). Tudomásom szerint a 'w' előtti szám az olaj viszkozitását fejezi ki szobahőmérsékleten, a 'w' utáni pedig az üzemi hőmérséklet környékén mutatja ugyanezt. De ezek a számok pusztán jelzésértékűek és nem mérőszámok. A viszkozitást valósában egy 'centistok' nevű mértékegységgel mérik. A lényeg viszont, hogy a jelzésül használt szám minnél alacsonyabb, annál alacsonyabb a viszkozitás is, tehát annál hígabb az olaj és fordítva. Pl. a 20 w 50-es olaj szobahőmérsékleten és üzemi hőmérsékleten is sűrűbb, mint egy 10 w 40-es. De ennek előnye igazából csak az üzemi hőfokon való jobb kenőképesség, mert az gyakorlatilag hátrány, hogy szobahőmérsékleten is sűrű. Mert ha beindítod a gépet, akkor az a cél, hogy minnél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet, ebben viszont kicsit hátráltatja a 20 w olaj, mert tovább kell melegíteni. Nyári höségben viszont ez nem jelent akkora problémát, mint amekkora előnyt jelent az, hogy w 50-es. Hidegebb időben, ősszel-tavaszal viszont ajánlatos a gyári 10 w 40-et használni, mivel ilyenkor eleve lassabban melegszik a blokk és talán el sem ér olyan magas hőfokot, hogy szükséges legyen w 50-es viszkozitásra. Azt pedig, hogy milyen olajak milyen viszkozitási indexszel kaphatók, legjobban az www.olajshop.hu-n lesheted meg. Itt sok egyéb hasznos infó is található még az egyes olajokról. Vagy javaslom még a motorrevu.hu-n vagy a totalbike-on a motordokikat. Az ő korábbi válaszaikból is meg lehet tudni sok hasznosat, nem csak az olajokkal kapcsolatban
.
. De érdemes böngészni a használtmotoros oldalakat ezügyben is, meg kipufogóügyben is. A kipuf az nehéz kérdés. Nekem sokáig a gyári dob vlt fenn(kiherélve), de már nagyon rothadozot egy helyen. Szerencsém volt, mert találtam a neten egy alig használt honda cb 400-as dobot, ami teljesen gyári. Ami azt illeti elegem volt az üvöltésből ezért vettem meg ezt. Végül 30 körül állt meg felszereléssel együtt, mert volt még egy kis plusz munka vele.
!
. Nekem ugyanez volt, ki is cseréltem a telókat másikra. Lehet talán javíttatni is, de hozzáértők szerint nem éri meg, mert nem lesz tartós az eredmény. Szóval hosszabb távon csak a csere segít.
érthető nem:)? a lényeg hogy negyed óra alatt készenlett...Ettől nem lettetek okosabbak
Hátsó telókat meg lehet újítatni ,illetve bontottan venni de ebben már a többi xjr-es bizi otthobban van mert én nem cseréltm, csak terveztem.