Én úgy vélem, hogy egy átlag motor egy átlag autóhoz képest 1,5-2x fordulatszámmal üzemel. Ha nem is végtelen sokban, de pár motoron azért ültem már meg autóban is. Ezért én a motor megtett távolságát megszorzom kb. kettővel, akkor (a véleményem szerint) megkapom egy autóval megtett távolságot.
Miért érdekes ez? Egy motort gyakrabban cserélnek szubjektív okok miatt, az autót km-ben és talán évben is tovább használják (átlag), így a közelemben lévő embereknél levő autók állapotából, a szerelők által elmeséltekből látom, hogy azok mikor igényelnek nagyobb pénzösszeget az életben tartáshoz.
Tudom, mindenkinek, de a nagybácsinak biztosan volt egy Föld-Jupiter távolságot blokkjavítástól mentesen megtett motorja, de azok a kivételek.
Nem a kilométer ott a gond. Elég tartós jószágok, a blokk egész sokat elmegy, ha oda van rá figyelve. Egy rendes próbakör alatt le lehet venni, hogy jó-e avagy nem. Ha a primer lánc nem csörög, nem dobálja ki a fokozatokat gyorsításnál (1., 2. és 5. fokozatot teszik tönkre, ha ölik) és egészséges szelephangja van, akkor nagy baja nem lehet. Az XJR, FJ, FJR ugyanannak az XS11 blokknak a leszármazottja, mind elég robosztus motor hírében áll, de egyik sem elpusztíthatatlan.
A kor és a futás máshol szokott gondot okozni. 4 db Mikuni BS36 karbi van rajta, amik lassan 30 évesek és erősen használtak. HA spíler vagy karbiban VAGY van olyan kvalitású szerelőd, aki a karburátor tisztító spray-n és olcsó felújító készleten túl is képes dolgokra (pl. fojtószeleptengely tömítések cseréje) és nem okoz gondot szükség esetén cirka 100-250 ezret erre fordítani, akkor a porlasztó újszerűre feljavítható. De ismétlem, ez csak anyagkötségben 300-320 euró is lehet, ha mindent cserél az ember, ami gyanús vagy öreg. Plusz 4 új szívócsonk (ha az is öreg) cirka 45 ezer.
Rövidítek. Ha neked mindenképp ez kell és nem egy lefingott csörgő-zörgő micsoda, valamint ha nem átallasz rá pár százezret költeni, hogy fasza legyen - feltéve, hogy ezeket korábban nem csinálták meg rajta - akkor nincs sok érv ellene.
Ha megkímélnéd magad a karburátorok nyűgjétől jelen és jövő időben egyaránt, akkor egy picit tegyél hozzá és ott a Suzuki GSX1400.
Sziasztok!
Nem tudom van e itt még bárki, de kérdésem lenne.
xjr 1200 sok kilométerrel 100e körül, érdemes lehet megvenni vagy inkább hagyjam.
Köszi előre is.
Hello
Eladó XJR 400 A képeken látható állapotban. Terveztem hogy rendbe rakom, lefényeztettem az idomokat, kimértem a feszültségszabályzót, cseréltem olajat, olajszűrőt, szelephézagot beállítottam. gumik jók, törzskönyv nálam, műszaki lejárt. Ami kell: karbit be kell állítani, egy fékpedál kell hozzá, volt rajta egy kb. 30kg-os kipufogó, annak a helyére felraktam egy titán R1-es gyári dobot. Ami SZAR ügy: nem találom a kulcsot és a tank szerelvényeit. 6-7 hetente járok haza, egyszerüen nincs kapacitásom arra hogy állandóan keresgéljek. Azt gondoltam jó projekt lesz de tévedtem. Itt vannak a dolgai valahol ha van valakinek ideje megkeresheti helyettem. Ennek tudatában az ár: 100 ezer forint. Ezért kb semmi sem lehet venni szóval ez fix. Szeretném ha minél gyorsabban elkerülne a portáról a gép.
Mondjuk azt, hogy 400-as nem ártott volna elárulnod.
kb. 2.4 liter szűrőcserével. Hiflo HF303 szűrő kell rá és 10W40 rész- vagy teljesen szintetikus motorkerékpár olaj.
Mivel japó belpiacos, csak japó manual lesz hozzá. Alkatrész... Az se lesz sétagalopp.
Szia
Köszi
de 400-as a gépem, azért is kérdeztem, mert nem nagyon van hozzá leírás, alkatrész beszerzése is körülményesebb (megadott oldalon nincs fenn ez a típus, nem segít...)
de azért köszönöm a próbálkozást!!!
Javaslom, ha érdemi segítséget vársz el másoktól, mert lusta vagy magad megycsinálni a leckét (goggle keresö), akkor picit precizebb kérdéseket tegyél fel. Pl motor pontos tipusa évjárata, és hogy milyen alkatrészeket keresel, és hogy mit prefelálsz. Van aki csak gyári cuccokkal javítja a motorját, akkor pl a kecskeméti rodeo ride ( https://www.rodeoride34.hu/ ) igen jó szolgáltatást nyújt. Ha jók a bontott cuccok, akkor meg magyar bontók, német és egyéb nyugati ebay oldalak adnak jó forrásokat sok esetben, de attól függ hogy milyen "alkatrészt" keresel. Porlasztó felújítót szettett, láncszettet, lengéscsillapitókat, gumiabroncsot, indexet, tükröt, légszüröt, gyújtógyertyát....gondolom belátható, hogy nem mindenre jó ugyan az a forrás, ha nem akarod feltörni minden malacperselyed.
Üdv
István
Eladó 4 db karburátor csatlakozó...ha jól írom egyáltalán.
XJR400-hoz való.
2 db 4HM-13586-00
2 db 4HM-13596-00
Bontatlan csomagolásban.
40.000 Ft a négy darab, enyhén alkuképes az ár.
Igen ez hasonlít, tulajdonképpen a szelephézagok voltak a fontosak meg a nyomatékértékek. A hézag megegyezik a nyomatékértékre meg talán hagyatkozhatom a fzr manuálra. Dugócserébe meg hengerfúrásba nem akarok belemenni.
Köszi a választ. Találtam fzr400 SM-t, tudom nem ugyanaz a motor, de pl a szelephézagok azonosak, az xj 400 lehet jó lehet, úgy tudom azt gyártották eu piacra. Mág áttúrom a netet miatta.
Miért érdekes ez? Egy motort gyakrabban cserélnek szubjektív okok miatt, az autót km-ben és talán évben is tovább használják (átlag), így a közelemben lévő embereknél levő autók állapotából, a szerelők által elmeséltekből látom, hogy azok mikor igényelnek nagyobb pénzösszeget az életben tartáshoz.
Tudom, mindenkinek, de a nagybácsinak biztosan volt egy Föld-Jupiter távolságot blokkjavítástól mentesen megtett motorja, de azok a kivételek.
A kor és a futás máshol szokott gondot okozni. 4 db Mikuni BS36 karbi van rajta, amik lassan 30 évesek és erősen használtak. HA spíler vagy karbiban VAGY van olyan kvalitású szerelőd, aki a karburátor tisztító spray-n és olcsó felújító készleten túl is képes dolgokra (pl. fojtószeleptengely tömítések cseréje) és nem okoz gondot szükség esetén cirka 100-250 ezret erre fordítani, akkor a porlasztó újszerűre feljavítható. De ismétlem, ez csak anyagkötségben 300-320 euró is lehet, ha mindent cserél az ember, ami gyanús vagy öreg. Plusz 4 új szívócsonk (ha az is öreg) cirka 45 ezer.
Rövidítek. Ha neked mindenképp ez kell és nem egy lefingott csörgő-zörgő micsoda, valamint ha nem átallasz rá pár százezret költeni, hogy fasza legyen - feltéve, hogy ezeket korábban nem csinálták meg rajta - akkor nincs sok érv ellene.
Ha megkímélnéd magad a karburátorok nyűgjétől jelen és jövő időben egyaránt, akkor egy picit tegyél hozzá és ott a Suzuki GSX1400.
Nem tudom van e itt még bárki, de kérdésem lenne.
xjr 1200 sok kilométerrel 100e körül, érdemes lehet megvenni vagy inkább hagyjam.
Köszi előre is.
Van valakinek eladó gyári vagy E.számos kipufogója XJR400-ashoz...műszakiztatáshoz keresek!
Adjál légyszi valamilyen elérhetőséget!
Eladó XJR 400 A képeken látható állapotban. Terveztem hogy rendbe rakom, lefényeztettem az idomokat, kimértem a feszültségszabályzót, cseréltem olajat, olajszűrőt, szelephézagot beállítottam. gumik jók, törzskönyv nálam, műszaki lejárt. Ami kell: karbit be kell állítani, egy fékpedál kell hozzá, volt rajta egy kb. 30kg-os kipufogó, annak a helyére felraktam egy titán R1-es gyári dobot. Ami SZAR ügy: nem találom a kulcsot és a tank szerelvényeit. 6-7 hetente járok haza, egyszerüen nincs kapacitásom arra hogy állandóan keresgéljek. Azt gondoltam jó projekt lesz de tévedtem. Itt vannak a dolgai valahol ha van valakinek ideje megkeresheti helyettem. Ennek tudatában az ár: 100 ezer forint. Ezért kb semmi sem lehet venni szóval ez fix. Szeretném ha minél gyorsabban elkerülne a portáról a gép.
:-)
De azért nem lesz egyszerű ez alapján szerelni.
kb. 2.4 liter szűrőcserével. Hiflo HF303 szűrő kell rá és 10W40 rész- vagy teljesen szintetikus motorkerékpár olaj.
Mivel japó belpiacos, csak japó manual lesz hozzá. Alkatrész... Az se lesz sétagalopp.
https://en.enduro.team/Yamaha_...
Köszi
de 400-as a gépem, azért is kérdeztem, mert nem nagyon van hozzá leírás, alkatrész beszerzése is körülményesebb (megadott oldalon nincs fenn ez a típus, nem segít...)
de azért köszönöm a próbálkozást!!!
Itt megtalálod a szerelési utasitást az összes szükséges adattal:
https://www.manualedereparatie...
Javaslom, ha érdemi segítséget vársz el másoktól, mert lusta vagy magad megycsinálni a leckét (goggle keresö), akkor picit precizebb kérdéseket tegyél fel. Pl motor pontos tipusa évjárata, és hogy milyen alkatrészeket keresel, és hogy mit prefelálsz. Van aki csak gyári cuccokkal javítja a motorját, akkor pl a kecskeméti rodeo ride ( https://www.rodeoride34.hu/ ) igen jó szolgáltatást nyújt. Ha jók a bontott cuccok, akkor meg magyar bontók, német és egyéb nyugati ebay oldalak adnak jó forrásokat sok esetben, de attól függ hogy milyen "alkatrészt" keresel. Porlasztó felújítót szettett, láncszettet, lengéscsillapitókat, gumiabroncsot, indexet, tükröt, légszüröt, gyújtógyertyát....gondolom belátható, hogy nem mindenre jó ugyan az a forrás, ha nem akarod feltörni minden malacperselyed.
Üdv
István
Motorolajcserénél -olajszűrő is- mennyi motorolajjal számoljak?
Alkatrészeket hol érdemes beszerezni hozzá?
Köszi
Eladó 4 db karburátor csatlakozó...ha jól írom egyáltalán.
XJR400-hoz való.
2 db 4HM-13586-00
2 db 4HM-13596-00
Bontatlan csomagolásban.
40.000 Ft a négy darab, enyhén alkuképes az ár.
Tamás
A Diversion előtti XJ600 az, ami nekem a leginkább rokon blokknak tűnik.
https://a.allegroimg.com/origi...
Nem tudom mennyire él a fórum de xjr400 service manualt keresek. A neten nem találtam. Ha lenne valakinek akár még fizetnék is érte.
Köszi
https://www.kepesmotor.hu/moto...