Az élménymotorozás - főleg a mai büntetési tételek mellett -, nem feltétlenül a féktelen száguldásról szól, hanem az érzésről, ahogy a motor minden egyes rezdülése eljut az apró csutkakormányig, a vékonyka ülőlapig és a magasra húzott lábtartókig.

Solus SR500

A Lossa Engineering által épített, Yamaha SR500 alapokon nyugvó csupasz gép minden egyes részletében megfelel ennek a követelménynek, hiszen a feszes rugózás, a Yamaha RD-ről származó harapós fékrendszer és a csekély önsúly garancia arra, hogy viszonylag alacsony tempónál is élvezetes lesz a motorozás a stílusos café racer nyergében.

Solus SR500

A szakértő szem azonnal észreveszi a típusidegen alkatrészeket, hiszen az első sárvédő - nem titkoltan - egy Hondáról származik, és a gép végső formáihoz egy veterán Benelliről is vadásztak jó néhány alkatrészt, mire elnyerte a motor a jelenlegi, véglegesnek mondható sziluettjét.

Az "SR500 Solus" nem egy show-bike, a csodás forma csak ráadás, hiszen az elsődleges cél az utcai használhatóság volt a tervezéskor, amit - ahogy a fenti videón is látható - tökéletesen megvalósítottak az építők.