{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5565128] 2019. 09. 17. 8:00
zpzp
Köszi a segítséget. Hát ez nem igazán jó hír. Egy szimering csere miatt teljes blokk széthúzás. Ezt azért jobban végiggondolhatták volna....
[#5565049] 2019. 09. 16. 19:13
kalozoo
Szia.Nekem XJ900 Divim '98-as.Sajan blokk szedés nélkül cserélhetetlen a szimering.Blokkba van perem marva amibe beűl a szimering pereme.
[#5565024] 2019. 09. 16. 18:31
hiei
Egy volt kolegám csavarhúzóval kiszedte a peremes szimeringet is. (Cbr929) nehogy már szét kejen húzni a blokkot!
[#5564991] 2019. 09. 16. 15:57
zpzp
Sziasztok!
Egy XJ900F (58l) motorom van és elkezdett picit szivárogni a motor olaj a főtengely végénél bal oldalon, a gyújtás jeladónál. Nézegettem hogy milyen szimering van itt és volt olyan alkatrész bolt ami normál szimeringet hozott a típushoz amit csak ki kéne venni és benyomni az újat de láttam olyat is aminek a külső felén van egy kis perem. Ha ilyen van benne akkor azt gondolom nem lehet a blokk szétszerelése nélkül kicserélni. Ha megoldható akkor elkerülném a blokk teljes szétszedését.
Van valakinek tapasztalata ezzel? Milyen szimering kell ide? Cserélhető a blokk szétszedése nélkül?
[#5564022] 2019. 09. 10. 9:27
eros69
Hello,
Eladó 600-as Divi karbi membránok, szakadásmentesek, a tűket is adom vele.
10 ezer forint/darab,
36202500418
[#5563903] 2019. 09. 08. 21:28
FDavee
Helló!
Nekem a szénkeféje volt elkopva úgy viselkedett mintha az aksi lenne gyenge az elejején aztán már néha nem akart indítani. Vedd ki 2 csavar tartja össze nézd meg hogy nem kopott e teljesen el a szénkeféje. (Kábel felfekszik a tartóra) Gyorsan megvan és legalább egy lehetőség kilöve.
[#5563902] 2019. 09. 08. 21:28
FDavee
Megoldódott vettem 7e egy ráncfelvarrott utángyártott fesszabajzót már van benne 500 km és hibátlan, remélem legalább egy évet kibír. De már jön a tartalék 3 e eBay ről.
[#5563811] 2019. 09. 08. 11:44
istvanb
Kb 1 hete láttam először spurit egy benzinkúton (biztos ott volt korábban is, csak nem vettem észre) és még nevettem is magamban, hogy ki tud ilyen marketing bullshit-et kitalálni, hogy "az autó energiaitala"? Ezek szerint mégis jó valamire?
[#5563808] 2019. 09. 08. 11:08
K.István.
Mivel van olyan motorom ami akar egy evet is all , teszek a benzinbe spuri adalekot, fel van bakolva aksi kiveve. Ha kozeleben vagyok felpumpalom a gumikat meg toltom egy kicsit az aksit. Mivel tucat szam bontott szett motorblokkokat engem ezzel a mikor csereljek olajat szezonon kivul jol meg tudnak nevetetni. Az utolsoba több viz volt mint olaj a leengedeskor belul megis minden fenyes volt. Ha nem ontesz vizet az egesterbe nem fog tonkremenni.
[#5563806] 2019. 09. 08. 10:56
K.István.
Akkor meg a kabelt kene ellenorizni az inditomotor es a relè között. Lehet el van torve, szakadva, oxidalodva. Ideiglenesen kivalthatod egy bika kabellel.
[#5563783] 2019. 09. 07. 22:51
istvanb
Általában akkor van ez a kerregés amikor nagyon gyenge az akksi. Amikor a starter szolenoidja behúz akkor nagy áramot vesz fel, a gyenge akksi feszültsége leesik és még a relé is elenged. Miután a relé elengedett nincs már áramfelvétel emiatt újból zár a relé, a szolenoid újból megpróbál behúzni amire megint leesik a fesz stb...

Ha több relével is ugyanezt csinálja akkor szerintem az indítómotorral lesz a gond, pl tekercszárlatos. Persze ez csak tipp, lehet más baja is.
[#5563744] 2019. 09. 07. 20:15
istvanb
Hívd fel őket, van egy csomó xj alkatrészük: https://sugomotor.hu/
[#5563706] 2019. 09. 07. 17:59
Motokovi
Sziasztok! Van egy Yamaha XJ 600 S Diversion mocim (1997) és nem működik az önindító az önindító relével. Akkum nem jó de jó kocsiakksirol is próbáltam és úgysem működik, csak egyet fordít max és kerreg a relé. Vettem egy 3000 ft-os utángyártott relét és azzal is ugyanez a szitu. Az önindító önmagában jó, de ha rakötöm a relét, a relé nem húz be csak kerreg. Próbáltam relé nélkül, tehát rákötöttem az indítót kocsi akksira és úgy már forgatta a motort, illetve kivettem az indítót és úgy is próbáltam és gyorsan forog, illetve az ereje is jónak tűnik. Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata vagy megoldás a problémára? Előre is köszönöm!
[#5563705] 2019. 09. 07. 17:59
FDavee
Sziasztok!
Xj 600 divi (92) tulaj vagyok meghalt a feszültség szabályzó másodjára. Legutóbb eBay ről vettem de most nincs időm kivárni. Itthoni boltokban elég horror áron mennek. Valaki nem tud olcsón hazai boltból? Fél éve még találtam 4-5 ezerért. Az igazi egy gyári bontott lenne ha valakinek van vagy tud bontva akkor szóljon. Olyat is hallottam hogy jó egy univerzális is valakinek van ilyen tapasztalata ?
Ez a mostani 15 e km után adta meg magát csak az a baj hogy még egy évet se bírt.
[#5563580] 2019. 09. 06. 16:53
istvanb
Itt a fejlemény...

kb 8-9 napot állt a motor mielőtt ma beindítottam. Elsőre ugyanaz a nagy semmi ezért PRI-be tettem a csapot. kb 2.5 perc múlva próbáltam meg indítózni, akkor nem indult be. Ezután kaptam egy telefont szóval legközelebb kb újabb 7.5 perc után próbálkoztam. Ekkor nyögvenyelősen ugyan de néhány másodperc alatt beindult, ami mindenképpen előrelépés a sok perces indítózáshoz képest. Azt persze még mindig nem tudom, hogy mi a baja pontosan, viszont így legalább nem kell 10 percig indítóznom. Köszi mindenkinek a tippeket, ezentúl így fogok eljárni.

A másik: váratlanul több hónapra külföldre kell utazzak és emiatt a következő héten el kell tennem a motort télire. Fűtetlen garázssoron van garázsunk, az lenne a kérdésem, hogy mire figyeljek oda? Az akksit kiszedem és majd itthon a tesóm néha rádug egy csepptöltőt. Arra gondoltam, hogy leszívom a tankból a benzint a tartalékállás alá és kijáratom a karbiból az összes benzint. Ezután melyik tesz jobbat? Ha leszedem a tankot, lecsapolom belőle a benzint és kiszáradás után hűvös száraz helyen tárolom vagy ha teletankolom aztán tavasszal meg leeresztem, hogy nem vizesedett-e fel? Sajnos az olajcserére szinte 100%, hogy nem lesz időm, úgyhogy az szerintem marad benne. Vagy jobban járok ha felmelegítem a motort egy 10-20km-es körrel és utána leengedem az olajat meg leszedem a szűrőt aztán tavasszal majd teszek rá új szűrőt meg feltöltem olajjal? Mire figyeljek még oda?

köszi!
[#5562580] 2019. 08. 30. 12:54
istvanb
zpzp köszi a tippet, ki fogom próbálni! Sajna nem mostanában, mert nagyon ritkán jutok el a saját motoromhoz :( , de gondolom a szezon végén mindenképpen!
[#5562410] 2019. 08. 29. 9:33
zpzp
Bocsi csak lassú voltam, ezekre a szűrőkre gondoltam én is. Hosszabb ideig PRI állást kéne még megpróbálni.
Írtad hogy nem állt azóta annyit a motor hogy ki tudd próbálni. A legegyszerűbben és gyorsabban egyébként ezt úgy tudnád letesztelni, hogy a karburátor úszóház alján lévő leeresztő nyílásba dugsz egy átlátszó csövet és a leeresztő csavart kinyitva leengedsz minden benzint az úszóházból (álló motornál és benzin csap ON állásban). Ha ez megvolt hagyd bedugva a csövet és és emeld fel a másik végé a karburátor fölé. Tedd át a benzin csapot PRI állásba és látni fogod az átlátszó csövön keresztül, hogy milyen gyorsan telik meg az úszóház. Nem tudok most neked pontos időt mondani, de szerintem ha nincs dugulás biztos hogy fél percen belül meg kell hogy teljen. Ez után zárd el a leeresztő csavar és folyasd ki a csőből a maradék benzint. Ezzel a módszerrel mind a 4 karburátort érdemes lenne ellenőrizni.
Még annyit fűznék hozzá, hogy a leeresztő csavarokkal óvatosan. Ha régen nem voltak mozgatva, akkor nehezen indulhatnak meg és akkor könnyű elnyalni a fejét.
[#5562096] 2019. 08. 26. 21:14
Szirk87
Sziasztok!
Valakinek van gyári szélvédő/ plexi? Elfekvő, megúnt , mattult.....
[#5561941] 2019. 08. 25. 16:38
istvanb
Ja gondolom a második link nem erre a motorra való, legalábbis a linkelt oldal azt mondja.
[#5561939] 2019. 08. 25. 16:28
istvanb
Szuper, köszi az infót! A motorom '94-es xj600s 4BR.

Benzincsap felújító készletet többen is árulnak, eddig ez a legolcsóbb: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/052_611_benzincsap_felujito_keszlet/nagykep/
Karbi szett: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/052_228_karburator_felujito_keszlet/

Ezek egyébként számomra meglepően olcsók, ami kellemes melepetés. Nagyjából a német árakkal vannak egy szinten, azt hittem Magyarországon drágább lesz beszerezni őket. Amit másodiknak linkelt porlasztószett is kell ehhez a motorhoz?

Ma - 4 nap állás után - beindítottam a motort. Gondoltam, hogy majd nyekereg aztán kipróbálhatom a PRI állást is, de abszolút pöccre indult.
[#5561848] 2019. 08. 24. 23:57
K.István.
Hello!

Èn legtöbbször ezt a forrást használom:
Benzincsap:
https://www.louis.de/artikel/b...
Porlaszto:
https://www.louis.de/artikel/v...
Porlaszto:
https://www.ebay.de/sch/i.html...

(nem tudom mi a motorod évjárta, pontosan nem tudok rákeresni, de tájékoztatolag szerintem elég ennyi elsöre.)
Persze fogalamam sincs Magyarországon ez elérhetö -e könnyen, vagy milyen jobb forások vannak.

Üdv
István
[#5561780] 2019. 08. 24. 18:02
istvanb
Szia,

Természetesen ahogy írtam ki fogom próbálni, hogy PRI-be teszem a benzincsapot várok mondjuk indítás előtt elöször 5 percet aztán megnézem, hogy úgy indul-e. Ha jó akkor probléma megoldva, ha nem akkor várok megint 5 percet stb. Hogy mi lesz azt természetesen nem tudom megjósolni, de majd megírom. De az utóbbi motorozásom óta még nem telt el annyi idő, hogy a probléma előjöjjön ezért gyakorlatilag semmit nem tudtam tenni azon kívül, hogy megnéztem, hogy PRI-ben jön-e a benzin. Amit az utóbbi, hozzászólásomban írtam ("Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás.") az még azelőtt történt, hogy itt kicsit ki lettem okosítva, hogy mit kellene csinálni.

A karbi jóég tudja mikor volt utoljára kinyitva. Lehet hogy a műhely ahol vettem kipucolta eladás előtt, az is lehet, hogy 10 éve nem nyúlt hozzá senki. Megpróbálnám magamtól mert szerszámom van, de félek attól, hogy a tömítéseket szétmennek, meg gondolom ha már pucolja az ember akkor ígyis-úgyis jó lenne kicserélni őket. Ilyen porlasztó / benzincsap tömítőszettekhez tudnál linket küldeni?

Köszönöm a segítséget.
[#5561773] 2019. 08. 24. 17:44
K.István.
?t=282

Itt a (egy a sok közül) video 4:42-nél mutatja is töszelep ülékét és a rajta levö szüröt...
Nem néztem végig, de amit láttam, nem olyan ügyes a csávó, meg a kamerázással is vannak gondok...de pl mikor rozsdás üledék van a porlasztóban az soha nem jelent jót, mert az a tankból jön, vagyis rohad. Ami szintén sokszor elöfordul a yamaha tankoknál (is).
[#5561769] 2019. 08. 24. 17:32
K.István.
A régebbi mikuni porlasztoknál szokott lenni minden tuszelep elött egy gyüszü szerü szürö, ha ez el van dugulva, attól még dölhet a elötte a benzincsövön a benzin... nem fog átfolyni a megfelelö mennyiség. Szélsöséges esetben elszegényedik a keverék nagyobb terhelésnél, aztán detonációs égés, meg dugattyúátégés a vége...
Egy ilyen öreg bontoszökevénynél az elsö dolog az üzemanyag rendszer kitisztitása, tömitések cseréje, felújítása, a porlasztó sor újrahangolása- beállítása.
https://www.sportmotor.hu/albu...

A yamaha amúgy is sikeresen szerelte alporladó kirepedezö-megkeményedö szivócsonkokkal a motorjait a 80-90-es években. A mikuni porlasztók ezen típusaiban a vákuum membrán is elöregedett porozus lett, átlyukadt. Kirepedezik még a szivató dugattyújánál a gumitömités is , mait pl a linken egy suzuki rf 900 porlaszto tisztitása után be is mutatok. (a tieden nem ilyen mikuni tipus van)

Lehet csinálni olyan próbát is, hogy egy hét állás után , kinyitogatod az uszóház alján lévö csavarokat és szépen körültekintöen veszteség nélkül beleengeded egy méröedénybe. (kb olyan 200 ml van a 4 db úszóházban, ha teljesen tele van.)Majd meg lehet ismételni, mikor könnyen indul a motor- vagyis tuti szinten vannak az úszók, hogy akkor mennyi...aztán ilyenkor akár rá is lehet nyitni a PRI állásra, hogy tényleg itt is olyan szépen folyik -e a benzin.
Amúgy picit lehetnél következetesebb. Az hogy lehúzott benzincsövel, PRI állásban döl a benzin, az nem jelenti azt, hogy zero idö alatt feltelnek az úszóházak, mivel tüszelepeknél a kis keresztmetszeteken, korlátozva van az átfolyás, így egy 30 mp -et minimum érdemes hagyni a benzinnek, hogy eljusson a kellö mennyiség.
A távjavitással így nincs semmi gond, de ha rossz következtetéseket vonsz le, és rosszul végzed el a javasolt müveleteket, és arról rossz visszajelsést adsz, akkor pont át lehet ugrani a hibát, és utána meg csak vaktában lövöldözés. Sajnos azt kell mondani, hogy a távszerelés is csak akkor eredményes, ha kérdezö tisztában azért a részletekkel...
Nekem napi használatban van egy Yamaha xs 400 dohc 1985-ös évjárat. Mikor hétközbe inditok, szépen indul, de elég a hétvge 2 kihagyott napja, és már megnyulik az inditozási idö. Ezért, mielött befejezem a motor mellett az öltözködést (bukó, kabát-zipzár-kesztyü) kinyitom PRI-be a csapot, majd mikor felöltöztem, inditás, és utána vissza ON-ba. Annyi idöt hagyok hogy felteljenek az uszóházak...és nem szokott ilyenkor gond lenni...Most hogy egy hetet el voltam üzleti úton valoszinüleg még egy kicsit több idöt hagyok a pótlásra...és ennek a motornak csak 2 porlasztója van...
Amúgy éppen ebben a hónapban kaptam össze magam, és cseréltem benne membránokat, dörzsáraztam fel-tisztitottam el a fúvokákat a polsztóban. Utóljára kb 2 és fél éve volt egy teljes ultrahangos tisztitás és felújításl, hangolás...
Megjegyzendö, hogy úgy érdemes ilyenkbe belevágni, hogy meghozta a postás a tömitö javíto szettet a porlsztóhoz, benzincsaphoz, meg be van készitve a "internetes-kosárba" szívocsonk, benzincsö, vákuumcsö, ha azt is cserélni kéne.

Üdv
István
[#5561720] 2019. 08. 24. 9:57
istvanb
Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás. Aztán ötletszerűen ON állás, szívató be, indítás, RES állás szivató félig, illetve ezek bármilyen kombinációja, hátha valamelyik bejön. De akkor ki fogom próbálni amit javasoltál legközelebb mikor mondjuk egy hetet áll a motor. Sajnos nem értek a dologhoz, most próbálom morzsánként összeszedni a tudást, de nem világos, hogy ha PRI állásban dől a benzincsövön a nafta, akkor hogy lehetne bármiféle dugulás, mármint a karburátoron kívül a benzincsap irányában. Tudom, hogy távolbalátással nehéz motort szerelni, de ha esetleg van még valakinek ötlete/véleménye a dologról akkor azt továbbra is szivesen veszem.

A szerelő is tervben van. Mivel nem halálos a probléma ezért októberben, a szezon végén viszem majd hozzá motort.