{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5561848] 2019. 08. 24. 23:57
K.István.
Hello!

Èn legtöbbször ezt a forrást használom:
Benzincsap:
https://www.louis.de/artikel/b...
Porlaszto:
https://www.louis.de/artikel/v...
Porlaszto:
https://www.ebay.de/sch/i.html...

(nem tudom mi a motorod évjárta, pontosan nem tudok rákeresni, de tájékoztatolag szerintem elég ennyi elsöre.)
Persze fogalamam sincs Magyarországon ez elérhetö -e könnyen, vagy milyen jobb forások vannak.

Üdv
István
[#5561780] 2019. 08. 24. 18:02
istvanb
Szia,

Természetesen ahogy írtam ki fogom próbálni, hogy PRI-be teszem a benzincsapot várok mondjuk indítás előtt elöször 5 percet aztán megnézem, hogy úgy indul-e. Ha jó akkor probléma megoldva, ha nem akkor várok megint 5 percet stb. Hogy mi lesz azt természetesen nem tudom megjósolni, de majd megírom. De az utóbbi motorozásom óta még nem telt el annyi idő, hogy a probléma előjöjjön ezért gyakorlatilag semmit nem tudtam tenni azon kívül, hogy megnéztem, hogy PRI-ben jön-e a benzin. Amit az utóbbi, hozzászólásomban írtam ("Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás.") az még azelőtt történt, hogy itt kicsit ki lettem okosítva, hogy mit kellene csinálni.

A karbi jóég tudja mikor volt utoljára kinyitva. Lehet hogy a műhely ahol vettem kipucolta eladás előtt, az is lehet, hogy 10 éve nem nyúlt hozzá senki. Megpróbálnám magamtól mert szerszámom van, de félek attól, hogy a tömítéseket szétmennek, meg gondolom ha már pucolja az ember akkor ígyis-úgyis jó lenne kicserélni őket. Ilyen porlasztó / benzincsap tömítőszettekhez tudnál linket küldeni?

Köszönöm a segítséget.
[#5561773] 2019. 08. 24. 17:44
K.István.
?t=282

Itt a (egy a sok közül) video 4:42-nél mutatja is töszelep ülékét és a rajta levö szüröt...
Nem néztem végig, de amit láttam, nem olyan ügyes a csávó, meg a kamerázással is vannak gondok...de pl mikor rozsdás üledék van a porlasztóban az soha nem jelent jót, mert az a tankból jön, vagyis rohad. Ami szintén sokszor elöfordul a yamaha tankoknál (is).
[#5561769] 2019. 08. 24. 17:32
K.István.
A régebbi mikuni porlasztoknál szokott lenni minden tuszelep elött egy gyüszü szerü szürö, ha ez el van dugulva, attól még dölhet a elötte a benzincsövön a benzin... nem fog átfolyni a megfelelö mennyiség. Szélsöséges esetben elszegényedik a keverék nagyobb terhelésnél, aztán detonációs égés, meg dugattyúátégés a vége...
Egy ilyen öreg bontoszökevénynél az elsö dolog az üzemanyag rendszer kitisztitása, tömitések cseréje, felújítása, a porlasztó sor újrahangolása- beállítása.
https://www.sportmotor.hu/albu...

A yamaha amúgy is sikeresen szerelte alporladó kirepedezö-megkeményedö szivócsonkokkal a motorjait a 80-90-es években. A mikuni porlasztók ezen típusaiban a vákuum membrán is elöregedett porozus lett, átlyukadt. Kirepedezik még a szivató dugattyújánál a gumitömités is , mait pl a linken egy suzuki rf 900 porlaszto tisztitása után be is mutatok. (a tieden nem ilyen mikuni tipus van)

Lehet csinálni olyan próbát is, hogy egy hét állás után , kinyitogatod az uszóház alján lévö csavarokat és szépen körültekintöen veszteség nélkül beleengeded egy méröedénybe. (kb olyan 200 ml van a 4 db úszóházban, ha teljesen tele van.)Majd meg lehet ismételni, mikor könnyen indul a motor- vagyis tuti szinten vannak az úszók, hogy akkor mennyi...aztán ilyenkor akár rá is lehet nyitni a PRI állásra, hogy tényleg itt is olyan szépen folyik -e a benzin.
Amúgy picit lehetnél következetesebb. Az hogy lehúzott benzincsövel, PRI állásban döl a benzin, az nem jelenti azt, hogy zero idö alatt feltelnek az úszóházak, mivel tüszelepeknél a kis keresztmetszeteken, korlátozva van az átfolyás, így egy 30 mp -et minimum érdemes hagyni a benzinnek, hogy eljusson a kellö mennyiség.
A távjavitással így nincs semmi gond, de ha rossz következtetéseket vonsz le, és rosszul végzed el a javasolt müveleteket, és arról rossz visszajelsést adsz, akkor pont át lehet ugrani a hibát, és utána meg csak vaktában lövöldözés. Sajnos azt kell mondani, hogy a távszerelés is csak akkor eredményes, ha kérdezö tisztában azért a részletekkel...
Nekem napi használatban van egy Yamaha xs 400 dohc 1985-ös évjárat. Mikor hétközbe inditok, szépen indul, de elég a hétvge 2 kihagyott napja, és már megnyulik az inditozási idö. Ezért, mielött befejezem a motor mellett az öltözködést (bukó, kabát-zipzár-kesztyü) kinyitom PRI-be a csapot, majd mikor felöltöztem, inditás, és utána vissza ON-ba. Annyi idöt hagyok hogy felteljenek az uszóházak...és nem szokott ilyenkor gond lenni...Most hogy egy hetet el voltam üzleti úton valoszinüleg még egy kicsit több idöt hagyok a pótlásra...és ennek a motornak csak 2 porlasztója van...
Amúgy éppen ebben a hónapban kaptam össze magam, és cseréltem benne membránokat, dörzsáraztam fel-tisztitottam el a fúvokákat a polsztóban. Utóljára kb 2 és fél éve volt egy teljes ultrahangos tisztitás és felújításl, hangolás...
Megjegyzendö, hogy úgy érdemes ilyenkbe belevágni, hogy meghozta a postás a tömitö javíto szettet a porlsztóhoz, benzincsaphoz, meg be van készitve a "internetes-kosárba" szívocsonk, benzincsö, vákuumcsö, ha azt is cserélni kéne.

Üdv
István
[#5561720] 2019. 08. 24. 9:57
istvanb
Semennyit. PRI állás aztán indítózás. Nem indul, akkor vártam egy kicsit aztán megint indítózás. Aztán ötletszerűen ON állás, szívató be, indítás, RES állás szivató félig, illetve ezek bármilyen kombinációja, hátha valamelyik bejön. De akkor ki fogom próbálni amit javasoltál legközelebb mikor mondjuk egy hetet áll a motor. Sajnos nem értek a dologhoz, most próbálom morzsánként összeszedni a tudást, de nem világos, hogy ha PRI állásban dől a benzincsövön a nafta, akkor hogy lehetne bármiféle dugulás, mármint a karburátoron kívül a benzincsap irányában. Tudom, hogy távolbalátással nehéz motort szerelni, de ha esetleg van még valakinek ötlete/véleménye a dologról akkor azt továbbra is szivesen veszem.

A szerelő is tervben van. Mivel nem halálos a probléma ezért októberben, a szezon végén viszem majd hozzá motort.
[#5561704] 2019. 08. 23. 23:20
zpzp
És mennyit vártál miután PRI állásba tetted a csapot? Ha tényleg részleges dugulás van, akkor segítenie kéne ha mondjuk indítás előtt 1 órával PRI állásba teszed a csapot. Ha akkor is nehezen indul, más lesz a probléma.
PRI állással azért óvatosan, mert ha nem zárnak jól a karburátor tűszelepek, akkor túl fog folyni. Figyeld közben a motort és ha el kezd csepegni a karburátor túlfolyókon a benzin, tedd vissza rögtön ON-ba.
[#5561701] 2019. 08. 23. 23:20
Dariusz
Sziasztok, esetleg van valakinek elfekvobe yamaha xj 600 s diversion 1998 hátsó lengescsillapito?
[#5561638] 2019. 08. 23. 14:59
istvanb
Szerintem nem volt rendellenes megállása, a fő tünet az az, hogy 5-7 napos állás után nagyon nehezen indul újra a motor. Ha menet közben megállt akkor az azért volt, mert tartalékra kellett álljak. Ami még talán nem normális, hogy ilyen esetben sem azonnal tudom újraindítani. Az gondolnám, hogy ON-ból PRI állásba teszem, utána indítózok majd tartalékállás és mehetek. Ehhez képest azután, hogy PRI-be teszettem még eltart kb 1-2 percig míg be tudom indítani a motort. utána még egy kicsit nyavajogva indul, pl hiába teljesen meleg a blokk gázfröccsre lefullad. De ez gyorsan elmúlik és utána már tartalékban megy minden további nélkül. Gondolom ebből gondolta a másik K.István, hogy esetleg a csapnál a PRI állással lehet a gond, de tegnap álló motornál megnéztem és a benzinszűrő után is dől a csőből az üzemanyag ha PRI-be teszem.
[#5561574] 2019. 08. 23. 8:43
Vidom
Lehet, ha ne zár az úszó akkor telefolyik benzinnel.

Tankold 3/4-ig. Motorozz PRI állásban. Ha nem áll meg menetközben (mint eddig) akkor a csap: vagy a membrán, vagy a vákumcső tömitetlenség vagy eseleg dugulás a normál ágban.

Ha meg áll mégis akkor az is üzemanyad, de lehet benzinszint vagy valami más.

Mondjuk az is fontos, hogy normál ágon hol áll meg? Tartósan magas fordulat használata esetén?
[#5561557] 2019. 08. 22. 21:58
istvanb
Mert a sportmotor úgy látszik az első pár privát üzenetet ugyanúgy ellenőrzi mint az első pár fórumbejegyzést és van amikor napokig tart míg ránéznek :P

Ha majd sok időm lesz egyszer akkor leeresztem a tankot és leszedem a benzincsapot, csak sajna nem sok időm van foglalkozni a dologgal (meg igazából nem is értek hozzá szóval 10x annyi idő kell nekem hozzá mint másnak). Egyébként lehet abból valami baj, hogy ha PRI fordítom a csapot mikor leállítom a motort? Csak mert ha nem akkor esetleg az érdemes lenne kipróbálni, hogy ilyen állásban is jelentkezik-e az az indítási probléma több napos állás után.
[#5561554] 2019. 08. 22. 21:43
K.István.
Privat üzenet nem jött..
Meg kéne nézni a membránt is ami nyitja a ON és RES állásokban az átfolyást. Ha lyukas, akkor nem nyit ki teljesen, és nem folyik át megfelelö mennyiség mindig, meg falsot is szívhat annál a hengernél.
[#5561541] 2019. 08. 22. 20:17
istvanb
Leszedtem a benzincsövet az üzemanyagszűrő kifolyási oldaláról az PRI-be állítottam a benzincsapot. Vastag sugárban jött a benzin, szóval nekem úgy tűnik, hogy nem a csap lesz a ludas.
[#5561445] 2019. 08. 22. 10:08
istvanb
Dobtam egy üzenetet, hogy ne szemeteljem tele a fórumot. Majd ha jóváhagyták akkor ránéznél? Köszi!
[#5561425] 2019. 08. 21. 22:16
K.István.
A csap.
[#5561380] 2019. 08. 21. 19:01
istvanb
Mármint a porlasztó?
[#5561373] 2019. 08. 21. 17:44
K.István.
Akkor el lehet dugulva reszlegesen.
[#5561351] 2019. 08. 21. 14:49
istvanb
Próbáltam:( Sajna nem segít, vagy legalábbis nem vettem észre, hogy bármennyit is segítene. Nem tudom mennyire kapcsolódik a problémához de a másik észrevétel: megyek az úton egyszer csak leáll alattam a motor mert tartalékra kell állnom. Ebben az esetben is viszonylag sokáig kell indítóznom akkor is ha PRI állásba teszem a csapot. Korántsem annyit mint amit lent írtam, de azért egyáltalán nem mondhatnám, hogy simán újraindul a motor, pedig van benzin a tankban.
[#5561332] 2019. 08. 21. 11:00
K.István.
Elparolog az benzin a porlasztobol. Tedd a csapot PRI allasba hogy szinten legyenek az uszok... aztan vissza ON - ba a csapot.... utana nyomhatod a start gombot.
[#5561306] 2019. 08. 20. 19:09
istvanb
Azt vettem észre, hogy ha huzamosabb ideig (5-7 nap) áll a motor akkor utána nagyon nehezen indul be, nagyon sokáig kell próbálkoznom az indítózással. Úgy értem, hogy tényleg nagyon sokáig szerintem ma legalább 8-10 perc volt mire végre beröffent a motor. (Természetesen nem folyamatosan indítóztam). Ha egyszer beindult akkor utána már nincs gond, be fog indulni megint, de mihelyt áll egy pár napot a motor akkor ugyanez a tortúra ismétlődik.

Ha valaki hasznos tippel / tanáccsal / tapasztalattal tudna ezzel kapcsolatban szolgálni azt megköszönném.
[#5561304] 2019. 08. 20. 17:07
istvanb
Van valami tipus ami rámegy a divire és nagyobb mint a gyári?
[#5560811] 2019. 08. 15. 22:01
Vidom
van február elején raktam be, + villaolaj cseréről videot is....
[#5560795] 2019. 08. 15. 21:20
Pölipapa
Köszönöm!
[#5560794] 2019. 08. 15. 21:19
Pölipapa
Helló! Köszi a tanácsot.
A telo szára hibátlan. Nincs rozsda semmi külsérelmi nyom. Neki fogok állni mert ez nem állapot. Műszaki végzettségem van szóval nem fog gondot okozni, és szervizes csinálta. 2*ugyanaz. Nem hiszem el hogy ha szetszedi akkora balfasz legyen hogy ne lássa hogy gond van vele. Tudtommal baleset nem volt a motorral, csak az első idomot "fényezte" le az előző tulaj szerintem valami modell festékszőróval, homokviharban, mínusz 5fokban. Tehát mocskos gány. A vázon és a villákon sem találtam semmi javításra utaló nyomot. A jozsikak meg tényleg elmehetnek a b.d. S Pi. Ba
[#5560789] 2019. 08. 15. 20:56
kawa550
[#5560788] 2019. 08. 15. 20:54
kawa550
Ott a csővel lesz a gond, ha valami szerelő cserélte 3x, nem a szomszéd Józsika, mert a Józsikák nagyon ügyesek, egy csomó módon tudják rosszul helyére tenni. Esetle még az alsó cső fészkével, ha valamikor ezelőtt a szomszéd Józsika nem akarta széthúzni a szimering cseréhez, mert azt hitte egyszerűbb kifeszegetni a szimeringet egy csavarhúzóval. Ilyenkor szokták a fészek peremét összebaxni és sérüléseknél képződő hegyek/élek felsértik a szimeringet beütéskor. A másik ügyes módszer, mikor satuba fogják a krómcsövet, az is nagyon hatásos módszer, sose lesz többet jó. De idővel a felverődő kövek, rozsdapötty stb is tud olyan kis felületi pittingeket okozni, ami aztán hamar kinyírja a szimering tömítő élét, az viszont természetes folyamat, korral jár. De ha görbe egy korábbi baleset miatt, az is okozhatja, főleg ha egyengették és nem sikerült megőrízni a kör keresztmetszetet a csőnél.