatkozásra kerülne a sor, akkor ne kelljen potyára szerelni. Plusz benne van a pakliban, hogy feltárja a szerelö a fojtások helyét, de mikor kiderül, hogy milyen költségekkel járna, akkor visszatáncol a tulaj... ilyen esetben ki mennyi munkadíjat nyelne be, ha az felületesen összeszedett fojtási pontokat mind végig kibontotta a szerelö?
[#5462340] 2018. 06. 11. 21:38
Dreamfactory
Nekem nincs Divim , de szerintem minden motor más motorozási stílust igényel , és ezzel gyakorlatilag újra "megtanulsz" motorozni minden új típussal . Én pont ezért adtam el a 250-es robogóm . Mellé vettem az XJ-t . Aztán mikor egyikről átültem a másikra át kellett állnom úgymond .

Apropó , elvoltam szombaton egy vezetéstechnikai tréningen , hogy "megtanuljak" motorozni . Most voltam először , és hasznosnak találtam . Bár embert és gépet próbál .
Heten voltunk a kurzuson , magamon is vettem észre pozitívumokat , de igazán szembetűnő az egy kezdő srácon volt látható . BMW K100 jött , előző nap hozta el a paripát . Nap végére olyan ügyesen terelgette a a motort , hogy öröm volt nézni .
Volt egy kék Divi 900 teliidomos , BMW , Kawa VN , Majesty , TDM .

Ma pedig kuplungbowden és első-hátsó kerékcsapágycsere volt .
[#5462330] 2018. 06. 11. 21:03
Banánturmix23
Igen ezt sok helyen olvasni, vezettem már hornetet meg fazert, de az az igazság, hogy akkor még nem mertem igazán próbálgatni, meg hát ugye nem a sajátom volt az is frusztráló, szóval nem sokra emlékszem. Azt mondjuk nagyon érzem a divinél, hogy minden úthibán elpattog a hátsó kerék, a kanyar ívét se mindig könnyű megtartani...sokszor zavar, de cserébe kényelmes Szóval még gondolkozom, hogy a bandit előtt egy Triumph Speed Triple 955i-t még megülök pár szezon erejéig egész elérhető áron hozzá lehet jutni és az penge gép.
[#5462295] 2018. 06. 11. 19:06
gezasz
Üdv az uraknak! Arra kérlek üljetek fel próbáljatok ki más motort is mint a 600-as Divi. Annak a motornak a futómüve borzalom, talán nincs is. Én a Divi után tanultam meg ujra motorozni, egy kanyart normálisan bevenni.
[#5462211] 2018. 06. 11. 14:44
kapufa
Szia! Én a fiamnak vásároltam 2 ével ezelőtt egy külföldi papirosos cb 500-ast ami papíron 25 kw-os. A papírjain rajta voltak a teljesítmény panaméterei (fordulat-végsebesség). Ez a motor fojtás nélkül 58 lóerős és 180 km/ a végsebessége az ehhez csatolt fordulatra már nem emlékszem. Lényeg, hogy miután forgalomba helyeztük a masinát engem is foglalkoztatott a kérdés. Ezért magam teszteltem. Hát az eredmény az lett amire egyébként gondoltam is. A kis Honda Cb 500-as ment alattam (105kg) mint a golyó. És a gyári végsebességig 180-ig meg sem torpant. Ebből azt vontam le, hogy a német gazdi sem gondolta hosszútávon a fojtott üzemmódot ezért időközben szakszerűen vissza is alakítatta, tehát nekem ezzel már nem volt semmi gondom. Sőt azóta számos esetben motoroztunk együtt és volt rá precedens, hogy amikor a 600-as később a 900-as divivel elől mentem és egy egy jobb útszakaszon hirtelen felhúztam 170-180 közé nem nagyon maradt le a fiam az CB-vel.
Ezt azért írtam le, hogy mielőtt nagyon belemerülsz a fojtás kérdésébe, (jó tanácsként) próbáld meg egy márka társ segítségével letesztelni, hiszen magamról sem tudnám elképzelni azt, hogy huzamosabb ideig együtt éljek a teljesítmény butítással és szerintem a korábbi gazdi-k is hasonlóképp voltak vele. Egyébként 10 kw teljesítmény eltérés már szerintem érezhető még ha nem is olyan látványosan. Persze ez is függhet sok mindentől. És még egy jó tanács attól a motorkerékpár szerelőtől aki értetlenül áll a fojtás világa előtt, a legrövidebb úton köszönj el, mert azok csak kárt tudnak okozni és még pénzt is kérnek érte.